F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Burorri op 31 januari 2009 - 11:53:28
Citaat van: Martin op 31 januari 2009 - 11:41:16
Volgens mij sinds 1975.
Jep, 1975, heb het nu even gechecked.

Maar ik snap dan nu weer niet waarom mensen zeggen dat ze niet snappen dat Ferrari terug gaat vallen, maar wel zelf zeggen dat Mclaren terug gaat vallen.
Makkelijk yep zeggen. Maar hier zit je toch fout.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 31 januari 2009 - 19:23:17
Citaat van: Burorri op 31 januari 2009 - 11:53:28
Citaat van: Martin op 31 januari 2009 - 11:41:16
Volgens mij sinds 1975.
Jep, 1975, heb het nu even gechecked.

Maar ik snap dan nu weer niet waarom mensen zeggen dat ze niet snappen dat Ferrari terug gaat vallen, maar wel zelf zeggen dat Mclaren terug gaat vallen.
Makkelijk yep zeggen. Maar hier zit je toch fout.
Ik heb nogthans wat race jaren gekeken, maar tot aan 1975 reed Williams niet echt mee. Heb inderdaad wat op Wikipedia gezocht en daar stond inderdaad 1968 aan gegeven, maar ik heb 2 sites gechecked voor de uitslagen, maar vond niets.

Zelfs bij de races die op Wiki staan aan gegeven kan ik daar niets vinden. Maar dat kan ook aan de sites liggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

#272
Als jij data wilt hebben van Williams vanaf hun start, dan is dat in een grote bieb te vinden. Ook op Geschiedenis sites. Ik wil je ook wel wat foto's en wat anders over Frank Williams doen toe sturen. Geen probleem. Ik heb het niet over Wiki.  Met de Iso- Marlboro team Williams pakte hij toch echt met Gijs van Lennep zijn punt in een F1 race. De eerste racer voor Williams die een punt  pakte. Voor 1975.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 31 januari 2009 - 20:16:19
Als jij data wilt hebben van Williams vanaf hun start, dan is dat in een grote bieb te vinden. Ook op Geschiedenis sites. Ik wil je ook wel wat foto's en wat anders over Frank Williams doen toe sturen. Geen probleem. Ik heb het niet over Wiki.  Met de Iso- Marlboro team Williams pakte hij toch echt met Gijs van Lennep zijn punt in een F1 race. De eerste racer voor Williams die een punt  pakte. Voor 1975.
Oh het is niet het punt dat ik je niet geloof, want dat doe ik wel. Maar dat er verschillende dingen over bekent zijn was eerder mijn verbazing.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Burorri op 31 januari 2009 - 16:30:41
Citaat van: robbert op 31 januari 2009 - 12:12:53
Citaat van: Burorri op 31 januari 2009 - 11:53:28
Citaat van: Martin op 31 januari 2009 - 11:41:16
Volgens mij sinds 1975.
Jep, 1975, heb het nu even gechecked.

Maar ik snap dan nu weer niet waarom mensen zeggen dat ze niet snappen dat Ferrari terug gaat vallen, maar wel zelf zeggen dat Mclaren terug gaat vallen.
nee, dat zeggen wij niet, wij zeggen gewoon dat we moeten afwachten tot de eerste race. Ferrari kan terugvallen maar kan ook weer de beste zijn. BMW kan voor verrassingen zorgen. enz. Alles kan, maar we moeten afwachten
Nou ja, dat zeg jij. Ferrari_2009 zegt toch dat hij de kans grootacht dat juist Mclaren BMW of Renault terugvalt. Maar goed, wat is eigenlijk het hele probleem of punt? Mensen kunnen toch gewoon hun verwachtingen hebben welk team wel of niet terug gaat vallen? Niets mis mee lijkt mij zo.

Dat zegt hij niet, hij zegt dat die kans even groot is als de kans dat Ferrari terugvalt.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 02 februari 2009 - 10:50:10
Citaat van: Burorri op 31 januari 2009 - 16:30:41
Citaat van: robbert op 31 januari 2009 - 12:12:53
Citaat van: Burorri op 31 januari 2009 - 11:53:28
Citaat van: Martin op 31 januari 2009 - 11:41:16
Volgens mij sinds 1975.
Jep, 1975, heb het nu even gechecked.

Maar ik snap dan nu weer niet waarom mensen zeggen dat ze niet snappen dat Ferrari terug gaat vallen, maar wel zelf zeggen dat Mclaren terug gaat vallen.
nee, dat zeggen wij niet, wij zeggen gewoon dat we moeten afwachten tot de eerste race. Ferrari kan terugvallen maar kan ook weer de beste zijn. BMW kan voor verrassingen zorgen. enz. Alles kan, maar we moeten afwachten
Nou ja, dat zeg jij. Ferrari_2009 zegt toch dat hij de kans grootacht dat juist Mclaren BMW of Renault terugvalt. Maar goed, wat is eigenlijk het hele probleem of punt? Mensen kunnen toch gewoon hun verwachtingen hebben welk team wel of niet terug gaat vallen? Niets mis mee lijkt mij zo.

Dat zegt hij niet, hij zegt dat die kans even groot is als de kans dat Ferrari terugvalt.
Inderdaad. Ik had Burorri's post niet gelezen, maar hij legt me daar wel woorden in de mond die ik niet gezegd heb :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 02 februari 2009 - 11:06:09
Citaat van: Jasper op 02 februari 2009 - 10:50:10
Citaat van: Burorri op 31 januari 2009 - 16:30:41
Citaat van: robbert op 31 januari 2009 - 12:12:53
Citaat van: Burorri op 31 januari 2009 - 11:53:28
Citaat van: Martin op 31 januari 2009 - 11:41:16
Volgens mij sinds 1975.
Jep, 1975, heb het nu even gechecked.

Maar ik snap dan nu weer niet waarom mensen zeggen dat ze niet snappen dat Ferrari terug gaat vallen, maar wel zelf zeggen dat Mclaren terug gaat vallen.
nee, dat zeggen wij niet, wij zeggen gewoon dat we moeten afwachten tot de eerste race. Ferrari kan terugvallen maar kan ook weer de beste zijn. BMW kan voor verrassingen zorgen. enz. Alles kan, maar we moeten afwachten
Nou ja, dat zeg jij. Ferrari_2009 zegt toch dat hij de kans grootacht dat juist Mclaren BMW of Renault terugvalt. Maar goed, wat is eigenlijk het hele probleem of punt? Mensen kunnen toch gewoon hun verwachtingen hebben welk team wel of niet terug gaat vallen? Niets mis mee lijkt mij zo.

Dat zegt hij niet, hij zegt dat die kans even groot is als de kans dat Ferrari terugvalt.
Inderdaad. Ik had Burorri's post niet gelezen, maar hij legt me daar wel woorden in de mond die ik niet gezegd heb :)
Inderdaad, mijn excuus. Had het verkeerd gelezen. Totaal over "even" heen gelezen.

Maar goed, wat ik zelf bedoelde en wat ook de reden is waarom ik Ferrari terug zie zakken, is omdat sinds/met vertrek  van Schumacher, Todt en Branw veel is veranderd. De geoliede machiene van afgelopen 10 jaar is er niet meer en dat was al duidelijk te merken in 2007. En in 2008 is dat helemaal verkeerd gelopen. Betrouwbaarheid is bij de Ferrari in 2007 en 2008 signifikant slechter geweest dan in heel Schumachers Carriere bij Ferrari. Bij aanvang van het seizoen(of zelfs ergens seizoen 2007) had ik een artikel gelezen over Ferrari. Daar kwam het op neer dat Ferrari sneller succesvol zou zijn als het team zou bestaan uit een aantal buitenlands personeel.
En het scheen wel erg aan nemelijk met de voorbeelden die ze noemde. Maar dacht wel dat het zou mee vallen en dacht ook dat met behalen van titel van Kimi dat het goedzat. En eigenlijk hadden ze in 2007 geen rijderstitel als je puur statistisch kijkt.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Geen constructeurstitel, denk ik dat je bedoelt ;)

Folkert

Ja precies. Verdorrie, afgelopen 3 dagen toch behoorlijk onoplettend ofzo. Al de 5de keer dat ik iets anders zeg dan dat ik bedoel.  :o
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Citaat van: janke op 31 januari 2009 - 12:00:23
In 1968 richt Frank Williams zijn eigen Formule 1-team op, met als coureur Piers Courage. In 1970 komt Courage op het circuit van Zandvoort om het leven, hetgeen een diepe indruk maakt op Frank Williams. Het jonge team moet de volgende jaren worstelen met financiƫle problemen en teleurstellende resultaten. Op 15 juli 1972 rijdt er tijdens de Grand Prix van Engeland voor het eerst een eigen Williams-chassis mee in het Formule 1-veld. De wagen wordt genoemd naar de sponsor Norev en wordt bestuurd door Henri Pescarolo. Na 24 ronden valt hij uit en bij deze ene race blijft het voorlopig. Het daaropvolgende seizoen is Frank Williams er met zijn team van het begin af aan bij, onder de sponsornaam Iso Marlboro. Op 29 juli 1973 behaalt het team zijn eerste WK-punt, in Zandvoort rijdt de Nederlander Gijs van Lennep de wagen naar een zesde plaats. Later behaalt Ganley ook nog een punt.

Ik stond erbij en keek erna. Mijn allereerste Grand Prix.

leproffesseur

Citaat van: 0634 op 02 februari 2009 - 19:37:25
Geen constructeurstitel, denk ik dat je bedoelt ;)
Nu ook niet overdrijven he.Ferrari heeft vorig jaar nipt de ene titel gemist en een heel goed
jaar achter  de rug gehad.Zeggen dat 2007 en 2008 een minder jaar was voor ferrari is wat overdreven.
Na het tijdperk schumi,todt,brawn hebben ze meer dan stand gehouden ook al is het wat minder.

robbert

Citaat van: leproffesseur op 03 februari 2009 - 21:30:42
Citaat van: 0634 op 02 februari 2009 - 19:37:25
Geen constructeurstitel, denk ik dat je bedoelt ;)
Nu ook niet overdrijven he.Ferrari heeft vorig jaar nipt de ene titel gemist en een heel goed
jaar achter  de rug gehad.Zeggen dat 2007 en 2008 een minder jaar was voor ferrari is wat overdreven.
Na het tijdperk schumi,todt,brawn hebben ze meer dan stand gehouden ook al is het wat minder.
ja zo denk ik er ook over. Zelfs als Ferrari dominant was, dan nog zouden ze zeggen dat Ferrari een minder jaar had

Folkert

Citaat van: robbert op 03 februari 2009 - 22:53:11
Citaat van: leproffesseur op 03 februari 2009 - 21:30:42
Citaat van: 0634 op 02 februari 2009 - 19:37:25
Geen constructeurstitel, denk ik dat je bedoelt ;)
Nu ook niet overdrijven he.Ferrari heeft vorig jaar nipt de ene titel gemist en een heel goed
jaar achter  de rug gehad.Zeggen dat 2007 en 2008 een minder jaar was voor ferrari is wat overdreven.
Na het tijdperk schumi,todt,brawn hebben ze meer dan stand gehouden ook al is het wat minder.
ja zo denk ik er ook over. Zelfs als Ferrari dominant was, dan nog zouden ze zeggen dat Ferrari een minder jaar had
Dat zou ik niet zeggen. 2002,2004 waren geen mindere jaren. Zou beetje stom zijn als mensen dat zeggen. 2007 was opzich niet een heel slecht jaar, maar vergeleken bij 2006 was het een minder jaar en statischtisch gezien maar 1 titel(heel strikt en miereneukerig genomen zelfs geen. Maar ze hebben het wel verdiend.) En ja 2008 coureurs en Ferrari waren aan het blunderen en vooral die robuste Ferrari van afgelopen jaren was verdwenen. Ik zie niet meer die geoliede machinen van die jaren er voor.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Een geoliede machine was BMW vorig jaar. Alleen niet snel genoeg. En ik vraag me nog steeds af waarom ze de 2de helft van het seizoen hebben laten liggen om met het 2009 model te beginnen incl. KERS. McLaren lukte het wel om met 2 auto's tegelijk bezig te zijn. Die van 2008 en 2009. Budget??
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Misschien dat BMW zich meer op de auto van 2009 richtte. Want 2de helft van het seizoen kwam Renault langzamerhand langszij zetten.
Trotse vader van Rosalie(L)