kan het prive team van williams nog lang overleven?

Gestart door leproffesseur, 02 oktober 2008 - 11:57:16

« vorige - volgende »

Kan het prive team van williams nog lang overleven?

nee
0 (0%)
ja
9 (69.2%)
ze komen terug aan de top
2 (15.4%)
misschien
2 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 10

Rippie

Williams heeft als voordeel dat de structuur van het team zeer stabiel is. Al jarenlang trekken dezelfde mensen daar aan de touwtjes. En zeker nu er de komende jaren wordt bespaard op het budget heb ik de hoop dat Williams het nog heel wat jaren kan uitzingen.

En wie weet gaat het komend jaar wel heel goed, gezien hun gedurfde keuze voor de mechanische KERS.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

F_A_Diaz

Met de kostenbesparende maatregelen tegenwoordig moet Williams wel kunnen blijven bestaan en misschien wel weer kunnen meedoen om de zeges. Hun nadeel is wel dat ze puur afhankelijk zijn van sponsoren en geen autofabrikant hebben.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Citaat van: Rippie op 01 maart 2009 - 21:27:17
Williams heeft als voordeel dat de structuur van het team zeer stabiel is. Al jarenlang trekken dezelfde mensen daar aan de touwtjes. En zeker nu er de komende jaren wordt bespaard op het budget heb ik de hoop dat Williams het nog heel wat jaren kan uitzingen.

En wie weet gaat het komend jaar wel heel goed, gezien hun gedurfde keuze voor de mechanische KERS.
Het nadeel aan gedurfde keuzes is natuurlijk ook dat het kan tegenslaan al heeft Williams in het verleden
al grote succesen gehad door nieuwe dingen te gebruiken.We zullen zien.

F_A_Diaz

Maar als van de tien teams er negen niet voor een mechanische KERS kiezen dan weet ik niet of het wel zo'n goede stap is van Williams.

Straks wordt KERS ook nog een standaard onderdeel, de kans is groot dat KERS dan met batterij werkt dus ze geven nu veel geld uit voor iets wat ze maar een jaar kunnen gebruiken en in 2010 moeten ze leren werken met een batterij systeem waar de rest dan al een jaar ervaring mee heeft.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 maart 2009 - 16:24:58
Maar als van de tien teams er negen niet voor een mechanische KERS kiezen dan weet ik niet of het wel zo'n goede stap is van Williams.

Straks wordt KERS ook nog een standaard onderdeel, de kans is groot dat KERS dan met batterij werkt dus ze geven nu veel geld uit voor iets wat ze maar een jaar kunnen gebruiken en in 2010 moeten ze leren werken met een batterij systeem waar de rest dan al een jaar ervaring mee heeft.
Klopt ook wel. Maar omdat 9 van de 10 teams het zus of zo doen, wilt niet zeggen dat dat het meest optimale is. Misschien heeft Williams wel iets gevonden wat de andere teams niet konden vinden. Williams is vaak een erg innovatief team geweest. En ja, hoe het over een jaar zit is natuurlijk ook weer wat van te zeggen. Maar Williams kan denk ik wel een heel goed jaar gebruiken.
Trouwens: Is Patrick Head nog steeds ontwerper van Williams. Ben even helemaal kwijt wie wat ook al weer was daar.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Ik denk wel dat Head er nog werkt maar ontwerpen heeft hij al lang niet gedaan.

Enzo


F_A_Diaz

Klopt, sinds april 2006 zit hij daar.

Patrick Head doet volgens mij niet veel meer, hij is een aandeelhouder en een soort van supervisor. Hij houdt alles in de gaten en zal hier en daar zijn mening wel geven maar heeft geen officiele functie bij het ontwerpen van de auto.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."