Honda blijft werken aan F-1-wagen

Gestart door Martin, 20 december 2008 - 18:52:59

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 januari 2009 - 18:14:06
Citaat van: janke op 29 januari 2009 - 13:17:26
Je bent nogal zeker van je zaak, als je het weet dat Ferrari en McLaren vooraan staan met hun auto's.
Of een ander teams, dat verandert niets aan de situatie hé.
Nou, het zal maar zo zijn met die andere teams. Totaal andere situatie. Ferrari en McLaren totaal verbijsterd. En de meeste F1 fans ook.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Ik zit dus niet te wachten opveld vulling, 2 Ferrari's zijn al genoeg :P


nee grapje, maar veldvulling zou ik niet willen zien. Bied niets extra;s en zorgt voor meer problemen dan dat ze oplossen
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

In de jaren 70 was het heel normaal dat BRM en March vier fabriekwagens in een race hadden.
Ook McLaren had in 1974 drie wagens op de grid, twee Marlboro en één Yardley wagen.
Dus het kan wel. Ik zou het toejuichen als er drie wagens per team mogen starten.

janke

#63
Maar die auto's werden toch door diverse teams gerund??
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Citaat van: janke op 31 januari 2009 - 10:32:52
Maar die auto's werden toch door diverse teams gerund??

Ja en nee Bertje.
Zowel Marlboro BRM als Ferrari reden met drie fabriekwagens in 1973, Marlboro en Yardley McLaren waren twee teams.
In 1972 was Yardley de hoofdsponsor van McLaren en dat contract liep door tot eind 1973.
Vandaar dat er twee McLaren teams in 1973 waren. Marlboro was door een achterdeurtje binnengeslopen.
Zelfs Jacky Ickx heeft in 1973 in Duitsland een race met de Yardley McLaren gereden omdat de Ferrari dat jaar voor geen meter deugde. :(
March is een ander verhaal, die verkocht gewoon F1 wagens aan een ieder die ze hebben wou.
STP March was het fabriekteam (soms met 2 wagens), verder had je Hesketh Racing, LEC Refrigeration Ltd. en Wheatcroft Racing International.
Die reden allemaal met een March.

janke

#65
Dan is mijn stelling dat Williams in 1968 begon ,dus correct. Hij begon met een andere auto. BTW waarom is het topic over BudgedLlimit gesloten. Alleen omdat F A Diaz een andere mening heeft?? Belachelijk. Wat stellingen van hem, daar heeft hij gewoon gelijk. Andere ben ik niet met hem eens. Maar geen reden om een topic af te sluiten. Jammer.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Op diverse site's wordt gesuggereerd dat Senna bij Honda gaat tekenen. Petrobras zou willen investeren in Honda. Met enkele privé sponsors van Senna.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 12 februari 2009 - 19:16:20
Op diverse site's wordt gesuggereerd dat Senna bij Honda gaat tekenen. Petrobras zou willen investeren in Honda. Met enkele privé sponsors van Senna.
Herken ik daarin het Super Aguri verhaal? Een team gemaakt voor een piloot, het lijkt me geen sterke basis. Petrobras is beter dat ze bij BMW blijven (daar zitten zij toch, of niet meer? Ik weet het niet exact), daar zijn ze zeker van betere prestaties.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Petrobras, een Braziliaans oliebedrijf is al jaren sponsor/leverancier van Williams. Petronas, een oliebedrijf uit Malaysia is al jaren sponsor/leverancier van Sauber en daarna BMW-Sauber. Dit ter info.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 13 februari 2009 - 11:46:30
Petrobras, een Braziliaans oliebedrijf is al jaren sponsor/leverancier van Williams. Petronas, een oliebedrijf uit Malaysia is al jaren sponsor/leverancier van Sauber en daarna BMW-Sauber. Dit ter info.
Danku :) De namen liggen ook zo dicht bij elkaar :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 13 februari 2009 - 09:56:14
Citaat van: janke op 12 februari 2009 - 19:16:20
Op diverse site's wordt gesuggereerd dat Senna bij Honda gaat tekenen. Petrobras zou willen investeren in Honda. Met enkele privé sponsors van Senna.
Herken ik daarin het Super Aguri verhaal? Een team gemaakt voor een piloot, het lijkt me geen sterke basis. Petrobras is beter dat ze bij BMW blijven (daar zitten zij toch, of niet meer? Ik weet het niet exact), daar zijn ze zeker van betere prestaties.
Om wie is Aguri heen gebouwd dan? Sato? Ik kan me eigenlijk van SA niet heel veel meer herinneren. Maar ik weet niet of dat een goede basis is. Denk het eerlijk gezegt ook niet, tenzij ze een goed team kunnen samen stellen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 13 februari 2009 - 13:46:53
Citaat van: Ferrari 2009 op 13 februari 2009 - 09:56:14
Citaat van: janke op 12 februari 2009 - 19:16:20
Op diverse site's wordt gesuggereerd dat Senna bij Honda gaat tekenen. Petrobras zou willen investeren in Honda. Met enkele privé sponsors van Senna.
Herken ik daarin het Super Aguri verhaal? Een team gemaakt voor een piloot, het lijkt me geen sterke basis. Petrobras is beter dat ze bij BMW blijven (daar zitten zij toch, of niet meer? Ik weet het niet exact), daar zijn ze zeker van betere prestaties.
Om wie is Aguri heen gebouwd dan? Sato? Ik kan me eigenlijk van SA niet heel veel meer herinneren. Maar ik weet niet of dat een goede basis is. Denk het eerlijk gezegt ook niet, tenzij ze een goed team kunnen samen stellen.
Mja, het is misschien overdreven om te zeggen dat het rond Sato was opgebouwd, maar het was allessinds rond Japannezen opgebouwd. En dat lijkt me geen strak plan, je moet altijd streven naar het beste materiaal, zeker in de F1, subjectieve criteria zijn uit den boze als je het beste team wil hebben. Wat gaat er gebeuren als Bruno bijvoorbeeld later dat team verlaat? Als bijna al het geld van zijn sponsoren komt, dan is dat geen stabiele basis lijkt mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

De laatste verhalen zijn dat er sponsors zijn, die 30 miljoen voor 4 races betalen, om ene Senna te zien rijden. Ik lig in een deuk.
Some things are too important to be left in the past.

Jacky Ickx

Zal wel een fabel zijn. Die neef van Senna heeft zijn naam mee maar is echt niet van wereldklasse. Sorry dat ik negatief ben maar Bruno Senna is gewoon middelmaat.

janke

Inderdaad middelmaat, maar Brazilianen zijn nogal emotioneel.
Some things are too important to be left in the past.