Ecclestone steunt GP Rome

Gestart door Martin, 14 februari 2009 - 18:57:50

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Of het zoveel gevaarlijker is weet ik niet, de snelheden liggen ook stukken lager.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 25 februari 2009 - 10:36:33
Of het zoveel gevaarlijker is weet ik niet, de snelheden liggen ook stukken lager.
Denk dat het inderdaad wel een stuk gevaarlijker is. Niet alleen voor de coureur, maar ook voor de marshals. Een crash is snel gemaakt en uitwijken voor andere coureurs is er hier niet bij. En ze tikken volgens mij bijna wel de 300. (of ik vergis me nu heel erg. :))
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ja maar de bochtensnelheid is stukken lager en door die vangrails lijken crashes ook vrij erg omdat de wagen zo gebouwd zijn dat ze versplinteren om de kracht op te vangen.
Ik denk niet dat een race op Monaco gevaarlijker is dan bijvoorbeeld op Spa of Monza, misschien zoals je zegd voor de marshalls maar dat klopt eigenlijk ook niet, de laatste marshalls die omkwamen was allemaal op permanente hogesnelheid circuits.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 25 februari 2009 - 14:06:01
Ja maar de bochtensnelheid is stukken lager en door die vangrails lijken crashes ook vrij erg omdat de wagen zo gebouwd zijn dat ze versplinteren om de kracht op te vangen.
Ik denk niet dat een race op Monaco gevaarlijker is dan bijvoorbeeld op Spa of Monza, misschien zoals je zegd voor de marshalls maar dat klopt eigenlijk ook niet, de laatste marshalls die omkwamen was allemaal op permanente hogesnelheid circuits.
Denk dat je je niet moet focussen op de bochtsnelheid, maar op de ruimte die er is om te racen. De crashes zien er inderdaad sneller ernstiger uit, maar kan me nog crash uit de jaren 90 in Monaco herinneren waar een auto ondersteboven op de vangrail kwam. Of Fisichalla 4 jaar geleden?

En nou ja de Marshals zijn opzich sinds 2001 ook veel beter beschermd denk ik, maar toch zie ik meer risico in een race in Monaco dan in Spa of Monza. Maar dat is voornamelijk snelheid ruimte factor.
Trotse vader van Rosalie(L)


Ferrari 2010

Allemaal heel mooi, maar niet officieel lijkt mij. De baan was ook duidelijk vaak veel te smal en was veel te eentonig, de ene kant was gewoon een spiegeling van de andere.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

De baan was de helft van Monaco. Lijkt mij inderdaad niet geloofwaardig :P

Folkert

Vond het maar irritant filmpje en zag er helemaal niet veelbelovend of zelfs geloofwaardig uit. Je ziet eigenlijk ook te weinig steeds van de baan en dan zoemt de camera weer weg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Is inderdaad niet echt een super filmpje, was het enige wat hierover te vinden is....(sorry guys :-\)
Maar het geeft een impressie van hoe het ongeveer zou zijn.

Ferrari 2010

#39
Citaat van: Enzo op 26 februari 2009 - 12:50:44
Maar het geeft een impressie van hoe het ongeveer zou zijn.
Not at all denk ik. Het filmpje lijkt me gewoon gemaakt door iemand die kennis heeft van zulke graphics, maar niets met de F1 zelf te maken heeft (op het fan zijn na dan). Ik kan er uiteraard naast zitten, maar niets geeft aan dat het van een officiƫle instantie komt, integendeel, op het einde komt er een gewoon gratis mailadres op. Daarnaast zijn het oudere wagens (spiegels staan waar ze bij Ferrari al lang niet meer staan) en zie je op seconde 37 'Vodafone' staan, en dat terwijl die Ferrari al lang niet meer sponsoren.

Die beelden zijn leuk, maar daar stopt het. ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Enzo op 26 februari 2009 - 12:50:44
Is inderdaad niet echt een super filmpje, was het enige wat hierover te vinden is....(sorry guys :-\)
Maar het geeft een impressie van hoe het ongeveer zou zijn.
Maakt niets uit hoor :). Geinig filmpje wel. Grappig gedaan. Alleen de baan lijkt mij niet reeel.

El perigo

Ik ben wel voor een voorstander voor straten circuits en zie het dan in rome ook helemaal zitten en moedig het aan.
Liefst een voor de rijders uitdagend traject langs het colloseum en andere karakterestieke gebouwen.
F1 staat toch niet stil, nieuwe f1 circuits komen er toch, en van mij mag er wel eentje door een een stad met zo veel geschiedenis.
Ik ben helaas niet zo,n fan van de tilke ontworpen circuits waar hij zelf ook niets aan kan doen door de restrickties van zijn opdracht gevers.
Meeste circuits hebben echt zoutloze bochten combinaties waar je als rijder het verschil kan maken.
Ook zal men mischien zeggen dat het niet mogelijk is gezien de investeringen en de overlast maar ing men heeft 2 belangrijke partijen achter zich en mischien komt men erop terug. daarnaast denk ik de stad een enorme impuls zal geven. Als ze daar 5 keer een gp organiseren ben ik tevreden.
ook al draait men er zwaar verlies op maar ze verspillen en blunderen er toch al op los , ik kan wel een paar voorbeeld circuits noemen. maar dan zou ik het wel leuk hebben gevonden als men rome had vereerd met een gp.

RadioActiveMan

Het is een feit blijkbaar.
Bernie heeft gezegd of zou gezegd hebben dat Rome op de kalender staat voor 2013 en dat er dat jaar maar liefst 20races zullen zijn. De teams zouden dat geweldig vinden, volgens deze machtige dwerg.  Ik vrees ervoor.

flupke3

Waar is de tijd dat er nog geen 10 gp per seizoen waren!

campos

Hoe meer hoe beter toch?? Rome lijkt me in 1e instantie zeker een aanwinst, hopelijk kunnen ze er iets moois van maken. F1 in Italie is altijd speciaal.