De test van Vervisch

Gestart door gloudiesaurus, 08 december 2008 - 18:23:26

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

We gaan binnenkort eindelijk weer een Belg in een F1-bolide zien, dat is maar mijn mening toch wel een topic waard :) Vandaag een klein stukje erover op de nieuwssite:

http://www.f1pits.net/nieuws/vervisch_krijgt_kans_in_nieuwe_force_india/

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

F_A_Diaz

Wel es van zijn naam gehoord maar ken em verder niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Nog nooit van hem gehoort. Is hij beetje een talent of?
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Citaat van: Burorri op 09 december 2008 - 11:55:50
Nog nooit van hem gehoort. Is hij beetje een talent of?

Aziatisch F3 kampioen, en Duits F3 kampioen. Niet slecht... maar hij moet hogerop nu. Alleen sponsorgeld is een probleem...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 09 december 2008 - 21:03:34
Citaat van: Burorri op 09 december 2008 - 11:55:50
Nog nooit van hem gehoort. Is hij beetje een talent of?

Aziatisch F3 kampioen, en Duits F3 kampioen. Niet slecht... maar hij moet hogerop nu. Alleen sponsorgeld is een probleem...
Niet slecht inderdaad, maar als hij inderdaad Belg is is dat een erg groot probleem ja.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Citaat van: Burorri op 09 december 2008 - 21:08:56
Citaat van: gloudiesaurus op 09 december 2008 - 21:03:34
Citaat van: Burorri op 09 december 2008 - 11:55:50
Nog nooit van hem gehoort. Is hij beetje een talent of?

Aziatisch F3 kampioen, en Duits F3 kampioen. Niet slecht... maar hij moet hogerop nu. Alleen sponsorgeld is een probleem...
Niet slecht inderdaad, maar als hij inderdaad Belg is is dat een erg groot probleem ja.

Ik denk dat het voor bijna elke coureur in de lagere klassen een probleem is :) Wellicht kan de Force India F1 hem een zet in de goede richting geven?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Burorri op 09 december 2008 - 21:08:56
Citaat van: gloudiesaurus op 09 december 2008 - 21:03:34
Citaat van: Burorri op 09 december 2008 - 11:55:50
Nog nooit van hem gehoort. Is hij beetje een talent of?

Aziatisch F3 kampioen, en Duits F3 kampioen. Niet slecht... maar hij moet hogerop nu. Alleen sponsorgeld is een probleem...
Niet slecht inderdaad, maar als hij inderdaad Belg is is dat een erg groot probleem ja.
Mag ik weten waarom?? België heeft grote coureurs gehad net als Nederland. Als het echt een talent is dan wordt dat best wel gezien. Zie de Nederlander Van Dam. In de karts was die een goeie en dat werd gezien, zie zijn resultaat het afgelopen jaar. Beetje geluk moet er bij zijn natuurlijk. Maar echte talenten die zien ze wel in de autosport volgens mij. Ook in België.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 09 december 2008 - 22:10:12
Mag ik weten waarom??
Het aloude probleem natuurlijk: geld. De sponsoren voor jonge autocoureurs liggen in Nederland en Belgie nou eenmaal niet voor het oprapen. Voor van Dam is het zeker een probleem, heb ik begrepen. Guido vd Garde heeft wel een zak met geld van zijn rijke schoonpapa, maar dat is niet echt een geweldige rijder. In ieder geval geen F1 materiaal.

janke

#8
Wat is dan zijn probleem?? F3 kampioen in Japan, liet in Macau mooie dingen zien. Een talent, mijn mening, en vind hem beter als die vd Garde.
Some things are too important to be left in the past.

Doefie

Frederic Vervisch is zeker een talent. Hij is trouwens veruit de enige van de actieve Belgen die zelf zijn centjes bijeen heeft geraapt voor Formule Renault 2000, World Series, enz. (en bijna niemand kent hem? ???). Vorig jaar met Aziatisch Formule 3-kampioen te worden heeft hij zich serieus in de kijker gereden, het is nu of nooit voor hem.

Het leuke is trouwens dat ik met hem een jaar of twee ooit in de karting in Kortrijk heb gebabbeld, sympathieke kerel. Overlaatst reed hij en zijn broer nog mee in een race ginder :)

Het is inderdaad enkel het grote sponsorgeld dat hem ontbreekt. Én de steun hier in België >:( Een Baguette en een d'Ambrosio krijgen die steun wel en kijk wat zij allemaal kunnen rijden. Ohja, Vervisch is een Vlaming en kan hij die steun zeker vergeten ::)

Folkert

Citaat van: janke op 09 december 2008 - 23:22:50
Wat is dan zijn probleem?? F3 kampioen in Japan, liet in Macau mooie dingen zien. Een talent, mijn mening, en vind hem beter als die vd Garde.
Dat hij goed is geloof ik zonder meer, maar kijk de afgelopen jaren, hoeveel benelux rijders zijn er nu echt door gedrongen tot in de F1? Jos Verstappen was ook een belofte, Christian Albers was dat ook net als Guido van de Garde. Nou ja belofte, niet op Senna Schumacher Niveau, maar toch beter dan de gemiddelde F1 rijder. En geld is gewoon de doodsteek voor coureurs uit de Benelux. Helaas.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Over Albers en Verstappen heb ik me mening al op het topic van Van Dam gezet. Helemaal mee eens.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 09 december 2008 - 23:22:50
Wat is dan zijn probleem?? F3 kampioen in Japan, liet in Macau mooie dingen zien. Een talent, mijn mening, en vind hem beter als die vd Garde.
Hij is veel beter dan vd Garde, maar je hebt ook een budget nodig als je ver wilt komen in de autosport. En dat kan wel eens een probleem zijn bij Vervisch en zeker bij Van Dam.

bruintje

Hoe piloot hoor. Die kerel kan draaien aan een stuur.
Ik ga niet discussieren over wie nu de beste piloten zijn. Heb Van De Garde zien rijden dit jaar in Spa en hij was heel snel. Was op bezoek bij de mannen van KTR en heb daar vanuit de box Van de Garde zien rijden naar de overwinning. Sterk. Vervisch reed een aantal jaren geleden bij het team JB Motorsport gevestigd in Roeselare.
Die mensen ken ik ook en ze waren zeer te spreken over Vervisch. Alleen is het grote probleem, geld.
Nu, hopelijk zal dit veranderen nu de F1 budgetten zullen zakken want we hebben dringend noot aan nieuw F1 renstallen zodat jonge beloftevolle piloten kunnen racen in de topklasse van de autosport.
We moeten terug naar de periode van: Jordan, Lotus, Ligier, Arrows, Tyrrell, Larrousse, ...
Want de prive teams vormen de motor van de sport. Dit is nogmaals duidelijk gebleken met het plotse afhaken van Honda.

scho0634

We hebben Williams nog. En de Red Bull teams. :)

Maar dat is niet veel, nee.

Vd Garde maakt op mij nooit zoveel indruk. Wint ook niet echt veel. Vervisch ken ik eigenlijk niet echt. Maar ik hoor mooie geluiden.