Veel vraagtekens rondom mogelijke Honda redding

Gestart door Jacky Ickx, 15 februari 2009 - 09:06:06

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 16:33:15
Het team rijdt heel 2009 in ieder geval achteraan rond of ze moeten een superauto gebouwd hebben daar.
Klopt, maar in mijn ogen denk ik beter dan 2 auto's minder.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Jep, beter twee auto's achterin het veld dan maar 18 op de grid... en als ze het redden dit jaar dan is er nog perspectief op verbetering natuurlijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Liever geen hoor. Wat heb je er in godsnaam aan dat ze minardi-achtig achteraan meedraaien? Minardi had nog wat nut: nieuwe talenten ontdekken. Maar een team dat vaste piloten hooft en achteraan meedraait, is pure geldverslinding.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jacky Ickx

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 februari 2009 - 21:14:14
Liever geen hoor. Wat heb je er in godsnaam aan dat ze minardi-achtig achteraan meedraaien? Minardi had nog wat nut: nieuwe talenten ontdekken. Maar een team dat vaste piloten hooft en achteraan meedraait, is pure geldverslinding.
Je weet nooit hoe het gaat lopen door de verandering van de regels. De testregels zijn zeker nadelig voor de topteams. Mocht Honda toch van start gaan, zijn ze wellicht niet competatief maar kunnen ze wellicht groeien in het seizoen. Je weet het nooit. 18 auto's vind ik een beetje triest. Force India moet nu ook maar eens laten zien dat ze klaarzijn voor het grote werk. Het gat met de rest van het veld was vorig jaar qua racetijden in ieder geval een stuk kleiner.

leproffesseur

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 februari 2009 - 15:54:40
Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 15:17:44
En waarom hebben we daar nog niet meer over gehoord over eventuele overname van een  rijke rus...?
Ik denk dat het kalf verdronken is en bovendien alles behave ideaal als je met amper nog een grote maand
te gaan een nieuwe moterleverancier moet inpassen..
Normaal hou je bij het ontwerp van een wagen rekening met de moter om het geheel goed te laten werken denk ik
dus zie niet in hoe die wagen een succes kan worden als er uberhoud een overname plaats vind.
Wie zegt dat ze geen rekening hebben gehouden met het inbouwen van die Mercedes? Ik ben er vrij vast van overtuigd dat Brawn al een tijdje zeker is van de Mercedes optie en er al lang rekening mee heeft gehouden.
Dan veronderstel ik dat ros brawn over heel wat technische gegevens over de mercedesmoter moet beschikken wat vreemd klinkt aangezien
het hier enkel over een optie gaat.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 21:45:57
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 februari 2009 - 15:54:40
Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 15:17:44
En waarom hebben we daar nog niet meer over gehoord over eventuele overname van een  rijke rus...?
Ik denk dat het kalf verdronken is en bovendien alles behave ideaal als je met amper nog een grote maand
te gaan een nieuwe moterleverancier moet inpassen..
Normaal hou je bij het ontwerp van een wagen rekening met de moter om het geheel goed te laten werken denk ik
dus zie niet in hoe die wagen een succes kan worden als er uberhoud een overname plaats vind.
Wie zegt dat ze geen rekening hebben gehouden met het inbouwen van die Mercedes? Ik ben er vrij vast van overtuigd dat Brawn al een tijdje zeker is van de Mercedes optie en er al lang rekening mee heeft gehouden.
Dan veronderstel ik dat ros brawn over heel wat technische gegevens over de mercedesmoter moet beschikken wat vreemd klinkt aangezien
het hier enkel over een optie gaat.
Het zou mij verbazen dat ze nog geen contact hebben met Mercedes. En verder is een goed begin al de steunpunten, aansluitingen, uitlaatlocatie etc. Daar ben je toch al een eind mee, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur


janke

#22
Als onze (B)ernie zo gecharmeerd is van Branson/Virgin, die net zo rijk is als (B)ernie dan laten ze dat samen even opkopen. Doe Bill Gates/Microsoft er ook nog bij en we hebben een kompleet sprookje. Maar het wordt wel héél kort dag.

]Ecclestone zou toetreding Virgin Group toejuichen

De Virgin Group krijgt in ieder geval van één machtig Formule 1-persoon de steun om het team van Honda over te nemen. Bernie Ecclestone, commerciële baas van de koningsklasse van de autosport, zou toetreding van het bedrijf van Richard Branson toejuichen.

Ecclestone deelde in The Mirror mede: "We zouden Virgin met open armen verwelkomen. Richard Branson is precies de persoon die we in deze sport kunnen gebruiken. Hij is een geweldige kerel. Ik ontmoette hem vorig jaar in Monza en we konden meteen goed met elkaar opschieten."

F1Today
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 19 februari 2009 - 23:08:52
Als onze (B)ernie zo gecharmeerd is van Branson/Virgin, die net zo rijk is als (B)ernie dan laten ze dat samen even opkopen. Doe Bill Gates/Microsoft er ook nog bij en we hebben een kompleet sprookje. Maar het wordt wel héél kort dag.

]Ecclestone zou toetreding Virgin Group toejuichen

De Virgin Group krijgt in ieder geval van één machtig Formule 1-persoon de steun om het team van Honda over te nemen. Bernie Ecclestone, commerciële baas van de koningsklasse van de autosport, zou toetreding van het bedrijf van Richard Branson toejuichen.

Ecclestone deelde in The Mirror mede: "We zouden Virgin met open armen verwelkomen. Richard Branson is precies de persoon die we in deze sport kunnen gebruiken. Hij is een geweldige kerel. Ik ontmoette hem vorig jaar in Monza en we konden meteen goed met elkaar opschieten."

F1Today

Ja ik kan ook met iedereen goed opschieten die mij geld opleverd op wat voor manier dan ook  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/richard_branson_spreekt/

Branson is in ieder geval de eerste die niet meteen ontkent... Op zich heeft hij wel gelijk denk ik, de Formule 1 moet goedkoper anders zijn we binnenkort het halve veld kwijt.

En dat er op milieuvriendelijke benzine gereden moet worden (zoals Virgin geloof ik al met zijn vliegtuigen doet) zal toch ook geen groot probleem zijn? In de A1GP rijden ze al met benzine die gemengd is met wat milieuvriendelijk spul.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Op zich is het voor een F1-team niet zo moeilijk om over te schakelen op bio-ethanol, het probleem is dat het verre van bewezen is dat dat milieuvriendelijker is dan gewone benzine. Dus dan mag je beginnen kijken naar waterstof en daar is de autosport gewoonweg niet klaar voor. Dus overschakelen naar milieuvriendelijke brandstof, ik weet het niet.

CO2-limieten stellen zou ik wel cool vinden.

gloudiesaurus

Jep dat is weer een nieuw discussie of die ethanol brandstof nu we echt milieuvriendelijk is, ik denk persoonlijk van niet. Ik zie iig. ook meer in waterstof maar dat zou weer een enorme investering vergen van de teams, iets wat nu toch ook geen optie lijkt... :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Bernie heeft  ruim 110 miljoen euro geboden voor Honda!!!
Belangenverstrengeling? Zou toch eigenlijk niet moeten kunnen. CEO en Teameigenaar........ ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 22 februari 2009 - 22:39:02
Bernie heeft  ruim 110 miljoen euro geboden voor Honda!!!
Belangenverstrengeling? Zou toch eigenlijk niet moeten kunnen. CEO en Teameigenaar........ ::)
Wat maakt het uit? Bernie is enkel en alleen de organisator van de F1, regelt de GP's enzo. Ik zie niet direct iets waar hij Honda mee kan bevoordelen. En dan nog, alsof ze mee zouden draaien aan de top, vergeet dat maar!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Dat Bernie dit nu naar buiten brengt geeft denk ik al aan dat Honda opgedoekt gaat worden. Bernie wil zijn eigen straatje nu schoon vegen door te zeggen: "Zie je wel, ik heb geprobeerd ze te redden."
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."