Alonso in 2011 bij Ferrari

Gestart door Forza F1, 28 december 2008 - 17:03:36

« vorige - volgende »

Jasper

Tegen dan heeft Räikkönen 10 jaar F1 gereden en heeft die er misschien ook wel genoeg van. Of misschien heeft Alonso in tussentijd nog een titel te pakken en houdt hij zich aan zijn belofte om na 3 titels te stoppen. :)

scho0634

Dat lijkt mij niet. Ik zie hem volgend seizoen of het jaar erna best kampioen worden in de Renault, maar hij heeft wel als doel om in 2 verschillende teams de titel te pakken. Die ambitie heeft hij nooit onder stoelen of banken gestoken.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 06 januari 2009 - 14:37:08
Citaat van: Tim op 06 januari 2009 - 14:22:59
Sommige mensen wonen blijkbaar in een grot. Ik ben geen grote Massa fan maar op de eerste twee races na reed hij een perfect seizoen. Dat hij geen titel pakte ligt niet aan hem.

Als we iedereen moeten buitensmijten die na x aantal seizoenen bij een team nog geen titel pakte dan reed Doefie F1.
En ben jij 1 van die mensen? Hij reed verre van een perfect seizoen. Silverstone, monaco, Fuji zijn ook enkele waar hij geen goede races heeft gereden.

Sow, drie slechte races... Massa heeft wel wat fouten gemaakt maar zeker niet meer dan Hamilton of Kimi en hij heeft wel meer pech gehad dan die twee. Het is de 'schuld' van Ferrari dat Massa geen WK is geworden, dat zegt iedereen van Ferrari zelf dan ook maar blijkbaar weet jij meer.

Massa rijdt ook nog maar 3 jaar voor Ferrari, in zijn 1e jaar had ie naast Schumacher sowieso geen kans op de titel, ook al zou ie wel sneller zijn geweest. En op het einde was ie ook vaak net zo snel of soms zelfs sneller. In 2007 had ie een mindere periode halverwege wat hem genekt heeft, dat kan je hem aanrekenen maar in 2008 was ie in vergelijking met andere titel kandidaten over het gehele jaar ijzersterk.

Massa is misschien geen racer die iedereen links en rechts inhaalt maar verdomd hard rijden kan ie zeker wel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 januari 2009 - 01:15:29
Tegen dan heeft Räikkönen 10 jaar F1 gereden en heeft die er misschien ook wel genoeg van. Of misschien heeft Alonso in tussentijd nog een titel te pakken en houdt hij zich aan zijn belofte om na 3 titels te stoppen. :)
Ik denk het niet, want die eerste 7 seizoenen heeft hij in kutwagens moeten rijden. Na 2 seizoenen in een winnende wagen is hij het heus nog niet beu hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Hij heeft toch 5 seizoen voor McLaren gereden? Toen hij daar weg was wonnen ze daar ineens met beide rijders bijna het WK, dat zegt misschien ook wel wat over Raikkonen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 11:03:20
Hij heeft toch 5 seizoen voor McLaren gereden? Toen hij daar weg was wonnen ze daar ineens met beide rijders bijna het WK, dat zegt misschien ook wel wat over Raikkonen.
Dat is wel wat kort door de bocht. Je kan het ook omdraaien en zeggen dat Ferrari met Schumacher n.b. al 2 jaar droog stond en toen Kimi kwam pakte hij ineens de titel. Tja, dat is te makkelijk. Dat heeft ook met andere omstandigheden te maken.

Kimi heeft voor McLaren, vind ik, ook al tijd beter gereden dan zijn Ferrari jaren tot nu toe. Maar als je bedoelt dat Kimi waarschijnlijk niet zoveel technische data e.d. teruggeeft aan de techneuten en minder uren maakt dan jongens als Alonso of Schumacher, dan heb je daarin denk ik wel gelijk. Aan de ontwikkeling van een auto draagt Kimi niet zoveel bij, heb ik het idee.

Geef hem een goede auto die op hem is afgesteld en hij wint races voor je. Geef hem een mindere auto en het wordt nooit wat. Wat Alonso en Renault dit jaar voor elkaar kregen, zou Kimi niet lukken vrees ik.

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 11:03:20
Hij heeft toch 5 seizoen voor McLaren gereden? Toen hij daar weg was wonnen ze daar ineens met beide rijders bijna het WK, dat zegt misschien ook wel wat over Raikkonen.
En Coulthard en Montoya zijn dan superslechte rijders die eender wei kan verslaan? ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Nou, niet iedereen maar toppers zijn het natuurlijk geen van beiden ooit geweest.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 10:57:05
Citaat van: Burorri op 06 januari 2009 - 14:37:08
Citaat van: Tim op 06 januari 2009 - 14:22:59
Sommige mensen wonen blijkbaar in een grot. Ik ben geen grote Massa fan maar op de eerste twee races na reed hij een perfect seizoen. Dat hij geen titel pakte ligt niet aan hem.

Als we iedereen moeten buitensmijten die na x aantal seizoenen bij een team nog geen titel pakte dan reed Doefie F1.
En ben jij 1 van die mensen? Hij reed verre van een perfect seizoen. Silverstone, monaco, Fuji zijn ook enkele waar hij geen goede races heeft gereden.

Sow, drie slechte races... Massa heeft wel wat fouten gemaakt maar zeker niet meer dan Hamilton of Kimi en hij heeft wel meer pech gehad dan die twee. Het is de 'schuld' van Ferrari dat Massa geen WK is geworden, dat zegt iedereen van Ferrari zelf dan ook maar blijkbaar weet jij meer.

Massa rijdt ook nog maar 3 jaar voor Ferrari, in zijn 1e jaar had ie naast Schumacher sowieso geen kans op de titel, ook al zou ie wel sneller zijn geweest. En op het einde was ie ook vaak net zo snel of soms zelfs sneller. In 2007 had ie een mindere periode halverwege wat hem genekt heeft, dat kan je hem aanrekenen maar in 2008 was ie in vergelijking met andere titel kandidaten over het gehele jaar ijzersterk.

Massa is misschien geen racer die iedereen links en rechts inhaalt maar verdomd hard rijden kan ie zeker wel.
3? en de eerste 2 races dan, die hier ook al eerder zijn aan gegeven, dat zijn er 5. En er werd gezegt een perfect seizoen, nou als je 5 slechte races rijd en geen WK word, dan is het geen perfect seizoen.

En tuurlijk zegt Ferrari dat, maar als Massa mans genoeg is zegt hij dat hij ook dankzij zijn eigenschuld geen WK is geworden. Want dat is ook zeker zo. Net als Kimi en Hamilton fouten hebben gemaakt, maar Hamilton is WK, Massa niet. Had Massa de fouten in Maleisië, Monaco Engeland en Fuji niet gemaakt, was hij WK je kan niet alleen de schuld leggen bij Ferrari leggen.

@0634: Dat dacht ik ook altijd, maar het schijnt best mee te vallen en dat Kimi best veel doet om de auto te verbeteren en ook best veel uren maakt. Of hij het zelfde met Renault heeft kunnen doen weet ik niet, hij heeft volgens mij nooit het volledige team achter zich gehad en te krijgen hoe hij het wilde. Zoals Schumacher en Alonso wel hebben gehad. Dus ik weet het nog niet.

En DC was niet absolute topper, maar hij was zeker een goeie. Montoya heb ik zelf toch net wat hoger zitten en met een beetje meer geluk was hij in 2003 WK geworden. Hij is geen Schumacher, Kimi of Alonso voor mij, maar toch wel beter dan veel mensen(ook hier) doen geloven.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 07 januari 2009 - 11:32:37
Nou, niet iedereen maar toppers zijn het natuurlijk geen van beiden ooit geweest.
Eeuh, Montoya was anders absoluut niet slecht hoor. Kimi licht allessinds véél dichter in de buurt van Lewis en Fernando dan da andere rijders.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 11:53:10
Eeuh, Montoya was anders absoluut niet slecht hoor. Kimi licht allessinds véél dichter in de buurt van Lewis en Fernando dan da andere rijders.
Je zegt het precies goed: Montoya was absoluut niet slecht.

Kimi zit inderdaad dichter in de buurt van Lewis en Fernando dan andere rijders. Net als Massa en Vettel trouwens. Kubica misschien. Maar dat zegt meer over de rest van de rijders dan over Kimi.

Folkert

Citaat van: 0634 op 07 januari 2009 - 11:55:10
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 januari 2009 - 11:53:10
Eeuh, Montoya was anders absoluut niet slecht hoor. Kimi licht allessinds véél dichter in de buurt van Lewis en Fernando dan da andere rijders.
Je zegt het precies goed: Montoya was absoluut niet slecht.

Kimi zit inderdaad dichter in de buurt van Lewis en Fernando dan andere rijders. Net als Massa en Vettel trouwens. Kubica misschien. Maar dat zegt meer over de rest van de rijders dan over Kimi.
Ik weet nou niet of Montoya nou zo heel veel slechter is dan Massa. Het talent van Montoya is nooit helemaal uitgekomen in zijn te korte  carriere in de F1. Had hem graag langer hier zien rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 07 januari 2009 - 11:40:263? en de eerste 2 races dan, die hier ook al eerder zijn aan gegeven, dat zijn er 5.

Volgens mij viel Massa uit met een geplofte motor in Melbourne.

CitaatEn er werd gezegt een perfect seizoen,

Niet door mij.

Citaatnou als je 5 slechte races rijd en geen WK word, dan is het geen perfect seizoen.

Heb ik nergens gezegd, ik heb alleen gezegd dat hij het in verhouding met andere titelkandidaten zeker niet slechter gedaan heeft.

CitaatEn tuurlijk zegt Ferrari dat,

Hoe bedoel je? Normaal doet Ferrari dat nooit hoor. Di Montezemelo zeker niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

NDCGN

Citaat van: Burorri op 07 januari 2009 - 11:40:26
Citaat van: F_A_Diaz op 07 januari 2009 - 10:57:05
Citaat van: Burorri op 06 januari 2009 - 14:37:08
Citaat van: Tim op 06 januari 2009 - 14:22:59
Sommige mensen wonen blijkbaar in een grot. Ik ben geen grote Massa fan maar op de eerste twee races na reed hij een perfect seizoen. Dat hij geen titel pakte ligt niet aan hem.

Als we iedereen moeten buitensmijten die na x aantal seizoenen bij een team nog geen titel pakte dan reed Doefie F1.
En ben jij 1 van die mensen? Hij reed verre van een perfect seizoen. Silverstone, monaco, Fuji zijn ook enkele waar hij geen goede races heeft gereden.

Sow, drie slechte races... Massa heeft wel wat fouten gemaakt maar zeker niet meer dan Hamilton of Kimi en hij heeft wel meer pech gehad dan die twee. Het is de 'schuld' van Ferrari dat Massa geen WK is geworden, dat zegt iedereen van Ferrari zelf dan ook maar blijkbaar weet jij meer.

Massa rijdt ook nog maar 3 jaar voor Ferrari, in zijn 1e jaar had ie naast Schumacher sowieso geen kans op de titel, ook al zou ie wel sneller zijn geweest. En op het einde was ie ook vaak net zo snel of soms zelfs sneller. In 2007 had ie een mindere periode halverwege wat hem genekt heeft, dat kan je hem aanrekenen maar in 2008 was ie in vergelijking met andere titel kandidaten over het gehele jaar ijzersterk.

Massa is misschien geen racer die iedereen links en rechts inhaalt maar verdomd hard rijden kan ie zeker wel.
3? en de eerste 2 races dan, die hier ook al eerder zijn aan gegeven, dat zijn er 5. En er werd gezegt een perfect seizoen, nou als je 5 slechte races rijd en geen WK word, dan is het geen perfect seizoen.

En tuurlijk zegt Ferrari dat, maar als Massa mans genoeg is zegt hij dat hij ook dankzij zijn eigenschuld geen WK is geworden. Want dat is ook zeker zo. Net als Kimi en Hamilton fouten hebben gemaakt, maar Hamilton is WK, Massa niet. Had Massa de fouten in Maleisië, Monaco Engeland en Fuji niet gemaakt, was hij WK je kan niet alleen de schuld leggen bij Ferrari leggen.

@0634: Dat dacht ik ook altijd, maar het schijnt best mee te vallen en dat Kimi best veel doet om de auto te verbeteren en ook best veel uren maakt. Of hij het zelfde met Renault heeft kunnen doen weet ik niet, hij heeft volgens mij nooit het volledige team achter zich gehad en te krijgen hoe hij het wilde. Zoals Schumacher en Alonso wel hebben gehad. Dus ik weet het nog niet.

En DC was niet absolute topper, maar hij was zeker een goeie. Montoya heb ik zelf toch net wat hoger zitten en met een beetje meer geluk was hij in 2003 WK geworden. Hij is geen Schumacher, Kimi of Alonso voor mij, maar toch wel beter dan veel mensen(ook hier) doen geloven.
wat was er zo slecht in Monaco dan?? en in Fuji?? afgezien van 2 incidenten reed ie wel een goede race... ik was ook helemaal geen Massa fan, en ben dat nog steeds niet echt, maar hij heeft dit jaar wel veel indruk gemaakt... natuurlijk heeft ie geen perfect seizoen gereden, ook niet als je de 1e 2 races er af haalt zoals iemand anders  beweerde, maar dan nog.. waarom heb jij zo'n moeite met die kerel?? misschien zie je m bewust of onbewust toch wel als een hele grote bedreiging van jouw favorieten (hamilton en raikkonen)..

Folkert

Klopt, maar hij na de eerste bocht was hij al weer gespint. Dat zijn motor plofte kun je hem inderdaad niet aan rekenen, de spin wel.

En ik zei ook helemaal nergens dat dat jij zei dat Massa perfect seizoen reed, ik reageerde daarvoor ook op iemand die het wel zei perfect seizoen heeft gereden. Jij gaat daar dan weer op verder :).
Ik zeg alleen maar dat hij dus geen perfect seizoen heeft gereden ik ging in op iemand die dat zei, en jij ging daar weer op verder dus ik was van mening dat jij ook meende dat hij perfect seizoen reed. Daarnaast zei ik alleen waarom  hij in mijn ogen geen perfect seizoen reed.

Nou Di Montezemelo zal het denk ik ook niet gezegt hebben, maar kan me niets herinneren. Maar Kan me niet voorstellen dat iedereen de schuld bij zich zelf legt. Natuurlijk zeggen ze dat, want iedereen heeft hun blunders dit jaar duidelijk kunnen zien. Maar kan me niet voorstellen dat er niemand binnen Ferrari is die heeft gezegd dat Massa ook schuld heeft aan het niet behalen van de titel. Want zowel Massa als Ferrari hebben schuld aan het niet behalen van de rijders titel. Toegeven, misschien Ferrari iets meer dan Massa zelf, maar Maleisië en Fuji waren toch echt wel fouten van de Brazo.

@NDCGN: Monaco starte hij op pole en heeft uit eindelijk verloren van Hamilton en Kubica. Hamilton had hij niet kunnen pakken als hij dat foutje in de eerste bocht(eerste bocht van het circuit, weet even de naam niet)niet had gemaakt. Maar Kubica heeft hem daardoor wel kunnen verslaan. En fuji waren juist die 2 foutjes/incidenten de reden waarom hij een slechte race reed. Dan kan je van Kimi ook zeggen dat op de foutjes na hij een i jzersterk seizoen heeft gereden, jammer alleen dat hij uitviel. Monaco werd Massa inderdaad mooi 3de, maar hij begon met veel meer.
Misschien dat ik hem mogenlijk als bedreiging zie voor Kimi, maar daar kan ik nog niet echt iets over zeggen. Kimi was dit jaar flop en vorig jaar top. Maar voor Hamilton is hij in mijn ogen geen bedreiging. Die is 2 klasse te hoog voor Massa. En ik heb er trouwens helemaal geen moeite met die kerel. Het is voornamelijk dat jij en F_A_Diaz er zo moeilijk over doen als ik wat zeg wat ik er van vind. Maar zie hem misschien als bedreiging, maar zeker geen grote bedreiging. Die kerel is bloed snel en kan zeker potje sturen(wat ik trouwens al veel vaker heb gezegd, maar kennelijk word dat altijd vergeten.) maar hij mist net iets wat hem voor mij als topper neer zet. En wel apart dat je er elke keer alleen bij mij op aan spreekt, andere doe je dat minder/niet. Of Meatball die Kimi aanvalt.
Trotse vader van Rosalie(L)