Honda blijft werken aan F-1-wagen

Gestart door Martin, 20 december 2008 - 18:52:59

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 28 januari 2009 - 11:38:25
Welke twee teams moeten dan die extra auto inzetten? Ferrari en McLaren? Dan scoort de rest ook bijna geen punten meer.
Dat leek mij ook al. Misschien dat dan maar 2 van de rijders punten krijgen en de andere letterlijk veldvulling is? Ik weet het niet. Is in ieder geval niet eenvoudig.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 28 januari 2009 - 11:42:05
Is dat idee van 3 autos per team niet al eerder aan bot geweest? Toen werd het ook vrijsnel van tafel geveegt volgens mij.

Het schijnt in de Concorde Agreement te staan dat de teams verplicht zijn ervoor te zorgen dat er minimaal 14 auto's op de grid staa, dus bij 6 teams. Ze zijn het dus nog niet verplicht om nu al te doen als Honda helemaal weggaat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Die regeling met 3 wagens is inderdaad al eens ter sprake gekomen en er was wel één of andere speciale regeling om de punten nog min of meer eerlijk te laten verlopen. maar ik weet niet meer precies hoe dat zat.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 januari 2009 - 12:11:05
Citaat van: F_A_Diaz op 28 januari 2009 - 11:38:25
Welke twee teams moeten dan die extra auto inzetten? Ferrari en McLaren? Dan scoort de rest ook bijna geen punten meer.
Dat leek mij ook al. Misschien dat dan maar 2 van de rijders punten krijgen en de andere letterlijk veldvulling is? Ik weet het niet. Is in ieder geval niet eenvoudig.

Ja dat zou kunnen maar zo'n derde rijder kan wel expres rijders van andere teams ophouden enzo, competitievervalsing lijkt mij dat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Als hij niet meegenomen wordt in de puntenverdeling, dan kan hij ook de competitie niet vervalsen hé. :)

F_A_Diaz

Hoe bedoel je? Zo'n coureur kan wel coureurs van een ander team ophouden.

Bijvoorbeeld McLaren ligt 1, 2 en 3. Daarachter liggen de Ferrari's. Dan kan de derde McLaren de boel gaan ophouden waardoor de voorste twee een gat kunnen maken voor een pitstop.
Op die manier beinvloed je wel de uitslag van de race. Die derde auto's gaan dan voor allerlei rare zaken gebruikt worden omdat ze geen punten kunnen scoren.
Als je een derde auto gaat invoeren moet iedereen dat doen vind ik, en niet alleen topteams die dan met een loze auto rondrijden die geen punten kan scoren, daarmee roep je onsportieve praktijken over je af.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Zoals ik het toen begreep kon die derde auto wel punten halen, maar alleen voor de coureurs, niet voor de contructeurs.

En je krijgt dan natuurlijk nog meer teamorders... Waar ik op zich niet zoveel problemen heb, maar de FIA wel.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 28 januari 2009 - 15:55:20
Zoals ik het toen begreep kon die derde auto wel punten halen, maar alleen voor de coureurs, niet voor de contructeurs.


Dat zou kunnen maar dan krijg je ook van die ingewikkelde constructies.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Klopt. Het lijkt mij ook niks. Maar ja, om nou een auto volledig voor des keizers baard te laten rondrijden slaat ook nergens op.

Al met al, een matig idee.

F_A_Diaz

Of je moet de regel zo maken, dat alleen de eerste twee auto's van een team punten scoren, dat het dus niet vooraf al bepaald is wie de derde auto is. Dan heeft die derde coureur wel motivatie om naar voren te komen.

Dat lijkt me dan beter.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 29 januari 2009 - 10:23:34
Of je moet de regel zo maken, dat alleen de eerste twee auto's van een team punten scoren, dat het dus niet vooraf al bepaald is wie de derde auto is. Dan heeft die derde coureur wel motivatie om naar voren te komen.

Dat lijkt me dan beter.
Dan zijn ze bevoordeeld. De kans dat er maar 1 van de 2 wagens uitvalt is groter dan dat er 2 van de 3 uitvallen. Ze zullen dus bijna altijd met 2 wagens constructeurspunten scoren. Eerste en 3de is ook niet eerlijk, want de kans dat er 1 van de 3 uitvalt is groter dan de kans dat er 1 van de 2 uitvalt, en laatste 2 is ook niet eerlijk want dan kan je beste rijder niets scoren. Een 3de wagen invoeren voor een beperkt aantal teams is vrees ik niet fair, en er bestaat geen enkele regelgeving waarbij ze niet bevoordeeld of benadeeld worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Ik bedoel hoe dan ook alleen voor de coureurs he. Daar ging het over.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 29 januari 2009 - 10:32:55
Ik bedoel hoe dan ook alleen voor de coureurs he. Daar ging het over.
Ok, fout begrepen. Maar dan zijn die coureurs benadeeld, en nog geen beetje! Want normaal als je een mindere race rijdt, bijvoorbeeld 4de wordt, heb je nog wat punten, maar als je extra teamgenoot dan voor je zit kan jij plots geen punten meer scoren, wat enorm oneerlijk is tov teams die wel maar 2 rijders hebben. Ik vrees dat er echt geen enkele oplossing is die zorgt dat er niemand benadeeld noch bevoordeeld wordt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Jawel. Of allemaal 2 wagens of allemaal 3 wagens ;)

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 29 januari 2009 - 10:32:55
Ik bedoel hoe dan ook alleen voor de coureurs he. Daar ging het over.
coureurs kun je gewoon allemaal laten scoren.. maar k vind het toch een vreemd idee... misschien zijn er wel mogelijkheden voor, maar ik zie het nog niet echt zitten.. rijden er zometeen ineens drie ferrari's vooraan, met daarachter 3 macs (of andersom)... dat lijkt mij niet wat eerlijk gezegd...