Honda blijft werken aan F-1-wagen

Gestart door Martin, 20 december 2008 - 18:52:59

« vorige - volgende »

Jasper

Als ze bij RenaultF1 al 60 mensen buitengooien puur door de regelwijzigingen, dan is de kans inderdaad groot dat het bij BrawnGP nog iets erger zal zijn.

Martin

Die 60 mensen bij Renault waren volgens mij aërodynamica mensen die zich bezig hielden met bargeboards en al die toeters en bellen die nu verboden zijn. Maar ik kan het mis hebben.


Jasper


F_A_Diaz

Dat zijn werknemers die allang wisten dat hun baan zou verdwijnen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Dat zou kunnen, maar dat doet nog steeds niet ter zake... Feit is dat het bij BrawnGP nog veel meer dan 60 banen kunnen worden omdat ze, net als Renault, moeten omgaan met de regelwijzigingen, en daarbovenop ook nog eens met het feit dat ze waarschijnlijk wel met een krap budget moeten werken komend jaar.

F_A_Diaz

Volgens Brawn is voor 2009 het budget al rond. De auto was al ontwikkeld he.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

gloudiesaurus

Vond een mooie quote autosport.com, de journalist Tony Dodgins...

Citaat"What must the Honda board be thinking? You spend a fortune achieving nothing, then you get hold of Ross Brawn, ask him to bring his experience to bear on your first rate facilities, let him do it for 15 months at the expense of your '08 plans, then pull the plug just before it all bears fruit. Worse than that, you put down the quickest car on the track and let Mercedes-Benz put their engine in it! What a monumental cock-up!"

;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 17 maart 2009 - 22:05:52
Vond een mooie quote autosport.com, de journalist Tony Dodgins...

Citaat"What must the Honda board be thinking? You spend a fortune achieving nothing, then you get hold of Ross Brawn, ask him to bring his experience to bear on your first rate facilities, let him do it for 15 months at the expense of your '08 plans, then pull the plug just before it all bears fruit. Worse than that, you put down the quickest car on the track and let Mercedes-Benz put their engine in it! What a monumental cock-up!"

;D
Lol

Die is echt grappig
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 17 maart 2009 - 22:05:52
Vond een mooie quote autosport.com, de journalist Tony Dodgins...

Citaat"What must the Honda board be thinking? You spend a fortune achieving nothing, then you get hold of Ross Brawn, ask him to bring his experience to bear on your first rate facilities, let him do it for 15 months at the expense of your '08 plans, then pull the plug just before it all bears fruit. Worse than that, you put down the quickest car on the track and let Mercedes-Benz put their engine in it! What a monumental cock-up!"

;D
Mja, op zich wel grappig, maar ik geloof niet dat ze met een Honda-blok zo snel waren geweest. Volgens mij bengelden ze dan nu nog steeds achteraan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Motoren zijn begrensd dus dat maakt op zich niet uit. De auto is ontworpen aan de hand van het Honda blok dus die auto zal waarschijnlijk eerder sneller zijn met een Honda blok dan met een Mercedes blok.

Ik vind dit een beetje makkelijk scoren van die lui. Honda wou niet perse stoppen, ze moesten stoppen vanwege de crisis. Ook al hadden ze vooraf geweten dat ze zo snel waren ze nog gestopt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 18 maart 2009 - 09:14:42
Motoren zijn begrensd dus dat maakt op zich niet uit. De auto is ontworpen aan de hand van het Honda blok dus die auto zal waarschijnlijk eerder sneller zijn met een Honda blok dan met een Mercedes blok.
Geloof je dat zelf? Sorry, maar ik lig in een deuk ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 maart 2009 - 09:14:42
Motoren zijn begrensd dus dat maakt op zich niet uit. De auto is ontworpen aan de hand van het Honda blok dus die auto zal waarschijnlijk eerder sneller zijn met een Honda blok dan met een Mercedes blok.

Ik vind dit een beetje makkelijk scoren van die lui. Honda wou niet perse stoppen, ze moesten stoppen vanwege de crisis. Ook al hadden ze vooraf geweten dat ze zo snel waren ze nog gestopt.
Motor blok maakt volgens mij weldegelijk verschil. Honda is maar 1 jaar echt succesvol geweest. Mclaren Mercedes al jaren. Een goede motor achter in is zeker 1/3 van de snelheid van z o'n auto.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 18 maart 2009 - 09:21:15
Citaat van: F_A_Diaz op 18 maart 2009 - 09:14:42
Motoren zijn begrensd dus dat maakt op zich niet uit. De auto is ontworpen aan de hand van het Honda blok dus die auto zal waarschijnlijk eerder sneller zijn met een Honda blok dan met een Mercedes blok.
Geloof je dat zelf? Sorry, maar ik lig in een deuk ;D ;D ;D

Wat is zo grappig ?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 18 maart 2009 - 13:13:52
Citaat van: Ferrari 2009 op 18 maart 2009 - 09:21:15
Citaat van: F_A_Diaz op 18 maart 2009 - 09:14:42
Motoren zijn begrensd dus dat maakt op zich niet uit. De auto is ontworpen aan de hand van het Honda blok dus die auto zal waarschijnlijk eerder sneller zijn met een Honda blok dan met een Mercedes blok.
Geloof je dat zelf? Sorry, maar ik lig in een deuk ;D ;D ;D

Wat is zo grappig ?
Dat het lijkt dat je het zelf ook nog gelooft....
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Kan je mij dan uitleggen wat voor een voordeel het heeft om anderhalve maand voor de start van het seizoen een nieuwe motor te gooien in de auto die je al vanaf 2007 aan het ontwikkelen bent op basis van je eigen motor?

Teams willen zeker graag voor niks altijd continuïteit met een motorenleverancier.

En inderdaad, sinds de motoren begrensd zijn maakt het niet zo gek veel uit wat voor voor een motor je hebt, helemaal dit seizoen niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."