F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 januari 2009 - 13:45:45
Die renault doet me denken aan een lagere raceklasse die ik afgelopen zomer heb gezien op de Nurburgring tijdens het DTM-weekend. Die hadden ook do een grote dikke vette neus. De foto's op de baan laten mooie vergelijkingen toe. Mijn mening:
Mooi naar lelijk:
-De Mac, waarschijnlijk gewoon om dat hij het sterkst op ouder wagens gelijkt
-De williams, vrij geestige wagen, die wagen ziet er voor mij uit als de underdog, of degene die in de laatste ronde nog eens snel iedereen zal komen inhalen en winnen :)
-De walrus, het zijn echt zo 2 tanden die dat beest precies in zen voorganger wil haken :)
-De Renault, wat een lelijke wagen is me dat, en dan niet enkel de neus, dat wit-geel-oranje-rood, precies een tekening van een kleuter :-\

De Ferrari heb ik er niet tussenstaan omdat er geen gelijkaardige foto van bestaat.
De Renault ben ik helemaal met je eens. De renault uit 2005/6 was o zo mooi. Ferrari weet ik ook nog niet helemaal waar ik die nou moet plaatsen. Zover iig nog wel boven Renault en Williams, maar voor mij zijn de Toyota en Mclaren de mooiste van het stel. Al vraag ik me wel af: die achtervleugel van Mclaren, die is toch gewoon nog van vorig jaar? Omdat hij nu zeg maar wel tussen de nieuwe modellen van 2009 staat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 13:58:37Al vraag ik me wel af: die achtervleugel van Mclaren, die is toch gewoon nog van vorig jaar? Omdat hij nu zeg maar wel tussen de nieuwe modellen van 2009 staat.
Was me nog niet opgevallen, maar je hebt inderdaad gelijk. Die op de presentatie was een smalle, dit een brede, wat ik wel best vreemd vind :-\ De rest van de wagen lijkt me de huidige, zoek het nut :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik vind de achterkant van de Renault wel heel mooi, hoe die sidepod naar achteren loopt. De neus en de kleuren zijn dan weer heel lelijk. Maar als je ziet hoe die wagen er achteraan uitziet, dan denk ik: die hebben hun zaakjes goed voor elkaar. Renault wordt dit seizoen denk ik minstens derde bij de constructeurs (met ofwel Ferrari ofwel BMW achter zich).

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 januari 2009 - 14:01:41
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 13:58:37Al vraag ik me wel af: die achtervleugel van Mclaren, die is toch gewoon nog van vorig jaar? Omdat hij nu zeg maar wel tussen de nieuwe modellen van 2009 staat.
Was me nog niet opgevallen, maar je hebt inderdaad gelijk. Die op de presentatie was een smalle, dit een brede, wat ik wel best vreemd vind :-\ De rest van de wagen lijkt me de huidige, zoek het nut :-\
Inderdaad, wat voor nut heeft het testen nu als ze de oude vleugel gebruiken. Enige wat ik kan bedenken dat het een shakedown of een andere test was van mechanica die niet door aerodynamica word beinvloed. Of iig heel weinig.

@Jasper, ja ik heb eigenlijk niet door de kleuren heen gekeken, toch maar eens in een nieuwlicht bekijken.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ze kunnen met die oude achtervleugel met ongeveer dezelfde downforce rijden als met de nieuwe. Misschien willen ze nog niet dat de concurrentie die achtervleugel als snel kan kopieeren.

Of misschien hebben ze er simpelweg maar 1 die ze niet meteen in de poeier willen rijden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Ik denk dat de verklaring van Burrori wel klopt. Waarschijnlijk testen ze niet de aerodynamica, of testen ze helemaal niets maar willen ze gewoon weten dat alles werkt (shakedown). Aangezien het regende, is het veiliger om dan effe wat meer downforce mee te pakken. Of eventueel willen ze een keer met oude en een keer met nieuwe vleugel rijden om te zien wat het effectieve verschil tussen de twee is.

Mikacouli

Ik heb zo mijn twijfels of Renault met die neus zal rijden. Als je op deze ( http://my.ing-renaultf1.com/en/blog/906-R29-breaks-cover-in-Portugal.html ) site kijkt die je in die bovenste banner een heel andere neus. Eentje die meer trekt op alle andere neuzen.. Ik weet niet hoe het komt dat daar een andere neus staat afgebeeld...

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 19 januari 2009 - 18:15:38
Ik heb zo mijn twijfels of Renault met die neus zal rijden. Als je op deze ( http://my.ing-renaultf1.com/en/blog/906-R29-breaks-cover-in-Portugal.html ) site kijkt die je in die bovenste banner een heel andere neus. Eentje die meer trekt op alle andere neuzen.. Ik weet niet hoe het komt dat daar een andere neus staat afgebeeld...
Die is inderdaad helemaal anders, vrij vreemd. Maar ook die trekt lang niet op de andere neuzen hoor, het blijft een lage neus in vergelijking met de Mac, Ferrari en Toyota. Misschien is die foto eerder genomen en is de neus later nog gewijzigd, wie zal het zeggen? We zullen het allemaal wel zien in Australië zeker :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Karre

Citaat van: Jasper op 19 januari 2009 - 17:28:32
Ik denk dat de verklaring van Burrori wel klopt. Waarschijnlijk testen ze niet de aerodynamica, of testen ze helemaal niets maar willen ze gewoon weten dat alles werkt (shakedown). Aangezien het regende, is het veiliger om dan effe wat meer downforce mee te pakken. Of eventueel willen ze een keer met oude en een keer met nieuwe vleugel rijden om te zien wat het effectieve verschil tussen de twee is.

idd, en aangezien de voorvleugel vanuit de cockpit kan worden aangepast(de 8ervleugel niet), moeten ze die ook testen.  ;)

robbert

Citaat van: Jasper op 19 januari 2009 - 14:51:36
Ik vind de achterkant van de Renault wel heel mooi, hoe die sidepod naar achteren loopt. De neus en de kleuren zijn dan weer heel lelijk. Maar als je ziet hoe die wagen er achteraan uitziet, dan denk ik: die hebben hun zaakjes goed voor elkaar. Renault wordt dit seizoen denk ik minstens derde bij de constructeurs (met ofwel Ferrari ofwel BMW achter zich).

ofwel mclaren achter zich

Jasper


F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 19 januari 2009 - 17:28:32
Ik denk dat de verklaring van Burrori wel klopt. Waarschijnlijk testen ze niet de aerodynamica, of testen ze helemaal niets maar willen ze gewoon weten dat alles werkt (shakedown). Aangezien het regende, is het veiliger om dan effe wat meer downforce mee te pakken. Of eventueel willen ze een keer met oude en een keer met nieuwe vleugel rijden om te zien wat het effectieve verschil tussen de twee is.

Volgens GPupdate:

"Wegens de natte weersomstandigheden besloot McLaren echter wel de oude, bredere achtervleugel op de auto te monteren."  :)
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Mikacouli op 19 januari 2009 - 18:15:38
Ik heb zo mijn twijfels of Renault met die neus zal rijden. Als je op deze ( http://my.ing-renaultf1.com/en/blog/906-R29-breaks-cover-in-Portugal.html ) site kijkt die je in die bovenste banner een heel andere neus. Eentje die meer trekt op alle andere neuzen.. Ik weet niet hoe het komt dat daar een andere neus staat afgebeeld...

Het lijkt me sterk dat ze op de banner van de website nieuwere foto's hebben gebruikt dan voor de presentatie...
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Nummer zoveel, ik ben de tel even kwijt: De nieuwe BMW:








Wat een énorm eenvoudige wagen als je het mij vraagt. Ze hebben precies een wagen van 10 jaar terug genomen :-\ Toch wel echt de minst-spectaculaire tot hiertoe als je het mij vraagt. En anders kijk ik naast het spectakel :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Als je bij die andere alle vleugeltjes enzo eraf haalt krijg je ongeveer hetzelfde.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."