Main Menu

USF1

Gestart door Forza F1, 04 februari 2009 - 19:46:49

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 05 februari 2009 - 15:58:52
Citaat van: Burorri op 05 februari 2009 - 13:50:42
Citaat van: F_A_Diaz op 05 februari 2009 - 13:27:15
Citaat van: Burorri op 05 februari 2009 - 11:36:49
Ja en nee, Je hebt gelijk dat Racen is Racen. Maar toch is er wel duidelijk een verschil bij de klassen. Vooral de specificaties van de auto's verschillen.

Dat maakt de normale fan niet uit, alleen fans die echt alles volgen weten zo iets.  En of je nou met een Fiat Punto of met een formule 1 wagen rijdt, het races bijft hetzelfde, je hoeft een Amerikaan niet uit te leggen wat racen is. Dat moet je bij voetbal over het algemeen wel, en als je een sport niet snapt is er al gauw niks aan. En Amerikanen staan er niet om bekend ze graag gaan leren over iets wat niet van hun eigen cultuur is.
Heb je gelijk in. Maar er is ook nog een aspect dat Amerikanen niet leuk vinden aan de F1. De regels zijn net iets anders, de sfeer is net wat strenger. en ja Americanen hebben liever het geluid(specificatie) van de motor van een Nascar en vinden dat er mooier uit zien omdat Nascar wat ruiger is. De auto's zijn robuster. De basis regels zijn inderdaad wel het zelfde, maar zijn toch veel regels anders(die ik niet uit mijn hoofd allemaal weet.)
Daarnaast zijn veel Amerikanen fan van de oval races, dat in de Formule 1 niet eens over nagedacht.


Amerikanen weten wat racen is, dat hoef je ze niet uit te leggen, ze weten over het algemeen niet wat voetbal is. Dat zei ik, nu ga je en heel verhaal typen over sfeer en geluid van motoren, wat moet ik daarmee?
Dat dat de reden is waarom Formule 1 niet zo populair is als in Europa of zo populair is als andere klassen in de amerikaanse autosport. Jij stelde voorop dat Racen racen is, en ik meende dat jij daarmee bedoelde dat Amerikanen daarom ook wel leuk zouden moeten/kunnen vinden. Ik stelde voorop dat het racen in Amerika een net iets andere instelling heeft, waardoor Amerikanen minder snel geneigd zijn om het te volgen.

Daarnaast zijn er ook populaire sporten die ook iedereen kent, Basketbal, of hockey. Honkbal kent de gemiddelde Europeaan ook wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Dus...? Weet je wat, laat verder maar zitten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 05 februari 2009 - 16:53:52
Dus...? Weet je wat, laat verder maar zitten.
Ik snap even niet meer wat je nou bedoelt, ik gaf je gelijk, maar zei ook dat er toch wel wat aspecten waren van de F1 die anders zijn dan het racen in Amerika. Daarnaast zei jij dat het geen goede vergelijking was omdat American football moet worden uitgelegd door kenners voor aleer ze de sport leuk kunnen vinden. Maar er zijn dus ook andere sporten die wel iedereen al kent, maar toch niet zo populair zijn als in Amerika. Dus de vergelijking klopt ergens wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Later deze maand zou het nieuws bevestigd moeten worden middels een persconferentie.

Ik ben benieuwd of het nu wel of niet waar is.

janke

Citaat van: F_A_Diaz op 05 februari 2009 - 16:53:52
Dus...? Weet je wat, laat verder maar zitten.
Ik snap jou niet. Dat je altijd zo bot reageer op andermans mening. Is het zo moeilijk om met Burrori bijv. fatsoenlijk te discussiëren?? Eens of niet eens??
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: 0634 op 05 februari 2009 - 17:33:42
Later deze maand zou het nieuws bevestigd moeten worden middels een persconferentie.

Ik ben benieuwd of het nu wel of niet waar is.
Ik ook. Juich een nieuw team in de F1 altijd toe.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 05 februari 2009 - 17:35:55
Citaat van: F_A_Diaz op 05 februari 2009 - 16:53:52
Dus...? Weet je wat, laat verder maar zitten.
Ik snap jou niet. Dat je altijd zo bot reageer op andermans mening. Is het zo moeilijk om met Burrori bijv. fatsoenlijk te discussiëren?? Eens of niet eens??
Wat ik ook niet snap, is dat hij niet reageert op prive berichten, die ik stuur om niet te lang hier welles nietes verhalen te krijgen. Maar hij gaat dan wel vrolijk verder in het topic over het zelfde onderwerp als in mijn prive bericht.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 05 februari 2009 - 15:01:18
f1 in amerkia kan succesvol zijn maar dan met de f1 wel
wat toegevingen doen .De pits meer toegankelijker maken en de ovals
gebruiken zou een optie zijn die perfect haalbaar lijkt om  het plubliek
warm te maken.Er zal altijd verschil blijven met de Amerikaanse cultuur races
maar indien we meer inhaalmaneuvers krijgen door de komende regelementswijzegingen
moet f1 toch kunnen aanslaan daar.
Ovals is absoluut geen optie voor denk ik 98% van de F1 fans. Dat hoort in mijn ogen ook niet tot een mogelijkheid om F1 aantrekkelijk te maken voor de amerikanen. Het is Formule 1 zoals Formule 1 nu is, en niet dingen aan passen voor Amerika als dat nodig is. De pits toegankelijker te maken ben ik helemaal mee eens. Al weet ik niet of teams het daar mee eens zijn. Maar goed, dat kan de FIA ook wel beetje op dringen. Coureurs en teams in Amerika zijn veel openlijker en vriendelijker dan in Europa heb ik het idee. Veel meer Fan gericht.

En trouwens, wat me opvalt is dat je heel vaak een zin midden doorbreekt met (denk ik) enter. Doe je dat bewust of is het een onbewuste enter? Ik heb (geloof ik) een onbewuste spatie die ik wel eens in woorden gebruik, waar dat niet de bedoeling is.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Naar het schijnt heeft Mosley de pogingen van het Aerikaanse team toch bevestigd...

robbert

Citaat van: 0634 op 06 februari 2009 - 11:07:48
Naar het schijnt heeft Mosley de pogingen van het Aerikaanse team toch bevestigd...
eerst zien en dan geloven ;)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 05 februari 2009 - 16:06:06
Citaat van: F_A_Diaz op 05 februari 2009 - 15:58:52
Citaat van: Burorri op 05 februari 2009 - 13:50:42
Citaat van: F_A_Diaz op 05 februari 2009 - 13:27:15
Citaat van: Burorri op 05 februari 2009 - 11:36:49
Ja en nee, Je hebt gelijk dat Racen is Racen. Maar toch is er wel duidelijk een verschil bij de klassen. Vooral de specificaties van de auto's verschillen.

Dat maakt de normale fan niet uit, alleen fans die echt alles volgen weten zo iets.  En of je nou met een Fiat Punto of met een formule 1 wagen rijdt, het races bijft hetzelfde, je hoeft een Amerikaan niet uit te leggen wat racen is. Dat moet je bij voetbal over het algemeen wel, en als je een sport niet snapt is er al gauw niks aan. En Amerikanen staan er niet om bekend ze graag gaan leren over iets wat niet van hun eigen cultuur is.
Heb je gelijk in. Maar er is ook nog een aspect dat Amerikanen niet leuk vinden aan de F1. De regels zijn net iets anders, de sfeer is net wat strenger. en ja Americanen hebben liever het geluid(specificatie) van de motor van een Nascar en vinden dat er mooier uit zien omdat Nascar wat ruiger is. De auto's zijn robuster. De basis regels zijn inderdaad wel het zelfde, maar zijn toch veel regels anders(die ik niet uit mijn hoofd allemaal weet.)
Daarnaast zijn veel Amerikanen fan van de oval races, dat in de Formule 1 niet eens over nagedacht.


Amerikanen weten wat racen is, dat hoef je ze niet uit te leggen, ze weten over het algemeen niet wat voetbal is. Dat zei ik, nu ga je en heel verhaal typen over sfeer en geluid van motoren, wat moet ik daarmee?
Dat dat de reden is waarom Formule 1 niet zo populair is als in Europa of zo populair is als andere klassen in de amerikaanse autosport. Jij stelde voorop dat Racen racen is, en ik meende dat jij daarmee bedoelde dat Amerikanen daarom ook wel leuk zouden moeten/kunnen vinden. Ik stelde voorop dat het racen in Amerika een net iets andere instelling heeft, waardoor Amerikanen minder snel geneigd zijn om het te volgen.

Daarnaast zijn er ook populaire sporten die ook iedereen kent, Basketbal, of hockey. Honkbal kent de gemiddelde Europeaan ook wel.
k moet zeggen dat ik het deze keer wel eens ben met Burrori.. F1 zal niet snel (nooit) autosport nr 1 worden in Amerika... terwijl het dat in de rest van de wereld wel is.. er is op zich wel een markt voor in Amerika, voor de echte racefan zal het zeker interessant zijn, maar de gemiddelde Amerikaan zal toch gaan voor Nascar of IRL en ziet liever ovalraces... da's toch eigenlijlk wel een heel andere discipline... maar goed,  dat hoeft natuurlijk niet te beteken dat er helemaal geen plek is voor F1... de fabrieksteams hebben al aangegeven dat Noord Amerika wel heel belangrijk voor hen is... dus laat die Noord Amerikaans races maar snel weer terug komen op de kalender... en dan prime time uitzenden in Europa.. dan heeft Bernie er ook nog wat aan...

janke

Zou het dan toch niet zo'n broodje aap verhaal zijn??

Officiële aankondiging Amerikaans USF1-project aanstaande
Binnen een maand zal er door Ken Anderson en Peter Windsor een officiële poging worden gedaan om zich als Amerikaans Formule 1-team aan te melden voor het seizoen 2010. Het project gaat nu nog door het leven onder de naam USF1. Thuisbasis voor het volledig Amerikaanse team zou gaan werken vanuit North Carolina, vlakbij de ultramoderne windtunnel van Anderson. ITV Sport citeert een bron dichtbij het team: "In Amerika krijg je dit project veel sneller van de grond dan waar dan ook."

USF1 is het geesteskindje van Ken Anderson, die in de jaren tachtig als ontwerper voor de Formule 1-teams van Ligier en Onyx werkte. Daarna was hij succesvol als engineer in diverse Amerikaanse takken van autosport. Hij werkt aan het USF1-project met Peter Windsor, voormalig Williams-teammanager en momenteel journalist voor Speed TV. Op deze Amerikaanse zender zal de aankondiging van het team ook live worden uitgezonden.

Het doel van de Amerikanen is simpel: aantonen dat in de Verenigde Staten dezelfde technologische kennis voorhanden is Europa. Hierbij voelen ze zich gesteund door de gelimiteerde testmogelijkheden gedurende het Formule 1-seizoen en de racekalender, die steeds minder Europese circuits aandoet. Ook zijn ze ervan overtuigd dat de kosten in de VS lager liggen, vooral door het inschakelen van andere leveranciers. "Wanneer je in Europa zoveel teams op een kluitje bij elkaar hebt zitten, dan willen je leveranciers nog wel eens onderhandelen over prijzen en voorwaarden. Wij zijn het enige Amerikaanse team en hebben daar niet zo'n last van", aldus een bron van het USF1-team.

Al vier jaar zijn de oprichters van dit project bezig met hun plan. "Waar dit project om gaat, dat is om de VS in de Formule 1 te brengen en niet de Formule 1 naar de Verenigde Staten. We willen niet onze 25 miljoen Nascar-fans overtuigen dat de Formule 1 de beste sport ter wereld is, maar juist de Amerikanen betrekken bij de Formule 1. En er is geen enkele reden waarom Amerikanen niet willen zien dat hun team zal slagen in deze tak van autosport."

F1Today

Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 09 februari 2009 - 10:11:45
Zou het dan toch niet zo'n broodje aap verhaal zijn??

Officiële aankondiging Amerikaans USF1-project aanstaande
Binnen een maand zal er door Ken Anderson en Peter Windsor een officiële poging worden gedaan om zich als Amerikaans Formule 1-team aan te melden voor het seizoen 2010. Het project gaat nu nog door het leven onder de naam USF1. Thuisbasis voor het volledig Amerikaanse team zou gaan werken vanuit North Carolina, vlakbij de ultramoderne windtunnel van Anderson. ITV Sport citeert een bron dichtbij het team: "In Amerika krijg je dit project veel sneller van de grond dan waar dan ook."

USF1 is het geesteskindje van Ken Anderson, die in de jaren tachtig als ontwerper voor de Formule 1-teams van Ligier en Onyx werkte. Daarna was hij succesvol als engineer in diverse Amerikaanse takken van autosport. Hij werkt aan het USF1-project met Peter Windsor, voormalig Williams-teammanager en momenteel journalist voor Speed TV. Op deze Amerikaanse zender zal de aankondiging van het team ook live worden uitgezonden.

Het doel van de Amerikanen is simpel: aantonen dat in de Verenigde Staten dezelfde technologische kennis voorhanden is Europa. Hierbij voelen ze zich gesteund door de gelimiteerde testmogelijkheden gedurende het Formule 1-seizoen en de racekalender, die steeds minder Europese circuits aandoet. Ook zijn ze ervan overtuigd dat de kosten in de VS lager liggen, vooral door het inschakelen van andere leveranciers. "Wanneer je in Europa zoveel teams op een kluitje bij elkaar hebt zitten, dan willen je leveranciers nog wel eens onderhandelen over prijzen en voorwaarden. Wij zijn het enige Amerikaanse team en hebben daar niet zo'n last van", aldus een bron van het USF1-team.

Al vier jaar zijn de oprichters van dit project bezig met hun plan. "Waar dit project om gaat, dat is om de VS in de Formule 1 te brengen en niet de Formule 1 naar de Verenigde Staten. We willen niet onze 25 miljoen Nascar-fans overtuigen dat de Formule 1 de beste sport ter wereld is, maar juist de Amerikanen betrekken bij de Formule 1. En er is geen enkele reden waarom Amerikanen niet willen zien dat hun team zal slagen in deze tak van autosport."

F1Today


Zo klinkt het inderdaad meer als een echt plan dat binnekort werkelijkheid kan worden. Vooral het laatste stukje, waarin ze zeggen dat ze US in de F1 willen brengen en niet de F1 in de US. Ook willen ze dus niet de NASCAR en INDY fans overtuigen van de F1 en dat F1 beter is, maar dat America ook succesvol is of kan zijn in de F1.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Als ze dan maar geen Scott Speed nemen. Die doet z'n naam werkelijk geen eer aan, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Ik vind dat ze weer heel hard roepen, over Danica Patrick bijv!

Ik heb er nog steeds een hard hoofd in... waar zouden ze opeens die 50 miljoen Euro (die ze zouden hebben) vandaan halen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is