Honda blijft werken aan F-1-wagen

Gestart door Martin, 20 december 2008 - 18:52:59

« vorige - volgende »

Martin

Honda hoopt nog steeds dat het zijn Formule 1 stal kan verkopen. Om kopers te interesseren blijft de Japanse automerk werken aan de Formule-1-auto van 2009. "Er is veel belangstelling sinds wij bekend maakten dat we onze stal wilden verkopen", laat chef-uitvoering Nick Fry weten.

"Sindsdien zijn teamleider Ross Brawn en ik in gesprek met een aantal serieuze kandidaten", voegt Fry toe. "Om er zeker van te zijn dat het team straks tijdens de eerste Grand Prix in Melbourne (29 maart 2009) optimaal kan presteren blijven wij werken aan de nieuwe auto.

Fry maakte eerder al bekend dat twee of drie kandidaten serieuze interesse hadden om Honda over te nemen. Het Japanse automerk pompt jaarlijks zo'n 300 miljoen dollar in de autosport, maar stapt nu uit de Formule 1 vanwege de financiƫle crisis. Honda-coureur Jenson Button, die nog een doorlopend contract had van een jaar, gaat een ongewisse toekomst tegemoet.

Bron: De Telegraaf


meatball

Dat verkopen gaat op dit moment niet gemakkelijk worden,trouwens wat is Honda waard,een achterhoedeteam in de problemen wie wil daar aan beginnen.Of het moet weer zo een rijk clown zijn die er niks van snapt en na een tijdje een nog grotere puinhoop achter laat.Nee voor Button en Barichello is het game over.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Beter een rijke clown, die het twee jaar uitzingt, dan volgend jaar al twee wagens minder op de grid.

gloudiesaurus

David Richards is vandaag naar Koeweit gevlogen om te overleggen met zijn investeerders... Hij is de meest serieuze partij. Ik hoop dat Prodrive het team overneemt (misschien wel Aston Martin?), het zou namelijk nog een serieuze partij zijn in de F1 ook.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 21 december 2008 - 14:40:21
David Richards is vandaag naar Koeweit gevlogen om te overleggen met zijn investeerders... Hij is de meest serieuze partij. Ik hoop dat Prodrive het team overneemt (misschien wel Aston Martin?), het zou namelijk nog een serieuze partij zijn in de F1 ook.
Aston Martin? Allessinds niet onder hun naam denk ik. Een naam als Aston Martin kan het zich mijn inziens niet veroorloven achteraan mee te draaien. Aston Martin zijn echte racewagens, zij horen bij Ferrari en McLaren. Jaguar is er destijds ook uitgestapt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Citaat van: Ferrari 2008 op 21 december 2008 - 15:31:58
Citaat van: gloudiesaurus op 21 december 2008 - 14:40:21
David Richards is vandaag naar Koeweit gevlogen om te overleggen met zijn investeerders... Hij is de meest serieuze partij. Ik hoop dat Prodrive het team overneemt (misschien wel Aston Martin?), het zou namelijk nog een serieuze partij zijn in de F1 ook.
Aston Martin? Allessinds niet onder hun naam denk ik. Een naam als Aston Martin kan het zich mijn inziens niet veroorloven achteraan mee te draaien. Aston Martin zijn echte racewagens, zij horen bij Ferrari en McLaren. Jaguar is er destijds ook uitgestapt.

Wat doet u denken dat ze achteraan gaan meedraaien?
Ik denk dat we volgend jaar wel meer serieuze verschuivingen gaan zien, ook bij de zogenaamde "gevestigde waarden".

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 21 december 2008 - 17:39:08
Citaat van: Ferrari 2008 op 21 december 2008 - 15:31:58
Citaat van: gloudiesaurus op 21 december 2008 - 14:40:21
David Richards is vandaag naar Koeweit gevlogen om te overleggen met zijn investeerders... Hij is de meest serieuze partij. Ik hoop dat Prodrive het team overneemt (misschien wel Aston Martin?), het zou namelijk nog een serieuze partij zijn in de F1 ook.
Aston Martin? Allessinds niet onder hun naam denk ik. Een naam als Aston Martin kan het zich mijn inziens niet veroorloven achteraan mee te draaien. Aston Martin zijn echte racewagens, zij horen bij Ferrari en McLaren. Jaguar is er destijds ook uitgestapt.

Wat doet u denken dat ze achteraan gaan meedraaien?
Ik denk dat we volgend jaar wel meer serieuze verschuivingen gaan zien, ook bij de zogenaamde "gevestigde waarden".
Ik denk het niet, BMW, Ferrari, McLaren en Renault zullen de top blijven aanvoeren, de motor is immers heel belangrijk en die is bevrozen. Ik vraag me overigens af waar het nieuwe team een motor zou moeten gaan halen? Zelf bouwen mag enkel als ze de honda nabouwen waarschijnlijk, dus blijven ze achteraan, en een klantenmotor zal hen sowieso niet vooraan brengen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Ik dacht dat Brawn al onderhandelingen achter de rug had met Ferrari nu Forza India naar Mercedes is overgestapt?
Hun Kers systeem, waarvan ze beweren dat het een goed was, zullen ze wel van Honda overkopen.
Een F1 auto is zo veel meer dan een motor alleen. Kijk naar wat Renault (Alonso) presteerde in de laatste races ondanks de bevriezing van de motoren. Vermoedelijk door een andere ophanging en een gewijzigd uitlaatsysteem.


scho0634

Ze zijn nu ook bezig met Ferrari motoren. Die van Honda krijgen ze niet meer uiteraard. De link tussen Brawn en Ferrari is natuurlijk snel gelegd. Naar verluid staat Ferrari er zeker niet onwelwillend tegenover.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 06 januari 2009 - 13:36:54
Ze zijn nu ook bezig met Ferrari motoren. Die van Honda krijgen ze niet meer uiteraard. De link tussen Brawn en Ferrari is natuurlijk snel gelegd. Naar verluid staat Ferrari er zeker niet onwelwillend tegenover.
Logisch ook lijkt me, nu Force India naar Mercedes is overgestapt zou het handig zijn een nieuwe 2de partner te vinden. Zou goed zijn om zo een nauwere samenwerking op te zetten, met Brawn die voor beide teams advies geeft :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 06 januari 2009 - 13:43:55
Logisch ook lijkt me, nu Force India naar Mercedes is overgestapt zou het handig zijn een nieuwe 2de partner te vinden. Zou goed zijn om zo een nauwere samenwerking op te zetten, met Brawn die voor beide teams advies geeft :D
Moeten ze nog wel ff iemand vinden die de boel overneemt, daar bij Honda...

btw: loop je niet een jaartje achter...? ;)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 06 januari 2009 - 20:10:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 06 januari 2009 - 13:43:55
Logisch ook lijkt me, nu Force India naar Mercedes is overgestapt zou het handig zijn een nieuwe 2de partner te vinden. Zou goed zijn om zo een nauwere samenwerking op te zetten, met Brawn die voor beide teams advies geeft :D
Moeten ze nog wel ff iemand vinden die de boel overneemt, daar bij Honda...

btw: loop je niet een jaartje achter...? ;)
Ja, heb geen zin om het te veranderen :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Ik begin het toch steeds somberder in te zien daar bij Honda! Nog altijd geen overname...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

Citaat van: gloudiesaurus op 27 januari 2009 - 20:03:35
Ik begin het toch steeds somberder in te zien daar bij Honda! Nog altijd geen overname...
Over en uit vrees ik,nu nog met een nieuwe wagen en motor komen is toch veel te laat om nog enige ambitie te hebben.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Het begint volgens mij toch ook echt wel tijd te worden. Ofwel houden ze het allemaal geheim en zien we plots een nieuw team in de paddock, zou wel geestig zijn allessinds, maar ik vrees ervoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.