FIA zet testcoureurs buitenspel

Gestart door gloudiesaurus, 24 januari 2009 - 11:11:38

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/testcoureurs_voorlopig_buitenspel/

Lijkt me toch een slechte zaak voor de Formule 1! Ik kan me niet voorstellen dat de FIA deze regel heeft opgesteld om jonge talentvolle testcoureurs van hun kilometers te beroven..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

ja nu kunnen ze zichzelf niet meer bewijzen, ik vind het ook weer een dom idee. Maar ja, als je weet van waar het idee komt is dit weer normaal hé. Ze zijn weer voor de zoveelste keer goed bezig. Als ze willen dat de f1 kapot gaat, laat dan de sport gewoon stoppen hé in plaats van telkens zo stomme regeltjes uit te vinden

Ferrari 2010

Een absolute schande, want de teams gaan niet hun testkilometers weggeven aan iemand die de wagen niet kent. Tegen dat ze de wagen kennen, mogen ze niet meer rijden. Ik hoop dat de teams massaal achterpoortjes gaan gebruiken om dit te omzeilen want nu gaan ze voor mij echt wel te ver. Ik zou direct men wagen verkopen aan een "extern" bedrijfje, hen laten testen en de data terug kopen. Ze gaan er nu toch echt wel over vind ik. Een team kiest toch zelf wie ze in de wagen zetten zeker?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Voor jonge talentvolle rijders is plek zat in andere raceklassen.

Er werd overdreven veel getest wat geldverslindend is. En de F1 gaat echt niet kapot door minder te testen. Vind het allemaal wat overdreven reacties. Jammer voor die jongens, maar niet meer dan dat.

robbert

let maar op dat de f1 daardoor niet kapot gaat doordat ze geen talentvolle piloten meer vinden. Dus dat ze alleen maar piloten vinden die blunderen omdat ze de wagen niet gewoon zijn door het testverbod. Dan zal er wat kritiek zijn

scho0634

Alsof een talentvolle coureur gaat blunderen omdat ie wat minder test. Kom op nou zeg. We kunnen ook overdrijven.

Er moet gewoon bezuinigd worden, en de tienduizenden testkilometers voor 3 tienden winst zijn erg kostbaar.

Jasper

Er wordt helemaal niet bezuinigd door deze regel, de teams moeten nu gewoon telkens van coureur wisselen...

Bovendien draait het als F1-coureur allemaal om ervaring. Ervaring in een F1-wagen. Want dat hoort nog altijd anders te zijn dan een GP2.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 24 januari 2009 - 15:23:55
Er wordt helemaal niet bezuinigd door deze regel, de teams moeten nu gewoon telkens van coureur wisselen...

Bovendien draait het als F1-coureur allemaal om ervaring. Ervaring in een F1-wagen. Want dat hoort nog altijd anders te zijn dan een GP2.
als je goed bent dan sta je er direct... kijk naar Hamilton... die werd er met meer ervaring juist niet beter op.. veel van de huidige testcoureurs maken toch nooit een kans om daadwerkelijk races te gaan rijden.. ik ken ze niet allemaal hoor, maar als ik naar Ferrari of naar McLaren kijk, dan zijn dat niet echt rijders die je ooit nog in F1 hoeft te verwachten.. t is jammer voor die coureurs en misschien voor de teams zelf, die misschien meer hebben aan een ervaren testcoureur als het gaat om de wagen te verbeteren.. verder denk ik dat deze regel niet zoveel gevolgen heeft..

gloudiesaurus

Eigenlijk zouden ze net zoiets maken als in het A1GP... dat jonge coureur onder de 25 op vrijdag tijdens de GP's een extra uurtje krijgen om te rijden. Ook leuk voor de fans... zien ze weer eens wat andere coureurs. En voor de jonge mannen natuurlijk het moment zich te bewijzen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Martin

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 januari 2009 - 11:46:46
Een absolute schande, want de teams gaan niet hun testkilometers weggeven aan iemand die de wagen niet kent. Tegen dat ze de wagen kennen, mogen ze niet meer rijden. Ik hoop dat de teams massaal achterpoortjes gaan gebruiken om dit te omzeilen want nu gaan ze voor mij echt wel te ver. Ik zou direct men wagen verkopen aan een "extern" bedrijfje, hen laten testen en de data terug kopen. Ze gaan er nu toch echt wel over vind ik. Een team kiest toch zelf wie ze in de wagen zetten zeker?

Goed idee Ferrari 2009, leuke nieuwe naam trouwens, Ferrari 'verkoopt' zijn wagen aan meneer A, McLaren 'verkoopt' hem aan meneer B enz.
Die heren laten testcoureurs in die 'privé' auto's rijden. Er zijn wel privé circuits waar dat kan. En anders huur je een ander circuit af.
Als ik volgende week met mijn privé Tyrrell 003 uit 1973 op Zolder wil rijden kan ik volgens mij dat circuit ook afhuren.


meatball

Volgens mij kosten die losse testcoureurs toch geen geld,ze moesten meestal veel betalen om even wat te mogen rijden. De vaste testcoureurs kun je bezwaarlijk jong talent noemen De La Rosa , Marc Gene of Luca Badoer geen van allen komt nog in aanmerking voor de f1 vrees ik.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: NDCGN op 24 januari 2009 - 15:48:48
Citaat van: Jasper op 24 januari 2009 - 15:23:55
Er wordt helemaal niet bezuinigd door deze regel, de teams moeten nu gewoon telkens van coureur wisselen...

Bovendien draait het als F1-coureur allemaal om ervaring. Ervaring in een F1-wagen. Want dat hoort nog altijd anders te zijn dan een GP2.
als je goed bent dan sta je er direct... kijk naar Hamilton... die werd er met meer ervaring juist niet beter op.. veel van de huidige testcoureurs maken toch nooit een kans om daadwerkelijk races te gaan rijden.. ik ken ze niet allemaal hoor, maar als ik naar Ferrari of naar McLaren kijk, dan zijn dat niet echt rijders die je ooit nog in F1 hoeft te verwachten.. t is jammer voor die coureurs en misschien voor de teams zelf, die misschien meer hebben aan een ervaren testcoureur als het gaat om de wagen te verbeteren.. verder denk ik dat deze regel niet zoveel gevolgen heeft..
Maar Hamilton heeft volgens mij best veel getest van te voren. Dat hij nu een minder jaar kende wil nog niets zeggen, het is pas zijn 2de jaar. Ik vind het wel raar, nu moeten ze dus veel coureurs laten testen, wat volgens mij slecht is voor de feedback.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Jasper op 24 januari 2009 - 15:23:55
Er wordt helemaal niet bezuinigd door deze regel, de teams moeten nu gewoon telkens van coureur wisselen...
Niet testen bespaart niet ?

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 24 januari 2009 - 19:44:27
Citaat van: Jasper op 24 januari 2009 - 15:23:55
Er wordt helemaal niet bezuinigd door deze regel, de teams moeten nu gewoon telkens van coureur wisselen...
Niet testen bespaart niet ?
Door testcoureurs te verbieden gaan ze niet meer of minder testen hoor. Het is gewoon testen met andere rijders, en dat kost net extra geld aangezien die man moet wennen aan die wagen, en tegen dat hij er ietwat aan gewend is, moeten ze een andere nemen. Dus moet al het testwerk door de vaste coureurs gedaan worden, waardoor die ook hun wintervakantie kwijt zijn.

Citaat van: Martin op 24 januari 2009 - 16:20:57
Goed idee Ferrari 2009, leuke nieuwe naam trouwens, Ferrari 'verkoopt' zijn wagen aan meneer A, McLaren 'verkoopt' hem aan meneer B enz.
Die heren laten testcoureurs in die 'privé' auto's rijden. Er zijn wel privé circuits waar dat kan. En anders huur je een ander circuit af.
Als ik volgende week met mijn privé Tyrrell 003 uit 1973 op Zolder wil rijden kan ik volgens mij dat circuit ook afhuren.
Originele naam hé ;) Maar zo is het inderdaad, "iedereen" kan een circuit afhuren. En als het al verboden zou zijn om de nieuwste F1 wagens door te verkopen aan derden, dan bestaat er nog steeds wel een achterpoortje om die toch verkocht te krijgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 januari 2009 - 20:21:11
Door testcoureurs te verbieden gaan ze niet meer of minder testen hoor.
Oh, sorry ik dacht dat het over het testverbod in het seizoen ging.