F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: 0634 op 24 januari 2009 - 07:34:59
Wat ik niet zo snap, is dat als iedereen weet dat je niet met die uitlaten aan het seizoen mag beginnen je toch een auto lanceert met die uitlaten. Om het dan vervolgens weer aan te passen.
Ik snap wel dat je de auto nav de tests hier en daar aanpast, maar iets wat je nooit mag gebruiken op je auto zetten is geldverspilling.

Misschien hadden ze de tijd niet om het voor de presentatie gereed te krijgen? Op de Renault zaten ook enkele dingen bij de presentatie die nog niet helemaal af waren ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

dan versta ik niet waarom ze dan een datum bespreken. Zoals nog enkele teams zijn die geen datum hebben en tijd hebben om hun wagen af te werken

gloudiesaurus

Om aan de pers te presenteren natuurlijk en te starten met testen... Al die F1-auto's zien er in Australiƫ weer heel anders uit hoor... Uit dat oogpunt gezien zou je dan het beste op de vrijdag in Melbourne kunnen presenteren? ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 16:17:28
Om aan de pers te presenteren natuurlijk en te starten met testen... Al die F1-auto's zien er in Australiƫ weer heel anders uit hoor... Uit dat oogpunt gezien zou je dan het beste op de vrijdag in Melbourne kunnen presenteren? ;)
dat zou mss wel een goed idee zijn, een dag of 2 dagen voor de start van het nieuwe seizoen, alle wagens presenteren.

gloudiesaurus

Voor de fans misschien wel... maar voor de teams uit publicitair oogpunt gezien niet... nu krijgt elk team exclusief aandacht. Dan niet meer ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Het is ook zo dat je een wagen 2 maanden voor de start van het seizoen wilt beginnen testen. Als je hem dan niet voorgesteld hebt aan de pers, dan stelt de pers hem wel op eigen houtje voor aan het grote publiek a.d.h.v. de foto's van de tests... en dan is alle publiciteit voor de sponsoren ook weggevallen.

robbert

Citaat van: Jasper op 25 januari 2009 - 15:17:16
Het is ook zo dat je een wagen 2 maanden voor de start van het seizoen wilt beginnen testen. Als je hem dan niet voorgesteld hebt aan de pers, dan stelt de pers hem wel op eigen houtje voor aan het grote publiek a.d.h.v. de foto's van de tests... en dan is alle publiciteit voor de sponsoren ook weggevallen.

ja ok, maar dat ze dan testen met een wagen zonder reclame op, want testwerken komen toch niet in tv.

Jasper

Alsof de pers en het grote publiek het interessant vinden welke sponsor er op welke plaats op de auto staat...

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 16:17:28
Om aan de pers te presenteren natuurlijk en te starten met testen... Al die F1-auto's zien er in Australiƫ weer heel anders uit hoor... Uit dat oogpunt gezien zou je dan het beste op de vrijdag in Melbourne kunnen presenteren? ;)
Ze zullen er wel beetje anders uit zien, maar heel anders? Denk dat de meeste auto's wel gelijk blijven in hun huidige vorm.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Eindelijk doen ze eens iets goed bij de FIA:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/01/28/whiting-verduidelijkt-regels-voor-motoren/

8 motoren, vrij te gebruiken naargelang ze goesting hebben. Dat maakt het al heel wat beter voor teams, en dan is het niet zo erg van een keertje een slechte blok te hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Zelfs deze betrouwbare site meld dit nieuwtje al ;) :)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 28 januari 2009 - 20:47:55
Zelfs deze betrouwbare site meld dit nieuwtje al ;) :)
Sorry, had niet op de pits gekeken :) Was het daar tegengekomen en zodoende :) Ik vraag me wel af wat de regel gaat geven als de 8 motoren bijvoorbeeld na 14 races op zijn. Wat dan? Elke komende race een penalty? Dat is wel een beetje overdreven natuurlijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634


robbert

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 januari 2009 - 21:31:54
Citaat van: 0634 op 28 januari 2009 - 20:47:55
Zelfs deze betrouwbare site meld dit nieuwtje al ;) :)
Sorry, had niet op de pits gekeken :) Was het daar tegengekomen en zodoende :) Ik vraag me wel af wat de regel gaat geven als de 8 motoren bijvoorbeeld na 14 races op zijn. Wat dan? Elke komende race een penalty? Dat is wel een beetje overdreven natuurlijk.

dan moeten ze slim zijn en iedere race een andere motor

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 januari 2009 - 18:28:30
Eindelijk doen ze eens iets goed bij de FIA:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/01/28/whiting-verduidelijkt-regels-voor-motoren/

8 motoren, vrij te gebruiken naargelang ze goesting hebben. Dat maakt het al heel wat beter voor teams, en dan is het niet zo erg van een keertje een slechte blok te hebben.
Toch al 2 weken geleden ergens gelezen moet ik zeggen...