Force India F1 in 2009...

Gestart door gloudiesaurus, 24 december 2008 - 11:46:18

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 28 december 2008 - 17:53:30
Dus een ander team. Als ik Vodafoon opkoop, is het niet meer Vodafoon maar Wizard, een ander bedrijf dus, ongeacht of ik besluit met dezelfde mensen zaken te doen.
 team [tie:m] het; o -s 1 (sp) ploeg bij elkaar horende spelers 2 groep samenwerkende personen
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Vervang team dan maar voor renstal.

scho0634

Tja, ik ben het eens met Wizard. Het team is overgenomen. Dus is het een ander team.

Ferrari 2010

Als iedereen zijn eigen interpretatie aan woorden gaat geven, hoe kan je dan nog discussiëren?
Overigens, om ook even op het woord renstal te reageren.

renstal
´ ren - stal
de -woord (mannelijk)
renstallen
1 stal met renpaarden;
2 de paarden daarin;
3 figuurlijk groep autocoureurs, onder andere coureurs voor een bepaalde fabriek
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Lange link

En egaal hoe je het wilt noemen, als ik Honda overkoop, ben ik eigenaar van Honda en dan is het Wizard en bestaat Honda niet meer, net zoals Midland en Spyker ook niet meer bestaan.

Wizard

Oh, ik had even de link erbij gedaan om aan te tonen dat renstal een woord is, dat sinds jaar en dag wordt gebruikt.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 28 december 2008 - 18:29:43
Oh, ik had even de link erbij gedaan om aan te tonen dat renstal een woord is, dat sinds jaar en dag wordt gebruikt.
Ik geef toch gewoon even de betekenis van renstal? En die komt verdomd hard overeen met die van team :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

OK, dus ben je het met me eens dat Force India, compleet los staat van Spyker, Midland, Jordan.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 28 december 2008 - 18:58:04
OK, dus ben je het met me eens dat Force India, compleet los staat van Spyker, Midland, Jordan.
neen, integendeel, force india is gewoon Spyker. De interne structuur zal sterk verschillen met die van Jordan, maar Force India is gewoon spyker. Ze hebben spyker overgekocht. Jij rijdt toch ook met een wagen van een bepaald merk, en niet met een wizard? Ook al is die 100% van jouw.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Nee want Spyker heeft zijn team verkocht, dus is het geen Spyker meer. Als ik jou mijn auto verkoop, is het toch ook niet meer mijn auto of wel?

meatball

Denk je echt dat Spyker nog reclame gaat maken met de prestatie's van hun team,nee dat doen ze niet want het is geen Spyker meer.
Anders blijven al die oude teams gewoon bestaan,ik denk echt niet dat een of andere rijke mexicaan geld gaat uitgeven en dat Honda volgend jaar gewoon kan zeggen dat het hun team is.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

nee, want dan kan BAR dat ook zeggen ;)

Jasper

De naam Spyker is er niet meer, en de naam Midland is er ook niet meer. Maar het team dat ooit Spyker heette, is er nog wel. Ook het team dat Jordan heette, is er nog, net als het team dat Minardi heette.

Als het bedrijf waar je voor werkt morgen verkocht wordt en van naam veranderd, ga je toch ook niet zeggen dat je vanaf dan voor een ander bedrijf werkt?

scho0634

Citaat van: Jasper op 28 december 2008 - 21:56:07
De naam Spyker is er niet meer, en de naam Midland is er ook niet meer. Maar het team dat ooit Spyker heette, is er nog wel. Ook het team dat Jordan heette, is er nog, net als het team dat Minardi heette.

Als het bedrijf waar je voor werkt morgen verkocht wordt en van naam veranderd, ga je toch ook niet zeggen dat je vanaf dan voor een ander bedrijf werkt?
Op zich heb je daar wel een punt. Maar als een team wordt overgenomen krijgt het een andere naam, een ander budget, een andere visie, een andere baas. En wellicht na enige tijd andere mensen, een andere structuur en bedrijfscultuur.

Je hebt wel een goed punt, maar als een team wordt overgenomen kan je ook niet meer zeggen dat het vorige team gewoon nog bestaat. Nee, het is overgegaan in een ander/nieuw team.

Jasper

Ja, dat is ook zo, maar deze discussie begon met mijn stelling dat Midland en Spyker niet verdwenen zijn. Dat vind ik een nuanceverschil. Ze zijn wel veranderd, maar niet verdwenen.