Honda blijft werken aan F-1-wagen

Gestart door Martin, 20 december 2008 - 18:52:59

« vorige - volgende »

robbert

ik denk ook niet dat er nu nog een nieuw team komt in de plaats van Honda. Als er geen ander team komt, dan zien we wellicht 1 van de topteams met 3 rijders :o

janke

Als je het bekijkt als overnemen, en er moeten ook grote sponsors voor zijn, dan kun je alleen aan gasten denken zoals Richard Branson (Virgin), Bill Gates (Microsoft) en nog wat van die gasten. Maar die hebben het nu ook even niet makkelijk. Redder in de nood zou Bernie kunnen zijn met wat trawanten. Maar zien wij Bernie om te beginnen, 200 miljoen neerleggen?? Ik vraag maar.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Die Mexicaan, Carlos Slim, is de rijke man ter wereld. Hij zou interesse hebben maar hij ontkent alles... Wat ook nog kan is een management buy-out van Fry, misschien in samenwerking met Bernie?

Qua tijd zou het nog kunnen, een Mercedes motor kan snel geregeld worden en die kan volgens Fry binnen 6 weken in de auto zitten.

Wat mij alleen negatief stemt is dat Prodrive afhaakt, ik had hun als zeer serieuze overnamekandidaat gezien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Honda heeft maanden geleden zelf aangekondigd dat ze eind januari hun overnemer zouden bekendmaken als ze die hadden... relax.

robbert

Citaat van: Jasper op 27 januari 2009 - 22:17:39
Honda heeft maanden geleden zelf aangekondigd dat ze eind januari hun overnemer zouden bekendmaken als ze die hadden... relax.

eerst zien dan geloven

Jasper

Wat ik bedoel is dat er vandaag niet meer reden tot paniek is dan een maand geleden... Als ze iemand hebben, dan kondigen ze dat binnenkort aan zoals gepland. Het zou zelfs kunnen dat hun deal al 2 weken rond is. ^^

gloudiesaurus

Ze hebben toch alleen gezegd dat 31 januari de deadline is? En dat is iets wat nu weer ontkent wordt?

Als er een koper was dan hadden ze dat den ik heus meteen wel meteen bekend gemaakt, ivm met het aantrekken van nieuwe sponsoren etc.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Tenzij dat de koper zijn eigen sponsor is. Ik dacht altijd dat ze het 31 januari zouden bekendmaken, niet dat dat de deadline was om te bieden.

janke

Citaat van: Jasper op 27 januari 2009 - 22:17:39
Honda heeft maanden geleden zelf aangekondigd dat ze eind januari hun overnemer zouden bekendmaken als ze die hadden... relax.
Ja hoor, ik zal er geen nacht slechter op slapen. En een bedrijf die tevens zijn eigen sponsor is, gaat niet goed. Doet Red Bull ook niet. Voor de boeken/belasting alleen al.
Some things are too important to be left in the past.

NDCGN

Citaat van: janke op 27 januari 2009 - 23:53:55
Citaat van: Jasper op 27 januari 2009 - 22:17:39
Honda heeft maanden geleden zelf aangekondigd dat ze eind januari hun overnemer zouden bekendmaken als ze die hadden... relax.
Ja hoor, ik zal er geen nacht slechter op slapen. En een bedrijf die tevens zijn eigen sponsor is, gaat niet goed. Doet Red Bull ook niet. Voor de boeken/belasting alleen al.
t is volgens mij niet zo dat je eerst een team over gaat nemen en dan sponsoren gaat zoeken.. dat lijkt mij de verkeerde volgorde... ik heb nog steeds goede hoop dat het goed komt... als er zoveel belangsteling is/was, dan moet er toch wel een deal te maken zijn.. Honda zal toch ook van de handel af willen en mocht het nodig zijn, wat water bij de wijn kunnen doen?? maar goed, het duurt nog 2 maanden voor het nieuwe seizoen begint, dr is dus nog wel ff tijd...

janke

Some things are too important to be left in the past.

F_A_Diaz

Citaat van: robbert op 27 januari 2009 - 21:13:57
ik denk ook niet dat er nu nog een nieuw team komt in de plaats van Honda. Als er geen ander team komt, dan zien we wellicht 1 van de topteams met 3 rijders :o

Volgens mij gebeurt dat pas als er minder dan 14 auto's zijn (7 teams) en moeten dan alle teams met 3 auto's gaan rijden of ze moeten aantonen dat ze dat financieel niet kunnen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 28 januari 2009 - 09:37:34
Citaat van: robbert op 27 januari 2009 - 21:13:57
ik denk ook niet dat er nu nog een nieuw team komt in de plaats van Honda. Als er geen ander team komt, dan zien we wellicht 1 van de topteams met 3 rijders :o

Volgens mij gebeurt dat pas als er minder dan 14 auto's zijn (7 teams) en moeten dan alle teams met 3 auto's gaan rijden of ze moeten aantonen dat ze dat financieel niet kunnen.
http://www.f1pits.net/nieuws/ecclestone_denkt_aan_drie_wagens_per_team/

Overigens wel een domme uitspraak van Bernie: "Als de autofabrikanten motoren kunnen leveren aan andere teams, dan kunnen zij ook drie auto's inzetten."
Hij verplicht ze zelf om motoren te leveren ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Welke twee teams moeten dan die extra auto inzetten? Ferrari en McLaren? Dan scoort de rest ook bijna geen punten meer.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Is dat idee van 3 autos per team niet al eerder aan bot geweest? Toen werd het ook vrijsnel van tafel geveegt volgens mij.
Trotse vader van Rosalie(L)