The Stig ontmaskerd...

Gestart door Alan Blues, 20 januari 2009 - 16:03:48

« vorige - volgende »

Alan Blues

The Stig verraadt zichzelf


BRUSSEL - De testpiloot van het automagazine 'Top Gear' is de professionele stuntman en autoracer Ben Collins.

Wie is 'The Stig'? Het was een van de best bewaarde geheimen in de televisiewereld. Vorige week beweerde de Britse krant News of the world te weten wie er onder die eeuwige witte helm zat, maar de tabloid gaf de naam niet vrij, 'uit respect voor het programma en het grote geheim'.

De krant verklapte wel dat de Stig een getrouwde dertiger is die in een relatief bescheiden villa van 330.000 euro woont, in een saaie middenklasser rijdt en ooit dicht bij een Formule1-carrière stond.

Er werd nog aan toegevoegd dat de man zijn job bij Top Gear combineert met een bestaan als stunt- en testpiloot en daar zo'n 165.000 euro per jaar mee verdient. De krant drukte ook een foto af met de ogen van de man die nooit zijn helm afzet en nooit ofte nimmer een woord spreekt.

Maar 'The Stig' heeft nu zichzelf ontmaskerd. De testpiloot van Top Gear 'outte' zich aan het personeel van een galerie in Bristol. Dat schrijft de Britse krant Daily Telegraph op zijn website.

De 33-jarige Ben Collins gaf zijn geheim prijs toen hij de galeriehouder vroeg om hem te helpen bij de productie van een beperkte uitgave van een print van 'The Stig' in actie.

Ook een bouwvakker had de identiteit van de testpiloot ontdekt, toen hij tijdens werkzaamheden in het huis van Collins het witte kostuum en de witte handschoenen van 'The Stig' zag liggen.

Collins startte zijn autosportcarrière in 1994. Onlangs werkte hij drie maanden als stuntman in de laatste James Bond-film The Quantum of Solace als stand-in van acteur Daniel Craig.
lb

Bron: www.hetnieuwsblad.be

Ferrari 2010

Ik vind het belachelijk dat die mensen het dan weer aan de pers moesten vertellen. Verder hoop ik nog steeds dat het niet waar is. Bovendien, het NOTW artikel bevatte onder andere dit stuk:

But last week we found a leak in the Top Gearbox—and a senior BBC source last night confirmed: "Yes **** ******** IS the Stig but don't tell anyone I've told you."

Ben Collins past niet in die sterretjes. Niets zegt uiteraard dat die sterretjes kloppen. Verder zou het ook gewoon wat sensatie kunnen zijn van de galeriehouder die wil zien of zijn vermoeden klopt. Ook dat van die bouwvakker, waarom zou the stig zen overal thuis bewaren? En wat betekend het überhaupt dat een racepiloot een overall in zen kast heeft liggen, die toevallig wit is. Ik wacht toch op een officieel bericht van Top Gear of Ben Collins zelf alvorens het te geloven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Ben Collins zou wel degelijk Stiggie zijn hoor. Ook tijdens de 24u van Silverstone stapte Collins binnen en Stiggie kwam naar buiten, althans ooggetuigen :)

Collins was het wel niet altijd. Bij de Renault F1 op hun testcircuit was het Kovalainen en bij de Toyota Indoor Challenge zou het Trulli of Zonta geweest zijn. In Afrika en USA was het duidelijk iemand anders ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 20 januari 2009 - 18:51:47In Afrika en USA was het duidelijk iemand anders ;D
Nee hoor, in Afrika was hij gewoon wat aangedikt :) Dat van die 24h hebben ze dan wel erg dom aangepakt in ieder geval...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

de enigste manier om het te weten is gewoon te wachten op het nieuwe seizoen

Toen Perry Mccartney zich outte als the black stig hebben ze het personage geexecuteerd door hem van een vliegdekschip te laten afrijden en the white stig verwelkomd

maar toch respect meer dan 24uur in het pak zitten en niets zeggen wat er aan de hand is met de wagen er zijn weinig racers die dat gegeven is
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 20 januari 2009 - 21:21:57
maar toch respect meer dan 24uur in het pak zitten en niets zeggen wat er aan de hand is met de wagen er zijn weinig racers die dat gegeven is
Mja, in hoeverre is het effectief zo gegaan :) Zo goed als heel dat programma is geacteerd, zelfs hun grappen. De grappen van Rik Torfs in de slimste mens zijn ook grotendeels geprepareerd. Alleja, ik wil maar zeggen, er zit veel schijn aan, in werkelijkheid gaat het meestal helemaal anders.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

AMSTERDAM -  Een van de best bewaarde geheimen van de Britse televisie lijkt onthuld. Niet één man is de mysterieuze The Stig, de racer die nooit spreekt of zijn helm afzet, uit het populaire automagazine 'Top Gear'. Deze rol zou worden gespeeld door maar liefst vier racers.
De naam van de 33-jarige autoracer Ben Collins lekte al eerder uit. De man, die ook stuntman was in de Bondfilm 'Quantum of Solace', heeft echter altijd ontkend.

Volgens de Daily Mail is de Stig echter een team van vier racers. Een van hen is inderdaad voormalig racer Ben Collins (33). Nummer twee zou zijn de 47-jarige Julian Bailey, doe ooit meedeed aan de Formule 1. De nummers drie en vier blijven vooralsnog geheim.

De BBC deed gisteren een oproep de jacht naar de Topgear te stoppen. De vorige Stig, The Black Stig Perry Mc Carthy, schreef zichzelf uit de tv-reeks nadat hij zijn identiteit had prijsgegeven.

Telegraaf/Daily Mail.
Some things are too important to be left in the past.

Doefie

Ik vermoed eigelijk ietswat opgezet spel... witte helm en witte Alpinestars kunnen van iedereen zijn gezien er zovéél mensen dat hebben. Collins werkte al langer ook als gewoon medewerker aan Top Gear dus zou het zo verdacht toch niet zijn als hij als medewerker van het programma extra kopies gaat vragen? ???

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 21 januari 2009 - 12:59:30
Ik vermoed eigelijk ietswat opgezet spel... witte helm en witte Alpinestars kunnen van iedereen zijn gezien er zovéél mensen dat hebben. Collins werkte al langer ook als gewoon medewerker aan Top Gear dus zou het zo verdacht toch niet zijn als hij als medewerker van het programma extra kopies gaat vragen? ???
Ah, ik ben dan toch niet de enige die dat denkt dat er opzet mogelijk is :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Alan Blues

Ik weet niet wat ik ervan moet denken... Met die mannen van Top Gear weet je nooit en ze zijn ook niet vies van een beetje extra reclame...

meatball

Zo belangrijk vind ik dit eigenlijk niet,het is gewoon een tof programma en wie nu de stig is maakt niet uit.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 21 januari 2009 - 20:31:36
Zo belangrijk vind ik dit eigenlijk niet,het is gewoon een tof programma en wie nu de stig is maakt niet uit.
Wie het is maakt me niet zo uit, maar de sfeer er rond bevalt me wel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Allemaal show, maar wel een leuke show. :)