Slicks en de gevolgen....!?

Gestart door Enzo, 27 februari 2009 - 00:40:33

« vorige - volgende »

dannymida834

Citaat van: 0634 op 02 april 2009 - 21:36:48
Citaat van: dannymida834 op 02 april 2009 - 20:46:06
Citaat van: 0634 op 02 april 2009 - 19:03:59
Met de huidige weersvoorspelling zullen we wellicht het hele weekend geen slicks zien...

Inderdaad, maar ik bedoelde als de race word gestart onder droge omstandigheden, en de meeste van het veld op slicks van start gaan :P
Snap ik, was niet naar bedoeld als reactie op jou ;)

oh okee  ;)

Enzo

Nou komen ze weer met die superzachte band naar China, in de vrije training hebben ze allemaal op Hard gereden als ik me niet vergis.
Op Melbourne hield deze band het nog geen 9 ronden uit, volgens Alonso zal dit in China maar 4 ronden zijn omdat de baan slechter is voor je banden.
Dan krijgen we weer van die Kubica taferelen, dat sommigen 6 sec. per rondje sneller zijn dan de rest.
Werkelijk onbegrijpelijk, Alonso grapte al " waarom zetten jullie ons niet gewoon op regenbanden?"

leproffesseur

Die regel is toch voor iedereen dus is er niemand benadeeld!
Het is wel een beetje onlogisch.

Enzo

CitaatAlonso vindt zachte banden 'belachelijk'
17 april 2009 GPupdate.net


Fernando Alonso is totaal niet te spreken over de keuze van Bridgestone om de superzachte banden mee te nemen naar Shanghai. Volgens de Spanjaard is het een belachelijke beslissing en hij maakt zich grote zorgen. De banden waren in Melbourne al heel snel versleten en dat zal in China alleen maar erger zijn.

"Ik denk dat dit de meest dramatische beslissing is die we in lange tijd hebben gezien", zei hij. "Ik weet niet of Bridgestone dit besluit heeft genomen of de FIA, maar wat mij betreft gaan ze er nog maar eens naar kijken, omdat we echt voor paal gaan staan op televisie. Het is waanzin om zes seconden per ronde langzamer te zijn. We zullen de banden na vijf of zes ronden alweer moeten wisselen, want in Melbourne konden we er maar negen ronden mee rijden."

"Als ze leuk willen zijn en de show wat willen verbeteren, kan dat ook wel anders. Zet ons dan op regenbanden, ofzo. Het verschil in snelheid zal wel spectaculair lijken, ik weet het niet..."

Reken dus maar op een interessante zondagmiddag...



Hierboven nog even het stuk waar ik het eerder over had, leproffesseur heeft gelijk als hij zegt dat de regel voor iedereen is, maar het is in mijn ogen belachelijk om ze te laten rijden met een waardeloze band. Dat heeft weinig met F1 te maken in mijn ogen.

leproffesseur

Het zal in ieder geval interesant zijn wat dat heeft van positiewissels
na de pits.Hoe zit dat eigenlijk met de bandenkeuzes dit jaar?
Bridgestone brengt per race 3 types banden mee en die moeten alle 3
tijdens de race gebruikt worden.Als team mag je zelf beslissen met welk type
je start maar je mag ze maar voor 1 stint gebruiken.En de banden die in de kwalificatie
gebruikt zijn moet je die tijdens de race nog eens gebruiken?Rare keuze van die superzachtebanden
en een beetje kunstmatig racen...

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 17 april 2009 - 17:12:37
Het zal in ieder geval interesant zijn wat dat heeft van positiewissels
na de pits.Hoe zit dat eigenlijk met de bandenkeuzes dit jaar?
Bridgestone brengt per race 3 types banden mee en die moeten alle 3
tijdens de race gebruikt worden.Als team mag je zelf beslissen met welk type
je start maar je mag ze maar voor 1 stint gebruiken.En de banden die in de kwalificatie
gebruikt zijn moet je die tijdens de race nog eens gebruiken?Rare keuze van die superzachtebanden
en een beetje kunstmatig racen...
Bridgestone brengt er 2 mee, 2 die elkaar niet opvolgen, en ze moeten beide gebruikt worden. Dus soft en hard, super-soft en medium of medium en super-hard. Hoe lang en hoeveel stints je ze gebruikt maakt niet uit, zolang je ze maar gebruikt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Klopt en vorig jaar was het ook al zo dat je ze allebei moest gebruiken. Het verschil met dit jaar is alleen dat Bridgestone geen opeenvolgende compounds meer meeneemt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Tsja, de reden van deze regel heb ik nooit zo begrepen...

F_A_Diaz

Grotere verschillen in rondetijden waardoor je beter kunt inhalen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 21 april 2009 - 11:38:40
Grotere verschillen in rondetijden waardoor je beter kunt inhalen.
Dat is waar, maar kan volgens mij ook best gevaarlijk zijn. Zoals ik begreep, klaagde meerder coureurs over de hele zachte banden.   En het doet mij te artificieel aan om zo het inhalen te promoveren.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Je kan zelf beslissen wanneer je op welke band rijdt, het ligt dus aan jezelf waar je eindigd.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 21 april 2009 - 13:50:29
Je kan zelf beslissen wanneer je op welke band rijdt, het ligt dus aan jezelf waar je eindigd.
Niet helemaal. Als de ene band totaal niet voor jou werkt, ligt het dus aan de band, niet aan het team/rijder. Maar het blijft nog steeds zinloos om zo'n regel in te voeren. Zoiets moet een team zelf kunnen bepalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 21 april 2009 - 11:38:40
Grotere verschillen in rondetijden waardoor je beter kunt inhalen.

Beter inhalen, maar dan wel compleet artificieel. Aan het einde van de dag rijdt (in theorie) toch weer de snelste auto&rijder vooraan. Dat ze elkaar dan twee keer ingehaald hebben omdat ze op verschillende banden reden, boeit mij niet zo.

TheIceman

Neem als voorbeeld Kimi en Hamilton in China in 2007.

Nou, jeetje, dat was me toch een spannende inhaalactie, omdat Kimi 10 seconden sneller was per ronde ::)

Nu, dat is een beetje overdreven, maar Alonso zei dat de ene band 6 seconden sneller zou zijn dan de andere :)

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 21 april 2009 - 15:05:31
Citaat van: F_A_Diaz op 21 april 2009 - 11:38:40
Grotere verschillen in rondetijden waardoor je beter kunt inhalen.

Beter inhalen, maar dan wel compleet artificieel. Aan het einde van de dag rijdt (in theorie) toch weer de snelste auto&rijder vooraan. Dat ze elkaar dan twee keer ingehaald hebben omdat ze op verschillende banden reden, boeit mij niet zo.

Jou misschien niet, maar mensen die 200 euro voor een tribune kaartje betaald hebben willen misschien ook wel eens twee F1 auto's elkaar zien inhalen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."