F1-coureurs voelen crisis in portemonnee

Gestart door Martin, 18 december 2008 - 10:50:23

« vorige - volgende »

scho0634

Terecht of niet terecht, als de hele f1 allerlei oplossingen verzint om miljoenen te besparen lijkt het mij niet vreemd als coureurs ook eens even pas op de plaats gaan maken. Ook de rijders hebben baat bij een financieel goede formule 1.


leproffesseur

Vergeet ook niet dat er f1 rijders naast het salaris ook nog andere inkomsten krijgen
zoals geld van sponsers.Die mannen zulen echt niks te kort krijgen door de crissis

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 19 december 2008 - 10:26:50
Vergeet ook niet dat er f1 rijders naast het salaris ook nog andere inkomsten krijgen
zoals geld van sponsers.Die mannen zulen echt niks te kort krijgen door de crissis
Dat zijn dan persoonlijke sponsoren, Schumacher heeft er zo veel (hij krijgt er nu nog steeds miljoenen van), maar of een rijder als Kimi die heeft? Met een stille persoon(lijkheid) kan je weinig aanvangen. Bovendien zijn dat enkel de echte toppers, ik denk niet dat Piquet of Sutil zulke sponsoren heeft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 december 2008 - 11:20:55
Citaat van: leproffesseur op 19 december 2008 - 10:26:50
Vergeet ook niet dat er f1 rijders naast het salaris ook nog andere inkomsten krijgen
zoals geld van sponsers.Die mannen zulen echt niks te kort krijgen door de crissis
Dat zijn dan persoonlijke sponsoren, Schumacher heeft er zo veel (hij krijgt er nu nog steeds miljoenen van), maar of een rijder als Kimi die heeft? Met een stille persoon(lijkheid) kan je weinig aanvangen. Bovendien zijn dat enkel de echte toppers, ik denk niet dat Piquet of Sutil zulke sponsoren heeft.
ik denk dat Kimi voor sponsoren ook wel aantrekkelijk is hoor.. al was het alleen maar voor de drankfabrikanten ;) vond (sponsor) Johny Walker altijd erg goed bij m passen.. verder is Kimi ook behoorlijk populair en heeft ie een natuurlijk ook wel een bijzonder (cool) karakter.. maar idd, dat gemompel van m maakt m niet voor alle pr-doeleinden even geschikt..

leproffesseur

Daar moet ik je gelijk geven ;)
Kimmi mist toch wel de uitstraling die hele grote correurs hadden en dat maakt het voor een sponser minder aantrekkelijk.

F_A_Diaz

De enige waarvan ik vind die zijn salaris meer dan waar is, is Fernando Alonso

Hij heeft alle dingen die een goede coureur moet hebben:

- snel
- maakt weinig fouten
- maakt het team beter

daar mag je als team ook wel wat centen voor uittrekken vind ik.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Mee eens. Kijk maar hoe Renault vooruitgang heeft geboekt. Mede door hem. Dat lijkt ook

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 11:43:40
Mee eens. Kijk maar hoe Renault vooruitgang heeft geboekt. Mede door hem. Dat lijkt ook

Toen hij wegging in 2006 won hij races, Renault won toen een jaar lang niks, Alonso kwam terug en won meteen weer twee GP's. Tuurlijk, een beetje mazzel daarbij maar dan nog moet je er wel toeslaan op het moment dat je de kans krijgt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 22 december 2008 - 15:50:33
Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 11:43:40
Mee eens. Kijk maar hoe Renault vooruitgang heeft geboekt. Mede door hem. Dat lijkt ook

Toen hij wegging in 2006 won hij races, Renault won toen een jaar lang niks, Alonso kwam terug en won meteen weer twee GP's. Tuurlijk, een beetje mazzel daarbij maar dan nog moet je er wel toeslaan op het moment dat je de kans krijgt.
Het was niet cynisch, hoor. Ik ben het volmondig met je eens. :).

Zelfs McLaren begon prompt te winnen toen hij kwam. Hoe groot FA's aandeel daarin is weet ik niet. Maar het valt wel op... Net als het instorten van Renault na diens vertrek. Hij is veruit de beste. Dus moet hij het meest betaald krijgen. Al vraag ik me af of iemand uberhaupt 40 miljoen waard is.

scho0634

Massa wil niet inleveren. Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen in zijn geval. Ik weet de bedragen niet precies, maar ik geloof dat Kimi twee keer zoveel krijgt. En diens prestaties zijn nou niet om over naar huis te schrijven het laatste jaar.

meatball

#25
Gewoon betalen per prestatie en niet enkel voor prestatie's uit het verleden,dan blijven ze misschien wakker.Want er zijn er in mijn ogen toch enkele die goed aan een f1 loopbaan beginnen? maar dan met een rijkelijk loon afzakken naar middenmoot.En daarmee bedoel ik niet enkel Kimi.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

In jouw geval is het idd goed dat je het er nog even bijzegt ;)

Martin

Misschien betalen aan de hand van de resultaten, kwali, finish en snelste ronde. 250.000 euro per punt. 500.000 voor een pole.
En voor een WK achter je naam mag je goed betaald worden.

Doefie

Nog maar eens bewezen wat een verwend nest Massa is. "Ze moeten besparen, maar aan mijn centen komen ze niet!"  ::)

Draait het rijden dan om de sport of de centen?

scho0634

Nou ja, als Schumacher al 5 miljoen krijgt voor een beetje advies, hebben die rijders wel een beetje recht van spreken.