Alonso in 2011 bij Ferrari

Gestart door Forza F1, 28 december 2008 - 17:03:36

« vorige - volgende »

Tim C

Sommige mensen wonen blijkbaar in een grot. Ik ben geen grote Massa fan maar op de eerste twee races na reed hij een perfect seizoen. Dat hij geen titel pakte ligt niet aan hem.

Als we iedereen moeten buitensmijten die na x aantal seizoenen bij een team nog geen titel pakte dan reed Doefie F1.

Folkert

Citaat van: Tim op 06 januari 2009 - 14:22:59
Sommige mensen wonen blijkbaar in een grot. Ik ben geen grote Massa fan maar op de eerste twee races na reed hij een perfect seizoen. Dat hij geen titel pakte ligt niet aan hem.

Als we iedereen moeten buitensmijten die na x aantal seizoenen bij een team nog geen titel pakte dan reed Doefie F1.
En ben jij 1 van die mensen? Hij reed verre van een perfect seizoen. Silverstone, monaco, Fuji zijn ook enkele waar hij geen goede races heeft gereden. Dat hij de titel niet pakte ligt deels ook aan hem, en ook deels aan Ferrari. Enige wat ik wilde zeggen is dat als het bericht waar is en Alonso inderdaad in 2011 bij Ferrari rijd, 1 van de 2 moet opbokken. Tenzij het nu al duidelijk is en Kimi zelfs in 2011 wilt stoppen, is er nog alle mogelijkheid dat Kimi verder wilt rijden. De vraag is dan wie Ferrari liever wilt hebben: Kimi of Massa. En vandaar ook mijn beredenering: Als Massa volgend jaar weer naast de titel grijpt omdat hij of fouten heeft gemaakt of omdat hij het gewoon niet kan(dat weet ik niet eens, maar is veronderstelling.) dan zouden ze hem misschien wel eens buiten kunnen gooien. Zelfde voor Kimi, als hij volgend jaar weer een tegenvallend jaar heeft, zou het ook wel eens einde Kimi Ferrari kunnen zijn. En dan is het afvragen wat Ferrari liever wil: 2 goede coureurs of 1 top coureur en 1 2de rijder, die niet om de titel strijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 06 januari 2009 - 14:22:59
Sommige mensen wonen blijkbaar in een grot. Ik ben geen grote Massa fan maar op de eerste twee races na reed hij een perfect seizoen. Dat hij geen titel pakte ligt niet aan hem.

Als we iedereen moeten buitensmijten die na x aantal seizoenen bij een team nog geen titel pakte dan reed Doefie F1.
Spijtig voor Doef dat ze zo niet werken dan :(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Je kan de man niet verwijten dat hij een wagen heeft die geen bocht in wil gaan als het even geregend heeft...

En Kimi? Als je echt een goed beeld wil krijgen over wat er met die jongen misging raad ik je aan om de analyse te lezen op Autosport, ipv dat beeld op te hangen aan de roddelboekskes.

Jasper

Citaat van: Tim op 06 januari 2009 - 15:22:55
Je kan de man niet verwijten dat hij een wagen heeft die geen bocht in wil gaan als het even geregend heeft...

Dat verklaart naar mijn mening nog geen 8 spins in 1 race. (wel dat hij traag was, daar niet van)

scho0634

Ik kan me niet voorstellen dat als Alonso komt, en die dag gaat ooit komen, Kimi aanblijft. De prestaties van Kimi en Massa zijn de afgelopen 2 jaar ongeveer gelijk. Maar Kimi verdient 3x zoveel. Dat is zelfs voor Ferrari begrippen dan een onverantwoorde uitgave. Misschien dat Kimi volgend jaar ineens weer gaat vlammen, maar anders is de keuze natuurlijk heel snel gemaakt.

Misschien omarmt Ron Dennis Kimi wel weer.

Jasper

Kimi en Hamilton samen in een team gaat ook niet gebeuren, net zoals Kimi en Alonso niet gebeurd is.

Folkert

Citaat van: Tim op 06 januari 2009 - 15:22:55
Je kan de man niet verwijten dat hij een wagen heeft die geen bocht in wil gaan als het even geregend heeft...

En Kimi? Als je echt een goed beeld wil krijgen over wat er met die jongen misging raad ik je aan om de analyse te lezen op Autosport, ipv dat beeld op te hangen aan de roddelboekskes.
Dan moet hij rustiger rijden, 8 keer spinnen in een race vind ik toch heel wat. Maar goed, dan hebben we nog Fuji en Monaco. Vooral Fuji was een draak van een race.

Maar goed, wil best het of een bericht van jou lezen met analyse over Kimi. Geef maar een link.

En ik denk zelf dat er bij Kimi zelf (tijdelijk) iets mis was en dat hij problemen had met de wagen. Maar goed, er zijn mensen die het beter weten en daa rben ik wel benieuwd naar.


@0634: dat denk ik dus ook. Als Kimi weer gaat vlammen zoals hij vroeger deed, dan blijft hij zeker bij Ferrari, maar wil Ferrari 2 topcoureurs in het team hebben?
Massa zal misschien wel de grootste kans hebben te blijven, maar dan wel als 2de coureur. sinds eind 2006 heb ik steeds meer respect gekregen voor Alonso en is volgens mij(op dit moment zeker) beter dan Kimi. Als Massa blijft en Alonso komt naar Ferrari, gaat Massa 2de viool worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 06 januari 2009 - 15:59:47
En ik denk zelf dat er bij Kimi zelf (tijdelijk) iets mis was en dat hij problemen had met de wagen. Maar goed, er zijn mensen die het beter weten en daa rben ik wel benieuwd naar.
ondanks zijn titel was Kimi een beter rijder bij McLaren dan bij Ferrari. Moet nog maar zien of dat volgend seizoen anders is. Hij is in 2 jaar Ferrari niets beter geweest dan de veel goedkopere Massa. Dan is de keuze voor Ferrari makkelijk gemaakt lijkt mij.

Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 15:58:46
Kimi en Hamilton samen in een team gaat ook niet gebeuren, net zoals Kimi en Alonso niet gebeurd is.
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.

Folkert

Citaat van: 0634 op 06 januari 2009 - 16:13:29
Citaat van: Burorri op 06 januari 2009 - 15:59:47
En ik denk zelf dat er bij Kimi zelf (tijdelijk) iets mis was en dat hij problemen had met de wagen. Maar goed, er zijn mensen die het beter weten en daa rben ik wel benieuwd naar.
ondanks zijn titel was Kimi een beter rijder bij McLaren dan bij Ferrari. Moet nog maar zien of dat volgend seizoen anders is. Hij is in 2 jaar Ferrari niets beter geweest dan de veel goedkopere Massa. Dan is de keuze voor Ferrari makkelijk gemaakt lijkt mij.

Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 15:58:46
Kimi en Hamilton samen in een team gaat ook niet gebeuren, net zoals Kimi en Alonso niet gebeurd is.
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
2007 was hij toch duidelijk de betere vond ik. Maar dat hij in de Mclaren beter reed ben ik helemaal met je eens. Daar was hij ongenaakbaar. Daarom denk ik dat Ferrari niet echt bij Kimi past en Mclaren juist weer wel. Maar de keuze tussen Massa en Kimi ligt helemaal aan wat Ferrari wilt. 2 toppiloten of 1 top piloot en 1 2de coureur. En zelf denk ik dat Massa onder doet aan Kimi. Misschien niet afgelopen jaar, maar denk dat Kimi in 2009 er wel een definitieve stempel op zet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: 0634 op 06 januari 2009 - 16:13:29
Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 15:58:46
Kimi en Hamilton samen in een team gaat ook niet gebeuren, net zoals Kimi en Alonso niet gebeurd is.
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.

Omdat het economisch gezien onhaalbaar is om 2 topcoureurs in je team te hebben, en je loopt het risico op te veel concurrentie binnen het team, zoals in 2007.

scho0634

Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 16:38:07
Omdat het economisch gezien onhaalbaar is om 2 topcoureurs in je team te hebben, en je loopt het risico op te veel concurrentie binnen het team, zoals in 2007.
Tja, wie weet. Salarissen spelen inderdaad zeker een rol.

Folkert

Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 16:38:07
Citaat van: 0634 op 06 januari 2009 - 16:13:29
Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 15:58:46
Kimi en Hamilton samen in een team gaat ook niet gebeuren, net zoals Kimi en Alonso niet gebeurd is.
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.

Omdat het economisch gezien onhaalbaar is om 2 topcoureurs in je team te hebben, en je loopt het risico op te veel concurrentie binnen het team, zoals in 2007.
Dat is zeker een punt van belang bij het contracteren van 2 toprijders, maar de kans dat grote(re) sponsoren hun naam aan Ferrari willen verbinden van wege 2 topcoureurs is ook aanwezig.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 16:38:07
Citaat van: 0634 op 06 januari 2009 - 16:13:29
Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 15:58:46
Kimi en Hamilton samen in een team gaat ook niet gebeuren, net zoals Kimi en Alonso niet gebeurd is.
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.

Omdat het economisch gezien onhaalbaar is om 2 topcoureurs in je team te hebben, en je loopt het risico op te veel concurrentie binnen het team, zoals in 2007.
ja ik denk ook dat het niet zal lukken Raikkonen en alonso samen in 1 team. Dat kan zelfs hun de titel kosten.

Folkert

Citaat van: robbert op 06 januari 2009 - 21:19:10
Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 16:38:07
Citaat van: 0634 op 06 januari 2009 - 16:13:29
Citaat van: Jasper op 06 januari 2009 - 15:58:46
Kimi en Hamilton samen in een team gaat ook niet gebeuren, net zoals Kimi en Alonso niet gebeurd is.
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.

Omdat het economisch gezien onhaalbaar is om 2 topcoureurs in je team te hebben, en je loopt het risico op te veel concurrentie binnen het team, zoals in 2007.
ja ik denk ook dat het niet zal lukken Raikkonen en alonso samen in 1 team. Dat kan zelfs hun de titel kosten.

Denk dat Alonso dat niet zou willen. Als hij bij Ferrari gaat rijden wil hij onbetwist nr 1 zijn. En eigenlijk zie ik geen van de 2 huidige rijders zich zomaar in de 2de vioolstoel plaats nemen. Denk dat er misschien wel meer gaat veranderen in 2011, mocht Alsonso bij Ferrari komen.
Trotse vader van Rosalie(L)