Slicks en de gevolgen....!?

Gestart door Enzo, 27 februari 2009 - 00:40:33

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Het is voor iedereen hetzelfde, je moet zelf maar zien hoe je ermee omgaat.

Jij meet altijd met twee maten. Als iemand dankzij zijn snellere auto voor een ander eindigt dan is het zijn goeie stuurmanskunst maar als iemand door een slimme banden tactiek voor een ander eindigt dan is het ineens een 'loterij'.  Terwijl in dat laatste juist de coureur zelf heel belangrijk is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 10:32:15
Het is voor iedereen hetzelfde, je moet zelf maar zien hoe je ermee omgaat.

Jij meet altijd met twee maten. Als iemand dankzij zijn snellere auto voor een ander eindigt dan is het zijn goeie stuurmanskunst maar als iemand door een slimme banden tactiek voor een ander eindigt dan is het ineens een 'loterij'.  Terwijl in dat laatste juist de coureur zelf heel belangrijk is.
Reageerde je nu op mij?

Maar als iemand door slimme banden tactiek voor een ander eindigt vind ik het niet zo zeer een loterij, vind ik eerlijk gezegd wel knap gedaan dan. Maar als je weet dat 1 setje van de zachte of harde band totaal niet werkt, dan vind ik het debiel dat de FIA bij deze regel blijft. Kimi en Massa konden volgens mij op hun setje zachte banden geen potten breken, maar op de harde band kwamen ze aardig mee. Kimi maakte volgens mij ook de fout op de zachte banden.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 01 april 2009 - 14:28:36
Kimi maakte volgens mij ook de fout op de zachte banden.

Als ik me niet vergis zijn de Ferrari's op de zachte band vertrokken.

F_A_Diaz

Het schijnt ook dat de combinatie met KERS er bij Ferrari voor zorgt dat de achterbanden overmatig slijten. Ferrari had dezelfde bandenstrategie als Kubica dus zo slecht was dat ook niet.

Je moet niet een regel afschuiven op een paar incidenten, dit jaar zijn zoveel dingen nieuw dat de teams ook leerproces doormaken.

Bovendien hadden we nu een race die laat op de dag gereden werd.

Kortom, het is nog veel te vroeg om die regel nu al af te schieten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: Makke op 01 april 2009 - 14:57:16
Citaat van: Burorri op 01 april 2009 - 14:28:36
Kimi maakte volgens mij ook de fout op de zachte banden.

Als ik me niet vergis zijn de Ferrari's op de zachte band vertrokken.
Oja, dat klopt. Maar volgens mij is Kimi na pitstop 1 op hard gegaan en na pitstop 2 weer op zacht gegaan. (waarom weet ik niet, maar waren niet veel ronden meer te gaan.)
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 15:04:52Kortom, het is nog veel te vroeg om die regel nu al af te schieten.

Pff, ik schoot die nochtans 2 jaar geleden al af. ;D

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 15:04:52
Het schijnt ook dat de combinatie met KERS er bij Ferrari voor zorgt dat de achterbanden overmatig slijten. Ferrari had dezelfde bandenstrategie als Kubica dus zo slecht was dat ook niet.

Je moet niet een regel afschuiven op een paar incidenten, dit jaar zijn zoveel dingen nieuw dat de teams ook leerproces doormaken.

Bovendien hadden we nu een race die laat op de dag gereden werd.

Kortom, het is nog veel te vroeg om die regel nu al af te schieten.
Wist niet dat BMW zelfde strategie had. Maar goed, omdat die strategie voor BMW goed heeft uit gepakt, wilt niet zeggen dat de strategie goed is voor Ferrari. Maar goed, de regel slaat uberhaubt nergens op. Verplichtingen om te rijden met 2 verschillende soorten banden is gewoon onzin. Het maakt het wel spannender ja, maar niet op een goede manier denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Het doel van de regel is ook om het spannender te maken, dus of je het er nu mee eens bent of niet, het werkt wel en dus niet zinloos.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 01 april 2009 - 16:25:00
Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 15:04:52Kortom, het is nog veel te vroeg om die regel nu al af te schieten.

Pff, ik schoot die nochtans 2 jaar geleden al af. ;D

Je wil grappig doen maar helaas ben je het niet, het is dit jaar namelijk voor het eerst dat er een compound tussen de meegenomen compounds inzit. Het is dus niet meer opeenvolgend.

...auw.....  :-X
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

De regel is niet veranderd, er zit gewoon meer verschil tussen de beschikbare compounds op de race. De regel blijft hetzelfde en blijft belachelijk.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 01 april 2009 - 16:54:26
Het doel van de regel is ook om het spannender te maken, dus of je het er nu mee eens bent of niet, het werkt wel en dus niet zinloos.
Nee ok, daar ben ik het met je eens. Maar de manier waarop is niet goed in mijn ogen. Dat heeft niks met racen te maken vind ik. Een team moet het zelf bepalen hoe ze een race rijden, niet op deze manier. Net zoals het niet vervangen van een motor zonder straf.
Trotse vader van Rosalie(L)

dannymida834

Even een ander gevolg van de slicks (sorry als ik midden in een discussie kom)

Als het gaat regenen is het gevaarlijk, in Maleisiƫ is er een grote kans op regen door de late starttijd, dus als we net zo een monsoon bui krijgen als in 2001, is heel het veld er binnen 1 rondje af, de slicks kunnen heel weinig water wegwerken in tegenstelling tot gegroefde banden!

Maar toch hoop ik op een regenrace :P

scho0634

Met de huidige weersvoorspelling zullen we wellicht het hele weekend geen slicks zien...

dannymida834

Citaat van: 0634 op 02 april 2009 - 19:03:59
Met de huidige weersvoorspelling zullen we wellicht het hele weekend geen slicks zien...

Inderdaad, maar ik bedoelde als de race word gestart onder droge omstandigheden, en de meeste van het veld op slicks van start gaan :P

scho0634

Citaat van: dannymida834 op 02 april 2009 - 20:46:06
Citaat van: 0634 op 02 april 2009 - 19:03:59
Met de huidige weersvoorspelling zullen we wellicht het hele weekend geen slicks zien...

Inderdaad, maar ik bedoelde als de race word gestart onder droge omstandigheden, en de meeste van het veld op slicks van start gaan :P
Snap ik, was niet naar bedoeld als reactie op jou ;)