Omzeilt ferrari het testverbod?

Gestart door leproffesseur, 06 januari 2009 - 20:40:26

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 januari 2009 - 10:45:54
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 21:56:33
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 21:36:30
Het gaat er niet om of ze dat zelf moeten weten, niemand hier maakt zich daar druk om. We hebben het over dat ze het al dan niet omzeilen en jij komt in die discussie ineens over iets anders zeveren.
Ferrari moet toch zelf invullen hoe ze hun onderdelen testen??
Maar daar gaat het hier niet om. Daar waren we NIET, en ik herhaal: NIET, en nog eens: NIET, en nogmaals voor jouw enorm trage begrip: NIET over bezig! Man toch  ::) ::) ::)
ok, tegen zulke grote letters kan ik niet op...jij bepaald wat van belang is en wat niet (zonder daar argumentatie bij te geven).. mijn excuses voor al mn onbegrip...dat ik daar zulke grote letters voor nodig heb om dat in te zien :-[

Folkert

Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 16:55:21
Citaat van: 0634 op 18 januari 2009 - 16:42:26
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 16:00:05
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 14:55:20
Wel ja, wat is omzeilen dan volgens jou? ???

om·zei·len -zeilde, h -zeild in een kring om iets heen zeilen: een moeilijkheid ~ uit de weg gaan
dus in dit geval zou dat betekenen: een regel uit de weg gaan?? de regel is dat je gedurende het seizoen niet meer met een F1 auto mag testen.. dat doen ze niet, dus ze omzeilen in feite niks... als dit omzeilen is, dan wordt er heel wat omzeilt, dan zou iets testen in de fabriek dat ook zijn...
prima omschreven, dat bedoelde ik ook. Testen in de fabriek mag ook. Ik zie niet wat dan omzeilt wordt.

Maar ach, verder een niet zo belangrijke discussie. Die ik overigens zelf aanslingerde ;)


Maar dat IS net omzeilen :) Omzeilen is het op een andere manier aanpakken omdat het gewoon niet mag. Als ze konden, zouden ze het wel zelf testen op de wagen, maar dat mag niet, dus zoeken ze een andere manier, die ietsje minder efficient is maar zodat er wel ontwikkeling is. Dat is wat omzeilen betekend. Testen in de fabriek is ook het omzeilen van het testverbod.
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Nee, klopt. Maar dat is ook geen goede vergelijking. Er is een rokersverbod op plekken zoals in de kroeg, trein, stations, restaurants en alle andere gesloten openbare gelegenheden. Als je wilt roken, ga je naar b uiten. De reden van het rokersverbod is om het voor de niet rokers prettiger te maken in die gelegenheden. Het is niet verboden te roken, Roken mag dus, maar niet overal. Je omzeilt niets.  Bij F1 omzeitl Ferrari het testverbod, door het te laten testen door ander team. Ze krijgen informatie die ze nodig hebben, die ze anders niet zouden krijgen.

Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag. Rokersverbod word niet omzeilt, omdat je buiten mag roken. Het test verbod word door Ferrari wel Omzeilt, omdat zij nu iets in praktijk testen, wat in hun eigen auto niet mag. Informatie die zij in de fabriek veel moeilijekr kunnen nabootsen. Zoals Ferrari_2008 volgens mij al aangaf: testen van de weerstand van het KERS, de trillingen, hoe het reageerd op warmere en koudere omstandigheden. Kan misschien ook in de fabriek, maar nooit zo effectief als op de weg.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag.

Het mag of het mag niet, er is niet zoiets als "het mag eigenlijk niet". Ik begijp wel wat je bedoeld maar Ferrari doet niets fout. En als de FIA vind van wel, dan zijn de regels dus niet duidelijk genoeg maar dan nog is Ferrari niet overtreding. Pas wanneer de regels veranderd worden dat je ook niet met andere samenwerkingen mag testen, dan is Ferrari in overtreding.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 19 januari 2009 - 13:35:55
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag.

Het mag of het mag niet, er is niet zoiets als "het mag eigenlijk niet". Ik begijp wel wat je bedoeld maar Ferrari doet niets fout. En als de FIA vind van wel, dan zijn de regels dus niet duidelijk genoeg maar dan nog is Ferrari niet overtreding. Pas wanneer de regels veranderd worden dat je ook niet met andere samenwerkingen mag testen, dan is Ferrari in overtreding.
Er is ook nog zoiets als gedoogd. Misschien word het in de Formule 1 minder gedaan, maar het kan wel. En trouwens: "Het mag eigenlijklijk niet" bestaat wel degelijk. Dat zijn nou die mazen in het wet/net/bed. Als de FIA dus vind dat het niet mag wat Ferrari doet, "Mag het dus eigenlijk niet." Ookal mag het volgens de regels wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 13:53:11
Citaat van: F_A_Diaz op 19 januari 2009 - 13:35:55
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag.

Het mag of het mag niet, er is niet zoiets als "het mag eigenlijk niet". Ik begijp wel wat je bedoeld maar Ferrari doet niets fout. En als de FIA vind van wel, dan zijn de regels dus niet duidelijk genoeg maar dan nog is Ferrari niet overtreding. Pas wanneer de regels veranderd worden dat je ook niet met andere samenwerkingen mag testen, dan is Ferrari in overtreding.
Er is ook nog zoiets als gedoogd. Misschien word het in de Formule 1 minder gedaan, maar het kan wel. En trouwens: "Het mag eigenlijklijk niet" bestaat wel degelijk. Dat zijn nou die mazen in het wet/net/bed. Als de FIA dus vind dat het niet mag wat Ferrari doet, "Mag het dus eigenlijk niet." Ookal mag het volgens de regels wel.
In de F1 is er maar 1 regel in verband daarmee: alles wat niet verboden is, is toegestaan. Omzeilen is niet bepaald iets doen dat niet mag, het is eigenlijk meer iets doen terwijl ze door enkele regels hadden geprobeerd te zorgen dat je het niet doet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 januari 2009 - 13:58:10
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 13:53:11
Citaat van: F_A_Diaz op 19 januari 2009 - 13:35:55
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag.

Het mag of het mag niet, er is niet zoiets als "het mag eigenlijk niet". Ik begijp wel wat je bedoeld maar Ferrari doet niets fout. En als de FIA vind van wel, dan zijn de regels dus niet duidelijk genoeg maar dan nog is Ferrari niet overtreding. Pas wanneer de regels veranderd worden dat je ook niet met andere samenwerkingen mag testen, dan is Ferrari in overtreding.
Er is ook nog zoiets als gedoogd. Misschien word het in de Formule 1 minder gedaan, maar het kan wel. En trouwens: "Het mag eigenlijklijk niet" bestaat wel degelijk. Dat zijn nou die mazen in het wet/net/bed. Als de FIA dus vind dat het niet mag wat Ferrari doet, "Mag het dus eigenlijk niet." Ookal mag het volgens de regels wel.
In de F1 is er maar 1 regel in verband daarmee: alles wat niet verboden is, is toegestaan. Omzeilen is niet bepaald iets doen dat niet mag, het is eigenlijk meer iets doen terwijl ze door enkele regels hadden geprobeerd te zorgen dat je het niet doet.
Ja dat is precies wat ik bedoelde. Het mag wel, maar de regels waren er voor bedoelt om het te verbieden.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 16:55:21
Citaat van: 0634 op 18 januari 2009 - 16:42:26
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 16:00:05
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 14:55:20
Wel ja, wat is omzeilen dan volgens jou? ???

om·zei·len -zeilde, h -zeild in een kring om iets heen zeilen: een moeilijkheid ~ uit de weg gaan
dus in dit geval zou dat betekenen: een regel uit de weg gaan?? de regel is dat je gedurende het seizoen niet meer met een F1 auto mag testen.. dat doen ze niet, dus ze omzeilen in feite niks... als dit omzeilen is, dan wordt er heel wat omzeilt, dan zou iets testen in de fabriek dat ook zijn...
prima omschreven, dat bedoelde ik ook. Testen in de fabriek mag ook. Ik zie niet wat dan omzeilt wordt.

Maar ach, verder een niet zo belangrijke discussie. Die ik overigens zelf aanslingerde ;)


Maar dat IS net omzeilen :) Omzeilen is het op een andere manier aanpakken omdat het gewoon niet mag. Als ze konden, zouden ze het wel zelf testen op de wagen, maar dat mag niet, dus zoeken ze een andere manier, die ietsje minder efficient is maar zodat er wel ontwikkeling is. Dat is wat omzeilen betekend. Testen in de fabriek is ook het omzeilen van het testverbod.
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Nee, klopt. Maar dat is ook geen goede vergelijking. Er is een rokersverbod op plekken zoals in de kroeg, trein, stations, restaurants en alle andere gesloten openbare gelegenheden. Als je wilt roken, ga je naar b uiten. De reden van het rokersverbod is om het voor de niet rokers prettiger te maken in die gelegenheden. Het is niet verboden te roken, Roken mag dus, maar niet overal. Je omzeilt niets.  Bij F1 omzeitl Ferrari het testverbod, door het te laten testen door ander team. Ze krijgen informatie die ze nodig hebben, die ze anders niet zouden krijgen.
t is geen perfecte vergelijking nee, maar wel een goede... het testverbod geld nl ook maar in beperkte mate.. doel daarvan is niet om alle ontwikkelingen te stoppen, maar om die dure testsessie's te vermijden die voor kleine teams erg zwaar op de begroting drukken.. niet testen is voor kleine teams geen optie omdat ze dan helemaal achter de feiten aanlopen.. nu is het dus zoeken naar andere alternatieven, die waarschijnlijk veel minder effectief zijn, dus minder verleidelijk/noodzakelijk om er veel geld in te steken.... teams hebben nu bv ook minder mogelijkheden om coureurs te testen of ervaring op te laten doen... als ze dat nu in een andere klasse of een simulator zouden laten doen, dan is dat toch ook niet het omzeilen van het testverbod??
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag. Rokersverbod word niet omzeilt, omdat je buiten mag roken. Het test verbod word door Ferrari wel Omzeilt, omdat zij nu iets in praktijk testen, wat in hun eigen auto niet mag. Informatie die zij in de fabriek veel moeilijekr kunnen nabootsen. Zoals Ferrari_2008 volgens mij al aangaf: testen van de weerstand van het KERS, de trillingen, hoe het reageerd op warmere en koudere omstandigheden. Kan misschien ook in de fabriek, maar nooit zo effectief als op de weg.
Ferrari krijgt helemaal niets gedaan wat niet mag...  als het niet mag kan de FIA toch gewoon ingrijpen?? elk team heeft zoals ik eerder al gepost heb zn eigen manier om het KERS probleem aan te pakken... dit is een probleem proberen op te lossen ipv een probleem te omzeilen... dr zijn wel meer dingen die teams uitbesteden, vaak is dat zelfs goedkoper dan het zelf te doen... en verder denk ik niet dat het complete Ferrari KERS systeem in een andere raceklasse getest kan worden, dus het letterlijk testen van het systeem kan volgens mij nooit het geval zijn en dus lijkt het mij eerder een aanvulling op de fabriektests/vrijdagGP tests, dan een serieuse definitieve test..

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 januari 2009 - 13:58:10
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 13:53:11
Citaat van: F_A_Diaz op 19 januari 2009 - 13:35:55
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag.

Het mag of het mag niet, er is niet zoiets als "het mag eigenlijk niet". Ik begijp wel wat je bedoeld maar Ferrari doet niets fout. En als de FIA vind van wel, dan zijn de regels dus niet duidelijk genoeg maar dan nog is Ferrari niet overtreding. Pas wanneer de regels veranderd worden dat je ook niet met andere samenwerkingen mag testen, dan is Ferrari in overtreding.
Er is ook nog zoiets als gedoogd. Misschien word het in de Formule 1 minder gedaan, maar het kan wel. En trouwens: "Het mag eigenlijklijk niet" bestaat wel degelijk. Dat zijn nou die mazen in het wet/net/bed. Als de FIA dus vind dat het niet mag wat Ferrari doet, "Mag het dus eigenlijk niet." Ookal mag het volgens de regels wel.
In de F1 is er maar 1 regel in verband daarmee: alles wat niet verboden is, is toegestaan. Omzeilen is niet bepaald iets doen dat niet mag, het is eigenlijk meer iets doen terwijl ze door enkele regels hadden geprobeerd te zorgen dat je het niet doet.
in dat geval krijg je dan dit; het verbod is ingesteld om de teams niet teveel geld meer te laten uitgeven, niet om koste wat het kost te voorkomen dat teams op wat voor manier dan ook nog onderdelen zouden kunnen testen in de praktijk... dan zou het in dit geval de vraag zijn of de samenwerking met Peugeot (waar geen eens sprake van blijkt te zijn) Ferrari zoveel geld kost... als dit juist een hele goedkope manier, innovatieve manier van Ferrari is om hun KERS systeem te perfectioneren dan is dat juist precies wat de FIA voor ogen had...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 19 januari 2009 - 14:09:20
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 17:40:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 16:55:21
Citaat van: 0634 op 18 januari 2009 - 16:42:26
Citaat van: NDCGN op 18 januari 2009 - 16:00:05
Citaat van: Jasper op 18 januari 2009 - 14:55:20
Wel ja, wat is omzeilen dan volgens jou? ???

om·zei·len -zeilde, h -zeild in een kring om iets heen zeilen: een moeilijkheid ~ uit de weg gaan
dus in dit geval zou dat betekenen: een regel uit de weg gaan?? de regel is dat je gedurende het seizoen niet meer met een F1 auto mag testen.. dat doen ze niet, dus ze omzeilen in feite niks... als dit omzeilen is, dan wordt er heel wat omzeilt, dan zou iets testen in de fabriek dat ook zijn...
prima omschreven, dat bedoelde ik ook. Testen in de fabriek mag ook. Ik zie niet wat dan omzeilt wordt.

Maar ach, verder een niet zo belangrijke discussie. Die ik overigens zelf aanslingerde ;)


Maar dat IS net omzeilen :) Omzeilen is het op een andere manier aanpakken omdat het gewoon niet mag. Als ze konden, zouden ze het wel zelf testen op de wagen, maar dat mag niet, dus zoeken ze een andere manier, die ietsje minder efficient is maar zodat er wel ontwikkeling is. Dat is wat omzeilen betekend. Testen in de fabriek is ook het omzeilen van het testverbod.
oh, is dat omzeilen.. nou ja, dan zijn we uitgepraat idd.. hier in Nederland hebben we sinds kort rookverbod in Horecagelegenheden.. dus je mag daarbinnen niet meer roken... als ik nu  buiten een sigaretje ga roken, dan omzeil ik toch ook niet het rookverbod?? maar goed, dit is idd weer een discussie van niks...
Nee, klopt. Maar dat is ook geen goede vergelijking. Er is een rokersverbod op plekken zoals in de kroeg, trein, stations, restaurants en alle andere gesloten openbare gelegenheden. Als je wilt roken, ga je naar b uiten. De reden van het rokersverbod is om het voor de niet rokers prettiger te maken in die gelegenheden. Het is niet verboden te roken, Roken mag dus, maar niet overal. Je omzeilt niets.  Bij F1 omzeitl Ferrari het testverbod, door het te laten testen door ander team. Ze krijgen informatie die ze nodig hebben, die ze anders niet zouden krijgen.
t is geen perfecte vergelijking nee, maar wel een goede... het testverbod geld nl ook maar in beperkte mate.. doel daarvan is niet om alle ontwikkelingen te stoppen, maar om die dure testsessie's te vermijden die voor kleine teams erg zwaar op de begroting drukken.. niet testen is voor kleine teams geen optie omdat ze dan helemaal achter de feiten aanlopen.. nu is het dus zoeken naar andere alternatieven, die waarschijnlijk veel minder effectief zijn, dus minder verleidelijk/noodzakelijk om er veel geld in te steken.... teams hebben nu bv ook minder mogelijkheden om coureurs te testen of ervaring op te laten doen... als ze dat nu in een andere klasse of een simulator zouden laten doen, dan is dat toch ook niet het omzeilen van het testverbod??
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag. Rokersverbod word niet omzeilt, omdat je buiten mag roken. Het test verbod word door Ferrari wel Omzeilt, omdat zij nu iets in praktijk testen, wat in hun eigen auto niet mag. Informatie die zij in de fabriek veel moeilijekr kunnen nabootsen. Zoals Ferrari_2008 volgens mij al aangaf: testen van de weerstand van het KERS, de trillingen, hoe het reageerd op warmere en koudere omstandigheden. Kan misschien ook in de fabriek, maar nooit zo effectief als op de weg.
Ferrari krijgt helemaal niets gedaan wat niet mag...  als het niet mag kan de FIA toch gewoon ingrijpen?? elk team heeft zoals ik eerder al gepost heb zn eigen manier om het KERS probleem aan te pakken... dit is een probleem proberen op te lossen ipv een probleem te omzeilen... dr zijn wel meer dingen die teams uitbesteden, vaak is dat zelfs goedkoper dan het zelf te doen... en verder denk ik niet dat het complete Ferrari KERS systeem in een andere raceklasse getest kan worden, dus het letterlijk testen van het systeem kan volgens mij nooit het geval zijn en dus lijkt het mij eerder een aanvulling op de fabriektests/vrijdagGP tests, dan een serieuse definitieve test..
Nou ja, ik vind het iig geen goede vergelijking. Het zijn namelijk 2 totaal verschillende dingen.

Maar goed, ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat het eigenlijk niet mag, maar volgens de regels juist weer wel. Omdat het er niet duidelijk instaat. En het oplossen van een probleem is in dit geval wel het zelfde as het omzeilen. En er werd nergens gezegt dat het een serieuze definitieve test is, het is een aanvullende test in mijn ogen. Kijken hoe de auto op bepaalde omstandigheden reageerd. Omzeilen of oplossen: Het blijft het zelfde, want als je omzeilt, los je het probleem van niet mogen testen ook op. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 13:53:11
Citaat van: F_A_Diaz op 19 januari 2009 - 13:35:55
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag.

Het mag of het mag niet, er is niet zoiets als "het mag eigenlijk niet". Ik begijp wel wat je bedoeld maar Ferrari doet niets fout. En als de FIA vind van wel, dan zijn de regels dus niet duidelijk genoeg maar dan nog is Ferrari niet overtreding. Pas wanneer de regels veranderd worden dat je ook niet met andere samenwerkingen mag testen, dan is Ferrari in overtreding.
Er is ook nog zoiets als gedoogd. Misschien word het in de Formule 1 minder gedaan, maar het kan wel. En trouwens: "Het mag eigenlijklijk niet" bestaat wel degelijk. Dat zijn nou die mazen in het wet/net/bed.

Welke maas? Het staat niet in de regels dat het niet mag, dus hoe kunnen ze dan iets doen wat niet mag? Bij mazen in het web gaat het meer om de interpretatie van de regels. Je kan dan bepaalde regels op verschillende manieren uitleggen, bijvoorbeeld een paar jaar terug was er een testlimiet van 15.000 km met twee auto's per test. Of zoals Renault toen slim interpreteerde 30.000 km met 1 auto per test. Iedereen begreep dat dat eigenlijk niet de bedoeling was maar men kon er niets aan doen omdat Renault een maas in de regelgeving had gevonden. De regel was niet goed genoeg, dat is wat anders dan een regel die niet bestaat, zoals in het geval van Ferrari.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 19 januari 2009 - 16:33:45
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 13:53:11
Citaat van: F_A_Diaz op 19 januari 2009 - 13:35:55
Citaat van: Burorri op 19 januari 2009 - 12:43:44
Omzeilen is iets gedaan krijgen, wat volgens de regels eigenlijk niet mag.

Het mag of het mag niet, er is niet zoiets als "het mag eigenlijk niet". Ik begijp wel wat je bedoeld maar Ferrari doet niets fout. En als de FIA vind van wel, dan zijn de regels dus niet duidelijk genoeg maar dan nog is Ferrari niet overtreding. Pas wanneer de regels veranderd worden dat je ook niet met andere samenwerkingen mag testen, dan is Ferrari in overtreding.
Er is ook nog zoiets als gedoogd. Misschien word het in de Formule 1 minder gedaan, maar het kan wel. En trouwens: "Het mag eigenlijklijk niet" bestaat wel degelijk. Dat zijn nou die mazen in het wet/net/bed.

Welke maas? Het staat niet in de regels dat het niet mag, dus hoe kunnen ze dan iets doen wat niet mag? Bij mazen in het web gaat het meer om de interpretatie van de regels. Je kan dan bepaalde regels op verschillende manieren uitleggen, bijvoorbeeld een paar jaar terug was er een testlimiet van 15.000 km met twee auto's per test. Of zoals Renault toen slim interpreteerde 30.000 km met 1 auto per test. Iedereen begreep dat dat eigenlijk niet de bedoeling was maar men kon er niets aan doen omdat Renault een maas in de regelgeving had gevonden. De regel was niet goed genoeg, dat is wat anders dan een regel die niet bestaat, zoals in het geval van Ferrari.
Ook niet bestaande regels, zijn mazen in de wet. Een bepaalde wet of regel is bedoelt om te voorkomen dat een bepaalde actie, object, voorwerp o.i.d. word uitgevoerd of gebruikt. Zo'n wet of regel word dan verwoord en verduidelijkt in een aantal regels en voorbeelden wat wel en niet mag. Maar die zijn in veel gevallen in eerste instantie niet voldoende om alle vonsten van teams te omvatten. Testen is testen, een KERS systeem moet ook worden gestest.
Als Ferrari het systeem in de fabriek had kunnen testen ipv op het circuit(omdat volgens sommige hier dat vergelijkbaar is met het testen op circuits.) dan had Ferrari dat wel gedaan. Maar ze laten het door ....Peugeot?(ben even de fabriekant vergeten.) testen, dus waarom zouden ze dat door iemand anders laten doen als ze het zelf ook kunnen doen?
IAW: Ze omzeilen het testverbod op slimme manier.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

#71
Ferrari heeft dus volgens de geruchten een manier gevonden om het KERS-systeem te testen die de FIA waarschijnlijk niet voor ogen had, maar die niet tegen de regels is.

Wie verder wil discussiëren over het woord 'omzeilen', kan naar het forum van Vandale gaan.

robbert

Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:20:57
Ferrari heeft dus een manier gevonden om het KERS-systeem te testen die de FIA waarschijnlijk niet voor ogen had, maar die niet tegen de regels is.

Wie verder wil discussiëren over het woord 'omzeilen', kan naar het forum van Vandale gaan.

voila goed gezegd

NDCGN

Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:20:57
Ferrari heeft dus een manier gevonden om het KERS-systeem te testen die de FIA waarschijnlijk niet voor ogen had, maar die niet tegen de regels is.

Wie verder wil discussiëren over het woord 'omzeilen', kan naar het forum van Vandale gaan.
Nog heel even (dit gaat over je eerste zin, niet over omzeilen); Ferrari heeft volgens enkele geruchten, die inmiddels allang zijn tegengesproken, een manier gevonden om KERS te testen.. van andere teams is al bekend dat ze technologie van buitenaf halen... en btw regels zijn toch simpel bij te stellen of uit te breiden als ze hun uitwerking missen?? bij de FIA zullen ze toch ook wel internet hebben??

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 20 januari 2009 - 21:39:00
Citaat van: Jasper op 20 januari 2009 - 21:20:57
Ferrari heeft dus een manier gevonden om het KERS-systeem te testen die de FIA waarschijnlijk niet voor ogen had, maar die niet tegen de regels is.

Wie verder wil discussiëren over het woord 'omzeilen', kan naar het forum van Vandale gaan.
Nog heel even (dit gaat over je eerste zin, niet over omzeilen); Ferrari heeft volgens enkele geruchten, die inmiddels allang zijn tegengesproken, een manier gevonden om KERS te testen.. van andere teams is al bekend dat ze technologie van buitenaf halen... en btw regels zijn toch simpel bij te stellen of uit te breiden als ze hun uitwerking missen?? bij de FIA zullen ze toch ook wel internet hebben??
Ja, maar ze passen sowieso al om de haverklap vanalles aan, ze moeten nog wat geloofwaardigheid houden ook hé :) Anders kunnen ze even goed stellen dat teams voortaan maar langs laten komen met nieuwe ideeën die dan terplekke goed of afgekeurd worden :) Jaarlijks de reglementen aanpassen zou eigenlijk toch moeten volstaan. Anders geef je ook gewoonweg toe dat je absoluut niet nadenkt vooraleer je ze definitief in je reglement opneemt :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.