F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

Jasper

Ik vind het best mooi. Ik krijg trouwens een enorm 1997-gevoel bij die neus. :)

Folkert

Citaat van: Jasper op 01 maart 2009 - 00:24:02
Ik vind het best mooi. Ik krijg trouwens een enorm 1997-gevoel bij die neus. :)
Het model van de auto is best aardig, maar de kleurstelling vind ik niks eerlijk gezegd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Ik vind die wagen niet zo lelijk. En ze hebben hun sponsoring ook niet zo slecht voor elkaar lijkt me, het is niet zo dat Kingfisher de wagen domineert. Ik hoop voor hen dat ze weer kunnen aansluiten bij STR. Dan ben ik wel nog benieuwd wat Honda zal doen. We zullen het allemaal zien in Melbourne :) (Als die race doorgaat, want met al dat vuur in de omgeving, ik denk niet dat de teams naar Melbourne trekken als het vuur dan nog op 40km van de stad zit)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

ik vind de kleurenstelling ook niet zo slecht hoor, eveneens als het model

sloggerke

Persoonlijk vind ik het de lelijkste wagen tot op heden.. Met een op een gedeelde tweede plaats Renault en BMW.

De Red Bull en de Toyota gaan met de prijzen lopen dit jaar. Op esthetisch vlak dan.

"Een rijdende tube tandpasta"  ;D

Folkert

Citaat van: sloggerke op 01 maart 2009 - 16:23:23
Persoonlijk vind ik het de lelijkste wagen tot op heden.. Met een op een gedeelde tweede plaats Renault en BMW.

De Red Bull en de Toyota gaan met de prijzen lopen dit jaar. Op esthetisch vlak dan.

"Een rijdende tube tandpasta"  ;D

Haha, ja hebben ze iig gezond en schoon gebit :P

Vind de Williams er trouwens best wel goed uitzien. Mooie kleuren en mooi ontwerp van de auto.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Best wel speciaal en opvallend zijn de cockpitvinnen van Williams. Waarschijnlijk met dezelfde bedoeling als de vikinghorens, alleen elders geplaatst omdat op de motorkap niet meer mag waarschijnlijk? Volgens mij één van de items die wel wat teams zullen overnemen gedurende het seizoen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 maart 2009 - 16:48:52
Best wel speciaal en opvallend zijn de cockpitvinnen van Williams. Waarschijnlijk met dezelfde bedoeling als de vikinghorens, alleen elders geplaatst omdat op de motorkap niet meer mag waarschijnlijk? Volgens mij één van de items die wel wat teams zullen overnemen gedurende het seizoen.
Dat denk ik ook wel. Maar ze doen me beetje denken aan de twin towers van Terrel....98 ofzo? Waren die niet verboden of mogen er wel degelijk uitziende torentjes wel?
Trotse vader van Rosalie(L)

Rippie

Citaat van: Burorri op 01 maart 2009 - 17:05:49
Citaat van: Ferrari 2009 op 01 maart 2009 - 16:48:52
Best wel speciaal en opvallend zijn de cockpitvinnen van Williams. Waarschijnlijk met dezelfde bedoeling als de vikinghorens, alleen elders geplaatst omdat op de motorkap niet meer mag waarschijnlijk? Volgens mij één van de items die wel wat teams zullen overnemen gedurende het seizoen.
Dat denk ik ook wel. Maar ze doen me beetje denken aan de twin towers van Terrel....98 ofzo? Waren die niet verboden of mogen er wel degelijk uitziende torentjes wel?
X-wings van Tyrrell ;)

Ze werden in 1997 door dit team geintroduceerd en een jaar later hadden meer wagens deze lelijke vleugeltjes op de wagen zitten. In de loop van 1998 zijn ze verboden door de FIA omdat ze onveilig zouden zijn...

Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Ferrari 2010

Als de vikinghorens veilig zijn dan zie ik niet in wat er aan die X-wings onveilig was :-\ Of zie ik nu iets over het hoofd?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 maart 2009 - 18:42:15
Als de vikinghorens veilig zijn dan zie ik niet in wat er aan die X-wings onveilig was :-\ Of zie ik nu iets over het hoofd?
Dat Mosley ze verboden had omdat het er niet uitzag.  ;D nou ja hoe het precies zat weet ik ook niet, maar als je puur constructief kijkt zaten(of zag er tenminste zo uit) die viking vleugels steviger vast.
Trotse vader van Rosalie(L)

Rippie

Citaat van: Burorri op 01 maart 2009 - 19:17:40
Citaat van: Ferrari 2009 op 01 maart 2009 - 18:42:15
Als de vikinghorens veilig zijn dan zie ik niet in wat er aan die X-wings onveilig was :-\ Of zie ik nu iets over het hoofd?
Dat Mosley ze verboden had omdat het er niet uitzag.  ;D nou ja hoe het precies zat weet ik ook niet, maar als je puur constructief kijkt zaten(of zag er tenminste zo uit) die viking vleugels steviger vast.
De X-Wings zagen er inderdaad niet uit. Ze werden onder het mom van 'veiligheid' verboden, maar dat was (onofficieel) waarschijnlijk niet de voornaamste reden. Dan kom je toch weer bij het uiterlijk van de wagens. Het was gewoon oerlelijk.

Doet met trouwens denken aan het tafelblad waarmee Arrows een keer op de proppen kwam. Dat werd meteen na de desbetreffende training verboden.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Ferrari 2010

Is die foto echt? Ik dacht eerst dat het photoshop was :) Dat lijkt me gewoonweg enorm gevaarlijk, als dat afbreekt is de piloot niet meer veilig...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Rippie

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 maart 2009 - 21:31:26
Is die foto echt? Ik dacht eerst dat het photoshop was :) Dat lijkt me gewoonweg enorm gevaarlijk, als dat afbreekt is de piloot niet meer veilig...
Haha, ik kan je verzekeren dat het geen Photoshop is. Zo trad Arrows (hier met Verstappen) ten strijde in Monaco 2001. En het werd inderdaad verboden omdat ze bang waren dat bij een crash dit "dienblad"  alle kanten op kon vliegen.

Maar er zijn nog wel meer rare creaties verschenen in de loop der jaren. Wat te denken van de Eifelland (normaal bouwer van caravans...) van Rolf STommelen in 1972?

Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 maart 2009 - 18:42:15
Als de vikinghorens veilig zijn dan zie ik niet in wat er aan die X-wings onveilig was :-\ Of zie ik nu iets over het hoofd?
De vikinghorens zijn nog niet half zo groot en zitten achter en boven het hoofd van de coureur. ;)