Hoe kunnen we het forum nog beter maken?!

Gestart door janke, 14 januari 2009 - 13:27:23

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

@ Admins:

Ik heb hetzelfde probleem gehad op een forum waar ik beheerder ben.
www.itsmybody.be

Ik zet de link erbij om dat ik het probleem heb opgelost door mijn registratie aan te passen.
De bots die de validatie-codes lezen doen dit met behulp van de OCR toepassing.

Deze toepassing wordt bijvoorbeeld gebruikt als je een document inscant en het nadien in Microsoft Word gaat bewerken.
De OCR herkent de letters dus.

De bots doen hetzelfde. Ze halen de achtergrondkleur weg en er blijven letters over die ze met behulp van die OCR eruit filteren.

Mijn oplossing (nuja ook lang voor moeten zoeken) is heel simpel.
Ik heb de achtergronden aangepast. Ik heb nu meer dan 1 kleur op de achtergrond. De bots kunnen de kleur er dus niet uit filteren en kunnen de cijfers er niet uit halen.

Hier een klein voorbeeld.

F1 pits validatie-code:


Mijn nieuwe validatie-code:


Ik hoop dat dit een hulp kan zijn :)



Ferrari 2010

Ik heb zelfs nog een eenvoudigere oplossing: zet een woordje dat ze moeten overtypen o.i.d.. Geen bot die weet wat er gevraagd word, enkel manueel achterhaalbaar. Als ze er toch achter zijn, verander je dit woordje en kan je weer verder. Maar normaal gezien houden ze zich niet bezig met manueel achterhalen van de beveiliging.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

80% van de bots wordt ondertussen tegengehouden. Er is een zeer uitgebreide lijst aan afkeur criteria en je moet sinds kort ook je account valideren.

Jammer genoeg betalen ze nu blijkbaar mensen om te registreren, of slagen ze er in ieder geval in om de links op te pikken en te valideren.

Enzo

"Hoe kunnen we het forum nog beter maken?!"

Door het Forum op wintertijd in te stellen... ;) 

Martin

#34
Citaat van: Enzo op 30 oktober 2009 - 13:20:36
"Hoe kunnen we het forum nog beter maken?!"

Door het Forum op wintertijd in te stellen... ;)  

Wintertijd bestaat niet. Je hebt het begin en het einde van de zomertijd.
Daarna is het weer de normale tijd zoals wie die kende voor de zomertijd werd ingevoerd (1977). :)

Enzo


bengel


Tim C