Wat gaat er gebeuren in 2009?

Gestart door scho0634, 10 februari 2009 - 15:27:40

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: NDCGN op 16 maart 2009 - 14:44:01

tja, da's ook puur een gevoelskwestie (ofzo).. ik denk dat er nog wel een paar beter zijn als Glock.. hoe kom je erbij dat Glock zo goed is dan??
Is ook een gevoelskwestie.

Het is niet dat ik Glock zo goed vind. Er zijn er een stuk of 5 die beter zijn als de rest. Dan komen er een stuk of 10,12 op gelijk nivo ,waaronder Glock, die daar niet voor onderdoet m.i.. Ik heb hem vorig jaar niet zo heel veel verkeerd zien doen eigenlijk.

Folkert

Citaat van: 0634 op 16 maart 2009 - 15:46:32
Citaat van: NDCGN op 16 maart 2009 - 14:44:01

tja, da's ook puur een gevoelskwestie (ofzo).. ik denk dat er nog wel een paar beter zijn als Glock.. hoe kom je erbij dat Glock zo goed is dan??
Is ook een gevoelskwestie.

Het is niet dat ik Glock zo goed vind. Er zijn er een stuk of 5 die beter zijn als de rest. Dan komen er een stuk of 10,12 op gelijk nivo ,waaronder Glock, die daar niet voor onderdoet m.i.. Ik heb hem vorig jaar niet zo heel veel verkeerd zien doen eigenlijk.
Daar ben ik het wel mee eens. Al denk ik dat van die 10/12 Glock wel bij de best 3 hoort en het meeste kan gaan groeien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 16 maart 2009 - 15:11:58
Citaat van: Ferrari 2009 op 16 maart 2009 - 14:03:00
Citaat van: F_A_Diaz op 16 maart 2009 - 11:14:11
Citaat van: Wizard op 14 maart 2009 - 15:38:17
Mischien wat offtopic, maar wat de rijderskeuze betreft, ben ik het helemaal met je eens. Ik snap ook niet dat een team met zo'n budget geen  jong talent in huis haalt en geen voortraject heeft, zoals Red Bull dat heeft om coureurs te laten ontwikkelen en te ontdekken. Wat dat betreft vind ik dat ze het bij Toyota niet geweldig voor elkaar hebben.

Glock wordt woensdag pas 27, okee, tegenwoordig is dat niet meer piepjong maar toch zeker ook niet oud.

Toyota heeft ook zeker wel een programma voor jonge coureur, zit zelfs nog een Nederlander in, Henki Waldschmidt uit Den Haag.
Mja, Glock is volgens mij geen wereldwonder ofzo.

Dat zeg ik toch ook niet?  :)

CitaatEnkele jaren terug was hij niet goed genoeg voor F1, en dan pikt Toyota hem zo veel later op. Als hij echt goed was, had hij destijds wel in de F1 gebleven.

Goed, jouw mening maar wat heeft dat te maken met wat ik zeg? Het verwijt was dat Toyota geen jonge coureur had, niet of die coureur nu goed of slecht is.
Ok, maar wat ben je met jonge coureurs (en een programma ervoor) als ze niet beloftevol zijn?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

waard500

Citaat van: 0634 op 16 maart 2009 - 14:40:57
Citaat van: Burorri op 16 maart 2009 - 14:28:30
Noem ze maar 
Behoudens Vettel, Alonso, Lewis en de beiden Ferrari's, iedereen zo'n beetje.

Volgens mij was Trulli vorig jaar sneller dan Glock...bijna het gehele jaar. We zullen zien dit jaar waar toe Glock in staat is..
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

scho0634

Volgens mij scheelde het niet zoveel. Zeker niet naar gelang het seizoen vorderde. In punten uiteindelijk ook niet veel.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 16 maart 2009 - 15:40:50En ik denk dat Wizard iets anders bedoelde met "jong talent". Hoe wel hij maar 2 jaar in de F1 heeft gereden, heeft hij wel al aantal kansen gehad en is hij wel al wat ouder.

Wat een flauwekul, hij wordt morgen 27, hij zit al bijna in het bejaardentehuis....  ::)

Ik weet niet hoe oud jij bent, als je 17 bent lijkt 27 misschien oud, maar voor een coureur is dat absoluut niet oud.

Ik snap ook niet waar je je weer mee bemoeit eigenlijk, misschien zeg ik het wat hard maar ik kan geen scheet laten hier op het forum of jij staat weer vooraan terwijl ik in discussie ben met iemand anders. Wizard kan zelf ook antwoorden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 16 maart 2009 - 17:42:09
Citaat van: F_A_Diaz op 16 maart 2009 - 15:11:58
Goed, jouw mening maar wat heeft dat te maken met wat ik zeg? Het verwijt was dat Toyota geen jonge coureur had, niet of die coureur nu goed of slecht is.
Ok, maar wat ben je met jonge coureurs (en een programma ervoor) als ze niet beloftevol zijn?

Dat ze niet beloftevol zijn zeg jij. Maar dan nog, dat was de discussie niet. Nu draai je erom heen.

Jij doet alsof ik zei dat Glock een supercoureur is, dat zei ik niet, ik zei alleen dat Toyota met Glock wel een jonge coureur heeft en dat het dus niet klopt dat Toyota alleen 'oude' coureurs heeft.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 10:58:18
Citaat van: Ferrari 2009 op 16 maart 2009 - 17:42:09
Citaat van: F_A_Diaz op 16 maart 2009 - 15:11:58
Goed, jouw mening maar wat heeft dat te maken met wat ik zeg? Het verwijt was dat Toyota geen jonge coureur had, niet of die coureur nu goed of slecht is.
Ok, maar wat ben je met jonge coureurs (en een programma ervoor) als ze niet beloftevol zijn?

Dat ze niet beloftevol zijn zeg jij. Maar dan nog, dat was de discussie niet. Nu draai je erom heen.

Jij doet alsof ik zei dat Glock een supercoureur is, dat zei ik niet, ik zei alleen dat Toyota met Glock wel een jonge coureur heeft en dat het dus niet klopt dat Toyota alleen 'oude' coureurs heeft.
de gemiddelde leeftijd ligt vrij hoog daar... Glock is van dezelfde lichting als Alonso, dat is toch ook geen jonkie meer.. oud is weer wat anders natuurlijk..

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 10:54:44
Citaat van: Burorri op 16 maart 2009 - 15:40:50En ik denk dat Wizard iets anders bedoelde met "jong talent". Hoe wel hij maar 2 jaar in de F1 heeft gereden, heeft hij wel al aantal kansen gehad en is hij wel al wat ouder.

Wat een flauwekul, hij wordt morgen 27, hij zit al bijna in het bejaardentehuis....  ::)

Ik weet niet hoe oud jij bent, als je 17 bent lijkt 27 misschien oud, maar voor een coureur is dat absoluut niet oud.

Ik snap ook niet waar je je weer mee bemoeit eigenlijk, misschien zeg ik het wat hard maar ik kan geen scheet laten hier op het forum of jij staat weer vooraan terwijl ik in discussie ben met iemand anders. Wizard kan zelf ook antwoorden.
Sorry, je hebt gelijk. Was even vergeten dat dit het F_A_Diaz&Wizard Forum is. Wat een onzin zeg, als er wel iemand is die zich overal mee bemoeid ben jij het wel. Ik zeg alleen wat ik denk dat hij bedoelde en geef daar mijn mening over het jonge talent.

Waarom zou ik me er niet mee mogen bemoeien? Het is toch een Forum voor iedereen?
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: NDCGN op 17 maart 2009 - 11:14:53
de gemiddelde leeftijd ligt vrij hoog daar... Glock is van dezelfde lichting als Alonso, dat is toch ook geen jonkie meer.. oud is weer wat anders natuurlijk..

Omdat Alonso al vrij lang meedoet is hij nog niet oud. Hij is ook jong, net als Glock.

Als je de 30 gepasseerd bent kan je spreken van de wat oudere coureurs.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 12:16:22

Waarom zou ik me er niet mee mogen bemoeien? Het is toch een Forum voor iedereen?

Het forum is er voor iedereen maar daarom hoef je niet overal op te reageren. Ik heb een discussie met Wizard, dan hoef jij geen antwoord voor hem te geven, dat kan hij zelf ook wel.

Ik heb het idee dat je je er juist mee moet bemoeien omdat ik erbij ben, als het twee andere forummers waren geweest had je niks gepost.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 14:02:14
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 12:16:22

Waarom zou ik me er niet mee mogen bemoeien? Het is toch een Forum voor iedereen?

Het forum is er voor iedereen maar daarom hoef je niet overal op te reageren. Ik heb een discussie met Wizard, dan hoef jij geen antwoord voor hem te geven, dat kan hij zelf ook wel.

Ik heb het idee dat je je er juist mee moet bemoeien omdat ik erbij ben, als het twee andere forummers waren geweest had je niks gepost.
Als ik overal op wil reageren, dan is dat mijn goed recht. Jij reageerd ook altijd overal op en dat mag dan weer wel? Ik ben het gewoon vaak niet met jou eens omda tik vind dat jij geen gelijk hebt in veel gevallen. Misschien had ik niet moeten zeggen wat Wizard bedoelde, maar leek me duidelijk dat het daarna ging om mijn mening en hoe ik er tegen aan keek.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Folkert

Alonso trouwens marginaal sneller gister.
1    F. Alonso   Renault      01:18.343   99
2    R. Barrichello   Brawn GP      01:18.398   62
3    J. Button   Brawn GP      01:18.892   12
4    L. Hamilton   McLaren      01:19.513   85
5    N. Rosberg   Williams      01:19.783   123

Dat zou wat zijn zeg Renault en BrawnGP voor de titel en Mclaren en Ferrari voor de rest. Vraag me wel af wat de fuelload zou zijn geweest.
Wat ik me trouwens afvraag: Massa, Alonso en nog iemand hadden zich verbaasd geuit over het BrawnGP Team en dat zij zonder KERS rijden. En dat Ferrari met KERS zelfs niet aan die tijden komen. Is KERS dan echt zo veel sneller?
Ik was namelijk de gehele tijd van mening dat KERS minimaal verschil zou uitmaken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 14:28:48
Alonso trouwens marginaal sneller gister.
1    F. Alonso   Renault      01:18.343   99
2    R. Barrichello   Brawn GP      01:18.398   62
3    J. Button   Brawn GP      01:18.892   12
4    L. Hamilton   McLaren      01:19.513   85
5    N. Rosberg   Williams      01:19.783   123

Dat zou wat zijn zeg Renault en BrawnGP voor de titel en Mclaren en Ferrari voor de rest. Vraag me wel af wat de fuelload zou zijn geweest.
Wat ik me trouwens afvraag: Massa, Alonso en nog iemand hadden zich verbaasd geuit over het BrawnGP Team en dat zij zonder KERS rijden. En dat Ferrari met KERS zelfs niet aan die tijden komen. Is KERS dan echt zo veel sneller?
Ik was namelijk de gehele tijd van mening dat KERS minimaal verschil zou uitmaken.

Kers zou een verschil kunnen maken van ongeveer 3 tienden mits de omstandigheden goed zijn.
Hierbij moet je denken aan wat voor circuit het is, het gewicht van de rijder, gewichtsverdeling van de auto met Kers en de extra bandenslijtage door toedoen van extra gewicht KERS.
Er spelen een hoop factoren mee en de teams zijn nu aan het onderzoeken wat wijsheid is.