budgetbeperking in aantocht?

Gestart door leproffesseur, 19 januari 2009 - 15:37:23

« vorige - volgende »

Folkert

Wanneer werd de beslissing genomen dat Renault in 2007 zou stoppen en wanneer werd het bekent dat Alonso weer terug kwam naar Renault?
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 15:20:46
Het principe wat F_A_Diaz bedoelt klopt wel: De F1 word te duur en kan of het team, F1 of het bedrijf zelf kapot maken. Maar hij kijkt er helemaal verkeerd naar en kijkt te veel naar getallen en cijfers heb ik het idee. Hij ziet niet dat dat geld wat er in gaat, ook er uit komt, of zich zelf terug betaalt in andere aspecten.
Het idee van marketing, economie, interresse en imago ontgaat hem geloof ik.
En dat is iets wat Ferrari_2009 mooi zegt: dat verblijfmotorhome van Mclaren/mercedes is zijn waarde meer dan waar.

En het maakt de sponsoren nog steeds uit waar ze zitten. Hoe luxer, hoe makkelijker ze te beinvloeden zijn. Dat is gewoon een feit.
tijdelijk maatregelen vind ik ook prima... de recessie/crisis gaat niet aan F1 voorbij, zeker niet omdat het zo sterk gelinkt is aan de automarkt...

NDCGN

Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 17:20:21
Wanneer werd de beslissing genomen dat Renault in 2007 zou stoppen en wanneer werd het bekent dat Alonso weer terug kwam naar Renault?
ze hebben iig geluk gehad  dat McLaren al haar punten is kwijt geraakt dan... anders waren ze er uit geweest?? als je 2 jaar WK bent geweest achter elkaar , dan  mag je de lat ook wel zo hoog leggen.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze dat op basis van één jaar doen.. elk topteam heeft wel eens een minder jaar...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:46:39
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 17:20:21
Wanneer werd de beslissing genomen dat Renault in 2007 zou stoppen en wanneer werd het bekent dat Alonso weer terug kwam naar Renault?
ze hebben iig geluk gehad  dat McLaren al haar punten is kwijt geraakt dan... anders waren ze er uit geweest?? als je 2 jaar WK bent geweest achter elkaar , dan  mag je de lat ook wel zo hoog leggen.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze dat op basis van één jaar doen.. elk topteam heeft wel eens een minder jaar...
Ik weet niet of ze er dan wel of niet uit waren gegaan als Mclaren haar punten had behouden. Wat ik met mijn bericht bedoelde was dat Alonso misschien een beslissende factor is geweest in het besluit om terug te trekken of niet. Het is geen geheim dat Alonso tot de beste van de huidige coureurs word gezien, en sommige zien hem al als gelijke van Schumacher/Senna. Renault zou Alonso dus kunnen hebben gezien als een goede factor binnen het team, dat ze dus weer mee kunnen draaien aan de top en dus goed zou zijn voor Renauls marketing.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 18:41:35
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:46:39
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 17:20:21
Wanneer werd de beslissing genomen dat Renault in 2007 zou stoppen en wanneer werd het bekent dat Alonso weer terug kwam naar Renault?
ze hebben iig geluk gehad  dat McLaren al haar punten is kwijt geraakt dan... anders waren ze er uit geweest?? als je 2 jaar WK bent geweest achter elkaar , dan  mag je de lat ook wel zo hoog leggen.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze dat op basis van één jaar doen.. elk topteam heeft wel eens een minder jaar...
Ik weet niet of ze er dan wel of niet uit waren gegaan als Mclaren haar punten had behouden. Wat ik met mijn bericht bedoelde was dat Alonso misschien een beslissende factor is geweest in het besluit om terug te trekken of niet. Het is geen geheim dat Alonso tot de beste van de huidige coureurs word gezien, en sommige zien hem al als gelijke van Schumacher/Senna. Renault zou Alonso dus kunnen hebben gezien als een goede factor binnen het team, dat ze dus weer mee kunnen draaien aan de top en dus goed zou zijn voor Renauls marketing.
was het trouwens niet sponsor ING die dat had opgenomen in het contract (bij de 1e 3 eindigen)?? daar staat me wel iets van bij.. van Renault zelf kan me niet herinneren dat het ooit aan de orde is geweest...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 19:19:35
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 18:41:35
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:46:39
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 17:20:21
Wanneer werd de beslissing genomen dat Renault in 2007 zou stoppen en wanneer werd het bekent dat Alonso weer terug kwam naar Renault?
ze hebben iig geluk gehad  dat McLaren al haar punten is kwijt geraakt dan... anders waren ze er uit geweest?? als je 2 jaar WK bent geweest achter elkaar , dan  mag je de lat ook wel zo hoog leggen.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze dat op basis van één jaar doen.. elk topteam heeft wel eens een minder jaar...
Ik weet niet of ze er dan wel of niet uit waren gegaan als Mclaren haar punten had behouden. Wat ik met mijn bericht bedoelde was dat Alonso misschien een beslissende factor is geweest in het besluit om terug te trekken of niet. Het is geen geheim dat Alonso tot de beste van de huidige coureurs word gezien, en sommige zien hem al als gelijke van Schumacher/Senna. Renault zou Alonso dus kunnen hebben gezien als een goede factor binnen het team, dat ze dus weer mee kunnen draaien aan de top en dus goed zou zijn voor Renauls marketing.
was het trouwens niet sponsor ING die dat had opgenomen in het contract (bij de 1e 3 eindigen)?? daar staat me wel iets van bij.. van Renault zelf kan me niet herinneren dat het ooit aan de orde is geweest...
Van ING staat me ook wel wat bij, maar van Renault weet ik het zeker.

CitaatGaat Renault stoppen met Formule 1?
Thu 05-01 2006

Het voortbestaan van de Formule 1 renstal van Renault lijkt met de dag onzekerder te worden. Vanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.

De dalende verkoop in Europa baart de Fransen zorgen, er moeten zaken veranderen. Op 9 februari maakt Renault haar gewijzigde strategie bekend, er gaan geruchten dat het schrappen van het Formule 1 project daarbij hoort.

Om de dalende verkopen in Europa op te vangen zou het schrappen van het Formule 1 project een optie zijn. Alleen al het ontwikkelen van een eigen Formule 1 motor kost Renault jaarlijks 110 Miljoen Euro. Het schrappen van het totale team zou Renault jaarlijks honderden miljoenen schelen.

Nadat Alonso bekend maakte over te stappen van Renault naar McLaren gonsde het al van de geruchten, zou Alonso zien aankomen dat Renault gaat stoppen? Waarschijnlijk weten we op 9 februari meer, we houden je op de hoogte maar wees niet verbaasd als Renault volgende maand bekend maakt de Formule 1 aan het einde van dit jaar vaarwel te zeggen.

Bron, F1 News.
Tevens ook een bericht voor F_A_Diaz dat de F1 weldegelijk invloed heeft op de marketing en verkoopcijfers.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 19:56:55
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 19:19:35
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 18:41:35
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:46:39
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 17:20:21
Wanneer werd de beslissing genomen dat Renault in 2007 zou stoppen en wanneer werd het bekent dat Alonso weer terug kwam naar Renault?
ze hebben iig geluk gehad  dat McLaren al haar punten is kwijt geraakt dan... anders waren ze er uit geweest?? als je 2 jaar WK bent geweest achter elkaar , dan  mag je de lat ook wel zo hoog leggen.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze dat op basis van één jaar doen.. elk topteam heeft wel eens een minder jaar...
Ik weet niet of ze er dan wel of niet uit waren gegaan als Mclaren haar punten had behouden. Wat ik met mijn bericht bedoelde was dat Alonso misschien een beslissende factor is geweest in het besluit om terug te trekken of niet. Het is geen geheim dat Alonso tot de beste van de huidige coureurs word gezien, en sommige zien hem al als gelijke van Schumacher/Senna. Renault zou Alonso dus kunnen hebben gezien als een goede factor binnen het team, dat ze dus weer mee kunnen draaien aan de top en dus goed zou zijn voor Renauls marketing.
was het trouwens niet sponsor ING die dat had opgenomen in het contract (bij de 1e 3 eindigen)?? daar staat me wel iets van bij.. van Renault zelf kan me niet herinneren dat het ooit aan de orde is geweest...
Van ING staat me ook wel wat bij, maar van Renault weet ik het zeker.

CitaatGaat Renault stoppen met Formule 1?
Thu 05-01 2006

Het voortbestaan van de Formule 1 renstal van Renault lijkt met de dag onzekerder te worden. Vanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.

De dalende verkoop in Europa baart de Fransen zorgen, er moeten zaken veranderen. Op 9 februari maakt Renault haar gewijzigde strategie bekend, er gaan geruchten dat het schrappen van het Formule 1 project daarbij hoort.

Om de dalende verkopen in Europa op te vangen zou het schrappen van het Formule 1 project een optie zijn. Alleen al het ontwikkelen van een eigen Formule 1 motor kost Renault jaarlijks 110 Miljoen Euro. Het schrappen van het totale team zou Renault jaarlijks honderden miljoenen schelen.

Nadat Alonso bekend maakte over te stappen van Renault naar McLaren gonsde het al van de geruchten, zou Alonso zien aankomen dat Renault gaat stoppen? Waarschijnlijk weten we op 9 februari meer, we houden je op de hoogte maar wees niet verbaasd als Renault volgende maand bekend maakt de Formule 1 aan het einde van dit jaar vaarwel te zeggen.

Bron, F1 News.
Tevens ook een bericht voor F_A_Diaz dat de F1 weldegelijk invloed heeft op de marketing en verkoopcijfers.
dit is begin 2006, FA_Diaz had het over het seizoen 2007... bovendien gaat het hier over geruchten en zijn ze daarna gewoon doorgegaan...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 20:13:45
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 19:56:55
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 19:19:35
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 18:41:35
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:46:39
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 17:20:21
Wanneer werd de beslissing genomen dat Renault in 2007 zou stoppen en wanneer werd het bekent dat Alonso weer terug kwam naar Renault?
ze hebben iig geluk gehad  dat McLaren al haar punten is kwijt geraakt dan... anders waren ze er uit geweest?? als je 2 jaar WK bent geweest achter elkaar , dan  mag je de lat ook wel zo hoog leggen.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze dat op basis van één jaar doen.. elk topteam heeft wel eens een minder jaar...
Ik weet niet of ze er dan wel of niet uit waren gegaan als Mclaren haar punten had behouden. Wat ik met mijn bericht bedoelde was dat Alonso misschien een beslissende factor is geweest in het besluit om terug te trekken of niet. Het is geen geheim dat Alonso tot de beste van de huidige coureurs word gezien, en sommige zien hem al als gelijke van Schumacher/Senna. Renault zou Alonso dus kunnen hebben gezien als een goede factor binnen het team, dat ze dus weer mee kunnen draaien aan de top en dus goed zou zijn voor Renauls marketing.
was het trouwens niet sponsor ING die dat had opgenomen in het contract (bij de 1e 3 eindigen)?? daar staat me wel iets van bij.. van Renault zelf kan me niet herinneren dat het ooit aan de orde is geweest...
Van ING staat me ook wel wat bij, maar van Renault weet ik het zeker.

CitaatGaat Renault stoppen met Formule 1?
Thu 05-01 2006

Het voortbestaan van de Formule 1 renstal van Renault lijkt met de dag onzekerder te worden. Vanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.

De dalende verkoop in Europa baart de Fransen zorgen, er moeten zaken veranderen. Op 9 februari maakt Renault haar gewijzigde strategie bekend, er gaan geruchten dat het schrappen van het Formule 1 project daarbij hoort.

Om de dalende verkopen in Europa op te vangen zou het schrappen van het Formule 1 project een optie zijn. Alleen al het ontwikkelen van een eigen Formule 1 motor kost Renault jaarlijks 110 Miljoen Euro. Het schrappen van het totale team zou Renault jaarlijks honderden miljoenen schelen.

Nadat Alonso bekend maakte over te stappen van Renault naar McLaren gonsde het al van de geruchten, zou Alonso zien aankomen dat Renault gaat stoppen? Waarschijnlijk weten we op 9 februari meer, we houden je op de hoogte maar wees niet verbaasd als Renault volgende maand bekend maakt de Formule 1 aan het einde van dit jaar vaarwel te zeggen.

Bron, F1 News.
Tevens ook een bericht voor F_A_Diaz dat de F1 weldegelijk invloed heeft op de marketing en verkoopcijfers.
dit is begin 2006, FA_Diaz had het over het seizoen 2007... bovendien gaat het hier over geruchten en zijn ze daarna gewoon doorgegaan...
Heb je het nou over geruchten van het stoppen van Renault of over de positive invloed van F1 voor de marketing.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Positieve invloed van F1 op verkoopcijfers heb je alleszins nog niet aangetoond, want die stijging van 2.7% in 2005 kan nooit louter veroorzaakt zijn door de successen van Renault in datzelfde jaar.

Folkert

Citaat van: Jasper op 27 januari 2009 - 00:03:20
Positieve invloed van F1 op verkoopcijfers heb je alleszins nog niet aangetoond, want die stijging van 2.7% in 2005 kan nooit louter veroorzaakt zijn door de successen van Renault in datzelfde jaar.
Het is inderdaad niet een heel sterk bewijs nee. Dat geef ik toe, maar het is wel iets dat zegt dat de verkoop inderdaad wel invloed heeft op de verkoop.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Ik heb jullie discussie van een afstandje gevolgd, en ik ken geen cijfers. Maar het lijkt mij toch dat dit wel eens onderzocht zal zijn?

Ergens zullen er toch wel cijfers van wezen.


F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 26 januari 2009 - 14:00:06
Citaat van: F_A_Diaz op 26 januari 2009 - 13:38:30
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 13:24:25
Het gaat dus om wat teams kunnen spenderen en er aan willen spenderen om hun marketing strategie te halen.

Welke marketingstrategie. Een consument laat de keus voor zijn automerk niet afhangen van de prestaties in F1. Er is niemand die dit jaar geen Ferrari maar een Mercedes koopt omdat niet Massa maar Hamilton wereldkampioen werd. Er geen aantoonbaar verband tussen meedoen en succes in Formule 1 en de verkoopcijfers van fabrikanten.

Dat zeg jij, maar niemand is het hier met je eens en je kunt het ook niet staven met harde feiten.

Je kan toch logisch verstand gebruiken? Ken jij iemand die een Renault gekocht heeft speciaal omdat Alonso wereldkampioen is geworden? Juist dan onderschat je de consument. De consument kijkt naar in de eerste plaats naar kwaliteit en het financiele plaatje. Iemand die een BMW of Mercedes koopt heeft al een bepaald bedrag voor een auto dat hij toch al geen Renault of Honda had gekocht. Iedere consusement zit in een financieel segment van de automarkt, in dat segment koop je je auto, niet vanwege de prestaties in F1.
Er geen bewijs dat deelname en/of succes in F1 een hogere verkoop van auto's betekent. Je kan er mee pronken en het is goed voor de naam van het merk maar je verkoopt er geen auto meer om. Dat is ook de reden waarom autofabrikanten er zo gemakkeljik uit stappen als het slecht gaat. En dat is niet alleen Honda, ook Jaguar en Peugeot. Renault is ook een tijd weggeweest.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 08:53:56
Citaat van: Jasper op 26 januari 2009 - 14:00:06
Citaat van: F_A_Diaz op 26 januari 2009 - 13:38:30
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 13:24:25
Het gaat dus om wat teams kunnen spenderen en er aan willen spenderen om hun marketing strategie te halen.

Welke marketingstrategie. Een consument laat de keus voor zijn automerk niet afhangen van de prestaties in F1. Er is niemand die dit jaar geen Ferrari maar een Mercedes koopt omdat niet Massa maar Hamilton wereldkampioen werd. Er geen aantoonbaar verband tussen meedoen en succes in Formule 1 en de verkoopcijfers van fabrikanten.

Dat zeg jij, maar niemand is het hier met je eens en je kunt het ook niet staven met harde feiten.

Je kan toch logisch verstand gebruiken? Ken jij iemand die een Renault gekocht heeft speciaal omdat Alonso wereldkampioen is geworden?
Blijkbaar ben jij dan de enige met logisch verstand. En je ziet het veel te abstract, ze gaan dat niet doen omdat Alonso wk is geworden, maar Renault komt regelmatig in het nieuws ermee, toont dat het iets kan, het is gewoon marketing. Misschien dat jij overal 100% rationele keuzes maakt, maar de gemiddelde consument laat zich leiden door marketing, kuddegedrag en impulsen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

#133
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 14:29:54maar goed, jij beweert dus indirect dat imago geen invloed heeft op de verkopen??

Dat klopt. Alle fabrikanten maken kwalitatief goede auto's, je hebt tegenwoordig geen echt slechte merken meer zoals vroeger. Hoe stel jij je dan voor dat het imago invloed heeft op de verkoop?

Citaattot nu toe heb je alleen één behoorlijk onbetrouwbaar berichtje gepost...

Hoezo onbetrouwbaar bericht? Omdat er nog in staat dat die Mexicaan het wou kopen? Dat maakt niks uit voor het feit dat het gewoon waar is dat het voor 1 dollar te koop is als je het team in dezelfde staat laat. Dat is een feit, dat andere is inderdaad speculatie maar dat zie je ook aan de structuur van het artikel.

Citaat
niet direct nee, maar een multifunctioneel motorhome is belangrijk voor het leggen en onderhouden van contacten met sponsoren... het zorgt voor een prettiger werkomgeving wat bv kan leiden tot betere prestaties in het team of minder fouten... jij, met al je kortzichtigheid zult dat ongetwijfeld allemaal direct wegwuiven..

Je moet wel lezen, ik zeg dat als IEDEREEN geen duur motorhome heeft dat dus verder niet uitmaakt en voor iedere hetzelfde is. Ze hoeven ook niet in een bouwkeet te zitten maar er is een groot verschil tussen de 5 sterren hotels die ze nu meenemen en een redelijk geprijsd motorhome.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:10:45
dat voorbeeld van Renault zegt alles al... als het toch geen moer uitmaakt voor de verkopen van de fabrikant, dan zal het ze toch niet zoveel uitmaken als ze een keer 4e of 5e worden?? prestige en imago in een sport waar 600 miljoen mensen naar kijken heeft wel degelijk zn weerslag op de fabrikant.. eigenlijk is dit gewoon een belachelijke discussie.. welk bedrijf gaat nou jaar in jaar uit honderden miljoenen over de balk smijten zonder dat er iets tegenover staat??

Precies, je zegt het zelf al. Ze kunnen het niet verantwoorden dus kappen ze er ook meteen mee als ze een paar jaar niet winnen. Toyota stopt ook in 2010 als ze in de 1e zes races van 2009 geen zege halen. Het is alleen rendabel als ze winnen omdat ze er dan mee kunnen pronken.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."