Alonso in 2011 bij Ferrari

Gestart door Forza F1, 28 december 2008 - 17:03:36

« vorige - volgende »

Forza F1

De Spanjaard Fernando Alonso rijdt vanaf 2011 voor de Italiaanse renstal Ferrari. Dat staat in de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport. Volgens de krant heeft ex-wereldkampioen Alonso, die nu bij Renault rijdt, al een overeenkomst voor drie seizoenen met Ferrari bereikt, met een optie op nog een extra jaar.

In het contract staan ook enkele clausules ingebouwd, weet La Gazzetta. Zo zou Alonso al een jaar eerder naar Ferrari trekken als de prestaties van de Fin Kimi Raïkkönen volgend seizoen opnieuw tegenvallen. De huidige piloten bij Ferrari, Räikkönen en de Braziliaan Felipe Massa, liggen beiden nog tot 2010 onder contract bij de Italiaanse renstal. Tweevoudig wereldkampioen Alonso heeft zijn liefde voor Ferrari nooit onder stoelen of banken gestoken


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/576967/2008/12/28/Alonso-in-2011-bij-Ferrari.dhtml


La Gazzetta dello Sport is wel een roddelkrant, net als HLN, maar dan toch al een Italiaanse, die het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.. Wat denken jullie?  :)


*edit*
Voor de mensen die Italiaans kunnen:
http://www.gazzetta.it/Motori/Formula1/Primo_Piano/2008/12/28/alonsoferrari.shtml

Wizard

Kranten als La Stampa en Gazzetta roepen veel. Helaas zonder enige bronvermelding. Open ik nu een topic met de titel: Kimi naar Renault (bijwijze van) wordt er massaal gevraagd om een bron. Mja, vroeg of laat worden Ferrari en Alonso aan de tand gevoeld, en die weten natuurlijk van niks en ontkennen stellig.

Wizard

Buiten dat, als Ferrari Alonso zo graag wilt, waarom hebben ze Kimi dan laten bijtekenen?

Forza F1

Laten bijtekenen... niet tot 2011 hé...

En als ik mij goed herinner zorgde Ron Dennis ook voor opschudding toen hij al meer dan een jaar op voorhand aankondigde dat Alonso naar McLaren ging komen, terwijl hij nog een vol seizoen bij Renault moest afwerken... Tegelijkertijd legt het extra druk bij de Ferrari-piloten die:
1) niet optimaal gepresteerd hebben in 2008 en de rijderstitel hebben laten ontglippen
2) die weigeren te rijden tegen een lager salaris (i.g.v. economische crisis)

Tim C

Waarom zouden ze Raikkonen willen buitensmijten als de oorzaken van zijn slecht seizoen bekend zijn? Een wagen met teveel onderstuur waardoor hij steeds te ver achteraan moest starten? Autosport heeft een geweldige analyze daarover gemaakt.

Alonso naar Ferrari, het is een headline die we binnen een paar jaar zullen lezen maar toch niet omdat Raikkonen slecht zou zijn of Massa te duur is (de arme man verdient fracties van wat Kimi krijgt)

Wizard

Citaat van: Forza Ferrari op 28 december 2008 - 17:22:11
Laten bijtekenen... niet tot 2011 hé...

Okeey, maar ze hebben hem wel laten bijtekenen terwijl Alonso beschikbaar is. Als ik een rijder dolsgraag in mijn team wil, contracteer ik toch niet een andere rijder, terwijl de coureur die ik graag wil beschikbaar is?


scho0634

Ik zou het wel weten. De keus tussen Kimi/Massa of Alonso is natuurlijk vrij simpeltjes.

Folkert

Citaat van: Wizard op 28 december 2008 - 17:17:08
Buiten dat, als Ferrari Alonso zo graag wilt, waarom hebben ze Kimi dan laten bijtekenen?
Of Massa.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


Folkert

vorig jaar volgens mij maar tot 2009 en heeft Massa dit jaar pas bijgetekend. Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij was Kimi al ergens 2006 bekent dat hij voor Ferrari ging rijden en Alonso heeft volgens mij al in 2006 laten weten dat hij wel voor Ferrari zou willen rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Wat ik bedoel te zeggen is, Kimi had al een contract tot en met 2009, als men dan zo aast op Alonso, waarom laten ze Kimi dan een luttel aantal maanden geleden zijn contract verlengen met een jaar, in de wetenschap dat Alonso het team komt versterken?

Massa tekende vorig seizoen bij, onder Todt.

leproffesseur

Ik zie kimi nog tot en met 2010 blijven minstens en Alonso komt in 2011.
Niets is zeker en alles hangt ook af of ferrari de komende 2 jaar een winnende wagen bouwt.
Doen ze dat niet is de kans groot dat kimi de zondebok wordt en zijn contract niet verlengd wordt of vroegtijdig beeindigd zelfs.
En dan is het nog de vraag of Alonso het wel ziet zitten om bij een kwakkelend ferrari de boel te gaan redden .
Het is maar een voorspelling maar denk dat het de eerstkomende jaren niet gemakkelijk wordt om bij ferrari  te rijden met die ingrijppende
regelementswijzigingen en dat is nooit hun sterkste punt geweest.

Forza F1

Citaat van: leproffesseur op 29 december 2008 - 11:06:32
En dan is het nog de vraag of Alonso het wel ziet zitten om bij een kwakkelend ferrari de boel te gaan redden .

Ik denk wel dat Alonso zo'n uitdaging wel ziet zitten, zoals Schumacher in't verleden. Hij weet ook dat Ferrari meer potentieel heeft dan Renault, en naar McLaren keert ie nooit meer terug. Voor Alonso zie ik dan enkel nog BMW of Ferrari als optie, waarbij Ferrari de meest logische lijkt.

Citaat van: leproffesseur op 29 december 2008 - 11:06:32
Het is maar een voorspelling maar denk dat het de eerstkomende jaren niet gemakkelijk wordt om bij ferrari  te rijden met die ingrijppende
regelementswijzigingen en dat is nooit hun sterkste punt geweest.

Feit... ingrijpende wijzigingen zijn nooit de sterkste kant van Ferrari geweest. Denk dat ze nu ook hard afzien met de ontwikkeling van KERS  :)

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 30 december 2008 - 00:32:30
Citaat van: leproffesseur op 29 december 2008 - 11:06:32
En dan is het nog de vraag of Alonso het wel ziet zitten om bij een kwakkelend ferrari de boel te gaan redden .

Ik denk wel dat Alonso zo'n uitdaging wel ziet zitten, zoals Schumacher in't verleden. Hij weet ook dat Ferrari meer potentieel heeft dan Renault, en naar McLaren keert ie nooit meer terug. Voor Alonso zie ik dan enkel nog BMW of Ferrari als optie, waarbij Ferrari de meest logische lijkt.
Ferrari is nu niet zo zwak als destijds toen Schumi kwam hé. Ze hebben dit jaar nog steeds de wereldtitel voor constructeurs gewonnen. Enkel de opeenvolging van blunders zorgde ervoor dat ze dit jaar de rijderstitel niet haalden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 08:06:50
Citaat van: Forza Ferrari op 30 december 2008 - 00:32:30
Citaat van: leproffesseur op 29 december 2008 - 11:06:32
En dan is het nog de vraag of Alonso het wel ziet zitten om bij een kwakkelend ferrari de boel te gaan redden .

Ik denk wel dat Alonso zo'n uitdaging wel ziet zitten, zoals Schumacher in't verleden. Hij weet ook dat Ferrari meer potentieel heeft dan Renault, en naar McLaren keert ie nooit meer terug. Voor Alonso zie ik dan enkel nog BMW of Ferrari als optie, waarbij Ferrari de meest logische lijkt.
Ferrari is nu niet zo zwak als destijds toen Schumi kwam hé. Ze hebben dit jaar nog steeds de wereldtitel voor constructeurs gewonnen. Enkel de opeenvolging van blunders zorgde ervoor dat ze dit jaar de rijderstitel niet haalden.
Maar ze moeten ook nog 2 jaar doorploeteren zonder Alonso, he ;).