Wat vinden juillie van de maatregels om de kosten te drukken?

Gestart door leproffesseur, 12 december 2008 - 15:44:35

« vorige - volgende »

leproffesseur

Vanaf volgend jaar onder ander geen testdagen meer tijdens het f1 seizoen
en vanaf 2010 niet meer bijtanken.Dat zijn voor mij de 2 grootste maatregels die in het oog springen om de kosten te drukken.
De windtunnel mag enkel gebruikt worden op schaal van 60 % en de fabrieken sluiten 6 weken.
Daarnaast nog enkele "kleinere" maatregelen zoals uitwissellen van info rond brandstof onder elkaar enz...
Klinkt niet slecht alleen maak ik de bedenking dat het niet simpel wordt om een kloof te dichten als je tijdens
het seizoen niet mag testen...

Hawthorn2

 :( Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het technologisch aspect, wat F1 zo bijzonder maakt in vergelijking met andere race-formules, drastisch aan waarde (en aandacht) vermindert. Kosten beperken is blijkbaar belangrijker dan alternatieve mogelijkheden ontwikkelen die toelaten het 'rijgenot' te combineren met milieubewust autorijden. Dat was oorspronkelijk toch waar F1 het verschil maakte? Bovendien, alle milieu inspanningen ten spijt, mag het duidelijk zijn dat overal (in vlaanderen althans) kunstmatige 'flessennekken' aangelegd worden die files veroorzaken in plaats van oplossen. Hoe dat te rijmen valt met zogenaamd milieubewustzijn en besparingen, is mij een raadsel. Openbaar vervoer is nog steeds veevervoer en totaal niet met het comfort van eigen vervoer te vergelijken.  :o

ibileon

Als al deze regels worden toegepast is het volgens mij zo goed als gedaan met de koningsklasse  :-[
Niet meer tanken tijdens de race  ;D Dan is het na een half uur gedaan me rijden  ;D Ongeloofelijk

meatball

Ik ben bang dat het met de f1 dezelfde weg opgaat als met de rallysport,het bekijken niet meer waard >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

KVDracer

Het niet bijtanken vind ik niet zo'n slecht idee. Tenslotte reden ze vroeger ook zo rond en moeten ze meer met het koppie gaan rijden. Maar het niet meer testen tijdens het seizoen vind ik een slecht idee, een team dat een auto heeft gebouwd die niet zo goed is, is al op voorhand verloren. Had Renault dit jaar niet kunnen testen hadden ze nooit twee races gewonnen, want dan hadden ze de wagens niet zo kunnen updaten. Ik denk eerlijk gezegd dat al die veranderingen de teams op termijn meer geld gaan kosten, dan nu het geval is. En het inkorten van de races, wat gaan ze dan doen? Zoals in de WTCC, 2 maal 15 rondjes rijden en het is gedaan? Dat is pas weggesmeten geld. Je moet je verplaatsen, je moet het volk meenemen, je moet de wagens verder ontwikkelen, om ze dan twee maal een half uurtje te laten rijden in het weekend. Ze zijn niet goed bezig de mannen van de F1?

Folkert

Citaat van: ibileon op 12 december 2008 - 18:46:53
Als al deze regels worden toegepast is het volgens mij zo goed als gedaan met de koningsklasse  :-[
Niet meer tanken tijdens de race  ;D Dan is het na een half uur gedaan me rijden  ;D Ongeloofelijk
Vroeger reden ze inderdaad ook al zonder brandstof tanks. Maar of dat goed idee is is nog maar af te wachten.
Trotse vader van Rosalie(L)

virick

De formule 1 word er niet beter en leuker van de wagens worden net botsauto's , met die grote bumpers back to the sixtie's, zal de eerste race kijken en dan zien we wel verder, misschien is het wel de eerste en de laatste ,zijn f1 kapot aan het maken :'( :'( :'( :'( :'(

bruintje

Zeer goeie zaak, die nieuwe regels. De kosten moesten onmiddellijk naar beneden want het spelletje was niet meer betalen. De knip moest op de portemonnee. Renault ging stoppen want Nissan doet het absoluut niet goed. Ook Toyota maakte plannen om over te stappen naar de 24 uren van Le Mans.
Doordat de budgetten met 30 % zullen zakken verwacht ik zeker een koper voor het Honda F1 team.
Binnen een tweetal jaar, als de economie opnieuw aantrekt, verwacht ik dan een tweetal nieuwe renstallen en dat is een goeie zaak voor de sport. Nu hebben jonge piloten nog  nauwelijks de kans om te debuteren in de F1.
Nog iets over dat bijtanken. De wagens moeten toch binnenkomen voor nieuwe banden. Als ze dan nog eens gaan racen met koude banden wordt het helemaal leuk de eerste ronden. Nu, dat wordt wel opletten geblazen voor de piloten. Actie verzekert zou ik zeggen. Dat testen moesten ze trouwens aan banden leggen.
Voor een nieuw vleugeltje trokken ze al twee dagen naar Jerez met 50 man personeel.
Ik weet nog goed, twee jaar geleden in Spa hebben ze drie dagen getest. Men reed er van s'morgens 9u tot s'avonds 18u vrijwel onophoudelijk. Het was gewoon de maks op dat te zien. Maar wat moet dat niet kosten?

scho0634

Ik weet het niet. In het huidige economische klimaat is het noodzaak om de kosten te beperken. Je hebt natuurlijk best kans dat het een soort overbruggingsperiode is en dat er over een paar jaar een aantel regels weer worden teruggedraaid.

robbert

wat mij nu wel stoort dat ze de races zullen inkorten. We zien ze gewoon minder rondjes rijden, dat is verschrikkelijk

scho0634

Dat is nog niet zeker. Er zijn plannen om dat voor 2010 te doen. Maar dat gaan ze eerst nog bespreken en bekijken. Lijkt mij inderdaad een beroerd idee.

_Makke_

Ik ben er ABSOLUUT geen voorstander van, F1 moet vooral spanning en spektakel kunnen brengen, als dat goedkoop kan, leuk, maar ik vrees er een beetje voor ???

Folkert

Citaat van: 0634 op 12 december 2008 - 21:22:00
Ik weet het niet. In het huidige economische klimaat is het noodzaak om de kosten te beperken. Je hebt natuurlijk best kans dat het een soort overbruggingsperiode is en dat er over een paar jaar een aantel regels weer worden teruggedraaid.
Dat zou best wel eens kunnen ja. En misschien ook niet eens onverstandig als we het van af die kant bekijken. Maar de F1 moet wel weer F1 worden, racen, spanning en de klasse die er uit springt als de allerbeste.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 12 december 2008 - 19:46:19
Citaat van: ibileon op 12 december 2008 - 18:46:53
Als al deze regels worden toegepast is het volgens mij zo goed als gedaan met de koningsklasse  :-[
Niet meer tanken tijdens de race  ;D Dan is het na een half uur gedaan me rijden  ;D Ongeloofelijk
Vroeger reden ze inderdaad ook al zonder brandstof tanks. Maar of dat goed idee is is nog maar af te wachten.
Zonder brandstoftanks rondrijden, jij zit nog in de tijd van de flinstones zeker? :) ;)
Al die kostenbesparingen, waar zijn ze mee bezig? Technologie wil ik zien, en ik merk dat de F1 meer en meer een weg richting uniforme wagens uitslaat. Weg van de innovatie, zonde!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Ik ga het in 2009 nog kijken. Wordt het niets dan ga ik dam of schaak forums volgen. ;D
Ook daar snap ik niets van en nu van de F1 ook niet meer.