budgetbeperking in aantocht?

Gestart door leproffesseur, 19 januari 2009 - 15:37:23

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:42:40
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 15:20:46
Het principe wat F_A_Diaz bedoelt klopt wel: De F1 word te duur en kan of het team, F1 of het bedrijf zelf kapot maken. Maar hij kijkt er helemaal verkeerd naar en kijkt te veel naar getallen en cijfers heb ik het idee. Hij ziet niet dat dat geld wat er in gaat, ook er uit komt, of zich zelf terug betaalt in andere aspecten.
Het idee van marketing, economie, interresse en imago ontgaat hem geloof ik.
En dat is iets wat Ferrari_2009 mooi zegt: dat verblijfmotorhome van Mclaren/mercedes is zijn waarde meer dan waar.

En het maakt de sponsoren nog steeds uit waar ze zitten. Hoe luxer, hoe makkelijker ze te beinvloeden zijn. Dat is gewoon een feit.
tijdelijk maatregelen vind ik ook prima... de recessie/crisis gaat niet aan F1 voorbij, zeker niet omdat het zo sterk gelinkt is aan de automarkt...

Dus moet je zorgen dat teams niet zo sterk afhangen zijn van de autoindustrie. Met en budget van 150 miljoen kan je een autofabrikant die stopt als team nog een keer opvangen met 1 of 2 nieuwe sponsoren. Tegenwoordig is onmogelijk om een sponsor te vinden die hetzelfde geld in het laadje brengt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 18:41:35
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:46:39
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 17:20:21
Wanneer werd de beslissing genomen dat Renault in 2007 zou stoppen en wanneer werd het bekent dat Alonso weer terug kwam naar Renault?
ze hebben iig geluk gehad  dat McLaren al haar punten is kwijt geraakt dan... anders waren ze er uit geweest?? als je 2 jaar WK bent geweest achter elkaar , dan  mag je de lat ook wel zo hoog leggen.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze dat op basis van één jaar doen.. elk topteam heeft wel eens een minder jaar...
Ik weet niet of ze er dan wel of niet uit waren gegaan als Mclaren haar punten had behouden. Wat ik met mijn bericht bedoelde was dat Alonso misschien een beslissende factor is geweest in het besluit om terug te trekken of niet. Het is geen geheim dat Alonso tot de beste van de huidige coureurs word gezien, en sommige zien hem al als gelijke van Schumacher/Senna. Renault zou Alonso dus kunnen hebben gezien als een goede factor binnen het team, dat ze dus weer mee kunnen draaien aan de top en dus goed zou zijn voor Renauls marketing.

Alonso ging juist weg bij Renault naar McLaren omdat Renault hem geen zekerheid kon geven dat ze nog lang door zouden gaan met het F1 project. En toen waren ze zelfs twee keer kampioen geweest.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

#137
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 19:56:55
CitaatGaat Renault stoppen met Formule 1?
Thu 05-01 2006

Het voortbestaan van de Formule 1 renstal van Renault lijkt met de dag onzekerder te worden. Vanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.

De dalende verkoop in Europa baart de Fransen zorgen, er moeten zaken veranderen. Op 9 februari maakt Renault haar gewijzigde strategie bekend, er gaan geruchten dat het schrappen van het Formule 1 project daarbij hoort.

Om de dalende verkopen in Europa op te vangen zou het schrappen van het Formule 1 project een optie zijn. Alleen al het ontwikkelen van een eigen Formule 1 motor kost Renault jaarlijks 110 Miljoen Euro. Het schrappen van het totale team zou Renault jaarlijks honderden miljoenen schelen.

Nadat Alonso bekend maakte over te stappen van Renault naar McLaren gonsde het al van de geruchten, zou Alonso zien aankomen dat Renault gaat stoppen? Waarschijnlijk weten we op 9 februari meer, we houden je op de hoogte maar wees niet verbaasd als Renault volgende maand bekend maakt de Formule 1 aan het einde van dit jaar vaarwel te zeggen.

Bron, F1 News.
Tevens ook een bericht voor F_A_Diaz dat de F1 weldegelijk invloed heeft op de marketing en verkoopcijfers.

Ik zie alleen maar dingen die mijn verhaal helpen. Misschien moet je wat beter lezen.

Dat Renault meer verkoopt zal best, er zijn ook meer mensen die een auto nodig hebben jaarlijks. Dat zegt verder niks. In Europa verloren ze marktaandeel terwijl dat toch de grootste markt voor F1 is. Renault zal zelf wel onderzoek gedaan hebben en als het F1 team nergens genoemd wordt en ze ook nog overwegen om de stekker eruit te halen kan je wel nagaan dat het kwa verkoop niet helpt. Anders zouden ze wel erg stom zijn om te stoppen met F1. Ik snap niet hoe je hier uit haalt dat ik fout zit en jij gelijk hebt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 09:05:06Misschien dat jij overal 100% rationele keuzes maakt, maar de gemiddelde consument laat zich leiden door marketing, kuddegedrag en impulsen.

Een auto kopen is wat anders dan het nieuwste telefoontje kopen of een pak tandenstokers bij de kassa.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 09:21:39
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 09:05:06Misschien dat jij overal 100% rationele keuzes maakt, maar de gemiddelde consument laat zich leiden door marketing, kuddegedrag en impulsen.

Een auto kopen is wat anders dan het nieuwste telefoontje kopen of een pak tandenstokers bij de kassa.
Voor sommigen écht niet. Ik heb een tijdje weekendwerk gedaan bij een 2dehands wagenverkoper en daar vroeg nog niet de helft van de mensen om een testrit. Nog niet de helft hé, en dat bij een 2dehands wagen! Voor sommige mensen is het kopen van een wagen net zoals het kopen van een gsm of tandenstokers.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

We hebben het hier over budgetbeperking. Als de toestand met de economie zo door blijft gaan hoef je geen één team budgetbeperking op te leggen. Geen groot concern die er nog geld instopt, dan zijn de geldstromen vanzelf al beperkt. ING gaat kijken wat ze 2010 met Renault doen. Nou geloof me, die stoppen als het zo doorgaat. En als Renault niet zo'n grote sponsor terug krijgt, denk ik dat Renault de boeken dicht doet. Ik denk dat 2009 crucial wordt voor de F1. Anders zien we 2010 misschien nog 14 wagens op de grid staan. En voorlopig horen we nog steeds niks van Honda.
Some things are too important to be left in the past.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 09:53:26
Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 09:21:39
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 09:05:06Misschien dat jij overal 100% rationele keuzes maakt, maar de gemiddelde consument laat zich leiden door marketing, kuddegedrag en impulsen.

Een auto kopen is wat anders dan het nieuwste telefoontje kopen of een pak tandenstokers bij de kassa.
Voor sommigen écht niet. Ik heb een tijdje weekendwerk gedaan bij een 2dehands wagenverkoper en daar vroeg nog niet de helft van de mensen om een testrit. Nog niet de helft hé, en dat bij een 2dehands wagen! Voor sommige mensen is het kopen van een wagen net zoals het kopen van een gsm of tandenstokers.

Een 2e hands wagen is al helemaal niet van belang voor een fabrikant, daar verdienen zij niks op. Het gaat om nieuwe auto's, dat is ook een hogere prijs dan een tweedehands auto, bovendien hebben kopers bij zulke auto's heel andere motieven.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: janke op 27 januari 2009 - 10:05:25
We hebben het hier over budgetbeperking. Als de toestand met de economie zo door blijft gaan hoef je geen één team budgetbeperking op te leggen. Geen groot concern die er nog geld instopt, dan zijn de geldstromen vanzelf al beperkt. ING gaat kijken wat ze 2010 met Renault doen. Nou geloof me, die stoppen als het zo doorgaat. En als Renault niet zo'n grote sponsor terug krijgt, denk ik dat Renault de boeken dicht doet. Ik denk dat 2009 crucial wordt voor de F1. Anders zien we 2010 misschien nog 14 wagens op de grid staan. En voorlopig horen we nog steeds niks van Honda.

Dus moet je nu een budgetbeperking invoeren zodat Renault in 2009 het vertrek van ING (75 miljoen per jaar) kan opvangen waardoor ze misschien toch blijven meedoen. En met een beperking is de kans dat Toyota blijft ook veel groter omdat ze dan niet van die enorme bedragen hoeven uit te geven, dan is het nog een keer te behappen dat je niet vooraan rijdt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 11:04:08
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 09:53:26
Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 09:21:39
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 09:05:06Misschien dat jij overal 100% rationele keuzes maakt, maar de gemiddelde consument laat zich leiden door marketing, kuddegedrag en impulsen.

Een auto kopen is wat anders dan het nieuwste telefoontje kopen of een pak tandenstokers bij de kassa.
Voor sommigen écht niet. Ik heb een tijdje weekendwerk gedaan bij een 2dehands wagenverkoper en daar vroeg nog niet de helft van de mensen om een testrit. Nog niet de helft hé, en dat bij een 2dehands wagen! Voor sommige mensen is het kopen van een wagen net zoals het kopen van een gsm of tandenstokers.

Een 2e hands wagen is al helemaal niet van belang voor een fabrikant, daar verdienen zij niks op. Het gaat om nieuwe auto's, dat is ook een hogere prijs dan een tweedehands auto, bovendien hebben kopers bij zulke auto's heel andere motieven.
Ik had het er maar over dat voor sommige mensen het echt niets specialer is dan het kopen van tandenstokers. Ik reageerde op het feit dat jij zei dat het wel anders was, en nu kom je weer met wat anders af. Jij probeert gewoon koste wat het kost via allerlei omwegen en vaak quote-wars je gelijk te halen, maar bent gelukkig regelmatig zo achterlijk om een steek te laten vallen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 09:17:28
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 19:56:55
CitaatGaat Renault stoppen met Formule 1?
Thu 05-01 2006

Het voortbestaan van de Formule 1 renstal van Renault lijkt met de dag onzekerder te worden. Vanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.

De dalende verkoop in Europa baart de Fransen zorgen, er moeten zaken veranderen. Op 9 februari maakt Renault haar gewijzigde strategie bekend, er gaan geruchten dat het schrappen van het Formule 1 project daarbij hoort.

Om de dalende verkopen in Europa op te vangen zou het schrappen van het Formule 1 project een optie zijn. Alleen al het ontwikkelen van een eigen Formule 1 motor kost Renault jaarlijks 110 Miljoen Euro. Het schrappen van het totale team zou Renault jaarlijks honderden miljoenen schelen.

Nadat Alonso bekend maakte over te stappen van Renault naar McLaren gonsde het al van de geruchten, zou Alonso zien aankomen dat Renault gaat stoppen? Waarschijnlijk weten we op 9 februari meer, we houden je op de hoogte maar wees niet verbaasd als Renault volgende maand bekend maakt de Formule 1 aan het einde van dit jaar vaarwel te zeggen.

Bron, F1 News.
Tevens ook een bericht voor F_A_Diaz dat de F1 weldegelijk invloed heeft op de marketing en verkoopcijfers.

Ik zie alleen maar dingen die mijn verhaal helpen. Misschien moet je wat beter lezen.

Dat Renault meer verkoopt zal best, er zijn ook meer mensen die een auto nodig hebben jaarlijks. Dat zegt verder niks. In Europa verloren ze marktaandeel terwijl dat toch de grootste markt voor F1 is. Renault zal zelf wel onderzoek gedaan hebben en als het F1 team nergens genoemd wordt en ze ook nog overwegen om de stekker eruit te halen kan je wel nagaan dat het kwa verkoop niet helpt. Anders zouden ze wel erg stom zijn om te stoppen met F1. Ik snap niet hoe je hier uit haalt dat ik fout zit en jij gelijk hebt.
Er staan inderdaad punten in die jou helpen, al zijn sommige dik gedrukte stukken dat niet. Maar "maar in de rest van de wereld hadden ze wel verhoogde verkoopcijfers." dat percentage is volgens mij groter dan het verlies.
Maar ik snap echt niet dat jij nou nog steeds niet inziet dat je fout bent. 6 mensen ofzo, hebben dat nou al gezegt en nog steeds beweer jij dat jij gelijk hebt?

Noem eens 2 voorbeelden waarom fabrikanten in de F1 zouden zitten
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 11:12:45
Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 11:04:08
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 09:53:26
Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 09:21:39
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 09:05:06Misschien dat jij overal 100% rationele keuzes maakt, maar de gemiddelde consument laat zich leiden door marketing, kuddegedrag en impulsen.

Een auto kopen is wat anders dan het nieuwste telefoontje kopen of een pak tandenstokers bij de kassa.
Voor sommigen écht niet. Ik heb een tijdje weekendwerk gedaan bij een 2dehands wagenverkoper en daar vroeg nog niet de helft van de mensen om een testrit. Nog niet de helft hé, en dat bij een 2dehands wagen! Voor sommige mensen is het kopen van een wagen net zoals het kopen van een gsm of tandenstokers.

Een 2e hands wagen is al helemaal niet van belang voor een fabrikant, daar verdienen zij niks op. Het gaat om nieuwe auto's, dat is ook een hogere prijs dan een tweedehands auto, bovendien hebben kopers bij zulke auto's heel andere motieven.
Ik had het er maar over dat voor sommige mensen het echt niets specialer is dan het kopen van tandenstokers.

Ja en dan kom je met een voorbeeld van tweedehands auto, die veel goedkoper zijn dan nieuw, dus ik snap inderdaad dat mensen die makkelijker kopen. Daarmee zeg je nog niks.
Verder denk ik niet dat er zo gigantisch veel volk bij die zaak van jou kwam dat dat een goede weergave van de hele Nederlandse volk is.

CitaatIk reageerde op het feit dat jij zei dat het wel anders was, en nu kom je weer met wat anders af.

Ik kom met niks anders, ik laat zien dat jouw voorbeeld niet goed is.

CitaatJij probeert gewoon koste wat het kost via allerlei omwegen en vaak quote-wars je gelijk te halen, maar bent gelukkig regelmatig zo achterlijk om een steek te laten vallen.

Dat je begint te schelden is al een teken dat je niet kunt tegenspreken wat ik zeg.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

#146
Citaat van: Burorri op 27 januari 2009 - 11:31:09
Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 09:17:28
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 19:56:55
CitaatGaat Renault stoppen met Formule 1?
Thu 05-01 2006

Het voortbestaan van de Formule 1 renstal van Renault lijkt met de dag onzekerder te worden. Vanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.

De dalende verkoop in Europa baart de Fransen zorgen, er moeten zaken veranderen. Op 9 februari maakt Renault haar gewijzigde strategie bekend, er gaan geruchten dat het schrappen van het Formule 1 project daarbij hoort.

Om de dalende verkopen in Europa op te vangen zou het schrappen van het Formule 1 project een optie zijn. Alleen al het ontwikkelen van een eigen Formule 1 motor kost Renault jaarlijks 110 Miljoen Euro. Het schrappen van het totale team zou Renault jaarlijks honderden miljoenen schelen.

Nadat Alonso bekend maakte over te stappen van Renault naar McLaren gonsde het al van de geruchten, zou Alonso zien aankomen dat Renault gaat stoppen? Waarschijnlijk weten we op 9 februari meer, we houden je op de hoogte maar wees niet verbaasd als Renault volgende maand bekend maakt de Formule 1 aan het einde van dit jaar vaarwel te zeggen.

Bron, F1 News.
Tevens ook een bericht voor F_A_Diaz dat de F1 weldegelijk invloed heeft op de marketing en verkoopcijfers.

Ik zie alleen maar dingen die mijn verhaal helpen. Misschien moet je wat beter lezen.

Dat Renault meer verkoopt zal best, er zijn ook meer mensen die een auto nodig hebben jaarlijks. Dat zegt verder niks. In Europa verloren ze marktaandeel terwijl dat toch de grootste markt voor F1 is. Renault zal zelf wel onderzoek gedaan hebben en als het F1 team nergens genoemd wordt en ze ook nog overwegen om de stekker eruit te halen kan je wel nagaan dat het kwa verkoop niet helpt. Anders zouden ze wel erg stom zijn om te stoppen met F1. Ik snap niet hoe je hier uit haalt dat ik fout zit en jij gelijk hebt.
Er staan inderdaad punten in die jou helpen, al zijn sommige dik gedrukte stukken dat niet. Maar "maar in de rest van de wereld hadden ze wel verhoogde verkoopcijfers." dat percentage is volgens mij groter dan het verlies.

Bedrijven groeien wel vaker. Dat er dus groei is betekent niet dat dat met het F1 team te maken heeft. Ik zeg dan dus ook dat niemand kan aantonen dat verkoop te maken heeft met deelname of succes in de F1. En dat kan Renault blijkbaar zelf ook niet blijkt uit het stuk, ze willen er zelfs mee stoppen om de tegenvallers in Europa op te vangen, dat zou toch erg dom zijn als juist het F1 team ervoor zou zorgen dat ze nog wat verkopen. Met andere woorden, Renault ziet het verband ook niet. Dan kunnen er best een paar auto's meer verkocht zijn in Spanje, dat is geen aantoonbaar effect. Dat kan net zo goed puur toeval zijn.

Deze zin in de tekst: "Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.[/b]. Is een conclusie die de schrijver van het artikel maakt, niet Renault zelf.

CitaatMaar ik snap echt niet dat jij nou nog steeds niet inziet dat je fout bent. 6 mensen ofzo, hebben dat nou al gezegt en nog steeds beweer jij dat jij gelijk hebt?

Het hele verhaal wat jezelf net post bewijst mijn gelijk al, nog bedankt daarvoor.
En voor de rest, Pythagoras werd ook niet geloofd toen hij zei dat de aarde rond was. Kom niet met het slappe argument, "wij zijn met veel en jij met weinig...."  ::)

CitaatNoem eens 2 voorbeelden waarom fabrikanten in de F1 zouden zitten

Heb ik ondertussen al een stuk of vijf keer gedaan, dan moet je maar even wat pagina's teruglezen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Je hebt geen plank voor je kop, maar echt een heel bos, of woud. In mijn bericht bewees ik zowel jou gelijk als jou ongelijk. Dus geen dank, maar geef zelf nou eens een keer toe, ipv tegen iedereen te lopen schreeuwen dat ze zich in allebochten wringen om hun gelijk te krijgen.

Die quot van jou is niet de mening van de schrijver, dat is een feit. Anders zou je de opmerking van de schrijver, dat Renault in europa verloor aan verkopers ook als conclusie van schrijver zien en niet als feit van renault. Dus eigenlijk bewijs ik jou gelijk ook helemaal niet. Want waarom zou dat wel feit zijn en het stuk over Spanje en Frankrijk niet? Je bent echt zo inconsequent als wat.

Maar noem ze nou eens op dan, gewoon allemaal op een rijtje, is niet veel moeite. Ben benieuwd waar jij mee komt. En kom AJB niet met die slappe argumeten of opmerkingen, je lult je gewoon elke keer vast.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 12:16:16
Dat je begint te schelden is al een teken dat je niet kunt tegenspreken wat ik zeg.
We spreken het hier al enkele pagina's lang tegen, of was je dat vergeten? ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Zullen we nu weer even on topic verder gaan zonder op de man te spelen.

Dank u.