Wat vinden juillie van de maatregels om de kosten te drukken?

Gestart door leproffesseur, 12 december 2008 - 15:44:35

« vorige - volgende »

supersteven

dat moeten de jaren 50 geweest zijn

privéteams die gewoon een f1 wagen kochten en zo het veld vol talbots ferrari's maserati's stond
let the sunshine shine in your heart

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 15:31:48
ja, maar welke jaren waren dat en het waren maar een aantal teams, volgens mij nooit meer dan de helft.

Zoek maar eens na hoeveel teams er bijvoorbeeld in 1970 met een Ford Cosworth V8 rondreden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: supersteven op 17 december 2008 - 15:53:29
dat moeten de jaren 50 geweest zijn

privéteams die gewoon een f1 wagen kochten en zo het veld vol talbots ferrari's maserati's stond
Dat is inderdaad wat anders dan F_A_ probeerde te zeggen.

@F_A_: jij komt met een argument, en dan moet ik zelf maar gaan uitzoeken in plaats van dat je zelf met feiten of aantallen komt.

En dan nog, een standaard motor voor het hele veld is wat anders dan motorleveranciers die een ander team een motor leveren.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Als moterbouwer(mercedes,toyota,renault)kan je toch straks geen enkel verschil meer maken of wel?
Waar ligt voor ze dan nog de uitdaging als moterconstructeur?
Als ze kampioen worden zal dat zeker niet aan de prestaties van de moter liggen dus waar halen ze dan de eer?

leproffesseur

Als alle moteren standaard worden waarr halen waar zullen de moterconstructeurs dan nog de eer halen?

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 17:25:34
Citaat van: supersteven op 17 december 2008 - 15:53:29
dat moeten de jaren 50 geweest zijn

privéteams die gewoon een f1 wagen kochten en zo het veld vol talbots ferrari's maserati's stond
Dat is inderdaad wat anders dan F_A_ probeerde te zeggen.

@F_A_: jij komt met een argument, en dan moet ik zelf maar gaan uitzoeken in plaats van dat je zelf met feiten of aantallen komt.

En dan nog, een standaard motor voor het hele veld is wat anders dan motorleveranciers die een ander team een motor leveren.

Ik wil het ook wel voor je gaan opzoeken.

In 1970 deden er 22 teams mee waarvan er 16 met de Ford Cosworth V8 rondreden. Dat is dus 70 %. Verder nog vragen?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 december 2008 - 11:07:16
Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 17:25:34
Citaat van: supersteven op 17 december 2008 - 15:53:29
dat moeten de jaren 50 geweest zijn

privéteams die gewoon een f1 wagen kochten en zo het veld vol talbots ferrari's maserati's stond
Dat is inderdaad wat anders dan F_A_ probeerde te zeggen.

@F_A_: jij komt met een argument, en dan moet ik zelf maar gaan uitzoeken in plaats van dat je zelf met feiten of aantallen komt.

En dan nog, een standaard motor voor het hele veld is wat anders dan motorleveranciers die een ander team een motor leveren.

Ik wil het ook wel voor je gaan opzoeken.

In 1970 deden er 22 teams mee waarvan er 16 met de Ford Cosworth V8 rondreden. Dat is dus 70 %. Verder nog vragen?
Prima, niet zo moeilijk toch als ik vraag welke jaren jij bedoelde en hoe veel teams het waren. :)

Maar de motoren waren niet standaard geloof ik, de teams waren vrij om naar eigen inzicht de motoren te verbeteren/veranderen en niet elk team kreeg de zelfde specificatie motor geloof ik. Maar dat weet ik niet zeke rmeer, dus pin me daar niet op vast.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

het is een klantenmotor, hoe de teams zo'n ding afstelle bepalen ze zelf. Ik denk dat ze dat allemaal maximaal doen tegen de rand aan doen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 december 2008 - 14:05:39
het is een klantenmotor, hoe de teams zo'n ding afstelle bepalen ze zelf. Ik denk dat ze dat allemaal maximaal doen tegen de rand aan doen.
Dat is dus wat anders dan de standaard motor die (zoals ik het begreep) amper mocht worden veranderd. Het motor management mocht niet worden aan gepast, en heel veel andere zaken mochten ook niet meer worden veranderd, waardoor de motoren te veel op elkaar lijken en weinig onderlinge verschillen zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Je kan wel kiezen of je ene motor voluit laat draaien of niet. Deed McLaren met Hamilton in Brazilie.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 december 2008 - 16:43:27
Je kan wel kiezen of je ene motor voluit laat draaien of niet. Deed McLaren met Hamilton in Brazilie.
Ja, maar met de regels die ecclestone wilde invoeren was er maar weinig instelmogenlijkheden over. En afknijpen mag volgens mij altijd nu, zolang het maar gecontroleerd word door de FIA.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Jij zei ongeveer dat een standaardmotor niet in de F1 hoorde. Ik laat nu zien dat in 1970 70 % van de teams al met dezelfde motor reed.
Dus in principe was dat toen ook al zo.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 19 december 2008 - 09:17:35
Jij zei ongeveer dat een standaardmotor niet in de F1 hoorde. Ik laat nu zien dat in 1970 70 % van de teams al met dezelfde motor reed.
Dus in principe was dat toen ook al zo.
Maar ik weet niet precies welke teams toen meededen, maar het was toe niet opgelegd. Grote constructeurs werden dus niet verplicht om met een motor van een ander merk te rijden. Ik denk dat voor de fabrikanten daar het grote probleem zit. Die willen niet dat hun BMW wordt aangedreven door een Ford motor. En dat snap ik ook wel.