Wat vinden juillie van de maatregels om de kosten te drukken?

Gestart door leproffesseur, 12 december 2008 - 15:44:35

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 19 december 2008 - 09:17:35
Jij zei ongeveer dat een standaardmotor niet in de F1 hoorde. Ik laat nu zien dat in 1970 70 % van de teams al met dezelfde motor reed.
Dus in principe was dat toen ook al zo.
Ik vind ook dat een standaardmotor niet in de F1 hoort en heb toch geen probleem dat 70% met dezelfde motor zou rijden, zolang de teams daar maar vrij in kunnen beslissen en de fabrieksteams hun eigen technologie mogen gebruiken. Voor mij is er toch een verschil tussen verplicht en vrijwillig dezelfde motor egbruiken. Afgelopen seizoen reden er ook 6 Ferrari's rond...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Ik bedoel ook geen verplichte standaardmotor, volgens mij is het nu de bedoeling dat teams eventueel de standaard motor kunnen nemen als ze dat willen, het wordt niet verplicht. Dan zouden alle fabrikanten stoppen, op Ferrari na mischien.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 19 december 2008 - 13:54:29
Ik bedoel ook geen verplichte standaardmotor, volgens mij is het nu de bedoeling dat teams eventueel de standaard motor kunnen nemen als ze dat willen, het wordt niet verplicht. Dan zouden alle fabrikanten stoppen, op Ferrari na mischien.
Ferrari juist wel denk. Overigens was het wel degelijk Bernie's doel om een absolute standaard in te voeren: die motor of een exacte zelfgemaakte kopie ervan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ferrari zeker. Di Montezemolo heeft het zelf ook verklaard.

leproffesseur

Ik lees vandaag in de pers trouwens dat Ferrari ieder jaar 80 miljoen extra krijgt
die begin decennium overeengekomen is om te voorkomen dat ze uit de f1 zou stappen...
Dit lijkt me nogal controverseel en niet eerlijk.Het is toen wel allemaal officeel geregeld en bekendgemaakt
maar vind het nogal onfris.Een team zou geen financiele compensatie mogen krijgen om de geldverdeling binnen de f1
te kunnen laten doorgaan vind ik.

gloudiesaurus

#50
http://www.f1pits.net/nieuws/60_miljoen_euro_extra_per_jaar_voor_ferrari/

Ik vind het ook niet helemaal fris klinken... Ferrari zou dan dus voordeel hebben omdat zij 60 miljoen Euro meer te besteden hebben als andere teams. Dit terwijl de kleintjes juist moeite hebben om te blijven bestaan?

Ik denk dat het budget van Force India niet veel groter is dan 60 miljoen Euro...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tim C

Het blijft mij verbazen dat mensen dit als nieuws beschouwen. Ferrari en FOM hebben nooit verborgen dat geld de doorslaggevende factor was. Nooit. Het is lachwekkend dat "de media" in de val van Ecclestone trappen en dit als nieuws publiceren ipv te doen wat nodig is: de kritische kanttekening maken bij zijn kinderachtige reactie.

leproffesseur

Di montezelo is niet beter dan Bernie !
Wanneer je als team 80 miljoen extra krijgt heb je meer kansen
om competitief te zijn lijkt me en worden andere teams benadeeld!
Dat noem ik competitievervalsing  want Bernie had de andere teams ook
geld moeten geven om te blijven.Iedereen gelijk behandellen is de meest faire oplossing .
Indien de f1 zo afhankelijk is van deelname van ferrari dat ze 80 miljoen kado krijgen is er iets
serius mis met de sportieve geest van die sport.

Ferrari 2010

#53
Citaat van: leproffesseur op 20 december 2008 - 15:08:09
Di montezelo is niet beter dan Bernie !
Wanneer je als team 80 miljoen extra krijgt heb je meer kansen
om competitief te zijn lijkt me en worden andere teams benadeeld!
Dat noem ik competitievervalsing  want Bernie had de andere teams ook
geld moeten geven om te blijven.Iedereen gelijk behandellen is de meest faire oplossing .
Indien de f1 zo afhankelijk is van deelname van ferrari dat ze 80 miljoen kado krijgen is er iets
serius mis met de sportieve geest van die sport.
Waarom
maken
sommigen
zich hier
druk in
terwijl
de teams
er blijkbaar
geen
probleem
mee
hebben?
Overigens hebben ook andere
teams hier baat bij
want zonder Ferrari zou de F1 véél minder
kijkers hebben. Bernie ziet de F1
als een bedrijf, en dan moet je
zulke beslissingen nemen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Uit recent onderzoek is gebleken dat McLaren het populairste team is, wat populairder dan McLaren. Waarom verdiend Ferrari deze 60 miljoen Euro meer dan McLaren?

Dankzij McLaren kijken dan namelijk nog meer mensen naar de sport ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Supermariobros

Citaat van: gloudiesaurus op 20 december 2008 - 17:13:49
Uit recent onderzoek is gebleken dat McLaren het populairste team is, wat populairder dan McLaren. Waarom verdiend Ferrari deze 60 miljoen Euro meer dan McLaren?

Ferrari  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 20 december 2008 - 17:13:49
Uit recent onderzoek is gebleken dat McLaren het populairste team is, wat populairder dan McLaren. Waarom verdiend Ferrari deze 60 miljoen Euro meer dan McLaren?

Dankzij McLaren kijken dan namelijk nog meer mensen naar de sport ;)
En waar is dat onderzoek gehouden? En wanneer? In het UK na de opkomst van Lewis? Ik geloof niet dat zo'n onderzoek echt gemakkelijk is, en de meeste onderzoeken kennen zal het maar een waardeloze beperkte steekproef zijn geweest. Overigens, als het wel zo zou zijn, wat houdt hen dan tegen om bij Bernie opslag te gaan eisen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Citaat van: leproffesseur op 20 december 2008 - 15:08:09
Di montezelo is niet beter dan Bernie !
Wanneer je als team 80 miljoen extra krijgt heb je meer kansen
om competitief te zijn lijkt me en worden andere teams benadeeld!
Dat noem ik competitievervalsing  want Bernie had de andere teams ook
geld moeten geven om te blijven.Iedereen gelijk behandellen is de meest faire oplossing .
Indien de f1 zo afhankelijk is van deelname van ferrari dat ze 80 miljoen kado krijgen is er iets
serius mis met de sportieve geest van die sport.


²

Het is gewoon zuivere competitievervalsing. Ik wist dat er toen compensaties afgesproken waren, maar dat het om zo'n bedrag ging is gewoon degoutant en druist in tegen alle basisprincipes van de sport. De leuze "all animals ere equal, but some are more equal than others" is jammer genoeg schering en inslag in de F1 (ten opzichte van Ferrari)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

leproffesseur

Het is bizar dat de andere teams daar mee akkoord   gingen gewoon omdat zonder ferrari
de f1 miinder kijkers zou hebben .Wat zou er gebeuren als in Marranello de fabriek  afbrand
en ferrari niet kan deelnemen aan het kampioenschap dan zou de f1 toch ook moeten blijven doordraaien.
Waar eindigt het als een team een voorkeursbehandeling krijgt want dat was die financiering toch wel...
Ik kan het wel ergens begrijpen maar het druist tegen alle regels van sport in.

scho0634

Helemaal eerlijk is het niet, nee.

Maar aan de andere kant: Ferrari vertegenwoordigt wél een behoorlijke commerciele waarde voor de sport. Een commerciele waarde waar de andere teams ook van profiteren. In die zin is het wel enigzins te begrijpen. Een vertrek van dat team uit de f1 kan grote gevolgen hebben.