F1-coureurs voelen crisis in portemonnee

Gestart door Martin, 18 december 2008 - 10:50:23

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: 0634 op 25 december 2008 - 12:05:54
Nou ja, als Schumacher al 5 miljoen krijgt voor een beetje advies, hebben die rijders wel een beetje recht van spreken.
da's niet alleen voor advies natuurlijk..  ik denk dat het op andere vlakken voor Ferrari ook belangrijk is om Schumacher aan zich te binden.. k denk dat iedereen zelf wel ongeveer kan bedenken wat ik bedoel..  wat Massa betreft, op zichi heeft ie groot gelijk... niemand gaat vrijwillig (veel) loon inleveren en zou heel dom zijn als ie er in dit stadium al mee in zou stemmen...

leproffesseur

De rijders zullen in ieder geval ook moeten bezinnen en fors inleveren.
Massa zal nog steeds een luxeleventje hebben hoor maak je daar maar geen zorgen over!
De fel overdreven salarissen zijn begonnen met schumi toen die naar ferrari ging .
Het loon bepalen door de geleverde prestaties is niet slecht maar dat zal een moeilijke evenwichts
oefening worden.Alles hangt af hoe groot het aandeel van de rijder is in het behaalde succes.
Stel dat iemand wint omdat de concurrentie door mechanische pech uitvalt moet je dan een extra bonus geven
voor de winst?

scho0634

Citaat van: NDCGN op 25 december 2008 - 15:18:08
Citaat van: 0634 op 25 december 2008 - 12:05:54
Nou ja, als Schumacher al 5 miljoen krijgt voor een beetje advies, hebben die rijders wel een beetje recht van spreken.
da's niet alleen voor advies natuurlijk..  ik denk dat het op andere vlakken voor Ferrari ook belangrijk is om Schumacher aan zich te binden.. k denk dat iedereen zelf wel ongeveer kan bedenken wat ik bedoel.. 
Eigenlijk niet, nee. Voor zover ik weet is hij adviseur en lult hij een beetje met de rijders, iig met Massa. Wat hij verder voor waarde heeft weet ik niet, maar wellicht dat jij dat weet?

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 25 december 2008 - 23:03:56
Citaat van: NDCGN op 25 december 2008 - 15:18:08
Citaat van: 0634 op 25 december 2008 - 12:05:54
Nou ja, als Schumacher al 5 miljoen krijgt voor een beetje advies, hebben die rijders wel een beetje recht van spreken.
da's niet alleen voor advies natuurlijk..  ik denk dat het op andere vlakken voor Ferrari ook belangrijk is om Schumacher aan zich te binden.. k denk dat iedereen zelf wel ongeveer kan bedenken wat ik bedoel.. 
Eigenlijk niet, nee. Voor zover ik weet is hij adviseur en lult hij een beetje met de rijders, iig met Massa. Wat hij verder voor waarde heeft weet ik niet, maar wellicht dat jij dat weet?
Hij helpt ook mee aan de ontwikkeling van de gewone Ferrari's. Bij de California bijvoorbeeld. Daarnaast is er ook nog zijn status. Vele Ferrari-liefhebbers dragen Schumacher hoog in het vaandel, dus hij is ook een beetje een marketing-merk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#34
Ik wist inderdaad niet dat hij meehielp bij de ontwikkeling van gewone Ferrari's. Maar Domenicali wil Schumachers functioneren beoordelen, en dat zal niet met gewone Ferrari's te maken hebben, lijkt me. Want daarover heeft Domenicali weinig te zeggen.

Ik zeg ook niet dat ie niets doet, maar de helft van de GP's is ie er niet eens. Hij zal dus ook wat doen achter de schermen. Dus vraag ik me af wat hij precies doet voor die 5 miljoen. Hij spreekt wellicht een hoop mensen aan, maar dat doet Ferrari als merknaam nog veel meer. Wel houd zijn aanwezigheid wellicht Domenicali uit de wind. Als hij openlijk zijn steun aan de teamleiding geeft, zal dat de tifosi wellicht wat milder stemmen. Maar in dat foefje trappen ze ook niet eeuwig.

Het gepruts wat ze afgelopen seizoen soms lieten zien, moet er echt uit. En ik vraag me af of dat ze gaat lukken met de huidige teamsamenstelling. Ik zou ook wel eens willen weten of MS daar een positieve invloed op kan uitoefenen. Als teamleider is hij natuurlijk nog een volledig onbeschreven blad en moeten we maar afwachten wat zijn kwaliteiten zijn.

leproffesseur

Ik heb er alle vertrouwen in dat ferrari komende seizoen minder domme blunders gaat maken al denk ik niet dat dit door
schumi zal verbeteren. Waar ik wel grote zorgen om maak is of ferrari met die grote regelementswijzigingen een competieve en
betrouwbare wagen zal hebben .Dat is in de geschiedenis nooit de sterkste kant van ferrari geweest en met Italianen die het team leiden
kan het de zaken nog moeilijker maken.De taak van Schumi is me ook niet echt duidelijk maar denk dat het meer een adviserende rol is .
Dat hij daar 5 miljoen voor krijgt is buiten porporties maar er zal daar inderdaad wel wat marketing achter zitten.

meatball

Schumi was gewoon zo slim ,om op het moment dat Ferrari hem nog nodig, had ervoor te zorgen dat hij nog wat jaren extra in de f1 ( met een leuk inkomen)kon rondhangen.Je zal zien dit contract word niet verlegd ,want deze functie is gewoon een lege doos.En voor ik comentaar krijg ik was en ben Schumacher fan,maar alleen als hij achter een stuur zit.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 26 december 2008 - 18:39:39
Schumi was gewoon zo slim ,om op het moment dat Ferrari hem nog nodig, had ervoor te zorgen dat hij nog wat jaren extra in de f1 ( met een leuk inkomen)kon rondhangen.Je zal zien dit contract word niet verlegd ,want deze functie is gewoon een lege doos.
Je zal zien dat dit contract wel verlengd word. Let maar goed op ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634


leproffesseur

Gewoon om de marketing?Ik weet niet of schumi nog zoveel waard is gewoon om zijn naam met ferrari te associeren...

scho0634

Nou, ik denk dat de prestaties van Ferrari momenteel domweg niet goed genoeg zijn, om MS weg te sturen. Want dat accepteren de tifosi nu niet.

Jasper

Ik zie Schumacher nog 3 à 5 jaar zo rondhuppelen bij Ferrari en dan promoveren tot teambaas. Misschien is het wel gewoon dat wat ze willen bij Ferrari: Schumacher pitwall-ervaring geven.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 december 2008 - 18:49:12
Ik zie Schumacher nog 3 à 5 jaar zo rondhuppelen bij Ferrari en dan promoveren tot teambaas. Misschien is het wel gewoon dat wat ze willen bij Ferrari: Schumacher pitwall-ervaring geven.
Ik zie hem er ook nog wel een tijdje rondhuppelen, maar teambaas? Ik weet het niet, de meeste rijders stoppen toch onder andere omdat ze het dan rustiger hebben en om meer bij hun gezin te kunnen zijn. Als teambaas zou hij terug full-time met Ferrari rondtrekken, ik weet niet of dat is wat hij, en vooral zen vrouw eigenlijk, wilt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 december 2008 - 09:36:21
Citaat van: Jasper op 27 december 2008 - 18:49:12
Ik zie Schumacher nog 3 à 5 jaar zo rondhuppelen bij Ferrari en dan promoveren tot teambaas. Misschien is het wel gewoon dat wat ze willen bij Ferrari: Schumacher pitwall-ervaring geven.
Ik zie hem er ook nog wel een tijdje rondhuppelen, maar teambaas? Ik weet het niet, de meeste rijders stoppen toch onder andere omdat ze het dan rustiger hebben en om meer bij hun gezin te kunnen zijn. Als teambaas zou hij terug full-time met Ferrari rondtrekken, ik weet niet of dat is wat hij, en vooral zen vrouw eigenlijk, wilt.
ik zie hem ook nog paar jaar rond huppelen, en als kinderen wat ouder zijn, misschien toch nog team baas te worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Jasper op 27 december 2008 - 18:49:12
Ik zie Schumacher nog 3 à 5 jaar zo rondhuppelen bij Ferrari en dan promoveren tot teambaas. Misschien is het wel gewoon dat wat ze willen bij Ferrari: Schumacher pitwall-ervaring geven.

Schumacher heeft aangegeven hier geen interese te hebben, plus, Dominicali liet eerder deze week weten, dat Schumacher's toevoeging aan Ferrari voortdurend zal moeten worden beoodeeld. Tijdens het seizoen wordt besproken of de samenwerking wordt voortgezet. Tja, als coureur had Schumacher natuurlijk een behoorlijke meerwaarde, is dat ook zo als niet-coureur?