F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Enzo op 18 maart 2009 - 15:14:28
Hieronder een kort filmpje van de afgelopen testdag in Jerez de la Frontera, wat mij opvalt is hoe angstvallig Mclaren de auto afschermd wanneer deze weer de pits inrijdt (2:00 min)
Er gaan nu weer geruchten dat Mclaren een compleet ander testprogramma volgt dan de andere teams, ze zouden zich namelijk helemaal geen zorgen maken om hun quali snelheid...?
Dit moet hun langzame tijden verklaren...... ???

http://www.youtube.com/watch?v=JMpyZFEWQ2M&eurl=http://www.f1today.nl/nieuws/2009/03/18/video-beeldverslag-derde-testdag-in-jerez/&feature=player_embedded
LAten we het iig hopen voor Hamilton :P dat ze er toch nog bij zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Ferrari 2009 op 18 maart 2009 - 15:37:57
Citaat van: Enzo op 18 maart 2009 - 15:14:28
Hieronder een kort filmpje van de afgelopen testdag in Jerez de la Frontera, wat mij opvalt is hoe angstvallig Mclaren de auto afschermd wanneer deze weer de pits inrijdt (2:00 min)
Er gaan nu weer geruchten dat Mclaren een compleet ander testprogramma volgt dan de andere teams, ze zouden zich namelijk helemaal geen zorgen maken om hun quali snelheid...?
Dit moet hun langzame tijden verklaren...... ???

http://www.youtube.com/watch?v=JMpyZFEWQ2M&eurl=http://www.f1today.nl/nieuws/2009/03/18/video-beeldverslag-derde-testdag-in-jerez/&feature=player_embedded
Niets bijzonders lijkt me, die panelen zijn er in elke testsessie toch bij doorgaans?

Zoals Mclaren hun auto afschermd  in dit filmpje vind ik wel opvallend, normaal rollen ze de bolide de box in en sluiten ze de schermen, maar in dit geval zijn ze wel wat fanatieker.... ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 18 maart 2009 - 16:04:28
Citaat van: Ferrari 2009 op 18 maart 2009 - 15:37:57
Citaat van: Enzo op 18 maart 2009 - 15:14:28
Hieronder een kort filmpje van de afgelopen testdag in Jerez de la Frontera, wat mij opvalt is hoe angstvallig Mclaren de auto afschermd wanneer deze weer de pits inrijdt (2:00 min)
Er gaan nu weer geruchten dat Mclaren een compleet ander testprogramma volgt dan de andere teams, ze zouden zich namelijk helemaal geen zorgen maken om hun quali snelheid...?
Dit moet hun langzame tijden verklaren...... ???

http://www.youtube.com/watch?v=JMpyZFEWQ2M&eurl=http://www.f1today.nl/nieuws/2009/03/18/video-beeldverslag-derde-testdag-in-jerez/&feature=player_embedded
Niets bijzonders lijkt me, die panelen zijn er in elke testsessie toch bij doorgaans?

Zoals Mclaren hun auto afschermd  in dit filmpje vind ik wel opvallend, normaal rollen ze de bolide de box in en sluiten ze de schermen, maar in dit geval zijn ze wel wat fanatieker.... ;)
Het blijft even zinloos.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

McLaren vandaag trouwens al meer dan 1 seconde sneller dan tijdens hun vorige testdagen met een tijd die deze testweek enkel gisteren gehaald is...  ???
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 18 maart 2009 - 17:45:44
McLaren vandaag trouwens al meer dan 1 seconde sneller dan tijdens hun vorige testdagen met een tijd die deze testweek enkel gisteren gehaald is...  ???
Ja zag het, 1.18.2. Nog maar 4tiende langzamer dan Button gister. Zou mooi zijn, Renault, Ferrari, Mclaren en Brawn GP
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: McLaren_über_alles op 18 maart 2009 - 17:45:44
McLaren vandaag trouwens al meer dan 1 seconde sneller dan tijdens hun vorige testdagen met een tijd die deze testweek enkel gisteren gehaald is...  ???

Dat sluit mooi aan bij de geruchten die ik 2 post's terug beschreef, het zal dan toch wel goed komen met Mclaren.

Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 18 maart 2009 - 17:45:44
McLaren vandaag trouwens al meer dan 1 seconde sneller dan tijdens hun vorige testdagen met een tijd die deze testweek enkel gisteren gehaald is...  ???
Wil niks zeggen denk ik, als het een probleem is met de downforce kan dat bijvoorbeeld komen omdat vandaag de wind voor hun wagen gunstig stond. Niet elke wagen is even goed in alle omstandigheden. Ik wacht toch af tot Melbourne om conclusies te trekken, want iedereen heeft al wel eens bovenaan gestaan uiteindlijk...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2009 op 18 maart 2009 - 19:23:57
Citaat van: McLaren_über_alles op 18 maart 2009 - 17:45:44
McLaren vandaag trouwens al meer dan 1 seconde sneller dan tijdens hun vorige testdagen met een tijd die deze testweek enkel gisteren gehaald is...  ???
Wil niks zeggen denk ik, als het een probleem is met de downforce kan dat bijvoorbeeld komen omdat vandaag de wind voor hun wagen gunstig stond. Niet elke wagen is even goed in alle omstandigheden. Ik wacht toch af tot Melbourne om conclusies te trekken, want iedereen heeft al wel eens bovenaan gestaan uiteindlijk...

Ze reden blijkbaar met een nieuwe achtervleugel...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

robbert

let maar op mn woorden, Mclaren heeft heel de tijd verstoppertje gespeeld en ik denk dat de meeste daar zullen ingelopen zijn. En ik vrees dus ferrari ook

Folkert

Citaat van: robbert op 18 maart 2009 - 21:53:30
let maar op mn woorden, Mclaren heeft heel de tijd verstoppertje gespeeld en ik denk dat de meeste daar zullen ingelopen zijn. En ik vrees dus ferrari ook
Ik weet niet. Volgens mij waren ze echt bezorgd over hun snelheid. Ik zie geen reden waarom Mclaren dit zou doen. En ik vind het ook niet echt bij Mclaren passen.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: robbert op 18 maart 2009 - 21:53:30
let maar op mn woorden, Mclaren heeft heel de tijd verstoppertje gespeeld en ik denk dat de meeste daar zullen ingelopen zijn. En ik vrees dus ferrari ook
wat heeft het nou voor zin om in je eentje verstoppertje te spelen?? gaan andere teams dan gemakkelijker denken?? lijkt me niet, want dr zijn nog 8 andere teams en tal van nieuwe regels.. lijkt mij geen moment om verstoppertje te spelen.. daar zijn die testen ook te belangrijk voor...

scho0634

Precies. Verstoppertje spelen heeft geen enkel nut. Alsof de concurrentie dan lekker achterover gaat hangen ofzo. Je wint echt geen races om dat je tijdens tests lekker rustig aan doet. De rest van het jaar zijn er ook geen tests meer, dus die worden zeker wel serieus benut.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 18 maart 2009 - 23:12:55
Precies. Verstoppertje spelen heeft geen enkel nut. Alsof de concurrentie dan lekker achterover gaat hangen ofzo. Je wint echt geen races om dat je tijdens tests lekker rustig aan doet. De rest van het jaar zijn er ook geen tests meer, dus die worden zeker wel serieus benut.
Als je écht snel bent, dan heeft verstoppertje spelen wel nut. Als er minder druk is bij de andere teams, bestaat de kans dat ze minder productief worden. daarnaast gaan ze niet zo snel elementen in de speciale elementen van die trage wagen geloven. Één grote psychologische oorlog, beetje zoals poker zeg maar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

De vraag is maar hoe je weet dat je écht snel bent. Want dat hebben ze nooit getest...

Ik denk wel dat het een beetje waar is dat er minder druk is bij de teams als er geen concurrent is die hen om de oren rijdt. Maar je moet ook niet vergeten dat ze in de formule 1 ongekend professioneel en enorm competitiegericht zijn, waardoor ze altijd hard werken om hun wagen te verbeteren. Ook al zijn ze al de snelste. Zeker met de hele resem aan nieuwe regels zijn er waarschijnlijk nog zoveel "gaten" op te vullen waar de teams nog maandenlang zoet mee zullen zijn zonder dat ze naar de concurrentie moeten kijken.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 19 maart 2009 - 10:48:34
De vraag is maar hoe je weet dat je écht snel bent. Want dat hebben ze nooit getest...

Ik denk wel dat het een beetje waar is dat er minder druk is bij de teams als er geen concurrent is die hen om de oren rijdt.

Je kan het ook andersom bekijken. Je moet juist zo snel mogelijk gaan rijden dan loopt de druk op bij de concurrent, gaan ze gehaast werken en maken ze meer fouten.

Ik denk dat je meer naar sector tijden moet kijken. Teams rijden met tests vaak maar afwisselend 2 sectoren op volle snelheid om de concurrentie niet veel wijzer te maken. Later kunnen ze dan de sector tijden bij elkaar zoeken en weten ze hoe snel ze daadwerkelijk over 1 ronde zijn. De concurrentie weet niet met welke afstellingen ze rijden dus weet ook niet welke sectortijden met dezelfde afstelling gereden zijn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."