Veel vraagtekens rondom mogelijke Honda redding

Gestart door Jacky Ickx, 15 februari 2009 - 09:06:06

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: F_A_Diaz op 23 februari 2009 - 10:58:21
Dat Bernie dit nu naar buiten brengt geeft denk ik al aan dat Honda opgedoekt gaat worden. Bernie wil zijn eigen straatje nu schoon vegen door te zeggen: "Zie je wel, ik heb geprobeerd ze te redden."

Zoiets denk ik ook, straatje schoonvegen.
Het lijkt gedaan met Honda, ze sturen er nu persberichten uit dat ze geen serieuze aanbiedingen meer hebben en dat het een erg traag proces is.
Button en Sena kunnen het shaken wat 2009 betreft.
Had Ross toch beter naar Ferrari kunnen gaan...... ::)

Jacky Ickx

Nog geen serieuze koper voor Honda F1
Door Peter Gloudemans, 23 February 2009

De CEO van Honda, Takeo Fukui, heeft laten weten dat er nog altijd geen serieuze koper voor Honda F1 is gevonden. Volgens Fukui verloopt het verkoopproces "moeilijk".

Met nog 30 dagen te gaan voor de eerste technische keuring in Melbourne lijkt het moeilijk te worden om Honda F1 aan de start te krijgen.

Uit de woorden van Fukui is op te maken dat Virgin tycoon Richard Branson nog geen bod heeft uitgebracht op het team. Branson liet dit weekend weten wel interesse hebben in de Formule 1 maar dat er eerste een aantal zaken moeten veranderen.

Volgens Bernie Ecclestone hebben Nick Fry en Ross Brawn een aanbod tot hulp van hem geweigerd.
"We kunnen nu alleen nog maar bidden en hopen dat het goed gaat", aldus Ecclestone in News of the World.

:(

F_A_Diaz

Kan best zijn dat dit wel eens het plotselinge einde van de F1 carriere van Button kan zijn.

Ik zie hem in 2010 niet zo snel bij een ander team komen, misschien dat ie het geluk heeft dat er in 2009 iemand halverwege uitgekiept wordt bij een goed team die hij kan vervangen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Citaat van: F_A_Diaz op 24 februari 2009 - 11:49:32
Kan best zijn dat dit wel eens het plotselinge einde van de F1 carriere van Button kan zijn.

Ik zie hem in 2010 niet zo snel bij een ander team komen, misschien dat ie het geluk heeft dat er in 2009 iemand halverwege uitgekiept wordt bij een goed team die hij kan vervangen.

Zou toch best jammer zijn, Button begon als veelbelovend talent en heeft vroeger af en toe wel wat leuks laten zien.
Carriere technisch heeft hij mijn inziens wat ongelukkige keuzes gemaakt, met name zijn overdreven loyaliteit naar Honda toe de afgelopen seizoenen gaat hem nu de kop kosten.
Denk niet dat hij ooit de F1 zou domineren maar hij is ook zeker niet de slechtste coureur die momenteel rondrijdt.
Schat hem hoger in dan Bv. Bourdais, Trulli, Glock, Fisichella, Barichello en piquet.....

Ferrari 2010

Amai nog eens niet dat hij foute keuzes heeft gemaakt, maar het is zijn eigen lompe fout. Hij had destijds maar geen 2 contracten moeten tekenen. Ik begrijp niet dat zo'n beloftevol coureur zo dom kon zijn. En nu zit hij daar, zonder team, en voor volgend jaar zie ik ook niet direct een plaatsje waar hij zou inpassen, ik vrees voor hem dat zijn carriere hier eindigt, en anders gaat hij hooguit een Sato-carriere hebben: hier en daar es wat racen, maar nooit in een topteam.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Toen Honda zoveel miljoen had betaald om Button's dubbel contract met Williams af te kopen kon hij het denk ik ook niet meer maken om weg te gaan.

Hij heeft gegokt op Honda en deels verloren, aan de andere kant, bij Williams in 2005 had hij ook weinig potten kunnen breken en bij Honda heeft ie na dat gedoe nog een GP gewonnen.

2006 was ook geen slecht jaar als je het terug kijkt, hij haalde 56 punten (6e plek) met drie podiums waarvan dus 1 overwinning. 2005 was ook redelijk met 37 punten (9e plek) en twee podiumplaatsen.

2004 is wel zijn beste seizoen met 15 puntenfinishes uit 18 races met tien podiumplaatsen. Dan laat je wel zien dat je bij de top hoort. In een Renault, McLaren of Ferrari had Button zich de laatste jaren wel serieus kunnen bemoeien met het WK. Hij heeft denk ik wel het maximale uit zijn auto's gehaald.

Hij had de pech dat hij in 2000 alleen het stoeltje mocht warm houden voor Montoya en dat BMW met Ralf wou rijden in 2001.
Toen kon hij naar Benetton (Renault) maar moest weg na 2002, wat raar was omdat hij het eigenlijk beter deed dan Trulli maar dat Briatore de manager was van Alonso en Trulli had er vast ook wat mee te maken.

Button is nu net 29 jaar, ik vind wel dat hij nog 1 kans bij een goed team verdiend maar denk dat hij buiten de boot gaat vallen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 14:42:09
En nu zit hij daar, zonder team, en voor volgend jaar zie ik ook niet direct een plaatsje waar hij zou inpassen, ik vrees voor hem dat zijn carriere hier eindigt, en anders gaat hij hooguit een Sato-carriere hebben: hier en daar es wat racen, maar nooit in een topteam.

Button vergelijken met Sato ? Of je bedoeld vanaf nu? Dacht dat Button heel wat meer gepresteerd had dan Sato.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

#37
Citaat van: F_A_Diaz op 24 februari 2009 - 15:05:16
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 14:42:09
En nu zit hij daar, zonder team, en voor volgend jaar zie ik ook niet direct een plaatsje waar hij zou inpassen, ik vrees voor hem dat zijn carriere hier eindigt, en anders gaat hij hooguit een Sato-carriere hebben: hier en daar es wat racen, maar nooit in een topteam.

Button vergelijken met Sato ? Of je bedoeld vanaf nu? Dacht dat Button heel wat meer gepresteerd had dan Sato.
Zijn carrièreverloop, niet zijn prestaties en talent ;) Overigens heb je wel gelijk dat hij bij Honda veel mooie dingen heeft kunnen doen, vreemd genoeg kwam die overwinning in een seizoen waar ze niet goed waren, ze is weinig waard, alleszins niet meer dan die van bijvoorbeeld Vettel afgelopen seizoen. Het is in feite bij Honda fout gegaan toen ze over deze aardklot begonnen te dromen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Citaat van: F_A_Diaz op 24 februari 2009 - 15:05:16
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 14:42:09
En nu zit hij daar, zonder team, en voor volgend jaar zie ik ook niet direct een plaatsje waar hij zou inpassen, ik vrees voor hem dat zijn carriere hier eindigt, en anders gaat hij hooguit een Sato-carriere hebben: hier en daar es wat racen, maar nooit in een topteam.

Button vergelijken met Sato ? Of je bedoeld vanaf nu? Dacht dat Button heel wat meer gepresteerd had dan Sato.

Denk niet dat Ferrari 2009 het zo bedoelde, hij bedoeld dat Button nu moet vechten voor een stoeltje en als hij geluk heeft hij ergens mag testen/racen net zoals Sato.
De coureurs worden niet vergeleken maar de situaties....

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 24 februari 2009 - 15:21:01
Citaat van: F_A_Diaz op 24 februari 2009 - 15:05:16
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 14:42:09
En nu zit hij daar, zonder team, en voor volgend jaar zie ik ook niet direct een plaatsje waar hij zou inpassen, ik vrees voor hem dat zijn carriere hier eindigt, en anders gaat hij hooguit een Sato-carriere hebben: hier en daar es wat racen, maar nooit in een topteam.

Button vergelijken met Sato ? Of je bedoeld vanaf nu? Dacht dat Button heel wat meer gepresteerd had dan Sato.

Denk niet dat Ferrari 2009 het zo bedoelde, hij bedoeld dat Button nu moet vechten voor een stoeltje en als hij geluk heeft hij ergens mag testen/racen net zoals Sato.
De coureurs worden niet vergeleken maar de situaties....
Ik had het niet beter kunnen uitleggen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 15:17:04vreemd genoeg kwam die overwinning in een seizoen waar ze niet goed waren, ze is weinig waard, alleszins niet meer dan die van bijvoorbeeld Vettel afgelopen seizoen. Het is in feite bij Honda fout gegaan toen ze over deze aardklot begonnen te dromen.

Over 20 jaar maakt het niet uit hoe je won maar telt dat je won. Die overwinning heeft hij toch maar, zoveel GP winnaars zijn er niet, Ik geloof dat Vettel de 101 was.

De overwinning van Vettel was wel anders dan die van Button, bij Button vielen er mensen voor hem uit. Vettel reed de hele race foutloos aan de leiding en was ook de snelste.
Enige gelijkheid is dat het bij beiden regende.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

In mijn opinie is Vettel ook weer een klasse beter dan Button...

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 24 februari 2009 - 16:20:03
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 15:17:04vreemd genoeg kwam die overwinning in een seizoen waar ze niet goed waren, ze is weinig waard, alleszins niet meer dan die van bijvoorbeeld Vettel afgelopen seizoen. Het is in feite bij Honda fout gegaan toen ze over deze aardklot begonnen te dromen.

Over 20 jaar maakt het niet uit hoe je won maar telt dat je won. Die overwinning heeft hij toch maar, zoveel GP winnaars zijn er niet, Ik geloof dat Vettel de 101 was.
Als ik profielen van rijders van vroeger lees, en ik lees: 1 overwinning, dan denk ik: twas geen speciaal manneke. 1 of geen maakt weinig verschil, bij weinig overwinningen kijk je toch sowieso ook naar de punten?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 19:26:34
Citaat van: F_A_Diaz op 24 februari 2009 - 16:20:03
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 15:17:04vreemd genoeg kwam die overwinning in een seizoen waar ze niet goed waren, ze is weinig waard, alleszins niet meer dan die van bijvoorbeeld Vettel afgelopen seizoen. Het is in feite bij Honda fout gegaan toen ze over deze aardklot begonnen te dromen.

Over 20 jaar maakt het niet uit hoe je won maar telt dat je won. Die overwinning heeft hij toch maar, zoveel GP winnaars zijn er niet, Ik geloof dat Vettel de 101 was.
Als ik profielen van rijders van vroeger lees, en ik lees: 1 overwinning, dan denk ik: twas geen speciaal manneke. 1 of geen maakt weinig verschil, bij weinig overwinningen kijk je toch sowieso ook naar de punten?

Ach ja. Statistieken.... Rosberg won in zijn hele loopbaan maar 5 races, terwijl Massa er al 11 heeft gewonnen. Maar die won nooit de titel en Rosberg weer wel.

Dus wat zeggen statistieken?


Jacky Ickx

Niet alles inderdaad. Is ook maar net of je als coureur de kans hebt gehad om langere tijd bij een topteam gereden te hebben. Hakkinen zat bijvoorbeeld heel lang bij McLaren toen ze niet top waren. De jaren dat ze weer top werden, regende het zeges.  ;)