budgetbeperking in aantocht?

Gestart door leproffesseur, 19 januari 2009 - 15:37:23

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 27 januari 2009 - 12:45:18
Je hebt geen plank voor je kop, maar echt een heel bos, of woud. In mijn bericht bewees ik zowel jou gelijk als jou ongelijk. Dus geen dank, maar geef zelf nou eens een keer toe, ipv tegen iedereen te lopen schreeuwen dat ze zich in allebochten wringen om hun gelijk te krijgen.

Ik schreeuw tegen niemand, jullie beginnen agressief te doen. En hoe kan ik tegelijkertijd gelijk hebben en ongelijk?

CitaatDie quote van jou is niet de mening van de schrijver, dat is een feit. Anders zou je de opmerking van de schrijver, dat Renault in europa verloor aan verkopers ook als conclusie van schrijver zien en niet als feit van renault.

Als jij dat niet snapt, dat dat een eigen conclusie is en de rest niet, dan moet je een cursus begrijpend lezen gaan nemen.

CitaatWant waarom zou dat wel feit zijn en het stuk over Spanje en Frankrijk niet?

Het is een feit dat Renault dat zegt. Renault zegt nergens dat vanwege Alonso in Spanje en Frankrijk meer auto's verkocht worden, dat is een gedachtegang van de schrijver. Renault noemt nergens het Formule 1 team, alleen dat ze ermee willen stoppen.

CitaatMaar noem ze nou eens op dan, gewoon allemaal op een rijtje, is niet veel moeite. Ben benieuwd waar jij mee komt. En kom AJB niet met die slappe argumeten of opmerkingen, je lult je gewoon elke keer vast.

Lees maar terug, het staat er allemaal, ik blijf niet aan de gang als jij niet goed leest.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

#151
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 19:56:55
Gaat Renault stoppen met Formule 1?
Thu 05-01 2006

Het voortbestaan van de Formule 1 renstal van Renault lijkt met de dag onzekerder te worden. Vanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.

De dalende verkoop in Europa baart de Fransen zorgen, er moeten zaken veranderen. Op 9 februari maakt Renault haar gewijzigde strategie bekend, er gaan geruchten dat het schrappen van het Formule 1 project daarbij hoort.

Om de dalende verkopen in Europa op te vangen zou het schrappen van het Formule 1 project een optie zijn. Alleen al het ontwikkelen van een eigen Formule 1 motor kost Renault jaarlijks 110 Miljoen Euro. Het schrappen van het totale team zou Renault jaarlijks honderden miljoenen schelen.

Nadat Alonso bekend maakte over te stappen van Renault naar McLaren gonsde het al van de geruchten, zou Alonso zien aankomen dat Renault gaat stoppen? Waarschijnlijk weten we op 9 februari meer, we houden je op de hoogte maar wees niet verbaasd als Renault volgende maand bekend maakt de Formule 1 aan het einde van dit jaar vaarwel te zeggen.

Het vetgedrukte zijn allemaal feiten, de rest is mening/conclusie van de schrijver.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 13:14:45
CitaatDie quote van jou is niet de mening van de schrijver, dat is een feit. Anders zou je de opmerking van de schrijver, dat Renault in europa verloor aan verkopers ook als conclusie van schrijver zien en niet als feit van renault.

Als jij dat niet snapt, dat dat een eigen conclusie is en de rest niet, dan moet je een cursus begrijpend lezen gaan nemen.
Ja, dat zullen we doen. Weet je wat, we laten het Peter (de admin) organiseren, aangezien we toch allemaal behoefte eraan hebben. Krijgen we nog groepskorting ook. Alleen jij mag thuis blijven, want jij bent de enige die het wel kan. Geloof je het zelf nog? Leuk voor jouw dan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

#153
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 januari 2009 - 13:19:29
Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 13:14:45
CitaatDie quote van jou is niet de mening van de schrijver, dat is een feit. Anders zou je de opmerking van de schrijver, dat Renault in europa verloor aan verkopers ook als conclusie van schrijver zien en niet als feit van renault.

Als jij dat niet snapt, dat dat een eigen conclusie is en de rest niet, dan moet je een cursus begrijpend lezen gaan nemen.
Ja, dat zullen we doen. Weet je wat, we laten het Peter (de admin) organiseren, aangezien we toch allemaal behoefte eraan hebben. Krijgen we nog groepskorting ook. Alleen jij mag thuis blijven, want jij bent de enige die het wel kan. Geloof je het zelf nog? Leuk voor jouw dan.

Blijkbaar wel dan, ik ga verder stoppen met deze discussie. Ik heb gezegd wat ik wil zeggen en jullie hebben dat volgens mij ook wel gedaan. Het draait nu alleen maar uit op een welles nietes spelletje waarbij jullie op de man gaan spelen en niet normaal meer kunnen reageren.

Het is wel duidelijk dat sommigen hier veel moeite hebben met wat tegengas van andere mensen. Misschien moeten jullie mooi met zijn allen en klein forumpje beginnen waar jullie het altijd eens zijn. Dat is leuk.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 13:21:32
ik ga verder stoppen met deze discussie.
Ik aanbid je nu. En deze post is nu eens niet sarcastisch, ik meen het écht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Tjonge jonge, is het nou zo moeilijk om te stoppen met deze onzin.

De eerstvolgende off topic post wordt verwijderd.

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 09:08:21
Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 17:10:45
dat voorbeeld van Renault zegt alles al... als het toch geen moer uitmaakt voor de verkopen van de fabrikant, dan zal het ze toch niet zoveel uitmaken als ze een keer 4e of 5e worden?? prestige en imago in een sport waar 600 miljoen mensen naar kijken heeft wel degelijk zn weerslag op de fabrikant.. eigenlijk is dit gewoon een belachelijke discussie.. welk bedrijf gaat nou jaar in jaar uit honderden miljoenen over de balk smijten zonder dat er iets tegenover staat??

Precies, je zegt het zelf al. Ze kunnen het niet verantwoorden dus kappen ze er ook meteen mee als ze een paar jaar niet winnen. Toyota stopt ook in 2010 als ze in de 1e zes races van 2009 geen zege halen. Het is alleen rendabel als ze winnen omdat ze er dan mee kunnen pronken.
FA_Diaz, dit is de laatste keer dat ik op jou reageer in dit topic want jij zwalkt echt alle kanten op met een enorme lading posts achter elkaar.. daar wil ik mn tijd niet meer aan besteden.. wat je hierboven zegt bv, dat past totaal niet bij wat je eerder beweerde.. nu is het in één keer alleen rendabel als ze winnen... hoe kan dat dan?? bij Renault was dat volgens jou niet zo... volgens jou is het geld sowieso weggegooid geld, met imago verkoop je geen auto meer, dus waarom zou toyota in eens wel rendabel zijn als ze het WK winnen?? je zegt zelf dat Mercedes geen auto meer verkoopt doordat Hamilton wk is geworden.. je weet zelf niet meer waar je t over hebt en dat je van economie weinig verstand hebt dat blijkt elke keer maar weer...
en nog ff over dat 'onzinbericht'.. je geeft zelf aan dat alle betrouwbare site's het hebben gemeld, dan is het toch erg raar dat je juist met dit bericht aan komt zetten.. en je weigert om alsnog die een link te geven naar die andere betrouwbare artikelen.. vind je t gek dat ik dan niet direct overtuigd ben van jouw gelijk??

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 08:53:56Je kan toch logisch verstand gebruiken? Ken jij iemand die een Renault gekocht heeft speciaal omdat Alonso wereldkampioen is geworden?

Er is ook niemand op deze planeet die het zo voorstelt. Als je nog een tweede keer nadenkt en iets beter kunt bedenken dan dit, mag je nog eens terugkomen...

F_A_Diaz

Citaat van: NDCGN op 27 januari 2009 - 13:31:49nu is het in één keer alleen rendabel als ze winnen... hoe kan dat dan?? bij Renault was dat volgens jou niet zo... volgens jou is het geld sowieso weggegooid geld, met imago verkoop je geen auto meer, dus waarom zou toyota in eens wel rendabel zijn als ze het WK winnen??

De keuze van het woord "rendabel" is misschien niet goed in deze. Jij vat dat op als "winstgevend". Ik bedoel meer rendabel in de zin van dat ze er wel mee doorgaan als ze winnen omdat ze dan prestige krijgen en dat is de doelstelling. Ik bedoel met "rendabel" in dit geval dus dat ze de doelstelling dan halen, niet dat ze er geld mee verdienen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 27 januari 2009 - 13:41:48
Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 08:53:56Je kan toch logisch verstand gebruiken? Ken jij iemand die een Renault gekocht heeft speciaal omdat Alonso wereldkampioen is geworden?

Er is ook niemand op deze planeet die het zo voorstelt. Als je nog een tweede keer nadenkt en iets beter kunt bedenken dan dit, mag je nog eens terugkomen...

Hoe moet je het dan voorstellen?

Verder hoef je niet zo'n grote mond te hebben omdat je bij de redactie zit met "je mag nog eens terugkomen"...
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 13:18:06
Citaat van: Burorri op 26 januari 2009 - 19:56:55
Gaat Renault stoppen met Formule 1?
Thu 05-01 2006

Het voortbestaan van de Formule 1 renstal van Renault lijkt met de dag onzekerder te worden. Vanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht, de landen waar het succes van het Formule 1 team en Fernando Alonso toch zeker een rol moet hebben gespeeld.

De dalende verkoop in Europa baart de Fransen zorgen, er moeten zaken veranderen. Op 9 februari maakt Renault haar gewijzigde strategie bekend, er gaan geruchten dat het schrappen van het Formule 1 project daarbij hoort.

Om de dalende verkopen in Europa op te vangen zou het schrappen van het Formule 1 project een optie zijn. Alleen al het ontwikkelen van een eigen Formule 1 motor kost Renault jaarlijks 110 Miljoen Euro. Het schrappen van het totale team zou Renault jaarlijks honderden miljoenen schelen.

Nadat Alonso bekend maakte over te stappen van Renault naar McLaren gonsde het al van de geruchten, zou Alonso zien aankomen dat Renault gaat stoppen? Waarschijnlijk weten we op 9 februari meer, we houden je op de hoogte maar wees niet verbaasd als Renault volgende maand bekend maakt de Formule 1 aan het einde van dit jaar vaarwel te zeggen.

Het vetgedrukte zijn allemaal feiten, de rest is mening/conclusie van de schrijver.
Zie het eens als geheel?(begrijpend lezen was je toch goed in?) het is vanaf jij begint met het dikgedrukte, tot het eind allemaal informatie uit het document wat Renault die ochtend bekent heeft gemaakt. Daar stond dus ook in dat in Spanje en Frankrijk de verkopen juist wel hoger lagen. Ok het is een(logische) concludering van de schrijver dat Alonso en Renault daar invleod op hebben gehad.

En mensen kunnenbest tegen tegengas, maar niet op de manier waar op jij het doet, jij bent de gene geweest die persoonlijk begon te worden. Dus als je dat veranderd, zullen ze het tegengas echt wel accepteren, wel tegenspreken als het niet klopt.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 27 januari 2009 - 16:00:20
Zie het eens als geheel?

En wat veranderd er dan? De tekst bestaat uit feiten en meningen/aannames van de schrijver, die zijn gescheiden door mij.

CitaatOk het is een (logische) concludering van de schrijver dat Alonso en Renault daar invleod op hebben gehad.

Het is inderdaad een concludering en dat die concludering logisch is, is een mening en geen feit. Als je dat niet begrijpt, kan je niet goed lezen.

CitaatEn mensen kunnenbest tegen tegengas, maar niet op de manier waar op jij het doet, jij bent de gene geweest die persoonlijk begon te worden. Dus als je dat veranderd, zullen ze het tegengas echt wel accepteren, wel tegenspreken als het niet klopt.

Ik word niet persoonlijk, ik blijf steeds rustig. Anderen beginnen te dreigen en rare taal uit te slaan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 16:49:59
Citaat van: Burorri op 27 januari 2009 - 16:00:20
Zie het eens als geheel?

En wat veranderd er dan? De tekst bestaat uit feiten en meningen/aannames van de schrijver, die zijn gescheiden door mij.

CitaatOk het is een (logische) concludering van de schrijver dat Alonso en Renault daar invleod op hebben gehad.

Het is inderdaad een concludering en dat die concludering logisch is, is een mening en geen feit. Als je dat niet begrijpt, kan je niet goed lezen.

CitaatEn mensen kunnenbest tegen tegengas, maar niet op de manier waar op jij het doet, jij bent de gene geweest die persoonlijk begon te worden. Dus als je dat veranderd, zullen ze het tegengas echt wel accepteren, wel tegenspreken als het niet klopt.

Ik word niet persoonlijk, ik blijf steeds rustig. Anderen beginnen te dreigen en rare taal uit te slaan.
Je zegt net tegen mij dat ik niet kan lezen, is dat ook niet persoonlijk? Je hebt zelfs keer toegegeven dat je aggresief of fel word of geirriteerd word als mensen jou geen gelijk willen geven als je het volgens eigen zeggen wel hebt.


En in zijn geheel bekijken bedoel ik: van af het moment dat dat Renault iets publiceerde tot het eind, dat dat allemaal feiten zijn, want anders kan je net zo goed zeggen dat die cijfers van 2,7% ofzo, ook maar een conclusie is van can de schrijver zijn.

CitaatVanmorgen maakte de Franse autofabrikant haar verkoopcijfers over 2005 bekend, Renault verkocht wereldwijd 2,7% meer auto's. In Europa verloor Renault echter vooral marktaandeel, in de rest van de wereld verging het de Fransen beter.

In een document van vijf pagina's werd uitgebreid uitgelegd wat de redenen waren van de wereldwijd verbeterde verkoop, opvallend is dat de zeer goede prestaties van het Formule 1 team van Renault daarbij niet één keer vernoemd werden. Juist in Spanje en Frankrijk werden meer Renault's verkocht
Staat duidelijk in dat het een feit is dat in die 2 landen meer auto;s zijn verkocht. En als je weet hoe gek de Alonso fans(of welke fan dan ook) zijn, kan je er donder opzeggen dat de wereldtitels van Renault en Alonso daar aan mee geholpen hebben.
jij scheid dingen, die je niet moetscheiden. Als je dingen wilt scheiden, scheid dan je koppigheid met redenatie en begrijpend lezen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik denk dat deze discussie hier mag eindigen. Alles is gezegd geweest, ik denk niet dat er nog nieuwe argumenten zijn. We zijn met andere woorden een cirkelbeweging aan het maken.

Als je wel nieuwe argumenten hebt, dan ben je altijd welkom om ze te geven, maar de discussie over de discussie mag hier stoppen.

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 27 januari 2009 - 15:07:47
Citaat van: NDCGN op 27 januari 2009 - 13:31:49nu is het in één keer alleen rendabel als ze winnen... hoe kan dat dan?? bij Renault was dat volgens jou niet zo... volgens jou is het geld sowieso weggegooid geld, met imago verkoop je geen auto meer, dus waarom zou toyota in eens wel rendabel zijn als ze het WK winnen??

De keuze van het woord "rendabel" is misschien niet goed in deze. Jij vat dat op als "winstgevend". Ik bedoel meer rendabel in de zin van dat ze er wel mee doorgaan als ze winnen omdat ze dan prestige krijgen en dat is de doelstelling. Ik bedoel met "rendabel" in dit geval dus dat ze de doelstelling dan halen, niet dat ze er geld mee verdienen.

nou, wat mij betreft heb je je geloofwaardigheid al een beetje verloren inmiddels... je praat maar zoals jou het uitkomt... toyota stopt er volgens jou mee als ze de 1e 6 races geen overwinning boeken?? als je nou gewoon eens begint met 1 post per dag (met 1 of 2 quotes) en er wat beter over nadenkt, kijkt of het klopt en of het ook overeenkomt met wat je daarvoor hebt gezegd, dan kunnen we misschien een beetje normaal discussiëren.. volgens mij is er nu niemand die nog weet waar het eigenlijk om ging.. alles gaat door elkaar nu... en nogmaals als jij denkt dat prestige/imago niet van belang is voor een bedrijf, dan heeft het ook geen zin meer om verder deze discussie nog te voeren.. als jij gewoon economische principes gaat ontkennen dan houdt het op.. van autosport heb je volgens mij best veel verstand, van andere dingen blijkbaar iets minder... of je bent gewoon enorm eigenwijs (anderen zullen dat misschien arrogant noemen)