F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 11:08:01
Citaat van: Ferrari 2009 op 16 maart 2009 - 17:43:36
Citaat van: F_A_Diaz op 16 maart 2009 - 15:00:23
Citaat van: Ferrari 2009 op 16 maart 2009 - 14:04:42
Citaat van: F_A_Diaz op 16 maart 2009 - 11:18:19
Volgens Whitmarsh kunnen ze de problemen oplossen maar kan het wel een tijd duren. Als je tussen de regels doorleest kan je daar al uit halen dat het dus een serieuze ontwerpfout is.
Dat kan, maar hoeft niet per sé hé. Een klein foutje bij een bepaald onderdeel, kan maken dat je een heleboel andere onderdelen ook anders hebt gemaakt omdat het anders niet samen gaat, en dus een sneeuwbaleffect. Een grote ontwerpfout maken in een team als McLaren lijkt me niet zo eenvoudig, die gaan niet over 1 nacht ijs.

Wat je nu beschrijft is toch een ontwerpfout....  ???
Ja, ik doelde eerder op het woordje "serieuze", het is inderdaad een ontwerpfout, maar geen echt serieuze. Wel één met grote gevolgen dan.

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik kijk naar de gevolgen van een ontwerpfout en de tijd die het kost om het op te lossen, om te beoordelen of het een serieuze fout is.
Jij kijkt naar de grootte van het onderdeel. Vind ik niet logisch.
misschien is het ontwerp wel goed, maar kunnen ze gewoon niet de juiste afstellingen vinden.. als er echt sprake is van een serieuze ontwerpfout, zullen ze waarschijnlijk het hele seizoen slecht draaien..

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 16 maart 2009 - 15:06:19
Citaat van: Burorri op 16 maart 2009 - 14:20:40Doet BrawnGP nu wat veel mensen verwachten na de briljante test dagen of vallen ze weer terug net als Prost, Arrows en andere destijds?

Ik heb nu wat meer fotos van de BrawnGP auto gezien en ik moet zeggen dat ik hem qua vorm de mooiste tot nu toe vind. De kleuren vind ik te sober.

De situatie van Brawn GP is ander dan die van Prost en Arrows, dat kan je niet vergelijken.

Je kan zien dat de auto meer doorontwikkeld, let maar eens op de voorvleugel, is dan de andere auto's omdat Honda er in 2007 al mee begonnen is.
De Honda oogt al veel verfijnder kwa design.

Ik begin serieus te denken dat ze misschien wel op pole staan in Melbourne en dat er zeker 1 auto op het podium komt. De vraag is alleen of ze de voorsprong gedurende het seizoen kunnen vasthouden, ook als de andere teams met KERS rijden en zij niet. Alhoewel ze dat misschien straks ook van McLaren kunnen afnemen.
Ja en nee. Tuurlijk is het een door ontworpen design van 2007, maar dat wilt niet zeggen dat Prost en Arrows destijds ook niet een goede weg in waren geslagen. Ik vind dat je de situaties wel redelijk met elkaar kan vergelijken. Het zijn alle 3 underdog teams. En dat is iets waar ik het wel mee eens ben wat NDCGN ergens anders zei: Het design ziet er nu wel snel uit, omdat hij ook snelle tijden klokt. Ergens ziet hij er ook weldegelijk snel uit, maar als hij langzaam was geweest was het ander verhaal.

Maar je hebt wel gelijk denk ik dat er best een BrawnGP op het podium kan komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 11:05:43


Dat kan, maar dan waren ze ook niet langzaam geweest he....
Daar gaat het ook niet om. Ik wilde alleen verschil laten zien tussen serieuze ontwerp fout en kleine ontwerp fout.
Citaat
Ja en als dat zo was, was het zeker ook al een week in het nieuws, rijden ze al een maand met de ouwe achtervleugel. En kwamen ze met een speciale verklaring dat ze snelheid misten.
Maar dat kunnen ze in twee uur verhelpen, beetje veel heisa dan of niet?
Dat zeg ik helemaal niet. Nogmaals dat wat ik net zei was om aan te geven wat nou verschil was tussen serieuze ontwerp fout en een kleine ontwerp fout. Als het inderdaad aan de vleugel ligt, is het een serieuze ontwerp fout. Maar de vleugel kan misschien ook wel de enige oplossing zijn om het probleem tijdelijk te verhelpen.
CitaatEen serieuze ontwerp fout denk ik meer aan te weinig downforce in de bochten of een verkeerde aerodynamica.

Dat is toch ook het probleem bij McLaren....
[/quote]
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Williams haalt ondertussen z'n vleugeltjes naast de cockpits eraf.
In samenspraak met de FIA is beslist dat ze misschien wel gevaarlijk konden zijn.

F_A_Diaz

Citaat van: NDCGN op 17 maart 2009 - 11:13:40
misschien is het ontwerp wel goed, maar kunnen ze gewoon niet de juiste afstellingen vinden.. als er echt sprake is van een serieuze ontwerpfout, zullen ze waarschijnlijk het hele seizoen slecht draaien..

Ze hebben te weinig downforce aan de achterkant, daarom reden ze ook zolang met die ouwe achtervleugel, dat hebben ze ook al toegegeven. Het is dus geen afstelling.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 12:35:07
Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 11:05:43


Dat kan, maar dan waren ze ook niet langzaam geweest he....
Daar gaat het ook niet om. Ik wilde alleen verschil laten zien tussen serieuze ontwerp fout en kleine ontwerp fout.
Citaat
Ja en als dat zo was, was het zeker ook al een week in het nieuws, rijden ze al een maand met de ouwe achtervleugel. En kwamen ze met een speciale verklaring dat ze snelheid misten.
Maar dat kunnen ze in twee uur verhelpen, beetje veel heisa dan of niet?
Dat zeg ik helemaal niet. Nogmaals dat wat ik net zei was om aan te geven wat nou verschil was tussen serieuze ontwerp fout en een kleine ontwerp fout. Als het inderdaad aan de vleugel ligt, is het een serieuze ontwerp fout. Maar de vleugel kan misschien ook wel de enige oplossing zijn om het probleem tijdelijk te verhelpen.
CitaatEen serieuze ontwerp fout denk ik meer aan te weinig downforce in de bochten of een verkeerde aerodynamica.

Dat is toch ook het probleem bij McLaren....
[/quote]

Ik begrijp helemaal niet wat je dan wilt zeggen, en volgens mij begrijp je dat zelf ook niet. Je reageert alleen maar omdat je mijn naam boven de post ziet staan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 14:13:08
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 12:35:07
Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 11:05:43


Dat kan, maar dan waren ze ook niet langzaam geweest he....
Daar gaat het ook niet om. Ik wilde alleen verschil laten zien tussen serieuze ontwerp fout en kleine ontwerp fout.
Citaat
Ja en als dat zo was, was het zeker ook al een week in het nieuws, rijden ze al een maand met de ouwe achtervleugel. En kwamen ze met een speciale verklaring dat ze snelheid misten.
Maar dat kunnen ze in twee uur verhelpen, beetje veel heisa dan of niet?
Dat zeg ik helemaal niet. Nogmaals dat wat ik net zei was om aan te geven wat nou verschil was tussen serieuze ontwerp fout en een kleine ontwerp fout. Als het inderdaad aan de vleugel ligt, is het een serieuze ontwerp fout. Maar de vleugel kan misschien ook wel de enige oplossing zijn om het probleem tijdelijk te verhelpen.
CitaatEen serieuze ontwerp fout denk ik meer aan te weinig downforce in de bochten of een verkeerde aerodynamica.

Dat is toch ook het probleem bij McLaren....

Ik begrijp helemaal niet wat je dan wilt zeggen, en volgens mij begrijp je dat zelf ook niet. Je reageert alleen maar omdat je mijn naam boven de post ziet staan.
[/quote]
Ja precies, ik begrijp niet wat ik zelf post inderdaad. Volgens mij weet jij zelf niet eens wat je zelf post. Je hebt 1 keer letterlijk iets gezegd en volgende post ontken je dat gezegd te hebben. (Button/BrawnGP topic.) Je bent inconsequent af en toe en wilt hoe dan ook nooit je ongelijk toe geven. Heb je iig nooit zien zeggen: Ok, je hebt inderdaad gelijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Nou heren, klaar met dat gekibbel nu.

Folkert

Citaat van: 0634 op 17 maart 2009 - 15:13:24
Nou heren, klaar met dat gekibbel nu.
Sorry dat ik het zeg, maar die vent is af en toe gewoon irritant bezig. (Ik ook, geef ik toe.) Maar ik kan niet eens meer mijn mening geven zonder dat hij vind dat ik ofzeur of anti massa ben of anti Ferrari of dat ik me met iets bemoei wat hij niet leuk vind.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Ik, en velen met mij, vinden het sowieso irritant. Dus kappen. En niet hier verder discussieren over het hoe en waarom. Dan stuur je maar een pm, of verhuist het gesprek naar het beleidstopic.

Hier gaan we weer ON TOPIC.

Niels_

Blijf erbij: die start in Melbourne wordt een lachertje...

F_A_Diaz

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Trouwens met de 2009 wagens is het maar goed dat Sato geen stoeltje heeft gekregen ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Hieronder een kort filmpje van de afgelopen testdag in Jerez de la Frontera, wat mij opvalt is hoe angstvallig Mclaren de auto afschermd wanneer deze weer de pits inrijdt (2:00 min)
Er gaan nu weer geruchten dat Mclaren een compleet ander testprogramma volgt dan de andere teams, ze zouden zich namelijk helemaal geen zorgen maken om hun quali snelheid...?
Dit moet hun langzame tijden verklaren...... ???

http://www.youtube.com/watch?v=JMpyZFEWQ2M&eurl=http://www.f1today.nl/nieuws/2009/03/18/video-beeldverslag-derde-testdag-in-jerez/&feature=player_embedded

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 18 maart 2009 - 15:14:28
Hieronder een kort filmpje van de afgelopen testdag in Jerez de la Frontera, wat mij opvalt is hoe angstvallig Mclaren de auto afschermd wanneer deze weer de pits inrijdt (2:00 min)
Er gaan nu weer geruchten dat Mclaren een compleet ander testprogramma volgt dan de andere teams, ze zouden zich namelijk helemaal geen zorgen maken om hun quali snelheid...?
Dit moet hun langzame tijden verklaren...... ???

http://www.youtube.com/watch?v=JMpyZFEWQ2M&eurl=http://www.f1today.nl/nieuws/2009/03/18/video-beeldverslag-derde-testdag-in-jerez/&feature=player_embedded
Niets bijzonders lijkt me, die panelen zijn er in elke testsessie toch bij doorgaans? En foto's kunnen zo zuiver gemaakt worden, als men wil spioneren, dan lukt dat zelfs wanneer ze er in de pits een zeil over zouden gooien.
En die geruchten, sja, geruchten hé :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.