F1-coureurs voelen crisis in portemonnee

Gestart door Martin, 18 december 2008 - 10:50:23

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 december 2008 - 09:36:21
Citaat van: Jasper op 27 december 2008 - 18:49:12
Ik zie Schumacher nog 3 à 5 jaar zo rondhuppelen bij Ferrari en dan promoveren tot teambaas. Misschien is het wel gewoon dat wat ze willen bij Ferrari: Schumacher pitwall-ervaring geven.
Ik zie hem er ook nog wel een tijdje rondhuppelen, maar teambaas? Ik weet het niet, de meeste rijders stoppen toch onder andere omdat ze het dan rustiger hebben en om meer bij hun gezin te kunnen zijn.

Lauda, Prost, Berger, Brabham, en hoeveel vergeet ik er dan nog?

scho0634

Nou, de voor jou allerbelangrijkste: Bruce McLaren  :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 december 2008 - 01:29:50
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 december 2008 - 09:36:21
Citaat van: Jasper op 27 december 2008 - 18:49:12
Ik zie Schumacher nog 3 à 5 jaar zo rondhuppelen bij Ferrari en dan promoveren tot teambaas. Misschien is het wel gewoon dat wat ze willen bij Ferrari: Schumacher pitwall-ervaring geven.
Ik zie hem er ook nog wel een tijdje rondhuppelen, maar teambaas? Ik weet het niet, de meeste rijders stoppen toch onder andere omdat ze het dan rustiger hebben en om meer bij hun gezin te kunnen zijn.

Lauda, Prost, Berger, Brabham, en hoeveel vergeet ik er dan nog?
Ja, uiteraard, maar ik zie het Schumacher niet doen. Nuja, het berust volledig op het gevoel en ik had me Prost ook al in het hoofd gehaald hoor. Maar toch, Schumacher, ik denk het niet. Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten :) En feit blijft dat de meeste rijders na hun F1-carriere wel degelijk de F1 vaarwel zeggen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: 0634 op 29 december 2008 - 07:09:02
Nou, de voor jou allerbelangrijkste: Bruce McLaren  :)

Leuk, spelletje, ik doe de volgende: Stewart.  :D

Doefie

Citaat van: 0634 op 29 december 2008 - 07:09:02
Nou, de voor jou allerbelangrijkste: Bruce McLaren  :)

Bruce was nooit echt teambaas, hij reed gewoon met zijn eigen wagens rond :) Zelfde voor Brabham. Anders kan je de honderden privédeelnames uit '50-'60-'70 gaan meetellen als teambazen :)

scho0634

#50
Ze reden destijds gewoon met 2 wagens rond. Hulme in de andere. Volgens mij was het gewoon een team. Ze hadden een eigen chassis en alles.

Priveteams waren meer van gasten die een complete auto kochten.

Doefie

Ja maar McLaren en Brabham waren meer zelf hun eigen rijders dan effectief teambaas zoals in hun tijd een Chapman of Parnell dat was. Brabham heeft nadien alles verkocht en enkel in naam was het 'zijn team', maar hij is nooit echt teambaas geweest.

scho0634

Ja, maar McLaren deed alles wat andere teams ook deden, behalve dat hij zelf dan ook nog coureur was. Ik vond hem toch wel een echte teambaas. Blijft natuurlijk de vraag wat hij zou hebben gedaan met het team als hij gewoon gestopt zou zijn met racen.. Maar dat zullen we nooit weten.

leproffesseur

Schumi heeft trouwens al een paar keer gezegd dat teambaas zijn niks voor hem is omdat hij
gezien heeft hoeveel tijd jean todt er moest aan besteden en dat heeft hij er niet voor over!

F_A_Diaz

Schumacher heeft meer dan een miljard op zijn bankrekening staan, die gaat zich niet meer +/- 11 uur per dag druk maken achter een bureau in Maranello denk ik.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 05 januari 2009 - 10:46:59
Schumacher heeft meer dan een miljard op zijn bankrekening staan, die gaat zich niet meer +/- 11 uur per dag druk maken achter een bureau in Maranello denk ik.
Een miljard? Dat is er toch wel net ietsje over denk ik hoor :) ;) Het zal veel zijn, maar ik denk dat hij wel onder het miljard zal blijven. Misschien de helft ervan. Maar 11 uur per dag werken doe je niet enkel voor het geld hé, ook ambitie kan een reden zijn, of voldoening. Waarom zouden topmanagers anders jarenlang in een bedrijf blijven terwijl ze na enkele jaren al miljoenen binnen hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 05 januari 2009 - 11:01:32
Citaat van: F_A_Diaz op 05 januari 2009 - 10:46:59
Schumacher heeft meer dan een miljard op zijn bankrekening staan, die gaat zich niet meer +/- 11 uur per dag druk maken achter een bureau in Maranello denk ik.
Een miljard? Dat is er toch wel net ietsje over denk ik hoor :) ;) Het zal veel zijn, maar ik denk dat hij wel onder het miljard zal blijven. Misschien de helft ervan. Maar 11 uur per dag werken doe je niet enkel voor het geld hé, ook ambitie kan een reden zijn, of voldoening. Waarom zouden topmanagers anders jarenlang in een bedrijf blijven terwijl ze na enkele jaren al miljoenen binnen hebben.
Een Miljard is best veel, maar het zou best kunnen. Maar geld is denk ik voor hem ook geen reden geweest waarom hij nog zoveel jaar in de F1 bleef en dat zelfde zou hij hebben met andere functies. Er zijn denk ik wel mensen die zoiets voor het geld doen, maar sommige mensen doen het echt ook voor de fun.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 05 januari 2009 - 11:27:02
Citaat van: Ferrari 2008 op 05 januari 2009 - 11:01:32
Citaat van: F_A_Diaz op 05 januari 2009 - 10:46:59
Schumacher heeft meer dan een miljard op zijn bankrekening staan, die gaat zich niet meer +/- 11 uur per dag druk maken achter een bureau in Maranello denk ik.
Een miljard? Dat is er toch wel net ietsje over denk ik hoor :) ;) Het zal veel zijn, maar ik denk dat hij wel onder het miljard zal blijven. Misschien de helft ervan. Maar 11 uur per dag werken doe je niet enkel voor het geld hé, ook ambitie kan een reden zijn, of voldoening. Waarom zouden topmanagers anders jarenlang in een bedrijf blijven terwijl ze na enkele jaren al miljoenen binnen hebben.
Een Miljard is best veel, maar het zou best kunnen. Maar geld is denk ik voor hem ook geen reden geweest waarom hij nog zoveel jaar in de F1 bleef en dat zelfde zou hij hebben met andere functies. Er zijn denk ik wel mensen die zoiets voor het geld doen, maar sommige mensen doen het echt ook voor de fun.
Het zou mij al verbazen moest hij een miljhard verdient hebben. En niet vergeten dat je niet al je geld op je rekening zet, maar ook in je villa, je vele wagens, je privé golfterrein, je ... steekt. En dan nog de vele goede doelen waar Schumi aan geschonken heeft. Ahja, en vergeet de staat niet ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Misschien heeft ie niet koud een miljard op zijn bankrekening staat, hij heeft zeker wel voor een miljard verdiend.

Waarom zou ie zich dan nog drukmaken voor een paar centen, ik zie hem alleen terug komen als het erg slecht gaat met Ferrari en hij puur op gevoel Ferrari wil helpen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 05 januari 2009 - 14:19:23
Misschien heeft ie niet koud een miljard op zijn bankrekening staat, hij heeft zeker wel voor een miljard verdiend.

Waarom zou ie zich dan nog drukmaken voor een paar centen, ik zie hem alleen terug komen als het erg slecht gaat met Ferrari en hij puur op gevoel Ferrari wil helpen.
Dat zou hem inderdaad niet boeien, maar hij kan ook als teambaas gaan werken omdat hij het leuk kan vinden.
Trotse vader van Rosalie(L)