Main Menu

USF1

Gestart door Forza F1, 04 februari 2009 - 19:46:49

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 18 februari 2009 - 10:19:07
Citaat van: janke op 17 februari 2009 - 22:49:57Maar voor wat F1 fans is een vrouw per definitie minder als een man.

Ik denk inderdaad wel dat de evolutie de man beter ontwikkeld heeft als coureur dan de vrouw. De man is ontwikkeld als jager met snelle hand- oog coordinatie, wat heel belangrijk is in autosport omdat het allemaal zo snel gaat. Er zullen best vrouwen zijn die dat niveau ook kunnen halen maar de beste onder mannen zal naar mijn mening altijd beter zijn dan de beste onder de vrouwen.

Dat is niet vrouwen naar beneden halen, dat is evolutie. Vrouwen hebben weer andere dingen waarin zij beter zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij zijn beide geslachten gelijk in wat ze kunnen, alleen hebben mannen vanuit hun levensperspectief meer de neiging om zich in te zetten, terwijl vrouwen meer voor hun kroost willen zorgen. Volgens mij komt het in de F1 bovendien zelfs niet op de pure top in kracht aan, wel in talent en inzet. En dat is volgens mij helemaal van persoon tot persoon afhankelijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 18 februari 2009 - 13:23:26
Citaat van: F_A_Diaz op 18 februari 2009 - 10:19:07
Citaat van: janke op 17 februari 2009 - 22:49:57Maar voor wat F1 fans is een vrouw per definitie minder als een man.

Ik denk inderdaad wel dat de evolutie de man beter ontwikkeld heeft als coureur dan de vrouw. De man is ontwikkeld als jager met snelle hand- oog coordinatie, wat heel belangrijk is in autosport omdat het allemaal zo snel gaat. Er zullen best vrouwen zijn die dat niveau ook kunnen halen maar de beste onder mannen zal naar mijn mening altijd beter zijn dan de beste onder de vrouwen.

Dat is niet vrouwen naar beneden halen, dat is evolutie. Vrouwen hebben weer andere dingen waarin zij beter zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij zijn beide geslachten gelijk in wat ze kunnen, alleen hebben mannen vanuit hun levensperspectief meer de neiging om zich in te zetten, terwijl vrouwen meer voor hun kroost willen zorgen. Volgens mij komt het in de F1 bovendien zelfs niet op de pure top in kracht aan, wel in talent en inzet. En dat is volgens mij helemaal van persoon tot persoon afhankelijk.
Ik ben het dit keer wel met F_A_Diaz eens, mannen zijn gebouwd voor sport. Het liggen van de man is sterker en beter gebouwd voor sporten als hardlopen, wielrennen, racen, krachtsporten en dergelijke.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

#62
Je hoort mij ook niet zeggen dat een vrouw niet goed genoeg kan zijn voor het niveau van Formule 1.
Ik denk alleen dat de top van de mannen beter is dan de top van de vrouwen.

De Michael Schumacher onder de vrouwen zal niet beter zijn dan de Michael Schumacher onder de mannen vanwege het fysiek, en dan bedoel ik helemaal niet zozeer de kracht.

Maar de Michael Schumacher onder de vrouwen kan best beter zijn dan de Mark Webber onder de mannen, ik noem maar wat.

Het is daarbij bewezen dat mannen beter zijn in sport dan vrouwen, zowel mentaal als fysiek. Een uitschieter onder de vrouwen kan best aardig met de mannen meedoen maar zal nooit de top van de mannen verslaan. Nu ligt dat in de F1 wat genuanceerder omdat de auto ook een rol speelt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Geef ze gewoon een kans zou ik zeggen en dan zien we wel.

F_A_Diaz

Als ze beter of net zo goed is als een man dan zie ik haar graag komen voor het commerciele maar ze moet niet alleen komen voor het commerciele terwijl er wel mannen zijn die het beter zouden doen dan haar.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jacky Ickx

Ik wil dat Danica Patrick komt. Ze is een goede coureur en brengt de racesport bij veel meer mensen onder de aandacht dan dat nu het geval is. Ze is gewoon een ontzettende kanjer. Ik geloof in haar kwaliteiten. Wat zou het gaaf zijn als zij punten zou scoren. Het is een toppertje. Ik hoop dat het zal gebeuren maar zal wel weer niet want ze zoeken alleen middelmaatcoureurs met een beroemde achternaam.

meatball

Citaat van: Kimi Räikkönen op 18 februari 2009 - 18:39:17
Ik wil dat Danica Patrick komt. Ze is een goede coureur en brengt de racesport bij veel meer mensen onder de aandacht dan dat nu het geval is. Ze is gewoon een ontzettende kanjer. Ik geloof in haar kwaliteiten. Wat zou het gaaf zijn als zij punten zou scoren. Het is een toppertje. Ik hoop dat het zal gebeuren maar zal wel weer niet want ze zoeken alleen middelmaatcoureurs met een beroemde achternaam.
Dat is er recht op  :) ik ben blijkbaar dan toch niet de enige die een afkeer heeft van die zoontjes van ,die slechts zwakke afkooksels zijn van hun voorvaderen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: Kimi Räikkönen op 18 februari 2009 - 18:39:17
Ik wil dat Danica Patrick komt. Ze is een goede coureur en brengt de racesport bij veel meer mensen onder de aandacht dan dat nu het geval is. Ze is gewoon een ontzettende kanjer. Ik geloof in haar kwaliteiten. Wat zou het gaaf zijn als zij punten zou scoren. Het is een toppertje. Ik hoop dat het zal gebeuren maar zal wel weer niet want ze zoeken alleen middelmaatcoureurs met een beroemde achternaam.
Bekende namen buiten maar andere speciale gevallen binnen? Dat vind ik ook maar vreemd. Akkoord dat iemand die enkel om zen naam in de F1 komt, er niet hoort, maar enkel omdat ze een vrouw is vind ik ook een énorm domme reden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

#68
Citaat van: Kimi Räikkönen op 17 februari 2009 - 22:11:18
Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 21:41:36
Ze heeft geen ervaring met het afstellen van f1 wagens en dat is toch
een vereiste .Bovendien is er een groot verschil tussen een f1 wagen en een indywagen.
Zal dus niet evident zijn om succesvol te zijn.

Villeneuve, Bourdais.

Zanardi, Doornbos. :D

Citaat van: Kimi Räikkönen op 18 februari 2009 - 18:39:17
Ik wil dat Danica Patrick komt. Ze is een goede coureur en brengt de racesport bij veel meer mensen onder de aandacht dan dat nu het geval is. Ze is gewoon een ontzettende kanjer. Ik geloof in haar kwaliteiten. Wat zou het gaaf zijn als zij punten zou scoren. Het is een toppertje. Ik hoop dat het zal gebeuren maar zal wel weer niet want ze zoeken alleen middelmaatcoureurs met een beroemde achternaam.

Ik denk dat de naam Patrick ook wel beroemd genoeg is hoor, zij is alleszins één van de enige coureurs uit Amerika die ik ken. :)

scho0634

Vanwege de commerciele kracht van een niet geheel onaantrekkelijke dame die kan autoracen. Daardoor is ze bekend.

F_A_Diaz

Je kijkt anders naar haar prestaties omdat ze een vrouw is. Er zijn zat mannelijke coureurs die hetzelfde of meer dan haar gepresteerd hebben die lang niet zo bekend zijn.

Ik vind haar niet zo super lekker ofzo, maar een paar lagen make up en goede belichting wel maar goed, dan is bijna iedere vrouw knap.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Kimi Räikkönen op 18 februari 2009 - 18:39:17Ik hoop dat het zal gebeuren maar zal wel weer niet want ze zoeken alleen middelmaatcoureurs met een beroemde achternaam.

Piquet en Rosberg, Rosberg doet het goed en Piquet heeft potentie. Deze twee coureurs hebben zich daarvoor al meer bewezen dan Patrick. Nakajima zou je misschien nog kunnen noemen maar die zit er meer omdat er een Japanse coureur in moet dan omdat hij nou toevallig Nakajima heet. En Nakajima is niet minder dan Patrick voor zover je dat nu kan bekijken.

Laat Patrick eerst maar eens serieus gaan testen en dan zien we wel verder.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jacky Ickx

Citaat van: F_A_Diaz op 19 februari 2009 - 09:56:27
Citaat van: Kimi Räikkönen op 18 februari 2009 - 18:39:17Ik hoop dat het zal gebeuren maar zal wel weer niet want ze zoeken alleen middelmaatcoureurs met een beroemde achternaam.

Piquet en Rosberg, Rosberg doet het goed en Piquet heeft potentie. Deze twee coureurs hebben zich daarvoor al meer bewezen dan Patrick. Nakajima zou je misschien nog kunnen noemen maar die zit er meer omdat er een Japanse coureur in moet dan omdat hij nou toevallig Nakajima heet. En Nakajima is niet minder dan Patrick voor zover je dat nu kan bekijken.

Laat Patrick eerst maar eens serieus gaan testen en dan zien we wel verder.
Patrick verdient een kans vind ik. Het zou de autosport een enorme boost geven. Ze is gewoon een kanjer. Ik geloof erin dat in de autosport een vrouw ook goed kan presteren. Dat hebben we in Nederland toch ook gezien in de toerwagens? Met een meid? Ik weet haar naam niet meer(VD Sloot?) Bij autosport komt het meer op reactiesnelheid aan en concentratie dan op kracht. Met een Patrick zou de F1 echt enorm in aandacht toenemen. Niet alleen vanwege haar beeldschone uiterlijk.

janke

Nou beeldschoon? ;) Voor de rest ben ik het met je eens. Het is trouwens Sandra v/d Sloot. Michelle Mouten (Frankrijk) is een goed voorbeeld. Knalde met een Audi quattro in de jaren '80. Won 3 Races. Ze was net zo snel en goed als Walter Röhrl (Opel) in 1982. Waarom zou een vrouw geen kans kunnen hebben in de F1??
Some things are too important to be left in the past.

meatball

Citaat van: janke op 19 februari 2009 - 20:27:24
Nou beeldschoon? ;) Voor de rest ben ik het met je eens. Het is trouwens Sandra v/d Sloot. Michelle Mouten (Frankrijk) is een goed voorbeeld. Knalde met een Audi quattro in de jaren '80. Won 3 Races. Ze was net zo snel en goed als Walter Röhrl (Opel) in 1982. Waarom zou een vrouw geen kans kunnen hebben in de F1??
Beeldschoon inderdaad als je haar vergelijkt met het huidige aanbod van f1 piloten  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat