Wat vinden juillie van de maatregels om de kosten te drukken?

Gestart door leproffesseur, 12 december 2008 - 15:44:35

« vorige - volgende »

Folkert

Ik zal denk ik , net als denk ik toch nog heel veel mensen die zelfs nu ook het tegendeel zeggen, F1 blijven volgen. Het is misschien dan niet meer zo leuk als een aantal jaren geleden, maar toch blijft de F1 wat hebben. Zolang ze maar niet de snelheid niet beperkten tot 220
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Men zal  als correur misschien meer moeten doseren net als in de periode tot 94
doordat  men niet meer zal tanken.Eigenlijk vind ik al die maatregelen wel goed behalve dan
het verbod op testen.Wanneer je als team een seriuze voorsprong hebt bij de aanvang van het seizoen wordt het heel moeilijk
om dit als concurrent goed te maken.

NDCGN

wat zijn wel allemaal weer lekker negatief... t gaat allemaal in goed overleg en k neem aan dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn... deze maatregelen zijn juist bedoeld om de sport een toekomst te geven, niet om een eigen graf te graven... bij sommige maatregelen kun je idd vraagtekens zetten, maar bv races inkorten zonder dat er wat voor terug komt (bv sprintrace ofzo) kan ik me niet voorstellen... maar goed, voor sommigen is schijnbaar elke verandering er al één teveel.. als je niks veranderd, dan gaat het lekker vooruit toch??

scho0634

Citaat van: NDCGN op 14 december 2008 - 13:05:29
wat zijn wel allemaal weer lekker negatief... t gaat allemaal in goed overleg en k neem aan dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn... deze maatregelen zijn juist bedoeld om de sport een toekomst te geven, niet om een eigen graf te graven... bij sommige maatregelen kun je idd vraagtekens zetten, maar bv races inkorten zonder dat er wat voor terug komt (bv sprintrace ofzo) kan ik me niet voorstellen... maar goed, voor sommigen is schijnbaar elke verandering er al één teveel.. als je niks veranderd, dan gaat het lekker vooruit toch??
Helemaal mee eens. :)

Buiten dat worden een aantal regels wellicht zelfs weer aangepast als de financiele bomen weer hoger reiken. F1 zal momenteel wel moeten bezuinigen want de rest van de wereld moet dat immers ook.

leproffesseur

Een andere keuze hadden ze niet en ze hebben er het beste van gemaakt.
Het was pompen of verzuipen....

Folkert

Misschien dat meeste mensen hier wat overdreven hebben gereageerd, maar denk dat als puntje bij paaltje komt de meeste toch F1 blijven kijken. En misschien is het voor sommige even wat te veel en is het eerder moment reactie.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ook met de maatregelen is Formule 1 nog dik de duurste autosport. Ze willen naar de 200 miljoen toe met de budgetten inplaats van 400+ miljoen. 200 miljoen is nog veel meer dan andere sportklasses dus technologisch is het altijd nog het hoogste.

Je kan wel altijd negatief doen maar dat er wat gebeuren moet is wel logisch, dat is al tien jaar bekend anders rijden er over 5 jaar nog drie teams en krijg je soort van DTM klasse.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 15 december 2008 - 10:37:32
Ook met de maatregelen is Formule 1 nog dik de duurste autosport. Ze willen naar de 200 miljoen toe met de budgetten inplaats van 400+ miljoen. 200 miljoen is nog veel meer dan andere sportklasses dus technologisch is het altijd nog het hoogste.

Je kan wel altijd negatief doen maar dat er wat gebeuren moet is wel logisch, dat is al tien jaar bekend anders rijden er over 5 jaar nog drie teams en krijg je soort van DTM klasse.
Maar er blijven nog altijd wel regels bij komen die totaal niet thuis horen in de Formule 1. 4 motoren maar per jaar? geenbande warmers? Gelimiteerde motoren? technologie beperking?
Standaard motoren E.D? (al is dat laatste nog niet aan de orde, maar er gaan geruchten rond dat ze Chassis, Motoren, versnellings bakken, remsystemen willen inzetten.

Maar goed, wat wel goed is dat de ko sten worden beperkt en dat kleine teams motoren kunnen kopen voor maximaal 5miljoen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 16 december 2008 - 12:53:07
Maar er blijven nog altijd wel regels bij komen die totaal niet thuis horen in de Formule 1. 4 motoren maar per jaar? geenbande warmers? Gelimiteerde motoren? technologie beperking?
Standaard motoren E.D? (al is dat laatste nog niet aan de orde, maar er gaan geruchten rond dat ze Chassis, Motoren, versnellings bakken, remsystemen willen inzetten.

Maar goed, wat wel goed is dat de ko sten worden beperkt en dat kleine teams motoren kunnen kopen voor maximaal 5miljoen.
Het is gewoon heel simpel. De hele wereld bezuinigt en we naderen een recessie. Links en rechts stappen autofabrikanten uit diverse autosportklassen. Om de simpele reden dat ze enorme verliezen lijden momenteel. Er moet dus ergens geld vandaan worden gehaald.

In de laatste 10-20 jaar hebben de budgetten van F1 teams een enorme vogelvlucht genomen. En dat is gewoon niet meer houdbaar. Als we zo doorgaan is er over 2 jaar niets meer over van de F1. Er moet bezuinigt worden, en nog drastisch ook. Anders is de F1 gewoon dood en begraven.

We moeten er verder ook niet dramatisch overdoen. De F1 is de koningsklasse van de autosport, en dat zal het ook blijven. Ook in andere raceklassen zullen ze op de kleintjes moeten letten. En daarbij komt ook nog eens, zoals iemand eerder deze week ook al postte, dat als we de budgetten halveren, we nog steeds een gigantisch budget hebben waar je een prima auto van kunt bouwen, en laten rijden. Een budget waar men in andere klassen van droomt.

En dan nog. Bandenwarmers worden afgeschaft. So what? 20 motoren per jaar per team (geen 4 zoals jij zegt). Prima toch? niet meer tanken? Ook goed. Technologie beperking?

Het zal allemaal wel. Ik, als F1 fan, wil kijken naar mooie races op tv. En of ze daarvoor bandenwarmers nodig hebben, en 18000 toeren maken of 21000 toeren zal me werkelijk aan mijn reet rotten. Leuk voor de techneuten onder ons. Maar ik ben fan van de races op de baan. Een standaard motor gaat te ver m.i. omdat er dan fabrikanten af kunnen gaan haken. Maar die komt er hopelijk nooit. Maar voor de rest wil ik gewoon dat deze sport de moeilijke tijden overleeft. En dat kan alleen door te bezuinigen.

Misschien dat we over een paar jaar weer wat meer geld hebben. Dat zullen we dan zien. Maar ook zonder fucking bandenwarmers blijft f1 de konigngsklasse.

Folkert

Citaat van: 0634 op 16 december 2008 - 20:23:39
Citaat van: Burorri op 16 december 2008 - 12:53:07
Maar er blijven nog altijd wel regels bij komen die totaal niet thuis horen in de Formule 1. 4 motoren maar per jaar? geenbande warmers? Gelimiteerde motoren? technologie beperking?
Standaard motoren E.D? (al is dat laatste nog niet aan de orde, maar er gaan geruchten rond dat ze Chassis, Motoren, versnellings bakken, remsystemen willen inzetten.

Maar goed, wat wel goed is dat de ko sten worden beperkt en dat kleine teams motoren kunnen kopen voor maximaal 5miljoen.
Het is gewoon heel simpel. De hele wereld bezuinigt en we naderen een recessie. Links en rechts stappen autofabrikanten uit diverse autosportklassen. Om de simpele reden dat ze enorme verliezen lijden momenteel. Er moet dus ergens geld vandaan worden gehaald.

In de laatste 10-20 jaar hebben de budgetten van F1 teams een enorme vogelvlucht genomen. En dat is gewoon niet meer houdbaar. Als we zo doorgaan is er over 2 jaar niets meer over van de F1. Er moet bezuinigt worden, en nog drastisch ook. Anders is de F1 gewoon dood en begraven.

We moeten er verder ook niet dramatisch overdoen. De F1 is de koningsklasse van de autosport, en dat zal het ook blijven. Ook in andere raceklassen zullen ze op de kleintjes moeten letten. En daarbij komt ook nog eens, zoals iemand eerder deze week ook al postte, dat als we de budgetten halveren, we nog steeds een gigantisch budget hebben waar je een prima auto van kunt bouwen, en laten rijden. Een budget waar men in andere klassen van droomt.

En dan nog. Bandenwarmers worden afgeschaft. So what? 20 motoren per jaar per team (geen 4 zoals jij zegt). Prima toch? niet meer tanken? Ook goed. Technologie beperking?

Het zal allemaal wel. Ik, als F1 fan, wil kijken naar mooie races op tv. En of ze daarvoor bandenwarmers nodig hebben, en 18000 toeren maken of 21000 toeren zal me werkelijk aan mijn reet rotten. Leuk voor de techneuten onder ons. Maar ik ben fan van de races op de baan. Een standaard motor gaat te ver m.i. omdat er dan fabrikanten af kunnen gaan haken. Maar die komt er hopelijk nooit. Maar voor de rest wil ik gewoon dat deze sport de moeilijke tijden overleeft. En dat kan alleen door te bezuinigen.

Misschien dat we over een paar jaar weer wat meer geld hebben. Dat zullen we dan zien. Maar ook zonder fucking bandenwarmers blijft f1 de konigngsklasse.
Ja van die 4 motoren per jaar was foutje, bedoelde of 1 per 4 races of iets anders, moet ik ff kijken waar ik dat gelezen had. Niet meer tanken vind ik ook geen slecht idee, juich ik denk ik zelfs nog toe ook. Banden warmers boeit me inderdaad ook weinig, dat was meer voor de rijders.

Maar je hebt helemaal gelijk dat er wat aan die budgetten moet worden gedaan, maar ik denk dat de ontwikkeling van een motor die langer mee gaat duurder is dan een motor die je zonder straf mag vervangen. Want hoevaak gebeurt het nou dat een motor stuk gaat? Het gebeurt wel, daar niet van, maar vergelijking met wat ze aan motoren gebruiken voor testen van zo'n motor.
En het gaat mij ook niet om de aantal toeren die ze draaien, van mij apart draaide ze maar 100 als het maar snel gaat nog, gaat mij om de limiet en als er een limiet is dan kan een team dus niet een voordeel proberen te halen bij een motor die meer toeren draaid en zo meer snelheid kan hebben.(Weet niet helemaal hoe het zit, maar dacht dat meer toeren ook meer snelheid bracht.)

Maar goed, sommige regels zijn helemaal te begrijpen, maar het kan ook anders. Als deze regels inderdaad zijn voor het financiele gebeuren nu, dan heb ik liever dat ze het op andere manier oplossen dan zo. En ja misschien komen die standdaard dingen helemaal niet, maar het was wel een idee. En dat idee baart mij zorgen eerlijk gezegd.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Sommige mensen moeten niet zo zeuren :D , formule 1 is altijd aan het veranderen geweest. En ook met de nieuwe regels is het nog altijd makkelijk de meest technologische en duurste autosport klasse ter wereld. Ik snap het verschil niet tussen "veel" en "heel veel".

Mensen klagen altijd dubbelop dat Formule 1 niet zo spannend is als andere klasses, dat komt dus omdat het Formule 1 is in de huidige vorm.
Wil je dus dat het spannend wordt dan zal je dus moeten toegeven dat sommige dingen veranderd worden en dat het niet allemaal meer super op het randje is. Maar dan nog is het veruit het beste wat de autosport te geven heeft.

En anders moet je maar een andere sport gaan volgen en niet komen klagen iedere keer. Je bent niet verplicht om de kijken. En als je toch blijft kijken dan zal je er vanzelf wel aan wennen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 00:26:30
Maar goed, sommige regels zijn helemaal te begrijpen, maar het kan ook anders. Als deze regels inderdaad zijn voor het financiele gebeuren nu, dan heb ik liever dat ze het op andere manier oplossen dan zo. En ja misschien komen die standdaard dingen helemaal niet, maar het was wel een idee. En dat idee baart mij zorgen eerlijk gezegd.

Jet moet ook niet overdrijven, er waren vroeger ook tijden dat het driekwart van het veld met hetzelfde chassis reed en/of met dezelfde motor.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 december 2008 - 09:58:15
Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 00:26:30
Maar goed, sommige regels zijn helemaal te begrijpen, maar het kan ook anders. Als deze regels inderdaad zijn voor het financiele gebeuren nu, dan heb ik liever dat ze het op andere manier oplossen dan zo. En ja misschien komen die standdaard dingen helemaal niet, maar het was wel een idee. En dat idee baart mij zorgen eerlijk gezegd.

Jet moet ook niet overdrijven, er waren vroeger ook tijden dat het driekwart van het veld met hetzelfde chassis reed en/of met dezelfde motor.

Waarom haal je Jet er nou weer bij, Jet overdrijft helemaal niet.

En welk(e) Jaar of jaren reden ze met zelfde chassis en motor?
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Vroeger reden genoeg teams met een march chassis of cosworth motor die ze ook gewoon kochten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

ja, maar welke jaren waren dat en het waren maar een aantal teams, volgens mij nooit meer dan de helft.
Trotse vader van Rosalie(L)