Ook Subaru verdwijnt uit rallysport

Gestart door Martin, 17 december 2008 - 10:08:10

« vorige - volgende »

Martin

Een dag na de mededeling van Suzuki dat het zich terugtrekt uit het wereldkampioenschap rallyrijden, heeft ook Subaru afscheid genomen van de rallysport. Fuji Heavy Industries, de constructeur van de Subaru-auto's, maakte dinsdag in Tokio bekend dat de huidige financiële crisis reden is om de rallyactiviteiten stop te zetten.

Subaru won in 1995, 1996 en 1997 de constructeurstitel in het WK rally. Gerenommeerde coureurs als Carlos Sainz, Colin McRae en Richard Burns bestuurden de wagens van het Japanse autosportmerk. Afgelopen seizoen eindigde Subaru als derde in de strijd om de titel bij de constructeurs.

Subaru is het derde Japanse merk in korte tijd dat vanwege de financiële perikelen uit de autosport verdwijnt. Honda trok zijn renstal twee weken gelden terug uit de Formule 1; maandag deed Suzuki dat in het wereldkampioenschap rallyrijden.


Supermariobros


meatball

Citaat van: Supermariobros op 17 december 2008 - 10:47:52
De rallysport is op sterven na dood.  :(
Er was al lang niets meer aan,een handje vol wagens en teamorders dat het en lieve lust was,ik ga ze niet missen als ze dood zijn
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/601864/2009/01/09/Kawasaki-trekt-zich-wegens-crisis-terug-uit-MotoGP.dhtml
Ben ik achterdochtig of is het toch geen toeval dat het allemaal niet-Europese bedrijven zijn die het eerst in de klappen delen? Of willen zij de put dichten voordat het kalf verzopen is en zijn de Europese constructeurs achterlijk?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het zijn meer bepaald allemaal Japanse bedrijven, niet zomaar 'niet-Europees'. En dat is inderdaad geen toeval want daar hebben ze het geloof ik zéér hard te verduren met de crisis.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 10 januari 2009 - 00:35:32
Het zijn meer bepaald allemaal Japanse bedrijven, niet zomaar 'niet-Europees'. En dat is inderdaad geen toeval want daar hebben ze het geloof ik zéér hard te verduren met de crisis.
Dat wilde ik eerst zetten, Japanse, maar omdat SsangYong overlaatst ook failliet ging. En bovendien zit ook de Amerikaanse automarkt dik in de sh*t. Een markt die té veel exporteerd is duidelijk ook niet goed :) Het is spijtig dat ze er allemaal uitgaan, maar het getuigt wel dat ze het goed met hun bedrijf menen. Ik vraag me alleen af wat Toyota gaat doen. Hun prius schijnt door de lagere brandstofprijzen niet meer te verkopen in Toyota terwijl ze er een massa aan productiecapaciteit hebben. Ik ben benieuwd of zij het gaan kunnen blijven verantwoorden om in de F1 te blijven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.