F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 20 januari 2009 - 16:18:44
Als er 1 auto die juist high tech oogt dan is het wel de BMW met die welvingen in het chassis, kijk nog maar eens goed.
Omdat er een paar golfjes inzitten die misschien zelfs enkel zichtbaar zijn omdat het een witte wagen is? Verder is hij vierkant.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Nou, blijkbaar ben jij een bril nodig maar ik kan wel zien dat die welvingen er bij Ferrari en Renault niet inzitten.

Het enige wat bij BMW niet zo high tech oogt zijn de front wing endplates die wat vierkant zijn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

En jij leest mijn argumenten niet. Verder is hij vierkant.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Nou ja, ik zou bij god niet weten wat er vierkant is aan de BMW behalve die endplates. De auto heeft halverwege wat meer body, meer niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 20 januari 2009 - 17:03:18
Nou ja, ik zou bij god niet weten wat er vierkant is aan de BMW behalve die endplates. De auto heeft halverwege wat meer body, meer niet.
iin vergelijking met de andere auto's oogt de BMW mij ook vierkanter dan de rest en minder "Technologisch" De neus is minder gekromt en loopt behoorlijk recht. Ook de sidepots ogen redelijk vierkant. Er zit wel wat ronding in, maar er zit ook wat hoekigs in het ontwerp. Ook het HANDS systeem vind ik er hoekiger uitzien en minder technologisch dan de Renault, Ferrari en Mclaren.

En F_A_Diaz: moet het direct weer zo persoonlijk? Kan ook wat rustiger. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

En wat mag het HANDS-systeem wezen? Bedoel je het HANS systeem of ken ik dat ding gewoonweg nog niet? Het HANS systeem heb ik nog niet vergeleken in ieder geval :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 18:10:25
En wat mag het HANDS-systeem wezen? Bedoel je het HANS systeem of ken ik dat ding gewoonweg nog niet? Het HANS systeem heb ik nog niet vergeleken in ieder geval :)
Ik heb ook even geen idee hoe ik op HANDS kwam, bedoelde inderdaad HANS. Ik vond het HANS systeem bij BMW hoekigere er uitzien dan de Renault of Ferrari.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Heb eerlijk gezegd nog nooit de HANS-systemen vergeleken. is niet dat ze daar snelheid mee gaan winnen, wel? :) En technologie zit er al helemaal niet in, het is gewoon een stuk carbon zonder elektronische of aerodynamische snufjes als ik me niet vergis :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 18:56:34
Heb eerlijk gezegd nog nooit de HANS-systemen vergeleken. is niet dat ze daar snelheid mee gaan winnen, wel? :) En technologie zit er al helemaal niet in, het is gewoon een stuk carbon zonder elektronische of aerodynamische snufjes als ik me niet vergis :)
Ik dacht dat het ging om hoe de autos er uitzagen? Hoekig of niet. En er werd hier eerder gestelt dat hoekige autos minder technologisch ogen dan rondevorm. Ging mij ook niet om de techniek, want die zit er niet in.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 19:07:27
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 18:56:34
Heb eerlijk gezegd nog nooit de HANS-systemen vergeleken. is niet dat ze daar snelheid mee gaan winnen, wel? :) En technologie zit er al helemaal niet in, het is gewoon een stuk carbon zonder elektronische of aerodynamische snufjes als ik me niet vergis :)
Ik dacht dat het ging om hoe de autos er uitzagen? Hoekig of niet. En er werd hier eerder gestelt dat hoekige autos minder technologisch ogen dan rondevorm. Ging mij ook niet om de techniek, want die zit er niet in.
Ik vond alleen het HANS-systeem zoiets banaal dat echt geen ********** uitmaakt ivm aerodynamica :) Het zit achter de helm, waar amper stromende lucht komt, dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat een stuur nogal vierkant is, het maakt niets uit. Akkoord, als die dingen er hoekig uitzien, dan gaat het algemeen beeld wel wat omlaag voor outsiders dan als die dingen er ook nog eens enorm scherp afgelijnd uitzien :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 15:39:52
Citaat van: F_A_Diaz op 20 januari 2009 - 15:32:39
Ik bedoel meer dat zo'n 'kale' auto het gevolg is van het verdwijnen van vleugels. als je bij de auto van 2008 ook alle vleugeltjes weghaalt krijg je hetzelfde effect. Het ontwerp van het chassis is niet minder high tech, het ziet er alleen zo uit omdat alle tierelantijntjes eraf zijn.

De Renault en de Ferrari, die kan ik nog high-tec noemen, de BMW? Voor mij allessinds niet. De Renault en Ferrari komen véél dichter in de buurt van de 2008 wagen zonder vleugeltjes dan de BMW. Voor mij is het een énorm verschil tussen de BMW en de Ferrari & Renault. En dus zeker en vast niet gewoon omdat de tierelantijntjes eraf zijn.
als ik deze comment en de rest van de discussie lees dan is het volgens jou; hoe meer rondingen hoe meer high tec je m vind... vind je dat niet een beetje kortzichtig?? k vind de BMW er eigenlijk best goed uitzien, en na de Ferrari vind ik m denk ik wel de mooiste van het stel...

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 19:13:25
Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 19:07:27
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 18:56:34
Heb eerlijk gezegd nog nooit de HANS-systemen vergeleken. is niet dat ze daar snelheid mee gaan winnen, wel? :) En technologie zit er al helemaal niet in, het is gewoon een stuk carbon zonder elektronische of aerodynamische snufjes als ik me niet vergis :)
Ik dacht dat het ging om hoe de autos er uitzagen? Hoekig of niet. En er werd hier eerder gestelt dat hoekige autos minder technologisch ogen dan rondevorm. Ging mij ook niet om de techniek, want die zit er niet in.
Ik vond alleen het HANS-systeem zoiets banaal dat echt geen ********** uitmaakt ivm aerodynamica :) Het zit achter de helm, waar amper stromende lucht komt, dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat een stuur nogal vierkant is, het maakt niets uit. Akkoord, als die dingen er hoekig uitzien, dan gaat het algemeen beeld wel wat omlaag voor outsiders dan als die dingen er ook nog eens enorm scherp afgelijnd uitzien :)
En daar ging de discussie toch om? Iig tussen jullie 2? De hoekigheid van de auto. Dat was ook het enige wat ik wilde zeggen: het ziet er wat oud en blokkerig en dus niet snel uit. Het heeft inderdaad minimale invloed op de aerodynamica.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 19:34:22
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 15:39:52
Citaat van: F_A_Diaz op 20 januari 2009 - 15:32:39
Ik bedoel meer dat zo'n 'kale' auto het gevolg is van het verdwijnen van vleugels. als je bij de auto van 2008 ook alle vleugeltjes weghaalt krijg je hetzelfde effect. Het ontwerp van het chassis is niet minder high tech, het ziet er alleen zo uit omdat alle tierelantijntjes eraf zijn.

De Renault en de Ferrari, die kan ik nog high-tec noemen, de BMW? Voor mij allessinds niet. De Renault en Ferrari komen véél dichter in de buurt van de 2008 wagen zonder vleugeltjes dan de BMW. Voor mij is het een énorm verschil tussen de BMW en de Ferrari & Renault. En dus zeker en vast niet gewoon omdat de tierelantijntjes eraf zijn.
als ik deze comment en de rest van de discussie lees dan is het volgens jou; hoe meer rondingen hoe meer high tec je m vind... vind je dat niet een beetje kortzichtig?? k vind de BMW er eigenlijk best goed uitzien, en na de Ferrari vind ik m denk ik wel de mooiste van het stel...
Zo kort kijk ik gelukkig niet hoor :) Maar ja, rondingen zijn belangrijk, een wagen die afgerond is, laat de lucht doorgaans beter langs zich stromen. Op sommige plaatsen maakt een hoek niets uit, maar op andere plaatsen lijkt het me wel belangrijk. Achter de sidepods gaat het vrij recht naar beneden, wat volgens mij toch een beetje turbulentie moet veroorzaken. Uiteraard zal BMW ook wel getest hebben en gezien hun vleugeltjes van de afgelopen jaren zullen ze het wel niet te eenvoudig hebben aangepakt. Maar toch denk ik dat Ferrari en Renault hun chassis beter voor elkaar hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Burorri op 20 januari 2009 - 18:54:07
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 18:10:25
En wat mag het HANDS-systeem wezen? Bedoel je het HANS systeem of ken ik dat ding gewoonweg nog niet? Het HANS systeem heb ik nog niet vergeleken in ieder geval :)
Ik heb ook even geen idee hoe ik op HANDS kwam, bedoelde inderdaad HANS. Ik vond het HANS systeem bij BMW hoekigere er uitzien dan de Renault of Ferrari.
En waar o waar zie jij een HANS-systeem op de wagens? :)


NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 20:58:34
Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 19:34:22
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 januari 2009 - 15:39:52
Citaat van: F_A_Diaz op 20 januari 2009 - 15:32:39
Ik bedoel meer dat zo'n 'kale' auto het gevolg is van het verdwijnen van vleugels. als je bij de auto van 2008 ook alle vleugeltjes weghaalt krijg je hetzelfde effect. Het ontwerp van het chassis is niet minder high tech, het ziet er alleen zo uit omdat alle tierelantijntjes eraf zijn.

De Renault en de Ferrari, die kan ik nog high-tec noemen, de BMW? Voor mij allessinds niet. De Renault en Ferrari komen véél dichter in de buurt van de 2008 wagen zonder vleugeltjes dan de BMW. Voor mij is het een énorm verschil tussen de BMW en de Ferrari & Renault. En dus zeker en vast niet gewoon omdat de tierelantijntjes eraf zijn.
als ik deze comment en de rest van de discussie lees dan is het volgens jou; hoe meer rondingen hoe meer high tec je m vind... vind je dat niet een beetje kortzichtig?? k vind de BMW er eigenlijk best goed uitzien, en na de Ferrari vind ik m denk ik wel de mooiste van het stel...
Zo kort kijk ik gelukkig niet hoor :) Maar ja, rondingen zijn belangrijk, een wagen die afgerond is, laat de lucht doorgaans beter langs zich stromen. Op sommige plaatsen maakt een hoek niets uit, maar op andere plaatsen lijkt het me wel belangrijk. Achter de sidepods gaat het vrij recht naar beneden, wat volgens mij toch een beetje turbulentie moet veroorzaken. Uiteraard zal BMW ook wel getest hebben en gezien hun vleugeltjes van de afgelopen jaren zullen ze het wel niet te eenvoudig hebben aangepakt. Maar toch denk ik dat Ferrari en Renault hun chassis beter voor elkaar hebben.
nee, dus vraag ik me af wat je er mee wilt zeggen.. prima als je m niet mooi vind, maar verder kun je er gewoon eigenlijk geen uitspraken overdoen.. en als je dat al wilt doen, mag je dat wel heeel voorzichtig doen..  misschien kun je wel in dienst bij BMW als vervanger van de windtunnel... en van het chassis is vrij weinig zichtbaar, dus ik neem aan dat je wat anders bedoeld...