Hoe kunnen we het forum nog beter maken?!

Gestart door janke, 14 januari 2009 - 13:27:23

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Het zijn iig. bots, we zijn er naar het kijken.

Ik had al een programmeur gevonden met een mooi ani-spam programma, maar dit werkte helaas niet in combinatie met deze forumsoftware. Dus ik moet wat anders gaan zoeken :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Zoals sommige van jullie misschien wel gemerkt hebben heeft het forum vanavond om 19.00 een grote update gekregen! Hopelijk zijn hiermee een heleboel problemen (zoals de bots bijv.) verleden tijd!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

TheIceman

#17
Ik zie nog geen verbetering, helaas. Er worden nog steeds abnormaal veel "leden" aangemeld per dag... :(


Verder moet ik ook zeggen dat ik me de laatste tijd behoorlijk irriteer aan de, in ieder topic wel aanwezige discussies tussen meestal dezelfde leden, die vaak bestaan uit "dat zei je wel-dat zei je niet-berichten". Dit maakt voor mij het forummen een stuk minder leuk moet ik zeggen.

scho0634

#18
Citaat van: TheIceman op 13 maart 2009 - 20:16:55
Ik zie nog geen verbetering, helaas. Er worden nog steeds abnormaal veel "leden" aangemeld per dag... :(

Verder moet ik ook zeggen dat ik me de laatste tijd behoorlijk irriteer aan de, in ieder topic wel aanwezige discussies tussen meestal dezelfde leden, die vaak bestaan uit "dat zei je wel-dat zei je niet-berichten". Dit maakt voor mij het forummen een stuk minder leuk moet ik zeggen.
Klopt. Daar hoor ik meer klachten over. Ondanks herhaalde opmerkingen erover van diverse redactieleden blijken sommigen nogal volharden in eeuwig doorzeuren in een discussie.

Dat is jammer, want het wekt irritaties op bij andere leden. Helaas blijkt het lastig op te lossen. Harder optreden zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar is niet echt de manier waarop de redactie van de pits door de jaren heen heeft geopereerd.

meatball

Citaat van: TheIceman op 13 maart 2009 - 20:16:55
Ik zie nog geen verbetering, helaas. Er worden nog steeds abnormaal veel "leden" aangemeld per dag... :(


Verder moet ik ook zeggen dat ik me de laatste tijd behoorlijk irriteer aan de, in ieder topic wel aanwezige discussies tussen meestal dezelfde leden, die vaak bestaan uit "dat zei je wel-dat zei je niet-berichten". Dit maakt voor mij het forummen een stuk minder leuk moet ik zeggen.
Volledig mee eens,een discussie moet zeker kunnen maar er moeten wel argumenten zijn om over te discussieren,een welles nietes spelletje is geen discussie >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

Dat wellus - nietus spelletje is een lastige daar de filosofie van de pits altijd was om alles zo vrij mogelijk te laten, dus zo weinig mogelijk moderaten...

En over de bots, het is inderdaad helaas niet opgelost :( We hebben nu de meest recente versie van de software maar dat is blijkbaar dus niet genoeg. Ik ga nu de komende dagen extra anti-spam software installeren... hopelijk heeft dat wel effect op de bots.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

#21
Citaat van: TheIceman op 13 maart 2009 - 20:16:55
Ik zie nog geen verbetering, helaas. Er worden nog steeds abnormaal veel "leden" aangemeld per dag... :(


Verder moet ik ook zeggen dat ik me de laatste tijd behoorlijk irriteer aan de, in ieder topic wel aanwezige discussies tussen meestal dezelfde leden, die vaak bestaan uit "dat zei je wel-dat zei je niet-berichten". Dit maakt voor mij het forummen een stuk minder leuk moet ik zeggen.
Ja ik weet het. Ik weet ook van me zelf dat ik 1 van die leden ben. Al probeer ik het vaak normaal uit te legen of te reageren, maar soms kan ik amper wat zeggen zonder dat ik Anti-Massa/anti-Ferrari of een zeurder word genoemd.
Dat vind ik ook jammer, dat er vaak veel word "Gecorrigeerd" door anderen als jij iets niet vond. Ik doe het zelf ook, geef ik toe.

Reageer soms ook wat feller of welles nietus, als mensen wel iets beginnen op vervelende toon en daarna helemaal niets meer zeggen als hun ongelijk word bewezen.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Burorri op 16 maart 2009 - 15:55:55
Citaat van: TheIceman op 13 maart 2009 - 20:16:55
Ik zie nog geen verbetering, helaas. Er worden nog steeds abnormaal veel "leden" aangemeld per dag... :(


Verder moet ik ook zeggen dat ik me de laatste tijd behoorlijk irriteer aan de, in ieder topic wel aanwezige discussies tussen meestal dezelfde leden, die vaak bestaan uit "dat zei je wel-dat zei je niet-berichten". Dit maakt voor mij het forummen een stuk minder leuk moet ik zeggen.
Ja ik weet het. Ik weet ook van me zelf dat ik 1 van die leden ben. Al probeer ik het vaak normaal uit te legen of te reageren, maar soms kan ik amper wat zeggen zonder dat ik Anti-Massa/anti-Ferrari of een zeurder word genoemd.
Dat vind ik ook jammer, dat er vaak veel word "Gecorrigeerd" door anderen als jij iets niet vond. Ik doe het zelf ook, geef ik toe.

Reageer soms ook wat feller of welles nietus, als mensen wel iets beginnen op vervelende toon en daarna helemaal niets meer zeggen als hun ongelijk word bewezen.
Maar als jij nou eens begint met niet meer op alles te reageren, dat zal je helpen. Probeer eens voor jezelf te denken van, je lult maar wat. (Zijn altijd figuren die menen dat ze alles weten, ik noem dat arrogantie )Hebben die anderen niks meer om op te reageren. Dan zijn die topics die wel eens interessant zijn, geen zeurtopics meer. Dan is dat probleem ook opgelost.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

#23
Citaat van: janke op 18 maart 2009 - 05:09:44
Citaat van: Burorri op 16 maart 2009 - 15:55:55
Citaat van: TheIceman op 13 maart 2009 - 20:16:55
Ik zie nog geen verbetering, helaas. Er worden nog steeds abnormaal veel "leden" aangemeld per dag... :(


Verder moet ik ook zeggen dat ik me de laatste tijd behoorlijk irriteer aan de, in ieder topic wel aanwezige discussies tussen meestal dezelfde leden, die vaak bestaan uit "dat zei je wel-dat zei je niet-berichten". Dit maakt voor mij het forummen een stuk minder leuk moet ik zeggen.
Ja ik weet het. Ik weet ook van me zelf dat ik 1 van die leden ben. Al probeer ik het vaak normaal uit te legen of te reageren, maar soms kan ik amper wat zeggen zonder dat ik Anti-Massa/anti-Ferrari of een zeurder word genoemd.
Dat vind ik ook jammer, dat er vaak veel word "Gecorrigeerd" door anderen als jij iets niet vond. Ik doe het zelf ook, geef ik toe.

Reageer soms ook wat feller of welles nietus, als mensen wel iets beginnen op vervelende toon en daarna helemaal niets meer zeggen als hun ongelijk word bewezen.
Maar als jij nou eens begint met niet meer op alles te reageren, dat zal je helpen. Probeer eens voor jezelf te denken van, je lult maar wat. (Zijn altijd figuren die menen dat ze alles weten, ik noem dat arrogantie )Hebben die anderen niks meer om op te reageren. Dan zijn die topics die wel eens interessant zijn, geen zeurtopics meer. Dan is dat probleem ook opgelost.
JA ik geef je helemaal gelijk. Probleem is dat ik daar moeite mee heb. ADHD. Snel reageren en soms pas achter af na denken. [deel weggeëdit door Jasper]

Als ik dus inderdaad storend ben voor mensen hier op het forum(en ik weet zeker wel dat sommige hier er aan storen.) wil ik zeggen dat ik wel probeer zo goed en leuk mogelijk te reageren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Sorry, maar als je zo'n post plaatst, dan heb je al mijn vertrouwen verloren dat je inderdaad probeert om "goed en leuk" te reageren.

Folkert

Citaat van: Jasper op 21 maart 2009 - 00:29:35
Sorry, maar als je zo'n post plaatst, dan heb je al mijn vertrouwen verloren dat je inderdaad probeert om "goed en leuk" te reageren.
Ja dan niet natuurlijk. Ik dacht dat dit topic juist bedoelt was om je ei ofzo kwijt te kunnen. Ik vond dat ik gewoon eerlijk zei waar het bij mij ook aan lag. Dat het te direct is, ok is waar. Maar zo voelde het bij mij en verder heb ik zelf geen problemen met discussiëren met de meeste hier en als ik met sommige niet eens ben, gaat dat meestal op een waardige manier. De post was ook bedoelt om aan te geven waarom ik soms zo vervelend reageer. IIG dat vind ik zelf soms ook.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Als het "meestal" op een waardige manier gaat, dan is dat niet genoeg. De vereiste is dat het altijd op een waardige manier gaat en dat is nu niet het geval.

Je kunt in dit topic je ei kwijt maar dat wil niet zeggen dat het hier plots wel toegelaten is om mensen persoonlijk aan te vallen en/of te beledigen. Je laat in ieder geval geen kans onbenut om dat wel te doen...

Folkert

Citaat van: Jasper op 21 maart 2009 - 03:31:06
Als het "meestal" op een waardige manier gaat, dan is dat niet genoeg. De vereiste is dat het altijd op een waardige manier gaat en dat is nu niet het geval.

Je kunt in dit topic je ei kwijt maar dat wil niet zeggen dat het hier plots wel toegelaten is om mensen persoonlijk aan te vallen en/of te beledigen. Je laat in ieder geval geen kans onbenut om dat wel te doen...
Ja, maar dat is een wederzijds verhaal in mijn ogen. Als iemand op deftige manier mijn ongelijk aantoont of iets, zal ik deftig terug reageren.  En het is niet dat het plots is, want dat loopt nu al een tijdje. En ja, het was niet netjes om ze persoonlijk hier aan te vallen, maar eerlijk gezegd was ik het daar ook klaar mee. En ja, misschien moet ik ze negeren of eerst blokje om doen voor ik reageer. En altijd kan je nooit garanderen, want als ik eerlijk mag zijn, zie ik jou afentoe ook ietsjes uit de bocht vliegen.
Ik ben altijd van mening geweest dat je soms wat moet aan spreken om dingen te verbeteren. Ook al is het dan even persoonlijk, dat hoeft dan niet perce slecht te zijn. Negeren is vaak geen optie voor mij, omdat dat alleen het probleem vooruitschuift.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Heb niet veel gepost de laatste tijd maar wel mee gelezen, ik moet toegeven dat de manier van posten van sommige wat te wensen over laat...
Vroeger was ik lid van het gpupdate forum, daar was het nog veel erger, uiteindelijk is het hele forum opgeheven door al het offtopic gezever.
De manier van posten is heel herkenbaar, men zou zich moeten realiseren dat meerdere mensen ook soms verschillende gedachten met zich meebrengen, hierbij is het ook belangrijk dat je kan accepteren dat iemand ergens anders over denkt dan jij zelf en je moet zeker niet hele pagina's obstinate pleidooien gaan houden waarom jouw mening de juiste is. Daar zit gewoon niemand op te wachten en het getuigd van weinig sociale vaardigheden. Op een bepaald moment is de discussie op en heb je kunnen constateren dat de meningen verschillen laat het dan daarbij!!
Even goede vrienden toch? Een forum zou saai zijn als we het allemaal met elkaar eens waren........

Alan Blues

Citaat van: Enzo op 22 maart 2009 - 11:49:06
Even goede vrienden toch? Een forum zou saai zijn als we het allemaal met elkaar eens waren........

Ik ben het met je eens... ;)