Raikkonen werkloos door falen KERS

Gestart door Martin, 17 februari 2009 - 19:30:03

« vorige - volgende »

Martin

Kimi Raikkonen stond dinsdag drie uur werkloos toe te kijken in de pits van Bahrein. Reden: problemen met het zogenaamde Kinetic Energy Recovery System, beter bekend als KERS.

Met het KERS-systeem - komend seizoen een nieuwtje in de Formule 1 - wordt de energie die vrijkomt bij het remmen opgevangen en benut voor de motoraandrijving.

De monteurs van de Italiaanse renstal hadden de nodige problemen om het systeem voldoende te koelen. "De reparatie ervan duurde meer dan drie uur. Ach, dat heeft ook weer een positieve kant. Zo hebben de mannen weer ervaring opgedaan voor als er zich rondom wedstrijden problemen voordoen", aldus 'The Iceman'.

Volgens de voor 2009 geldende regels is het systeem toegestaan, maar het gebruik ervan niet verplicht.

Bron: De Telegraaf

scho0634

Ik snap niet dat dat KERS gedoe gewoon doorgaat. Achterlijk duur in een tijd van besparingen...

gloudiesaurus

Ze zijn er nu toch al zover mee dat afschaffen ook weinig nut meer heeft denk ik...

Ferrari, BMW Sauber, McLaren, Renault, Red Bull, en Toro Rosso hebben allen al een werkend systeem...

Blijft over Williams (met vliegwielsysteem), Toyota, Honda (Mercedes?, als ze überhaupt rijden?), Force India (Mercedes?)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634


janke

Citaat van: 0634 op 17 februari 2009 - 20:28:18
Ferrari blijkbaar nog niet heel erg ;)
Och BMW had ook problemen, maar sinds maanden is dat ook niet meer. Noem het aanloopproblemen. En inderdaad stoppen zou wel belachelijk zijn. McLaren en BMW bijv. hebben er miljoenen in geinvesteerd. Die hoor je ook niet. Alleen die zijn er (zo slim ze zijn) er vroeg mee begonnen. Zelf. Ferrari en Renault en RBR doen dat samen met Magneti Marelli, volgens mij. Herstel als ik fout zit. Schijnbaar kan een Ferrari en Renault zo'n systeem niet zelf ontwikkelen. Van RBR begrijp ik nog dat wel.
Some things are too important to be left in the past.

TheIceman

Kan er niet een algemeen nieuwtjestopic komen, want voor ieder klein bericht een nieuw topic vind ik een beetje overdreven :).

KERS, tja, ik weet niet, ik wacht af wat het nut er precies van gaat zijn.

Martin

Citaat van: TheIceman op 17 februari 2009 - 20:54:06
Kan er niet een algemeen nieuwtjestopic komen, want voor ieder klein bericht een nieuw topic vind ik een beetje overdreven :).

KERS, tja, ik weet niet, ik wacht af wat het nut er precies van gaat zijn.

Ik vind zo'n ontwikkeling als Kers nu niet echt een "klein" berichtje.
En alles wat je in zo'n algemene topic plaatst is morgen alweer vergeten.
Ik ben geen voorstander.

gloudiesaurus

Ik ben ook geen voorstander van een algemeen topic...

En over Magnetti Marelli, dat klopt volgens mij. Volgens mij heeft ook Toyota zich bij die partij gemeld.. Wel vreemd dat Ferrari, Renault, en Toyota allemaal naar dezelfde firma stappen teriwjl het toch grote concurrenten zijn van elkaar. In principe heeft magnetti marelli dan bijna voor het hele veld gewerkt ;)

Maar ik denk dat we het unieke systemen zijn anders waren de problemen bij Toyota wel opgelost...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 17 februari 2009 - 20:28:18
Ferrari blijkbaar nog niet heel erg ;)
Omdat ze eens 3 uur stilliggen? Wat zijn 3 uur nu? Buiten dat ze op het verkeerde moment kwamen, is dat niets. Liever een KERS-systeem dat nog niet op punt staan een dikke maand voor de start dan een motor die onbetrouwbaar is een dikke maand voor de start.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 februari 2009 - 21:19:22
Citaat van: 0634 op 17 februari 2009 - 20:28:18
Ferrari blijkbaar nog niet heel erg ;)
Omdat ze eens 3 uur stilliggen? Wat zijn 3 uur nu? Buiten dat ze op het verkeerde moment kwamen, is dat niets. Liever een KERS-systeem dat nog niet op punt staan een dikke maand voor de start dan een motor die onbetrouwbaar is een dikke maand voor de start.

Het is met een knipoog geschreven! Maar ik denk ook niet dat het een groot probleem is.. deze tests zijn juist bedoeld om dit soort problemen naar voren te halen lijkt me.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634

Citaat van: Martin op 17 februari 2009 - 21:01:04
Ik vind zo'n ontwikkeling als Kers nu niet echt een "klein" berichtje.
En alles wat je in zo'n algemene topic plaatst is morgen alweer vergeten.
Ik ben geen voorstander.
Ik vind de problemen van een testdag wel degelijk een klein berichtje. Ik ben het dan ook volledig met Iceman eens dat op basis van een hele hoop kleine nieuwsfeitjes een hele hoop topics worden geopend. Dat geldt voor deze, voor de GP van Rome, voor Kimi als bob... Ik zie het nut ook niet.

Hopelijk is het na de winterstop minder.


robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 17 februari 2009 - 21:45:58
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 februari 2009 - 21:19:22
Citaat van: 0634 op 17 februari 2009 - 20:28:18
Ferrari blijkbaar nog niet heel erg ;)
Omdat ze eens 3 uur stilliggen? Wat zijn 3 uur nu? Buiten dat ze op het verkeerde moment kwamen, is dat niets. Liever een KERS-systeem dat nog niet op punt staan een dikke maand voor de start dan een motor die onbetrouwbaar is een dikke maand voor de start.

Het is met een knipoog geschreven! Maar ik denk ook niet dat het een groot probleem is.. deze tests zijn juist bedoeld om dit soort problemen naar voren te halen lijkt me.

ze proberen uit en testen uit, en zo komen ze op meer problemen doordat ze dat uitproberen en verbeteren. En gewoon een probleem met de kers hebben is inderdaad minder erg dan met de motor.
Ik denk trouwens dat het al een tijdje geleden is, dat ferrari zo weinig problemen gehad hebben in de wintertest

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 17 februari 2009 - 21:05:23
Ik ben ook geen voorstander van een algemeen topic...

En over Magnetti Marelli, dat klopt volgens mij. Volgens mij heeft ook Toyota zich bij die partij gemeld.. Wel vreemd dat Ferrari, Renault, en Toyota allemaal naar dezelfde firma stappen teriwjl het toch grote concurrenten zijn van elkaar. In principe heeft magnetti marelli dan bijna voor het hele veld gewerkt ;)

Maar ik denk dat we het unieke systemen zijn anders waren de problemen bij Toyota wel opgelost...
Zo uniek zullen ze niet van elkaar zijn. Het systeem dan. Alleen de ene plaats de accu's hier en de andere daar. Voor een optimale gewichtsverdeling. Het bodywork is ook bij deze auto's niet hetzelfde. De ene koelen het zus en de andere zo. Er zullen nog wel meer factoren zijn. Dat weet ik niet. Ik ben geen F1 engineer. Maar gewoon in de reguliere straatmodellen. ;)  En 3 uur stilstaan voor een probleem?? Het is nu Ferrari. Kan een ander ook nog gebeuren. Piquet zijn eerste test was op zijn zachts gezegd ook niet veel. Wat dit topic betreft, hier wordt op gereageerd. De Mod's kunnen (als ze dit niet topicwaardig vinden) toch verplaatsen?? Je zit gewoon met het dilemma, wat vind iemand topicwaardig of niet. We zijn niet allemaal hetzelfde. De een heeft nog meer verstand van F1 als een ander. Wat maakt het uit. Ieder zijn beleving. Als dat op een normale manier gaat, moet je zo'n iemand niet belemmeren met zijn post.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 17 februari 2009 - 21:55:18
Citaat van: Martin op 17 februari 2009 - 21:01:04
Ik vind zo'n ontwikkeling als Kers nu niet echt een "klein" berichtje.
En alles wat je in zo'n algemene topic plaatst is morgen alweer vergeten.
Ik ben geen voorstander.
Ik vind de problemen van een testdag wel degelijk een klein berichtje. Ik ben het dan ook volledig met Iceman eens dat op basis van een hele hoop kleine nieuwsfeitjes een hele hoop topics worden geopend. Dat geldt voor deze, voor de GP van Rome, voor Kimi als bob... Ik zie het nut ook niet.

Hopelijk is het na de winterstop minder.


Ben ik het volledig mee eens. Vroeger uitte ik men ergernis keer op keer, maar sja, ik dacht de enige te zijn. Voor nieuws zullen we wel nieuwssites afschuimen, daar dienen die voor!  Martin kopieert klakkeloos wat berichten van een nieuwssite, wat hebben we daar in godsnaam aan? Willen we nieuws lezen, dan zullen we ook wel zelf goede bronnen hebben. Een gevolg van het feit dat klakkeloos kopiëren weer toegestaan is.
Nu staan er hier 10 topics die actueel zijn, en vaak met enkele waardeloze posts in (ik wil hiermee niet zeggen dat jullie mening waardeloos is, maar vaak zo 3 woordjes enzo, tis een beetje stom vind ik zelf), thats it.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#14
Citaat van: janke op 17 februari 2009 - 22:08:25
Zo uniek zullen ze niet van elkaar zijn. Het systeem dan. Alleen de ene plaats de accu's hier en de andere daar. Voor een optimale gewichtsverdeling. Het bodywork is ook bij deze auto's niet hetzelfde. De ene koelen het zus en de andere zo. Er zullen nog wel meer factoren zijn. Dat weet ik niet. Ik ben geen F1 engineer. Maar gewoon in de reguliere straatmodellen. ;)  En 3 uur stilstaan voor een probleem?? Het is nu Ferrari. Kan een ander ook nog gebeuren. Piquet zijn eerste test was op zijn zachts gezegd ook niet veel. Wat dit topic betreft, hier wordt op gereageerd. De Mod's kunnen (als ze dit niet topicwaardig vinden) toch verplaatsen?? Je zit gewoon met het dilemma, wat vind iemand topicwaardig of niet. We zijn niet allemaal hetzelfde. De een heeft nog meer verstand van F1 als een ander. Wat maakt het uit. Ieder zijn beleving. Als dat op een normale manier gaat, moet je zo'n iemand niet belemmeren met zijn post.

Even voor de goede orde: Ik zou niemand willen belemmeren een  nieuwsbericht te plaatsen op het forum.

Zoals het nu is zou ik niet weten waar het naartoe zou moeten worden geplaatst. En mods bepalen natuurlijk sowieso niet of iets wel of niet topicwaardig is dat bepalen de leden zelf wel. Zolang het maar aan de regels voldoet.

De vraag is of er voor ieder bericht een  nieuw topic moet worden geopend... En het kan wel zo zijn dat erop wordt gereageerd, maar de Kimi is de bob topic gaat inmiddels over de strijd tussen Lewis en Alonso in 2007. Compleet off topic. Dus tsja...