Veel vraagtekens rondom mogelijke Honda redding

Gestart door Jacky Ickx, 15 februari 2009 - 09:06:06

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 24 februari 2009 - 16:20:03
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 februari 2009 - 15:17:04vreemd genoeg kwam die overwinning in een seizoen waar ze niet goed waren, ze is weinig waard, alleszins niet meer dan die van bijvoorbeeld Vettel afgelopen seizoen. Het is in feite bij Honda fout gegaan toen ze over deze aardklot begonnen te dromen.

Over 20 jaar maakt het niet uit hoe je won maar telt dat je won. Die overwinning heeft hij toch maar, zoveel GP winnaars zijn er niet, Ik geloof dat Vettel de 101 was.

Alsof iemand zich vandaag nog herinnert wie er 20 jaar geleden eens 1 race heeft gewonnen...

scho0634

Citaat van: Jasper op 25 februari 2009 - 01:39:12
Alsof iemand zich vandaag nog herinnert wie er 20 jaar geleden eens 1 race heeft gewonnen...
Dat is een inkoppertje natuurlijk. Alessandro Nannini won 20 jaar geleden zijn enige GP. Die van Japan. Nadat Senna werd gediskwalificeerd door Balestre :).

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 25 februari 2009 - 07:30:56
Citaat van: Jasper op 25 februari 2009 - 01:39:12
Alsof iemand zich vandaag nog herinnert wie er 20 jaar geleden eens 1 race heeft gewonnen...
Dat is een inkoppertje natuurlijk. Alessandro Nannini won 20 jaar geleden zijn enige GP. Die van Japan. Nadat Senna werd gediskwalificeerd door Balestre :).
Maar hoeveel % van de anderen gaan dat weten? Als 1% van de mensen die die race hebben gevolgd, dat nog weten, zal het veel zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 februari 2009 - 08:09:06
Citaat van: 0634 op 25 februari 2009 - 07:30:56
Citaat van: Jasper op 25 februari 2009 - 01:39:12
Alsof iemand zich vandaag nog herinnert wie er 20 jaar geleden eens 1 race heeft gewonnen...
Dat is een inkoppertje natuurlijk. Alessandro Nannini won 20 jaar geleden zijn enige GP. Die van Japan. Nadat Senna werd gediskwalificeerd door Balestre :).
Maar hoeveel % van de anderen gaan dat weten? Als 1% van de mensen die die race hebben gevolgd, dat nog weten, zal het veel zijn.

Ik snap je punt, maar het is een slecht voorbeeld denk ik. Deze overwinning kwam voort uit een enorme controverse tussen Prost/Balestre en Senna. Dus ik denk dat van de mensen die toen voor de tv zaten zeker 50% zich de racewinnaar nog wel herinnert ;). De race zelf weet iedereen nog.

Maar goed, herinneren of niet; het winnen van een GP is voor rijders natuurlijk een enorme prestatie. Iedereen herinnert zich Alesi in Canada en Panis in Monaco.

Jacky Ickx

Citaat van: 0634 op 25 februari 2009 - 08:24:04
Citaat van: Ferrari 2009 op 25 februari 2009 - 08:09:06
Citaat van: 0634 op 25 februari 2009 - 07:30:56
Citaat van: Jasper op 25 februari 2009 - 01:39:12
Alsof iemand zich vandaag nog herinnert wie er 20 jaar geleden eens 1 race heeft gewonnen...
Dat is een inkoppertje natuurlijk. Alessandro Nannini won 20 jaar geleden zijn enige GP. Die van Japan. Nadat Senna werd gediskwalificeerd door Balestre :).
Maar hoeveel % van de anderen gaan dat weten? Als 1% van de mensen die die race hebben gevolgd, dat nog weten, zal het veel zijn.

Ik snap je punt, maar het is een slecht voorbeeld denk ik. Deze overwinning kwam voort uit een enorme controverse tussen Prost/Balestre en Senna. Dus ik denk dat van de mensen die toen voor de tv zaten zeker 50% zich de racewinnaar nog wel herinnert ;). De race zelf weet iedereen nog.

Maar goed, herinneren of niet; het winnen van een GP is voor rijders natuurlijk een enorme prestatie. Iedereen herinnert zich Alesi in Canada en Panis in Monaco.

even off topic: Wat een prachtige race was dat zeg! Ik heb Panis altijd een sympathieke rijder gevonden. Jammer dat hij niet meer uit zijn carrierre kon halen.

F_A_Diaz

#50
Citaat van: Jasper op 25 februari 2009 - 01:39:12
Citaat
Over 20 jaar maakt het niet uit hoe je won maar telt dat je won. Die overwinning heeft hij toch maar, zoveel GP winnaars zijn er niet, Ik geloof dat Vettel de 101 was.

Alsof iemand zich vandaag nog herinnert wie er 20 jaar geleden eens 1 race heeft gewonnen...

Wat maakt dat uit? Hij is GP winnaar, er zijn maar 101 coureurs die dat kunnen zeggen. Je kan het vergelijken met een doelpunt scoren in de WK finale voetbal, dat gebeurt ook niet elke voetballer.

Maar waarom ga je hier op in, ik zeg alleen dat hij bij Honda ook mooie resultaten geboekt heeft, dus was zijn keuze voor Honda uiteindelijk niet alleen maar slecht. De opmerking dat iemand dat over twintig jaar toch niet meer weet volg ik niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 25 februari 2009 - 10:40:51
Citaat van: Jasper op 25 februari 2009 - 01:39:12
Citaat
Over 20 jaar maakt het niet uit hoe je won maar telt dat je won. Die overwinning heeft hij toch maar, zoveel GP winnaars zijn er niet, Ik geloof dat Vettel de 101 was.

Alsof iemand zich vandaag nog herinnert wie er 20 jaar geleden eens 1 race heeft gewonnen...

Wat maakt dat uit? Hij is GP winnaar, er zijn maar 101 coureurs die dat kunnen zeggen. Je kan het vergelijken met een doelpunt scoren in de WK finale voetbal, dat gebeurt ook niet elke voetballer.

Maar waarom ga je hier op in, ik zeg alleen dat hij bij Honda ook mooie resultaten geboekt heeft, dus was zijn keuze voor Honda uiteindelijk niet alleen maar slecht. De opmerking dat iemand dat over twintig jaar toch niet meer weet volg ik niet.

Die overwinning kwam voort uit een gelukkige samenloop van omstandigheden. Jij zegt dan dat dat over 20 jaar niet meer uitmaakt, dan heb je gewoon die ene overwinning. Het is inderdaad zo dat over 20 jaar iedere overwinning even veel waard is, maar mijn stelling is dat die overwinningen dan eigenlijk zo goed als waardeloos zijn, voor de buitenwereld...

F_A_Diaz

Als over 20 jaar iemand in de geschiedenisboeken kijkt en die zit de naam Jensen Button bij overwinnaars staan dan maakt dat toch niet uit, dat zeg jezelf net juist, over 20 jaar weet dat toch niemand meer? Je discussieert nu met jezelf.  ;)
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

CitaatHonda-team test volgende week in Silverstone
Het lijkt erop dat het Honda-team voorlopig wordt gered door Ross Brawn. De Engelsman is momenteel als teambaas in dienst van de renstal, maar staat op het punt om eigenaar te worden en het complete team over te nemen.

Bronnen binnen het team melden aan F1Today.nl dat er begin volgende week een aantal dagen getest wordt op het circuit van Silverstone. De wagen voor 2009 is zo goed als af, waardoor er begonnen kan worden met testen. Jenson Button zal de wagen tijdens de eerste test gaan besturen.

De kleurstelling van de wagen is nog niet helemaal af en bekend, vermoedelijk zal er getest gaan worden in een compleet witte of zwarte wagen, aangedreven door een Mercedes-motor.

Na de testdagen in Silverstone vertrekt het team vrijwel meteen richting Barcelona, om daar vier dagen deel te nemen aan de grote gezamenlijke test. Of het nieuwe Honda-team na Barcelona nog enkele dagen zal testen is vooralsnog niet bekend.

Bij Honda was niemand bereikbaar voor commentaar.
Artikel geplaatst op f1 today 26 februari 2009 om 11:45

Brawn doet een greep uit zijn eigen zak...? :o

Ferrari 2010

Ik wist niet dat die zak zo groot was :-\ Hij zal wel goed geboerd hebben bij Ferrari, maar toch niet voldoende om een F1-team te runnen zonder sponsor? Dan kan hij toch nooit meer dan een jaar uit doen? Ik hoop voor hem dat hij niet alleen staat en dus wat garantie heeft van komende sponsoren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

De kosten zouden dus gedragen worden door Honda zelf, Ecclestone's televisierechten en enkele persoonlijke sponsors van Bruno Senna.
Weet iemand wat dit tweede wil zeggen?
Staat die kleine dictator zijn inkomsten uit televisierechten af aan het voormalige Honda? Zit hij dus nog steeds voor iets in het team?
Ik weet niet hoe ik dat moet zien. Ben alleszins heel blij dat ze er bij zullen zijn.

Enzo

Citaat van: sloggerke op 26 februari 2009 - 22:50:44
De kosten zouden dus gedragen worden door Honda zelf, Ecclestone's televisierechten en enkele persoonlijke sponsors van Bruno Senna.
Weet iemand wat dit tweede wil zeggen?
Staat die kleine dictator zijn inkomsten uit televisierechten af aan het voormalige Honda? Zit hij dus nog steeds voor iets in het team?
Ik weet niet hoe ik dat moet zien. Ben alleszins heel blij dat ze er bij zullen zijn.


Kan ook nergens lezen dat Ecclestone er alsnog geld in steekt, hoe weet je dit?
Las wel zojuist dat ze op Silverstone gaan testen, het zal wel een soort management buy-out worden.... ::)
Lijkt wel goed te komen allemaal met Honda gelukkig.

scho0634

Ik ben pas blij als het zover is. We hebben al teveel onbevestigde geructhen gehoord...

sloggerke

En het is zover!!!!
Yes!
Nu nog een naam en testen maar jongens! Eat those forza India's and Torro Rosso's!
:)

Ferrari 2010

Ik hoop dat ze inderdaad FI en STR aankunnen, maar ik vrees dat het enkel FI zal zijn. STR zal wel weer sterker zijn, de RBR wagen met de Ferrari-krachtbon, ze zullen net als vorig jaar niet slecht zijn denk ik. Met Brawn moeten ze toch in ieder geval nog kans maken om bij FI aan te sluiten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.