F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Volgens mij zal die BMW er heel anders uitzien bij de eerste GP en zal hij wel aerodynamisch in orde zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 21:23:00misschien kun je wel in dienst bij BMW als vervanger van de windtunnel... en van het chassis is vrij weinig zichtbaar, dus ik neem aan dat je wat anders bedoeld...
Ik zal zeker eens solliciteren als ze een nieuwe windtunnel zoeken ;)
Maar, je moet wel weten dat de aanleiding was dat Wizard zei dat het niet veel verschilde van de wagen van verleden jaar zonder vleugels. En daar zijn we van afgedwaald tot de discussie omtrent de rondingen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:18:21
Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 18:54:07
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 18:10:25
En wat mag het HANDS-systeem wezen? Bedoel je het HANS systeem of ken ik dat ding gewoonweg nog niet? Het HANS systeem heb ik nog niet vergeleken in ieder geval :)
Ik heb ook even geen idee hoe ik op HANDS kwam, bedoelde inderdaad HANS. Ik vond het HANS systeem bij BMW hoekigere er uitzien dan de Renault of Ferrari.
En waar o waar zie jij een HANS-systeem op de wagens? :)


Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het iss....

Ik had altijd gedacht dat de HANS groter waren en ook een cockpit rand(je) hadden. Maar kan ook zijn dat mijn geheugen wat roestig is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 20:58:34Zo kort kijk ik gelukkig niet hoor :) Maar ja, rondingen zijn belangrijk, een wagen die afgerond is, laat de lucht doorgaans beter langs zich stromen. Op sommige plaatsen maakt een hoek niets uit, maar op andere plaatsen lijkt het me wel belangrijk. Achter de sidepods gaat het vrij recht naar beneden, wat volgens mij toch een beetje turbulentie moet veroorzaken.
Je vergeet dat alle lucht die er langs de luchthappers inkomt, er ook ergens weer uit moet. Er is m.a.w. ook een luchtstroom die uit de sidepod komt dus over het al dan niet afronden van het einde van een sidepod, valt volgens mij weinig te zeggen aangezien jij en ik er geen kaas van hebben gegeten.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 22:01:26
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 20:58:34Zo kort kijk ik gelukkig niet hoor :) Maar ja, rondingen zijn belangrijk, een wagen die afgerond is, laat de lucht doorgaans beter langs zich stromen. Op sommige plaatsen maakt een hoek niets uit, maar op andere plaatsen lijkt het me wel belangrijk. Achter de sidepods gaat het vrij recht naar beneden, wat volgens mij toch een beetje turbulentie moet veroorzaken.
Je vergeet dat alle lucht die er langs de luchthappers inkomt, er ook ergens weer uit moet. Er is m.a.w. ook een luchtstroom die uit de sidepod komt dus over het al dan niet afronden van het einde van een sidepod, valt volgens mij weinig te zeggen aangezien jij en ik er geen kaas van hebben gegeten.
Die moet er inderdaad weer uit, langs waar dat gebeurd is voor mij eigenlijk een raadsel, daar hebek nog nooit bij stilgestaan :) Maar nogmaals, de discussie begon dus eigenlijk met dat Wizard stelde dat het gewoon de wagen van verleden jaar zonder vleugeltjes was. Ik stelde dat de motorkap helemaal anders gevormd is en daarbij heb ik dingen gezegd die anders geïnterpreteerd moesten worden en doordat ik zelf met andere dingen bezig ben (examens hé :)) was ik er niet volledig meer bij. Soit, tzijn misschien maar excuses, maar toch zit er een waarheid in hoor :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 22:14:04Die moet er inderdaad weer uit, langs waar dat gebeurd is voor mij eigenlijk een raadsel, daar hebek nog nooit bij stilgestaan :)
Gewoon, een sidepod is toch nooit dicht aan de achterkant?

(een deel van de lucht die in de luchthappers gaat, gaat natuurlijk door de motor en via de uitlaat weer naar buiten, maar het grootste deel is volgens mij gewoon koellucht die langs de radiatoren stroomt en meteen de wagen weer verlaat)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 22:17:14
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 22:14:04Die moet er inderdaad weer uit, langs waar dat gebeurd is voor mij eigenlijk een raadsel, daar hebek nog nooit bij stilgestaan :)
Gewoon, een sidepod is toch nooit dicht aan de achterkant?

(een deel van de lucht die in de luchthappers gaat, gaat natuurlijk door de motor en via de uitlaat weer naar buiten, maar het grootste deel is volgens mij gewoon koellucht die langs de radiatoren stroomt en meteen de wagen weer verlaat)
Ik heb nog nooit op foto's een open achterkant van de sidepod gezien. Ofwel kijk ik ernaast ofwel is het niet goed zichtbaar. Ben je zeker dat dat ding niet dicht is achteraan? :) Ik denk dat het eerder allemaal naar het midden van de wagen achteraan stroomt, god mag weten waarom ik dat denk :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 21:43:40
Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 21:23:00misschien kun je wel in dienst bij BMW als vervanger van de windtunnel... en van het chassis is vrij weinig zichtbaar, dus ik neem aan dat je wat anders bedoeld...
Ik zal zeker eens solliciteren als ze een nieuwe windtunnel zoeken ;)

Dan ben jij "Zwette Jules" van in het Leugenpaleis? Die had ook een enorme longinhoud 8)

Zwette Jules zal voor de nederlands waarschijnlijk wel totaal onbekend zijn, maarja :P

Jasper

Het is een windtunnel, Ferrari 2009 zal wel ruimschoots toekomen met zijn darminhoud. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 21 januari 2009 - 00:55:36
Het is een windtunnel, Ferrari 2009 zal wel ruimschoots toekomen met zijn darminhoud. ;)
Ze zullen wel af en toe wat geduld moeten hebben, maar dat komt inderdaad wel in orde :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 22:17:14
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 22:14:04Die moet er inderdaad weer uit, langs waar dat gebeurd is voor mij eigenlijk een raadsel, daar hebek nog nooit bij stilgestaan :)
Gewoon, een sidepod is toch nooit dicht aan de achterkant?

(een deel van de lucht die in de luchthappers gaat, gaat natuurlijk door de motor en via de uitlaat weer naar buiten, maar het grootste deel is volgens mij gewoon koellucht die langs de radiatoren stroomt en meteen de wagen weer verlaat)
Volgens mij gaat de lucht/zuurstof voor de motor alleen door de airbox. En dat het volume daarvan vastgesteld is door de FIA. Het zou wel een hele rare constructie moeten zijn hoe die lucht/zuurstof dan ook boven de motor moet komen bij de inlaatkelken vanaf de sidepod, lijkt me.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Makke op 20 januari 2009 - 23:45:58
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 21:43:40
Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 21:23:00misschien kun je wel in dienst bij BMW als vervanger van de windtunnel... en van het chassis is vrij weinig zichtbaar, dus ik neem aan dat je wat anders bedoeld...
Ik zal zeker eens solliciteren als ze een nieuwe windtunnel zoeken ;)
[/quot]

Zwette Jules zal voor de nederlands waarschijnlijk wel totaal onbekend zijn, maarja :P
Dus totaal onbelangrijk. :P
Some things are too important to be left in the past.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 21:57:16
Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:18:21
Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 18:54:07
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 18:10:25
En wat mag het HANDS-systeem wezen? Bedoel je het HANS systeem of ken ik dat ding gewoonweg nog niet? Het HANS systeem heb ik nog niet vergeleken in ieder geval :)
Ik heb ook even geen idee hoe ik op HANDS kwam, bedoelde inderdaad HANS. Ik vond het HANS systeem bij BMW hoekigere er uitzien dan de Renault of Ferrari.
En waar o waar zie jij een HANS-systeem op de wagens? :)


Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het iss....

Ik had altijd gedacht dat de HANS groter waren en ook een cockpit rand(je) hadden. Maar kan ook zijn dat mijn geheugen wat roestig is.

Je bedoeld denk ik die verhoogde cockpitrand, die kan eraf gehaald worden zodat de coureur met stoel en al uit de auto getakeld kan worden bij een zwaar ongeval. Dat staat verder los van het HANS systeem.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 21 januari 2009 - 11:21:57
Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 21:57:16
Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:18:21
Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 18:54:07
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 18:10:25
En wat mag het HANDS-systeem wezen? Bedoel je het HANS systeem of ken ik dat ding gewoonweg nog niet? Het HANS systeem heb ik nog niet vergeleken in ieder geval :)
Ik heb ook even geen idee hoe ik op HANDS kwam, bedoelde inderdaad HANS. Ik vond het HANS systeem bij BMW hoekigere er uitzien dan de Renault of Ferrari.
En waar o waar zie jij een HANS-systeem op de wagens? :)


Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het iss....

Ik had altijd gedacht dat de HANS groter waren en ook een cockpit rand(je) hadden. Maar kan ook zijn dat mijn geheugen wat roestig is.

Je bedoeld denk ik die verhoogde cockpitrand, die kan eraf gehaald worden zodat de coureur met stoel en al uit de auto getakeld kan worden bij een zwaar ongeval. Dat staat verder los van het HANS systeem.
Ja dat bedoel ik, maar dacht dat die hogere cockpit rand er ook bij het systeem hoorde, maar wel los van elkaar zaten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Dat zit er los van inderdaad. Dit systeem steekt men gewoon onder de gordel, waardoor het door je lichaam steeds op zen plaats blijft zitten. De clipjes hangen ze aan de helm waardoor die niet meer dan een bepaalde afstand vooruit kan schieten. Bij een harde frontale inpakt wordt je helm dus tegengehouden, waardoor het hoofd niet zomaar eender waar heen geslingerd kan worden. Dat de cockpitrand er los van staat bewijst onder andere Kubica's crash in Canada, waarbij de cockpitrand wegvloog.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.