Veel vraagtekens rondom mogelijke Honda redding

Gestart door Jacky Ickx, 15 februari 2009 - 09:06:06

« vorige - volgende »

leproffesseur


sloggerke

We zullen zien he...
Ik ben in elk geval razend benieuwd naar die nieuwe bolide die ze volgende week gaan laten zien.
Stel mij de vraag of ze nog hun eigen KERS systeem hebben of gewoon de hele handel van Mercedes overnemen.

Kan je je voorstellen wat voor een opluchting dat moet zijn voor die 700 werknemers? Die draaien elke bout een keer of zeven om denk ik. :D

Noem me naïef of ouderwets, oudbollig of een dromer..maar een naam als SENNA kan de F1 toch enkel maar goed doen.

Het zal nog superspannend worden... in de achterste gelederen van de sport die we allemaal zo graag zien. :)

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 27 februari 2009 - 11:33:45
Maar vanwaar komt dat geld nu?
Van een management buy-out ;) Het management (Brawn en Fry) nemen dus het team over, zij gaan dus zorgen voor het geld (en sponsors zoeken).

Overigens, de naam Senna kan de F1 enkel goed doen als hij ook goed is. Een Senna die achteraan rijdt zal een hoop mensen ontgoochelen, en aangezien de kans klein is dat hij de top bereikt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

#63
Ze gaan "Brackley f1" heten en waarschijnlijk rijden met Jenson en Rubens.
Volgens geruchten gaat Senna een jaartje DTM rijden.....

sloggerke

Citaat van: Ferrari 2009 op 27 februari 2009 - 12:13:48
Citaat van: leproffesseur op 27 februari 2009 - 11:33:45
Maar vanwaar komt dat geld nu?
Van een management buy-out ;) Het management (Brawn en Fry) nemen dus het team over, zij gaan dus zorgen voor het geld (en sponsors zoeken).

Overigens, de naam Senna kan de F1 enkel goed doen als hij ook goed is. Een Senna die achteraan rijdt zal een hoop mensen ontgoochelen, en aangezien de kans klein is dat hij de top bereikt...

Je moet eerst goed zijn om een goede wagen te verdienen he...
Ik heb het niet zo op sommigen (neen ik noem géén namen!) die vanuit het niets een topwagen onder hun kont geschoven krijgen. En zo waren er genoeg...

Het zou alleszins een echte ramp geweest zijn voor zijn huidige carrière.. In de GP2 is zijn plaats ingenomen en dus restte er enkel naast de kant blijven staan in 2009..
Het feit dat hij zo hard gokte op de F1 wil zeggen dat hij ofwel blufpoker speelde... ofwel wist hij reeds meer dan journalisten (en wij dus) weten..

Het geld komt dus van Honda zelf (700 werknemers in afgeslankte versie laten werken is goedkoper dan ze collectief ontslag te geven.), van ecclestone (televisierechten) en van persoonlijke sponsors van Bruno Senna.
Brawn kan ook nog alleen aan het hoofd staan. Ik las ergens dat Nick Fry er misschien zou uitstappen omdat David Richards dan toch met geld (en dus aandelen) over de brug zou zijn gekomen. En tussen Richards en Fry zou het niet zo goed boteren omdat Richards de vroegere baas was van Fry..
Maar goed je leest zo veel.


sloggerke

Citaat van: Enzo op 27 februari 2009 - 12:45:43
Ze gaan "Brackley f1" heten en waarschijnlijk rijden met Jenson en Rubens.
Volgens geruchten gaat Senna een jaartje DTM rijden.....


Senna in DTM?!
Denk dat hij dan nog liever testwerk voor "Brackley F1" zal doen, in de hoop dat Barrichello zijn boek niet klaar krijgt en alsnog terug begint te schrijven.. Dan kan hij diens plaats innemen. ;)
Supersympathieke kerel die Barricello... maar niet exact iemand die sponsors warm maakt lijkt me.

Enzo

Citaat van: sloggerke op 27 februari 2009 - 13:04:16
Citaat van: Enzo op 27 februari 2009 - 12:45:43
Ze gaan "Brackley f1" heten en waarschijnlijk rijden met Jenson en Rubens.
Volgens geruchten gaat Senna een jaartje DTM rijden.....


Senna in DTM?!
Denk dat hij dan nog liever testwerk voor "Brackley F1" zal doen, in de hoop dat Barrichello zijn boek niet klaar krijgt en alsnog terug begint te schrijven.. Dan kan hij diens plaats innemen. ;)
Supersympathieke kerel die Barricello... maar niet exact iemand die sponsors warm maakt lijkt me.

Senna is commercieel gezien de aantrekkelijkere naam dat zeker. Maar de vraag is of hij beter is qua prestaties......
Auto Motor und Sport  wist vandaag te melden dat hij waarschijnlijk DTM gaat rijden.

Jacky Ickx

Zou ook mooi zijn voor Senna. Kan hij daar laten zien wat hij waard is en in beeld blijven voor de Formule 1. Want toestromen tot de Formule 1 voor nieuwe coureurs blijkt helaas bijna onmogelijk de laatste jaren.

F_A_Diaz

Ik denk dat Honda op de achtergrond eigenaar blijft van het team en dat ze met een kleiner budget aan het werk gaan. Brawn en Fry zijn een soort van stromannen voor Honda en als het straks beter gaat met Honda komen ze weer terug in de Formule 1 denk ik.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Citaat van: F_A_Diaz op 27 februari 2009 - 13:40:13
Ik denk dat Honda op de achtergrond eigenaar blijft van het team en dat ze met een kleiner budget aan het werk gaan. Brawn en Fry zijn een soort van stromannen voor Honda en als het straks beter gaat met Honda komen ze weer terug in de Formule 1 denk ik.

Naar berichten trekt Honda helemaal haar handen ervan af, daarom gaat het ook tijdelijk Brackley F1 heten en gaan ze met Mercedes motoren rijden.
Brawn en Fry worden dan teameigenaren, geen stromannen.

Denk dat men zich begint te realiseren dat dit niet een normale(lees: eerder voorgekomen) crisis is. De f1 gaat ontzettend zware tijden tegemoet en het zou mij niks verbazen als meer teams (toyota?) om gaan vallen gedurende het seizoen. De FIA heeft zojuist aangekondigd met extreme bezuinigings voorstellen te komen voor 2010 , het pakket zal op 17 maart voorgesteld worden aan de World Motor Sport Council.

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 27 februari 2009 - 13:56:51

Naar berichten trekt Honda helemaal haar handen ervan af, daarom gaat het ook tijdelijk Brackley F1 heten en gaan ze met Mercedes motoren rijden.
Brawn en Fry worden dan teameigenaren, geen stromannen.


Zo wordt het naar buiten toe gebracht omdat Honda het niet kan maken om met grote verliezen nog een F1 team te hebben. Honda trekt zich voorlopig terug maar daarom kunnen ze op de achtergrond, buiten de publiciteit nog wel belang in het team hebben.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Citaat van: F_A_Diaz op 27 februari 2009 - 14:01:04
Citaat van: Enzo op 27 februari 2009 - 13:56:51

Naar berichten trekt Honda helemaal haar handen ervan af, daarom gaat het ook tijdelijk Brackley F1 heten en gaan ze met Mercedes motoren rijden.
Brawn en Fry worden dan teameigenaren, geen stromannen.


Zo wordt het naar buiten toe gebracht omdat Honda het niet kan maken om met grote verliezen nog een F1 team te hebben. Honda trekt zich voorlopig terug maar daarom kunnen ze op de achtergrond, buiten de publiciteit nog wel belang in het team hebben.

Waarom zouden ze dat willen dan, dit hele spelletje gaat toch om publiciteit en prestige. Honda zal er heus geen geld in steken als ze er ook niet de credits voor krijgen.
Mocht het onverwacht toch ineens weer financieel goed gaan met Honda dan beginnen ze wel weer een nieuw team. (al lijkt me dit onwaarschijnlijk)

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 27 februari 2009 - 14:04:14
Citaat van: F_A_Diaz op 27 februari 2009 - 14:01:04
Citaat van: Enzo op 27 februari 2009 - 13:56:51

Naar berichten trekt Honda helemaal haar handen ervan af, daarom gaat het ook tijdelijk Brackley F1 heten en gaan ze met Mercedes motoren rijden.
Brawn en Fry worden dan teameigenaren, geen stromannen.


Zo wordt het naar buiten toe gebracht omdat Honda het niet kan maken om met grote verliezen nog een F1 team te hebben. Honda trekt zich voorlopig terug maar daarom kunnen ze op de achtergrond, buiten de publiciteit nog wel belang in het team hebben.

Waarom zouden ze dat willen dan, dit hele spelletje gaat toch om publiciteit en prestige. Honda zal er heus geen geld in steken als ze er ook niet de credits voor krijgen.
Mocht het onverwacht toch ineens weer financieel goed gaan met Honda dan beginnen ze wel weer een nieuw team. (al lijkt me dit onwaarschijnlijk)
Omdat je geen duizenden mensen kan ontslaan en daarnaast vrolijk verder doen met een allesbehalve presterend geldzuipend team ;) Ik ga er van uit dat ze een deel van de aandelen in handen houden, maar niet direct echt meer veel geld erin zullen steken. Als over enkele jaren de crsis gepasseerd is, kunnen ze zich dan eventueel alsnog in het team inwerken ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Het begint er toch op te lijken dat Honda doorgaat. De naam Brawn Sport wordt geopperd.... Tsja, ff wennen. Maar goed, het zou natuurlijk mooi zijn als ze erbij zijn.


Enzo

Citaat van: 0634 op 28 februari 2009 - 19:56:57
Het begint er toch op te lijken dat Honda doorgaat. De naam Brawn Sport wordt geopperd.... Tsja, ff wennen. Maar goed, het zou natuurlijk mooi zijn als ze erbij zijn.



Dus Brackley f1 is van de baan? Weet iemand al of Senna nog een kans maakt?