Wat vinden juillie van de maatregels om de kosten te drukken?

Gestart door leproffesseur, 12 december 2008 - 15:44:35

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 18:19:34
Citaat van: Ferrari 2008 op 22 december 2008 - 18:15:12

Zoals ik al zei: dat McLaren dan naar Bernie stapt en hetzelfde eist. Anders hoeven we hier niet te zeveren. Ik begrijp het knelpunt maar het is aan McLaren als zij dit graag anders zouden zien.

Nee, juist niet. Alle andere teams moeten naar bernie stappen en zeggen dat ze geen Ferrari sponsor willen zijn. Anders klopt het nog niet.
Dan is het aan alle andere teams om te dreigen met uit de F1 te stappen ;) Ferrari heeft dit gekregen om ervoor te zorgen dat de F1 succesvol zou blijven, maar de F1 zou niet succesvol zijn zonder de andere teams dus kunnen ze gezamelijk hetzelfde (of zelfs meer) eisen. Dus, same point, waar wachten ze op?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 december 2008 - 18:24:17
Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 18:19:34
Citaat van: Ferrari 2008 op 22 december 2008 - 18:15:12

Zoals ik al zei: dat McLaren dan naar Bernie stapt en hetzelfde eist. Anders hoeven we hier niet te zeveren. Ik begrijp het knelpunt maar het is aan McLaren als zij dit graag anders zouden zien.

Nee, juist niet. Alle andere teams moeten naar bernie stappen en zeggen dat ze geen Ferrari sponsor willen zijn. Anders klopt het nog niet.
Dan is het aan alle andere teams om te dreigen met uit de F1 te stappen ;) Ferrari heeft dit gekregen om ervoor te zorgen dat de F1 succesvol zou blijven, maar de F1 zou niet succesvol zijn zonder de andere teams dus kunnen ze gezamelijk hetzelfde (of zelfs meer) eisen. Dus, same point, waar wachten ze op?
Dan is het einde zoek natuurlijk. Teams moeten zichzelf gewoon bedruipen. Presentjes zijn leuk met sinterklaas.

Volgens mij hebben de andere teams overigens nog niet zolang geleden serieus gedreigt op te stappen.. Remember? ;)

janke

Over kosten drukken gesproken. Wat ik lees van Mario Theissen (enkele site's met verschillende verhalen) die wil met KERS doorgaan. Honda was er ook al ver mee. Is toch logisch als je er al miljoenen in hebt gestopt. Die afspraak was er al langer. Nu moet net Ferrari over kosten drukken wat zeggen. Ze krijgen elk jaar een bonus, dus. Winnen het constructuurskampioenschap en ze pakken ook nog een zak met miljoenen aan van Tata. Ik moet hier Theissen wel gelijk geven. Hoe denken jullie daar over??
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Citaat van: janke op 22 december 2008 - 21:34:20
Over kosten drukken gesproken. Wat ik lees van Mario Theissen (enkele site's met verschillende verhalen) die wil met KERS doorgaan. Honda was er ook al ver mee. Is toch logisch als je er al miljoenen in hebt gestopt. Die afspraak was er al langer. Nu moet net Ferrari over kosten drukken wat zeggen. Ze krijgen elk jaar een bonus, dus. Winnen het constructuurskampioenschap en ze pakken ook nog een zak met miljoenen aan van Tata. Ik moet hier Theissen wel gelijk geven. Hoe denken jullie daar over??

Ik geef het je niet snel maar hier ben ik het 100% mee eens. :)
Als je van alle kanten zakken geld binnenkrijgt moet je dat ook besteden aan oplossingen voor 2009.

scho0634

Citaat van: janke op 22 december 2008 - 21:34:20
Over kosten drukken gesproken. Wat ik lees van Mario Theissen (enkele site's met verschillende verhalen) die wil met KERS doorgaan. Honda was er ook al ver mee. Is toch logisch als je er al miljoenen in hebt gestopt. Die afspraak was er al langer. Nu moet net Ferrari over kosten drukken wat zeggen. Ze krijgen elk jaar een bonus, dus. Winnen het constructuurskampioenschap en ze pakken ook nog een zak met miljoenen aan van Tata. Ik moet hier Theissen wel gelijk geven. Hoe denken jullie daar over??
Tuurlijk geef jij Theissen gelijk ;). Het is je collega.

Maar ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar niet helemaal. Mensen als Haug hebben ook kritiek op de invoering van KERS in 09. En ze hebben wel een punt als ze zeggen dat er aan allle kanten beknibbeld wordt maar dit moet en zal er doorheen. Ze willen 30% in 2009 en 50% in 2010 besparen. Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker als je een nieuwe peperdure techniek uitstelt.

Maar bottom line is natuurlijk wel dat als Ferrari en McLaren het systeem in de vingers zou hebben, ze geen kritiek zouden leveren op de invoering. Uitstel is voor hen gewoon pure winst op sportief gebied.

janke

Een afspraak maken met z'n allen en de tijd hebben om te ontwikkelen. Die zijn gemaakt, toch?? Honda en BMW zijn er gelijk mee aan de slag gegaan. Maar als je er niet uit komt dan moet je het niet op budget gooien. Schijnbaar heeft hier BMW minder last van de crisis als Ferrari en Mercedes.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 22:37:52
Citaat van: janke op 22 december 2008 - 21:34:20
Over kosten drukken gesproken. Wat ik lees van Mario Theissen (enkele site's met verschillende verhalen) die wil met KERS doorgaan. Honda was er ook al ver mee. Is toch logisch als je er al miljoenen in hebt gestopt. Die afspraak was er al langer. Nu moet net Ferrari over kosten drukken wat zeggen. Ze krijgen elk jaar een bonus, dus. Winnen het constructuurskampioenschap en ze pakken ook nog een zak met miljoenen aan van Tata. Ik moet hier Theissen wel gelijk geven. Hoe denken jullie daar over??
Tuurlijk geef jij Theissen gelijk ;). Het is je collega.
Nou collega is wel veel gezegd. Ik werk voor een " Niederlassung " van BMW Duitsland in het Ruhrgebied. En rij langs dealers die een BMW auto hebben staan met electronica problemen, wat niet 1, 2, 3 op te lossen is, zeg maar trouble shooter.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Citaat van: janke op 23 december 2008 - 00:27:58
Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 22:37:52
Citaat van: janke op 22 december 2008 - 21:34:20
Over kosten drukken gesproken. Wat ik lees van Mario Theissen (enkele site's met verschillende verhalen) die wil met KERS doorgaan. Honda was er ook al ver mee. Is toch logisch als je er al miljoenen in hebt gestopt. Die afspraak was er al langer. Nu moet net Ferrari over kosten drukken wat zeggen. Ze krijgen elk jaar een bonus, dus. Winnen het constructuurskampioenschap en ze pakken ook nog een zak met miljoenen aan van Tata. Ik moet hier Theissen wel gelijk geven. Hoe denken jullie daar over??
Tuurlijk geef jij Theissen gelijk ;). Het is je collega.
Nou collega is wel veel gezegd. Ik werk voor een " Niederlassung " van BMW Duitsland in het Ruhrgebied. En rij langs dealers die een BMW auto hebben staan met electronica problemen, wat niet 1, 2, 3 op te lossen is, zeg maar touble shooter.

Is het waar dat BMW-ingenieurs jaren geleden bij Honda in de leer zijn gegaan om de electronica van BMW's op punt te krijgen?
Een tiental jaren geleden schijnt dat hun zwakke plek geweest te zijn, die electonica.
Ik weet het helemaal niet hoor, maar luister soms naar mensen die wel veel van wagens kennen.

scho0634

Citaat van: janke op 22 december 2008 - 23:19:27
Een afspraak maken met z'n allen en de tijd hebben om te ontwikkelen. Die zijn gemaakt, toch?? Honda en BMW zijn er gelijk mee aan de slag gegaan. Maar als je er niet uit komt dan moet je het niet op budget gooien.
Dat ben ik met je eens, zoals ik al aangaf. Dat is een beetje zuur en onsportief.

Maar die afspraak maakten ze toen er nog geen crisis was, inmiddels is die er wel. Er zijn nu heel veel regels aangepast, waar afspraken over waren, puur en alleen om te besparen.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 20:32:16
Volgens mij hebben de andere teams overigens nog niet zolang geleden serieus gedreigt op te stappen.. Remember? ;)
Bedoel je toen de fabrikanten, in het begin inclusief ferrari, dreigden op te stappen? Want het is net omdat Ferrari daar terug naar de kant van de FOM is gestapt, dat ze dat extra geld krijgen. Blijkbaar was het voor de andere teams toch niet beter om een eigen kampioenschap te starten zonder Ferrari, dus was ferrari die zak geld toch meer dan waard voor de FOM, want ze hebben daar de toekomst van de F1 veilig gesteld.

Citaat van: janke op 22 december 2008 - 23:19:27
Een afspraak maken met z'n allen en de tijd hebben om te ontwikkelen. Die zijn gemaakt, toch?? Honda en BMW zijn er gelijk mee aan de slag gegaan. Maar als je er niet uit komt dan moet je het niet op budget gooien. Schijnbaar heeft hier BMW minder last van de crisis als Ferrari en Mercedes.
Uiteraard, maar BMW is halverwege het seizoen gestopt met hun wagen verder te ontwikkelen terwijl McLaren en Ferrari tot het eind moesten doorgaan vanwege de titelkansen. Het is dan ook volledig de fout van McLaren en Ferrari zelf dat ze hun systeem niet tijdig afkrijgen. Maar ook logisch dat ze nu gaan proberen om de invoering uit te stellen, je kan maar proberen, toch? Wie niet waagt niet wint hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 23 december 2008 - 08:32:57
Bedoel je toen de fabrikanten, in het begin inclusief ferrari, dreigden op te stappen? Want het is net omdat Ferrari daar terug naar de kant van de FOM is gestapt, dat ze dat extra geld krijgen. Blijkbaar was het voor de andere teams toch niet beter om een eigen kampioenschap te starten zonder Ferrari, dus was ferrari die zak geld toch meer dan waard voor de FOM, want ze hebben daar de toekomst van de F1 veilig gesteld.
Ik denk dat dat iets complexer lag, dan 'oh wij volgen Ferrari braafjes'... ;)

janke

Citaat van: sloggerke op 23 december 2008 - 04:34:17
Citaat van: janke op 23 december 2008 - 00:27:58
Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 22:37:52
Citaat van: janke op 22 december 2008 - 21:34:20
Over kosten drukken gesproken. Wat ik lees van Mario Theissen (enkele site's met verschillende verhalen) die wil met KERS doorgaan. Honda was er ook al ver mee. Is toch logisch als je er al miljoenen in hebt gestopt. Die afspraak was er al langer. Nu moet net Ferrari over kosten drukken wat zeggen. Ze krijgen elk jaar een bonus, dus. Winnen het constructuurskampioenschap en ze pakken ook nog een zak met miljoenen aan van Tata. Ik moet hier Theissen wel gelijk geven. Hoe denken jullie daar over??
Tuurlijk geef jij Theissen gelijk ;). Het is je collega.
Nou collega is wel veel gezegd. Ik werk voor een " Niederlassung " van BMW Duitsland in het Ruhrgebied. En rij langs dealers die een BMW auto hebben staan met electronica problemen, wat niet 1, 2, 3 op te lossen is, zeg maar trouble shooter.

Is het waar dat BMW-ingenieurs jaren geleden bij Honda in de leer zijn gegaan om de electronica van BMW's op punt te krijgen?
Een tiental jaren geleden schijnt dat hun zwakke plek geweest te zijn, die electonica.
Ik weet het helemaal niet hoor, maar luister soms naar mensen die wel veel van wagens kennen.

Luister dan maar niet te veel meer naar die mensen. Die lezen te vaak en te veel Suske en Wiske.  ;) 
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: sloggerke op 23 december 2008 - 04:34:17
Citaat van: janke op 23 december 2008 - 00:27:58
Citaat van: 0634 op 22 december 2008 - 22:37:52
Citaat van: janke op 22 december 2008 - 21:34:20
Over kosten drukken gesproken. Wat ik lees van Mario Theissen (enkele site's met verschillende verhalen) die wil met KERS doorgaan. Honda was er ook al ver mee. Is toch logisch als je er al miljoenen in hebt gestopt. Die afspraak was er al langer. Nu moet net Ferrari over kosten drukken wat zeggen. Ze krijgen elk jaar een bonus, dus. Winnen het constructuurskampioenschap en ze pakken ook nog een zak met miljoenen aan van Tata. Ik moet hier Theissen wel gelijk geven. Hoe denken jullie daar over??
Tuurlijk geef jij Theissen gelijk ;). Het is je collega.
Nou collega is wel veel gezegd. Ik werk voor een " Niederlassung " van BMW Duitsland in het Ruhrgebied. En rij langs dealers die een BMW auto hebben staan met electronica problemen, wat niet 1, 2, 3 op te lossen is, zeg maar trouble shooter.

Is het waar dat BMW-ingenieurs jaren geleden bij Honda in de leer zijn gegaan om de electronica van BMW's op punt te krijgen?
Een tiental jaren geleden schijnt dat hun zwakke plek geweest te zijn, die electonica.
Ik weet het helemaal niet hoor, maar luister soms naar mensen die wel veel van wagens kennen.


Sorry er ging wat fout.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 23 december 2008 - 08:48:11
Citaat van: Ferrari 2008 op 23 december 2008 - 08:32:57
Bedoel je toen de fabrikanten, in het begin inclusief ferrari, dreigden op te stappen? Want het is net omdat Ferrari daar terug naar de kant van de FOM is gestapt, dat ze dat extra geld krijgen. Blijkbaar was het voor de andere teams toch niet beter om een eigen kampioenschap te starten zonder Ferrari, dus was ferrari die zak geld toch meer dan waard voor de FOM, want ze hebben daar de toekomst van de F1 veilig gesteld.
Ik denk dat dat iets complexer lag, dan 'oh wij volgen Ferrari braafjes'... ;)
Waar stel ik dat ze Ferrari braafjes zijn gevolgd?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ach, laat ook maar. Ik lees dat de teams het prima vinden, dus waarom ga ik hier dan een discussie voeren... :P