Doornbos dolgelukkig

Gestart door Martin, 13 februari 2009 - 09:07:11

« vorige - volgende »

Rippie

Citaat van: 0634 op 21 februari 2009 - 08:58:13
Hij schijnt nu wel inmiddels een contract te hebben getekend!

Leuk voor hem en voor de NL-se autosport :).
Hij zag mij blijkbaar twijfelen en heeft daarom zijn zitje bij Newman/Haas toch maar bevestigd.  ::)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

janke

Komt hij in ieder geval in een goed team terecht, waar hij kansen krijgt om een race te winnen.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Jep het is officieel, zijn sponsor wordt later bekend gemaakt. Ben benieuwd wie dat is, denkt dat Muermans wel weer de portemonnee getrokken heeft. Nar verluidt zou het stoeltje 3 miljoen Euro gekost hebben.

Ben benieuwd wat hij klaar maakt op de Ovals, hij heeft hier toch wat meer tegenstand dan in de champcar. Denk dat het in het begin niet mee zal gaan vallen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Muermans zit aan de grond door zijn fraude praktijken volgens mij. Ik denk eerder aan Trust/ING. Die zijn al privésponsor van hem. En het is toch niet alleen ovals waar ze racen??
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 21 februari 2009 - 16:38:39
Muermans zit aan de grond door zijn fraude praktijken volgens mij. Ik denk eerder aan Trust/ING. Die zijn al privésponsor van hem. En het is toch niet alleen ovals waar ze racen??
ING niet lijkt mij, ze hebben net besparen geblazen, dit kunnen ze dan onmogelijk verantwoorden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

ING maakte deze week nog bekend dat ze de hoofdsponsor worden van de race in Turkije. Ze zijn al een tijd sponsor van Doornbos. Crisis of niet. En om klanten te behouden cq te winnen, zul je toch met je reklame's en naamsbekendheid door moeten gaan. En dat kost nu eenmaal geld. Daar hebben grote bedrijven een apart potje voor.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 21 februari 2009 - 17:26:37
ING maakte deze week nog bekend dat ze de hoofdsponsor worden van de race in Turkije. Ze zijn al een tijd sponsor van Doornbos. Crisis of niet. En om klanten te behouden cq te winnen, zul je toch met je reklame's en naamsbekendheid door moeten gaan. En dat kost nu eenmaal geld. Daar hebben grote bedrijven een apart potje voor.
Waarschijnlijk was die deal al getekend. ING zoekt zelfs steun bij de Amerkiaanse overheid, en ik denk niet dat de overheid een bank zal steunen die hun geld uitgeeft aan sponsoring. Reclame is nog steeds iets anders dan sponsoring, sponsoring wordt niet aanzien als pure reclame.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Ze zouden eerst van 3 circuits sponsor zijn, en het is pas bekend dat ze ook Turkije doen, volgens mij. Maar doet er niet toe. Sponsoring komt uit hetzelfde potje als reclame's bijv. Dat is bij zulke grote bedrijven zo. Ze hebben daar een bepaald budget voor. Marketing noemen ze zoiets. Kijk eens hoeveel reclame ING nu nog op de beeldbuis maakt. En niet alleen in Nederland. Dat kost ook miljoenen. Zouden ze daar mee stoppen, lijkt me geen goed idee. Maar na 2009 is het in ieder geval met Renault gedaan. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze helemaal uit de F1 stappen.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 21 februari 2009 - 19:31:27
Ze zouden eerst van 3 circuits sponsor zijn, en het is pas bekend dat ze ook Turkije doen, volgens mij.
Maar hoe lang weten ze het zelf al? Daar doel ik eerder op. Sponsoring komt inderdaad uit hetzelfde potje als reclame, maar sponsoring wordt door buitenstaanders anders bekeken. Sponsoring wordt eerder aanzien als iemand geld geven, terwijl je er niet voldoende return voor terugkrijgt. Mensen laten niet toe dat met overheidsgeld geldverslindende sporten worden gefinancierd, kijk maar naar RBS dacht ik dat het is. Daar vragen belastingbetalers ook om de sponsoring stop te zetten nu ook daar overheidsgeld bij is beland. Sponsoring mag dan uit hetzelfde potje komen, het wordt absoluut niet hetzelfde bekeken door buitenstaanders, en al helemaal niet door die duizende werknemers die binnenkort hun C4 krijgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

#24
Je doet nou net of ING in hun marketing slecht bezig is. Als je alle F1 sponsors op een hoop gooit die verlies lijden en werknemers moeten ontslaan, dan hou je er niet zoveel over in de F1. We beginnen bij BBS. En ook die blijft in de F1 doorgaan, terwijl ze een 165 mensen moeten ontslaan. Een voorbeeld. En als al die sponsors, de grote dus, stoppen, dan is het de mazzel met de F1, of niet?? Ik vraag maar.

Edit,

Wel grandioos off topic.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Vandaar dus ook dat Mosley wil dat het budget van een F1 team louter de inkomsten van de F1 betreft. Maar daarover moeten ze eerst met Bernie om de tafel over een andere verdeelsleutel. Nou denk ik dat dat sowieso lastig wordt, maar goed.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 21 februari 2009 - 22:00:27
Je doet nou net of ING in hun marketing slecht bezig is. Als je alle F1 sponsors op een hoop gooit die verlies lijden en werknemers moeten ontslaan, dan hou je er niet zoveel over in de F1. We beginnen bij BBS. En ook die blijft in de F1 doorgaan, terwijl ze een 165 mensen moeten ontslaan. Een voorbeeld. En als al die sponsors, de grote dus, stoppen, dan is het de mazzel met de F1, of niet?? Ik vraag maar.
1 woord: contracten. Je kan een contract niet zomaar verbreken, dat kost ook een hoop geld en dan heb je niets. Ik zeg nergens dat ING slecht bezig is met hun marketing en begrijp ook niet waar je dat uit haalt, want dat zeg ik nergens. Ik zeg enkel dat buitenstaanders een verschil zien tussen pure reclame en sponsoring.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

ING heeft allang laten weten dat het Doornbos in de US niet gaat sponsoren. Ze zouden ook vorig jaar maar heel beperkt gesponsord hebben (alleen bij Bavaria City Racing).

Volgens mij valt het trouwens wel mee met Muermans... Zover ik weet is hij wel betrokken bij een grote fraudezaak bij het Philips pensioenfonds (waar veel geld is verdwenen) maar wordt hij nog niet als verdachte gezien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Ik geloof je, maar wordt het dan geen tijd dat Doornbos, ING van zijn site afschopt. Of hebben ze nog een contract met hem tot eind maart. Of tot wanneer ze ten gronde zijn?? :-\ En over Muermans blijf ik mijn twijfels houden.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 23 februari 2009 - 23:36:35
Ik geloof je, maar wordt het dan geen tijd dat Doornbos, ING van zijn site afschopt. Of hebben ze nog een contract met hem tot eind maart. Of tot wanneer ze ten gronde zijn?? :-\ En over Muermans blijf ik mijn twijfels houden.
Misschien vindt Doornbos het zelf een goede referentie ;) En verder kan het inderdaad zijn dat ze gewoon een contract hebben, dat moet daarom niet veel waard zijn, maar als er een lopend contract is, blijft ING er waarschijnlijk wel op staan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.