Alonso in 2011 bij Ferrari

Gestart door Forza F1, 28 december 2008 - 17:03:36

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Burorri op 07 januari 2009 - 14:40:59
Klopt, maar hij na de eerste bocht was hij al weer gespint. Dat zijn motor plofte kun je hem inderdaad niet aan rekenen, de spin wel.

En ik zei ook helemaal nergens dat dat jij zei dat Massa perfect seizoen reed, ik reageerde daarvoor ook op iemand die het wel zei perfect seizoen heeft gereden. Jij gaat daar dan weer op verder :).
Ik zeg alleen maar dat hij dus geen perfect seizoen heeft gereden ik ging in op iemand die dat zei, en jij ging daar weer op verder dus ik was van mening dat jij ook meende dat hij perfect seizoen reed. Daarnaast zei ik alleen waarom  hij in mijn ogen geen perfect seizoen reed.

Nou Di Montezemelo zal het denk ik ook niet gezegt hebben, maar kan me niets herinneren. Maar Kan me niet voorstellen dat iedereen de schuld bij zich zelf legt. Natuurlijk zeggen ze dat, want iedereen heeft hun blunders dit jaar duidelijk kunnen zien. Maar kan me niet voorstellen dat er niemand binnen Ferrari is die heeft gezegd dat Massa ook schuld heeft aan het niet behalen van de titel. Want zowel Massa als Ferrari hebben schuld aan het niet behalen van de rijders titel. Toegeven, misschien Ferrari iets meer dan Massa zelf, maar Maleisië en Fuji waren toch echt wel fouten van de Brazo.

@NDCGN: Monaco starte hij op pole en heeft uit eindelijk verloren van Hamilton en Kubica. Hamilton had hij niet kunnen pakken als hij dat foutje in de eerste bocht(eerste bocht van het circuit, weet even de naam niet)niet had gemaakt. Maar Kubica heeft hem daardoor wel kunnen verslaan. En fuji waren juist die 2 foutjes/incidenten de reden waarom hij een slechte race reed. Dan kan je van Kimi ook zeggen dat op de foutjes na hij een i jzersterk seizoen heeft gereden, jammer alleen dat hij uitviel. Monaco werd Massa inderdaad mooi 3de, maar hij begon met veel meer.
Misschien dat ik hem mogenlijk als bedreiging zie voor Kimi, maar daar kan ik nog niet echt iets over zeggen. Kimi was dit jaar flop en vorig jaar top. Maar voor Hamilton is hij in mijn ogen geen bedreiging. Die is 2 klasse te hoog voor Massa. En ik heb er trouwens helemaal geen moeite met die kerel. Het is voornamelijk dat jij en F_A_Diaz er zo moeilijk over doen als ik wat zeg wat ik er van vind. Maar zie hem misschien als bedreiging, maar zeker geen grote bedreiging. Die kerel is bloed snel en kan zeker potje sturen(wat ik trouwens al veel vaker heb gezegd, maar kennelijk word dat altijd vergeten.) maar hij mist net iets wat hem voor mij als topper neer zet. En wel apart dat je er elke keer alleen bij mij op aan spreekt, andere doe je dat minder/niet. Of Meatball die Kimi aanvalt.
Als je t mij vraagt heeft ie in Monaco gewoon max resultaat gehaald... smalle straatjes, regen en een auto die in dat soort omstandigheden niet optimaal is... bovendien had hij niet de meest gelukkige strategie..  als jij dat al wilt aanmerken als een slechte race, dan kan ik dat moeilijk serieus gaan nemen natuurlijk... de foutjes die Massa dit jaar heeft gemaakt vind ik totaal niet vergelijkbaar met die van Kimi... volgens mij heeft Massa geen één keer zn auto in de kreukels gereden... bovendien was Massa vaak gewoon duidelijk sneller.. Raikkonen maakte niet alleen fouten hij reed ook als een krant rond de meeste races... en als jij Massa niet als een topper ziet, dan mag je helemaal wel veel respect voor hebben voor wat ie het afgelopen jaar heeft gedaan... of anders ff je mening bijstellen, als je die mogelijkheid hebt tenminste (en dat  betwijfel ik).... in Fuji maakte hij idd in the heat of the moment een verkeerde keuze, maar om nou te zeggen dat ie een slechte race reed, vind ik veels te ver gaan... perfect seizoen was het zeker niet.. diegene die dat beweerde zei er overigens heel dudelijk bij; 'afgezien van de 1e 2 races' ... dat vergeet je later dan voor het gemak maar weer even..
en trouwens, ik heb Meatball er ook zeker wel eens op aangesproken.. vind het prima als iemand een coureur niet ziet zitten, maar dat continue herhalen (door één persoon) wordt ik wel een beetje ziek van, zeker met van die vergezochte argumenten...

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 07 januari 2009 - 14:40:59
Nou Di Montezemelo zal het denk ik ook niet gezegt hebben, maar kan me niets herinneren. 

CitaatFerrari zou Massa niet ruilen voor Hamilton
17 december 2008

Ferrari zal Felipe Massa nooit inruilen voor Lewis Hamilton, ondanks dat de Brit er dit jaar met de wereldtitel vandoor ging. Zo heeft Ferrari-president Luca di Montezemolo laten weten tijdens de kerstborrel van de Italiaanse sportwagenbouwer.

"Hamilton is een geweldige coureur. In zijn eerste jaar werd hij bijna kampioen en in zijn tweede jaar won hij de titel. Maar met alle respect, ik zou hem nooit willen ruilen voor Felipe Massa", zei Di Montezemolo tijdens de bijeenkomst. "Dat Massa dit jaar geen wereldkampioen is geworden, komt door ons, niet door hem."

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/17/ferrari-zou-massa-niet-ruilen-voor-hamilton/
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 10:58:56
Citaat van: Jasper op 07 januari 2009 - 01:15:29
Tegen dan heeft Räikkönen 10 jaar F1 gereden en heeft die er misschien ook wel genoeg van. Of misschien heeft Alonso in tussentijd nog een titel te pakken en houdt hij zich aan zijn belofte om na 3 titels te stoppen. :)
Ik denk het niet, want die eerste 7 seizoenen heeft hij in kutwagens moeten rijden. Na 2 seizoenen in een winnende wagen is hij het heus nog niet beu hoor ;)

Dan moet Schumacher wel écht een slechte coureur zijn geweest, als hij Räikkönen in die kut-McLaren van 2003 maar met 2 punten voorsprong kon verslaan.

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 15:28:00
Citaat van: Burorri op 07 januari 2009 - 14:40:59
Nou Di Montezemelo zal het denk ik ook niet gezegt hebben, maar kan me niets herinneren. 

CitaatFerrari zou Massa niet ruilen voor Hamilton
17 december 2008

Ferrari zal Felipe Massa nooit inruilen voor Lewis Hamilton, ondanks dat de Brit er dit jaar met de wereldtitel vandoor ging. Zo heeft Ferrari-president Luca di Montezemolo laten weten tijdens de kerstborrel van de Italiaanse sportwagenbouwer.

"Hamilton is een geweldige coureur. In zijn eerste jaar werd hij bijna kampioen en in zijn tweede jaar won hij de titel. Maar met alle respect, ik zou hem nooit willen ruilen voor Felipe Massa", zei Di Montezemolo tijdens de bijeenkomst. "Dat Massa dit jaar geen wereldkampioen is geworden, komt door ons, niet door hem."

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/17/ferrari-zou-massa-niet-ruilen-voor-hamilton/
Als ze zouden zeggen van wel, zouden ze pas écht dom zijn. Ik denk dat er weinig manieren bestaan om een rijder harder te demotiveren dan door te zeggen dat je hem direct zou inruilen als je kon ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 januari 2009 - 15:42:46
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 10:58:56
Citaat van: Jasper op 07 januari 2009 - 01:15:29
Tegen dan heeft Räikkönen 10 jaar F1 gereden en heeft die er misschien ook wel genoeg van. Of misschien heeft Alonso in tussentijd nog een titel te pakken en houdt hij zich aan zijn belofte om na 3 titels te stoppen. :)
Ik denk het niet, want die eerste 7 seizoenen heeft hij in kutwagens moeten rijden. Na 2 seizoenen in een winnende wagen is hij het heus nog niet beu hoor ;)

Dan moet Schumacher wel écht een slechte coureur zijn geweest, als hij Räikkönen in die kut-McLaren van 2003 maar met 2 punten voorsprong kon verslaan.
Schumi wilde er gewoon wat spanning inhouden ;) Kwestie van Bernie zen brein niet te sterk te belasten met een zoektocht om hem af te remmen en zodoende in 2004 er weer vol tegenaan te kunnen gaan ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 15:28:00
Citaat van: Burorri op 07 januari 2009 - 14:40:59
Nou Di Montezemelo zal het denk ik ook niet gezegt hebben, maar kan me niets herinneren. 

CitaatFerrari zou Massa niet ruilen voor Hamilton
17 december 2008

Ferrari zal Felipe Massa nooit inruilen voor Lewis Hamilton, ondanks dat de Brit er dit jaar met de wereldtitel vandoor ging. Zo heeft Ferrari-president Luca di Montezemolo laten weten tijdens de kerstborrel van de Italiaanse sportwagenbouwer.

"Hamilton is een geweldige coureur. In zijn eerste jaar werd hij bijna kampioen en in zijn tweede jaar won hij de titel. Maar met alle respect, ik zou hem nooit willen ruilen voor Felipe Massa", zei Di Montezemolo tijdens de bijeenkomst. "Dat Massa dit jaar geen wereldkampioen is geworden, komt door ons, niet door hem."

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/17/ferrari-zou-massa-niet-ruilen-voor-hamilton/
En nu wachten op een bericht waar Massa ook zegt dat hij ook deel uit maakt van het missen van de rijders titel. Ze hebben het allebei verprutst. Net als Hamilton bijna trouwens, daar niet van.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 15:45:28
Citaat van: Jasper op 07 januari 2009 - 15:42:46
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 10:58:56
Citaat van: Jasper op 07 januari 2009 - 01:15:29
Tegen dan heeft Räikkönen 10 jaar F1 gereden en heeft die er misschien ook wel genoeg van. Of misschien heeft Alonso in tussentijd nog een titel te pakken en houdt hij zich aan zijn belofte om na 3 titels te stoppen. :)
Ik denk het niet, want die eerste 7 seizoenen heeft hij in kutwagens moeten rijden. Na 2 seizoenen in een winnende wagen is hij het heus nog niet beu hoor ;)

Dan moet Schumacher wel écht een slechte coureur zijn geweest, als hij Räikkönen in die kut-McLaren van 2003 maar met 2 punten voorsprong kon verslaan.
Schumi wilde er gewoon wat spanning inhouden ;) Kwestie van Bernie zen brein niet te sterk te belasten met een zoektocht om hem af te remmen en zodoende in 2004 er weer vol tegenaan te kunnen gaan ;)
Zie je wel, ik wist dat er bedrog in het spel zat :P ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 15:44:54
Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 15:28:00
Citaat van: Burorri op 07 januari 2009 - 14:40:59
Nou Di Montezemelo zal het denk ik ook niet gezegt hebben, maar kan me niets herinneren. 

CitaatFerrari zou Massa niet ruilen voor Hamilton
17 december 2008

Ferrari zal Felipe Massa nooit inruilen voor Lewis Hamilton, ondanks dat de Brit er dit jaar met de wereldtitel vandoor ging. Zo heeft Ferrari-president Luca di Montezemolo laten weten tijdens de kerstborrel van de Italiaanse sportwagenbouwer.

"Hamilton is een geweldige coureur. In zijn eerste jaar werd hij bijna kampioen en in zijn tweede jaar won hij de titel. Maar met alle respect, ik zou hem nooit willen ruilen voor Felipe Massa", zei Di Montezemolo tijdens de bijeenkomst. "Dat Massa dit jaar geen wereldkampioen is geworden, komt door ons, niet door hem."

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/17/ferrari-zou-massa-niet-ruilen-voor-hamilton/
Als ze zouden zeggen van wel, zouden ze pas écht dom zijn. Ik denk dat er weinig manieren bestaan om een rijder harder te demotiveren dan door te zeggen dat je hem direct zou inruilen als je kon ::)

Hij hoeft toch niks te zeggen. Niemand zegt dat ie dat moet zeggen, toch doet hij het wel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 17:01:46
Hij hoeft toch niks te zeggen. Niemand zegt dat ie dat moet zeggen, toch doet hij het wel.
Waarschijnlijk heeft een journalist hem de vraag gesteld "Would you trade Felipe for Lewis?". Wat moet hij daarop dan zeggen? "No comments"? Hahahaha. Je denkt toch niet dat Di Montezemolo in zen vrije tijd even een journalist heeft opgebeld om hem te zeggen dat hij Felipe niet zou ruilen voor Lewis?

Hoe lang gaat het eigenlijk nog duren voordat jullie doorhebben dat dit het werk van de pers is, de pers stelt een vraag, de geïnterviewde antwoordt. That's it, no more, no less.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 17:21:25
Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 17:01:46
Hij hoeft toch niks te zeggen. Niemand zegt dat ie dat moet zeggen, toch doet hij het wel.
Waarschijnlijk heeft een journalist hem de vraag gesteld "Would you trade Felipe for Lewis?". Wat moet hij daarop dan zeggen? "No comments"? Hahahaha. Je denkt toch niet dat Di Montezemolo in zen vrije tijd even een journalist heeft opgebeld om hem te zeggen dat hij Felipe niet zou ruilen voor Lewis?

Hoe lang gaat het eigenlijk nog duren voordat jullie doorhebben dat dit het werk van de pers is, de pers stelt een vraag, de geïnterviewde antwoordt. That's it, no more, no less.
heb jij het nieuwsbericht niet gelezen?? of weet je gewoon niet wat een kerstborrel inhoudt??

Ferrari 2010

#85
Citaat van: NDCGN op 07 januari 2009 - 17:32:44
heb jij het nieuwsbericht niet gelezen?? of weet je gewoon niet wat een kerstborrel inhoudt??
Wat houdt een kerstborrel dan in volgens jouw? Geef me eens de definitie van die kerstborrel. Ik ben benieuwd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Hij zij het niet zomaar tijdens een kerstborreltjes speech op Maranello. Hij zei het tijdens een jaarlijkse "pre-kerstmis meeting met de pers".

Hij beantwoorde daar inderdaad vragen van de pers.

Ferrari 2010

Danku 0634. Dus, NDCGN, je punt? ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 17:21:25
Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 17:01:46
Hij hoeft toch niks te zeggen. Niemand zegt dat ie dat moet zeggen, toch doet hij het wel.
Waarschijnlijk heeft een journalist hem de vraag gesteld "Would you trade Felipe for Lewis?". Wat moet hij daarop dan zeggen? "No comments"? Hahahaha. Je denkt toch niet dat Di Montezemolo in zen vrije tijd even een journalist heeft opgebeld om hem te zeggen dat hij Felipe niet zou ruilen voor Lewis?

Hoe lang gaat het eigenlijk nog duren voordat jullie doorhebben dat dit het werk van de pers is, de pers stelt een vraag, de geïnterviewde antwoordt. That's it, no more, no less.
Inderdaad. Als we de Media mochten geloven was Schumacher al veel eerder gestopt en was hij nu ook al weer lang bezig met racen, is Mosley die hard facist en is Senna vermoord.

"The people believe what the media tels them to believe. i tel the Media what to believe."

- Kane Command & Conquer.

in andere woorden: de mensen worden beinvloed door de media, de media word beïnvloed door belangrijke mensen. Er is in dit geval geen sprake van een dictator die de wereld wil over nemen, maar er zijn wel machtige mensen die een krant, roddelblad of tijdschrift kan beïnvloeden. Daarnaast zijn er voor de persmensen(en dan voornamelijk de roddelbladen) die van riool berichten moeten leven en dus hun eigen verzonnen twist aan het hele gebeuren geven. Of inderdaad wat Ferrari_2008 zegt: de geïnterviewde in een hoekje draaien om een bepaald antwoord te krijgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

#89
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 17:36:09
Citaat van: NDCGN op 07 januari 2009 - 17:32:44
heb jij het nieuwsbericht niet gelezen?? of weet je gewoon niet wat een kerstborrel inhoudt??
Wat houdt een kerstborrel dan in volgens jouw? Geef me eens de definitie van een kerstborrel. Ik ben benieuwd.
dat mag je lekker zelf uitzoeken... maar meestal wordt er door de leidinggevende een toespraak gehouden met oa terugblik en vooruitblik... door de manier waarop in het artikel vermeld wordt in welke context Di Montezemelo dit heeft gezegd ga ik er van uit dat hij het tijdens deze toespraak heeft gezegd... maar goed, ik lees inmiddels dat het op een ander moment is gezegd... dan zat ik zelf misschien mis al geeft bv dit artikel een andere beeld http://www.autosport.com/news/report.php/id/72513 ..
maar goed, om weer even terug te komen op waar dit allemaal mee begon;  het ging er toch om of het missen van de titel de fout van Ferrari was of van Massa... als de vraag was 'would you trade Felipe for Lewis' dan had ie niet de hand in eigen boezem hoeven steken.. bovendien zo logisch is het helemaal niet dat iemand de fout bij zichzelf legt en de ander min of meer vrijspreekt.. vaak gaat het toch andersom... dus volgens mij heeft die uitspraak niks te maken met de vraag van een journalist.. geen journalist die een baas van een groot bedrijf tegen zijn zin zo'n uitspraak laat doen...