Omzeilt ferrari het testverbod?

Gestart door leproffesseur, 06 januari 2009 - 20:40:26

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 21:39:00
Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:20:57
Ferrari heeft dus een manier gevonden om het KERS-systeem te testen die de FIA waarschijnlijk niet voor ogen had, maar die niet tegen de regels is.

Wie verder wil discussiëren over het woord 'omzeilen', kan naar het forum van Vandale gaan.
Nog heel even (dit gaat over je eerste zin, niet over omzeilen); Ferrari heeft volgens enkele geruchten, die inmiddels allang zijn tegengesproken, een manier gevonden om KERS te testen.. van andere teams is al bekend dat ze technologie van buitenaf halen... en btw regels zijn toch simpel bij te stellen of uit te breiden als ze hun uitwerking missen?? bij de FIA zullen ze toch ook wel internet hebben??

Alé, 't is goed, ik heb mijn post aangepast i.v.m. je eerste opmerking en i.v.m. het tweede deel stond er al "waarschijnlijk", speciaal zodat iedereen zou hebben wat zijn/haar hartje begeert.

Ik denk dat deze topic nu vredig mag wegzakken in de eindeloze F1Pits.net-archieven.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 21:46:41
Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 21:39:00
Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:20:57
Ferrari heeft dus een manier gevonden om het KERS-systeem te testen die de FIA waarschijnlijk niet voor ogen had, maar die niet tegen de regels is.

Wie verder wil discussiëren over het woord 'omzeilen', kan naar het forum van Vandale gaan.
Nog heel even (dit gaat over je eerste zin, niet over omzeilen); Ferrari heeft volgens enkele geruchten, die inmiddels allang zijn tegengesproken, een manier gevonden om KERS te testen.. van andere teams is al bekend dat ze technologie van buitenaf halen... en btw regels zijn toch simpel bij te stellen of uit te breiden als ze hun uitwerking missen?? bij de FIA zullen ze toch ook wel internet hebben??
Ja, maar ze passen sowieso al om de haverklap vanalles aan, ze moeten nog wat geloofwaardigheid houden ook hé :) Anders kunnen ze even goed stellen dat teams voortaan maar langs laten komen met nieuwe ideeën die dan terplekke goed of afgekeurd worden :) Jaarlijks de reglementen aanpassen zou eigenlijk toch moeten volstaan. Anders geef je ook gewoonweg toe dat je absoluut niet nadenkt vooraleer je ze definitief in je reglement opneemt :P
tja, verander dan helemaal niks.. als je een doel voor ogen hebt met een regel en het werkt niet zoals je bedoeld had dan moet je m gewoon aanpassen of uitbreiden.. anders ben je juist niet geloofwaardig... je kunt niet zeggen laat maar zitten...

Jasper

Als ze hem wel ineens zouden aanpassen, zou dat vrij gemakkelijk (en terecht, denk ik) geïnterpreteerd kunnen worden als het tegenwerken van Ferrari.

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 22:07:15
tja, verander dan helemaal niks.. als je een doel voor ogen hebt met een regel en het werkt niet zoals je bedoeld had dan moet je m gewoon aanpassen of uitbreiden.. anders ben je juist niet geloofwaardig... je kunt niet zeggen laat maar zitten...

Neen, daar heb je volkomen gelijk in, maar je kunt ook niet om de 5 dagen gaan wijzigen.
Teams steken geld in die achterpoortjes. Het is zoals de massadempers destijds, hoe idioot is het wel niet om dat midden in het seizoen plots te gaan verbieden? Die wagen is daar naar gebouwd. Het al dan niet laten testen van een systeem is misschien wel anders, je gaat je wagen er niet anders door bouwen, maar er worden toch ook overeenkomsten enzo voor afgesloten veronderstel ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

De FIA, of Mosley of Bernie zouden wat absoluter moeten zijn in hun opstelling van regels. Het is volgens mij helemaal niet moeilijk om regels zo op te stellen dat er of geen andere interpertatie mogenlijk is of dat er geen sluipweggetjes kunnen worden gevonden. En dan heb ik het wel over mensen die er verstand van hebben, maar denk dat het toch relatief simpel moet zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 22:23:01
De FIA, of Mosley of Bernie zouden wat absoluter moeten zijn in hun opstelling van regels. Het is volgens mij helemaal niet moeilijk om regels zo op te stellen dat er of geen andere interpertatie mogenlijk is of dat er geen sluipweggetjes kunnen worden gevonden. En dan heb ik het wel over mensen die er verstand van hebben, maar denk dat het toch relatief simpel moet zijn om dat voor elkaar te krijgen.

Zo makkelijk lijkt me dat anders niet... Ze zouden bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de teams het KERS systeem niet door externen mogen laten testen. Maar om nu Ferrari als voorbeeld te nemen, ze kunnen Ferrari toch niet verbieden om hun KERS systeem te verkopen aan andere teams, zoals bijvoorbeeld Peugeot. Op die manier kan je de regels weer gaan omzeilen, want het lijkt me nogal wiedes dat Ferrari op de hoogte blijft van een klant (zoals Peugeot dan zou zijn). Het is altijd makkelijker om regels te omzeilen dan om ze op te stellen. Je ze zouden nog eens een verbod kunnen plaatsen op het verkoop van eigen technologie aan niet F1-teams, maar probeer dat maar te verkopen...

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:20:57
Ferrari heeft dus volgens de geruchten een manier gevonden om het KERS-systeem te testen die de FIA waarschijnlijk niet voor ogen had, maar die niet tegen de regels is.


Helemaal niet, de FIA zegt nergens dat het niet mag en ook de andere teams zeggen niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: Makke op 20 januari 2009 - 23:51:01
Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 22:23:01
De FIA, of Mosley of Bernie zouden wat absoluter moeten zijn in hun opstelling van regels. Het is volgens mij helemaal niet moeilijk om regels zo op te stellen dat er of geen andere interpertatie mogenlijk is of dat er geen sluipweggetjes kunnen worden gevonden. En dan heb ik het wel over mensen die er verstand van hebben, maar denk dat het toch relatief simpel moet zijn om dat voor elkaar te krijgen.

Zo makkelijk lijkt me dat anders niet... Ze zouden bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de teams het KERS systeem niet door externen mogen laten testen. Maar om nu Ferrari als voorbeeld te nemen, ze kunnen Ferrari toch niet verbieden om hun KERS systeem te verkopen aan andere teams, zoals bijvoorbeeld Peugeot. Op die manier kan je de regels weer gaan omzeilen, want het lijkt me nogal wiedes dat Ferrari op de hoogte blijft van een klant (zoals Peugeot dan zou zijn). Het is altijd makkelijker om regels te omzeilen dan om ze op te stellen. Je ze zouden nog eens een verbod kunnen plaatsen op het verkoop van eigen technologie aan niet F1-teams, maar probeer dat maar te verkopen...
Ik denk dat deze situatie ook niet echt goed voorbeeld is, aangezien de testen van het KERS niet op een Ferrari gebeuren en dus voor het grootste gedeelte andere uitkomsten krijgt van de test. Maar misschien is het wel wat lastiger dan ik het voorstelde, maar ik denk wel dat de FIA wat absoluter kan en mag zijn in haar regels.
Trotse vader van Rosalie(L)